Hallo allemaal

Protheses vanwege cosmetische reden.
Juist__M

Ongelezen bericht 27 dec 2013 16:43

Implantaten : Eurosilicone

Ik ben Mieke,32 jaar en 2 kids.
Nadat ik na mijn zwangerschappen heel veel was aangekomen ben ik 40 kilo afgevallen. Je kan je voorstellen hoe mijn borsten eruit zagen :? Ik heb daarom, nu ruim 6 jaar geleden, besloten om borstimplantaten te nemen.
In een privékliniek in Amsterdam werden dat Eurosillicone.
Sinds 4 maanden heb ik een pijnlijke, harde linker borst en ben eigenlijk meteen naar de huisarts gegaan. Omdat mijn moeder borstkanker heeft gehad werd ik doorgestuurd naar de mammapoli en ik kreeg een mammografie (ik gaf aan implantaten te hebben en absoluut geen mammografie te willen, hier werd niet naar geluisterd, ik had geen keus..) en echo..er was niets te zien, ik moest weer terug naar de huisarts..
Zij verwees me, op mijn aandringen, naar de plastisch chirurg in het ziekenhuis en zij wilde meteen een nieuwe echo en anders een MRI, het kon niet waar zijn dat er niets te zien was; ik had duidelijk een kapot implantaat en veel kapselvorming..aldus de arts in het ziekenhuis.
De radioloog wist tijdens de 2e echo (op verzoek pc een andere radioloog) te vertellen dat zij wel " scheurtjes " aan de binnenkant van het implantaat zag, maar verder geen lekkages..
De arts van de poli plastisch chirurgie vond dit voldoende voor explantatie, ze moeten eruit, waren haar woorden..
Zij gaf mij gelijk de keuze om nieuwe, " betere " te laten plaatsen van Allergan, genaamd Natrelle.. Iemand hier ervaring mee??
Het verzoek van de explantatie ligt nu bij de zorgverzekeraar, dit kan 3 weken duren en daarna nog eens de wachtlijst van ongeveer 6 weken..ik wil niet wachten, ze moeten eruit!! Ik heb uitstralingspijn naar m'n arm en oksel en krachtverlies..een soort slap gevoel.. Rug en nekklachten.

Wat is wijsheid? Eruit halen en geen nieuwe plaatsen of voor de Natrelle gaan?
Ik ben bang voor hoe het eruit komt te zien zonder! Het is een slappe hap
:shock:
En hoe zit het met het verwijderen van het kapsel? Blijft er nog wel wat "borst" over? Of is de een straks voller dan de ander?
Wie heeft ervaring?

Ik heb zoveel vragen en eigenlijk nog geen antwoorden..je wordt ook achterdochtig om op het woord van een arts te vertrouwen..liever ervaringsdeskundigen raadplegen!

Ik hoop dat iemand mij wat antwoorden kan geven..
meisie

Ongelezen bericht 27 dec 2013 17:41

Hallo Mieke,
Welkom op het forum!
Wat balen dat het zo gegaan is... Mammo is nou niet zo'n goede optie met protheses maar dat wist je al.

Dat ze er uit moeten is duidelijk maar of er weer wat in moet... Die veiliger/betere protheses van Allergan/Natrelle/McGhan... het is allemaal 1 pot nat en je kunt hier op het forum lezen dat ook daar nare dingen uit voort komen.

Lees veel rond, bekijk de video's (Rianne in de 5e dag, Olga in de Reunie) en kijk als je echt niet zonder kunt naar gezondere alternatieven.
Mijn Mc Ghans zijn er gelukkig uit (na 10 jaar, erg poreus, gescheurd tijdens verwijderen, flink gezweet).

Stel gerust hier je vragen, deel je onzekerheden en kies voor jezelf en je eigen gezondheid!

Veel wijsheid!

=liefs= Meisie
2002 McGhan 410 onder spier en in februari 2013 bevrijd!
Juist__M

Ongelezen bericht 27 dec 2013 18:11

Dankjewel Meisie!

Het is idd allemaal 1 pot nat..ik wil het liefst ook niets meer in m'n lijf wat er niet hoort! M'n hart zegt ook: geen nieuwe plaatsen!!
Ik ben nieuw hier, dus weet nog niet zo goed hoe het werkt..hoe kom ik bij Rianne en Olga??
meisie

Ongelezen bericht 27 dec 2013 20:35

Hallo Mieke,
Via de volgende links kom je bij diverse video's cq uitzendingen:
http://klachtensilicon.forum2go.nl/alle ... ght=rianne
Rianne zit in een uitzending van de vijfde dag (borstimplantaten als tikkende tijdbommen) en Olga in de Reunie (16 dec 2012)

Rianne en Olga hadden Mcghans (=natrelle=allergan) en als je ziet hoe die uit het lichaam zijn gekomen... Ze blijven in het lichaam niet zo mooi als bij de PC in de kast ;)

Dat wordt vele uurtjes achter de pc vrees ik ;) Er is zoveel te lezen! En dat is soms behoorlijk confronterend :cry:
Doe je best en als je vragen hebt horen we het wel.

