Ik ben Mieke,32 jaar en 2 kids.
Nadat ik na mijn zwangerschappen heel veel was aangekomen ben ik 40 kilo afgevallen. Je kan je voorstellen hoe mijn borsten eruit zagen

In een privékliniek in Amsterdam werden dat Eurosillicone.
Sinds 4 maanden heb ik een pijnlijke, harde linker borst en ben eigenlijk meteen naar de huisarts gegaan. Omdat mijn moeder borstkanker heeft gehad werd ik doorgestuurd naar de mammapoli en ik kreeg een mammografie (ik gaf aan implantaten te hebben en absoluut geen mammografie te willen, hier werd niet naar geluisterd, ik had geen keus..) en echo..er was niets te zien, ik moest weer terug naar de huisarts..
Zij verwees me, op mijn aandringen, naar de plastisch chirurg in het ziekenhuis en zij wilde meteen een nieuwe echo en anders een MRI, het kon niet waar zijn dat er niets te zien was; ik had duidelijk een kapot implantaat en veel kapselvorming..aldus de arts in het ziekenhuis.
De radioloog wist tijdens de 2e echo (op verzoek pc een andere radioloog) te vertellen dat zij wel " scheurtjes " aan de binnenkant van het implantaat zag, maar verder geen lekkages..
De arts van de poli plastisch chirurgie vond dit voldoende voor explantatie, ze moeten eruit, waren haar woorden..
Zij gaf mij gelijk de keuze om nieuwe, " betere " te laten plaatsen van Allergan, genaamd Natrelle.. Iemand hier ervaring mee??
Het verzoek van de explantatie ligt nu bij de zorgverzekeraar, dit kan 3 weken duren en daarna nog eens de wachtlijst van ongeveer 6 weken..ik wil niet wachten, ze moeten eruit!! Ik heb uitstralingspijn naar m'n arm en oksel en krachtverlies..een soort slap gevoel.. Rug en nekklachten.
Wat is wijsheid? Eruit halen en geen nieuwe plaatsen of voor de Natrelle gaan?
Ik ben bang voor hoe het eruit komt te zien zonder! Het is een slappe hap

En hoe zit het met het verwijderen van het kapsel? Blijft er nog wel wat "borst" over? Of is de een straks voller dan de ander?
Wie heeft ervaring?
Ik heb zoveel vragen en eigenlijk nog geen antwoorden..je wordt ook achterdochtig om op het woord van een arts te vertrouwen..liever ervaringsdeskundigen raadplegen!
Ik hoop dat iemand mij wat antwoorden kan geven..