=liefs= Meisie
2002 McGhan 410 onder spier en in februari 2013 bevrijd!
Annette

Ongelezen bericht 27 dec 2013 22:22

Hallo Mieke,

Afgelopen juni heb ik definitief mijn protheses laten verwijderen.
Dit waren degene die ik een jaar eerder heb laten plaatsen ter vevanging van mijn 16 jaar oude pip/ eurosilicone ( niemand die het weet). Het waren de natrelle 410ff 290cc. Vanaf het moment dat ze geplaatst zijn tot aan de verwijdering heb ik pijn gehad aan mijn borsten en nog vele andere klachten. Het leek wel of mjn borsten in de brand stonden. Toevallig lag er op de datum van explantatie tegenover mij een jonge vrouw met precies dezelfde klachten en precies dezelfde protheses en die ook een jaar geleden geplaatst waren om ze definitief te laten verwijderen. Bij mij waren ze al flink aan het zweten zei de chirurg. Ik ben zo blij dat ik er van verlost ben en zeker nu er blijkt dat wel degelijk alle implantaten niet veilig zijn. Ik hoop dat mijn ervaring en die van alle anderen jou ervan weerhoudt om andere implantaten te nemen. Ik leef weer en geniet weer volop van alles.
Succes met je beslissing en lees idd zoveel mogelijk ervaringen en informatie.
Ik denk aan je....
Luna MKS

Ongelezen bericht 28 dec 2013 12:30

Ach lieve Mieke, ook jij bent overgehaald om toch een mammo te laten doen met implantaten. Dit maakt me zo kwaad hè, dat dit gewoon maardoor blijft gaan.
Hoe halen ze het is hun hoofd!!!

*LOVE* Welkom trouwens op het forum! *LOVE*

Je stelde de vraag: eruit of nieuwe? Mijn/ons antwoord:
Eruit die handel en nooit meer iets erin plaatsen!!! Heel hard dit antwoord, maar wel het enige eerlijke antwoord.
Geen enkel implantaat is veilig ze scheuren en lekken allemaal op een gegeven moment.
Ik begrijp je angst om met lelijke borsten te blijven zitten. Maar misschien kun je ze gewoon laten liften joh. Daar zijn zulke mooie resultaten mee te behalen. En mocht je nog niet tevreden zijn en heb je ergens genoeg vet over hebben, dan kun je in een later staduim overwegen om lipofilling te laten doen. Maar eerst en echt het allerbelangrijkste: EXPLANTATIE (met of zonder lift) En daarna ontgiften en jezelf sterk maken door goede voeding en supplemeten.

In dit stuk word je wat wegwijs gemaakt op het forum lees het aandachtig. Ik zal het verder aanvullen morgen.

Heel veel sterkte met alles lieve Mieke. We denken aan je!

Heel veel liefs en een dikke Hug ,

Luna +LOVE+
Luna MKS

Ongelezen bericht 29 dec 2013 11:51

mieke, hier meer forumleden in de media: http://klachtensilicon.forum2go.nl/foru ... a-f75.html
Juist__M

Ongelezen bericht 27 jan 2014 23:14

Morgen het consult met de PC en ik hoor dan waarschijnlijk ook de datum van mijn explantatie..die binnen enkele weken gaat plaatsvinden.
Ik heb besloten geen nieuwe implantaten te nemen..ook al zeggen een aantal mensen in mijn omgeving dat ik er misschien wel spijt van ga krijgen als ik het niet doe..ik krijg de eventuele nieuwe namelijk vergoed van de zorgverzekeraar.
Ik denk dat het de verstandigste keuze is om het niet te doen..ik wil nog wel wat info van de pc over lipofilling..

Ik hou jullie op de hoogte!
=liefs= =liefs=
Joke MKS

Ongelezen bericht 28 jan 2014 14:20

Hallo Juist_M,

Misschien is het een idee om de mensen uit jouw omgeving die vinden dat je spijt krijgt als je het niet doet dit eens te laten lezen
https://sites.google.com/site/klachtens ... n-te-nemen

Hier staat de hele geschiedenis van SVS beschreven
https://www.stichtingsvs.meldpuntklacht ... -deze-site

groet,

Joke
Luna MKS

Ongelezen bericht 31 jan 2014 12:15

Lieve Juist_M, heel wijze beslissing van je! Weg met de siliconen en geen nieuwe meer.
Lipofilling is een prima alternatief en vele malen veiliger. Natuurlijk zitten er risico's aan een operatie, dat is altijd zo, maar de risico's zijn zoveel malen minder dan bij siliconen.

Hoop dat het consult goed ging en dat je tevreden was met wat je te horen kreeg. Je weet het, als de arts je niet tegemoet komt in je wensen, gewoon een nieuwe zoeken!!!

Laat je ons weten hoe het ging?

Heel veel liefs, Luna
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”