belangrijk (zonnetje)

Protheses vanwege cosmetische reden.
Luna MKS

Ongelezen bericht 13 apr 2013 13:48

lief zonnetje,
wilde je laten weten dat ik aan je denk. het zal wel heel moeilijk zijn voor je om mijn berichten te lezen. het spijt me dat de waarheid zo hard is. maar het is wel de enige waarheid. siliconen zijn niet zo onschuldig en als je gevoelig bent zoals ik dat ben en zoveel andere vrouwen dat ook zijn, dan ben je echt de pineut.
maak een afspraak bij dr. kappel. ze zal goed voor je zorgen. het is een mooi mens en goede arts.
sterkte met je beslissing, lieverd.
Afbeelding
luna
zon

Ongelezen bericht 16 jul 2013 17:22

Hallo allemaal!

In februari 2013 heb ik hier een bericht geplaatst. (zie bovenstaand) Ik kreeg hier met veel reacties op waar ik erg dankbaar voor ben! In oktober 2012 ben ik geopereerd en heb ik een borstvergroting gehad. Ik ben nu weer 4 maanden verder. In totaal is de operatie nu 9 maanden geleden. Ik wil jullie graag even een update geven hoe het vanaf februari 2013 tot nu met mijn klachten gaat:

Ik heb inmiddels nog steeds last van mijn vingers. Ze voelen dan stijf, en ik heb er pijn aan. Heel af en toe is de pijn even weg. Verder ben ik best vaak erg benauwd. Vooral als ik (met dit weer) fijn buiten in de zon zit. Dan ben ik soms te benauwd om in de zon te zitten. Een vraag aan jullie en tegelijkertijd aan mezelf: waarom is de pijn en benauwdheid met warm weer bij mij erger? Voor mijn gevoel is dit misschien wel doordat de implantaten door zweten en met warm weer dus NOG meer door zweten waardoor de klachten ook heviger worden?

Even ter verduidelijking: ik had voor de operatie nooit last van mijn vingers. Een enkele keer wel last van een vastzittende hand. Ook niet van benauwdheid. Een enkele keer van benauwdheid maar dit kwam dan door een te hoge ademhaling en dat is het nu niet.

Dokter Kappel vertelde ook dat als er al reuma binnen de familie is het niet aan te raden is om voor siliconen implantaten te kiezen. Toch is dit gebeurd omdat ik dit niet wist. Binnen de familie zijn er 2 mensen die reuma hebben en de oma van mijn moeder had reuma. Dokter Kappel heeft mij geadviseerd om eerst een afspraak te maken bij een goede bioresonantie praktijk. Zei kunnen je lichaam als het ware meten. Ze kunnen kijken hoe je lichaam reageert en of het lichaam ergens probeert tegen te vechten.

Mijn eerste afspraak bij de bioresonantie heb ik gehad. Deze behandelaar kon niet direct zien of mijn lichaam niet tegen de siliconen kan. Wel kon ze na de testen zien dat mijn lichaam wel ergens tegen aan het vechten is.

Ik heb het gevoel dat mijn lichaam de implantaten niet leuk vind. En ik heb het gevoel dat ik (mijn lichaam) niet goed tegen de implantanten kan.

Momenteel ben ik mijn ouders nog aan het afbetalen aangezien hun de operatie hebben voorgeschoten. Dus meteen een operatie om de boel eruit te halen is niet direct een optie. Wel begin ik hier steeds meer aan te denken. Ik hoop via de bioresonantie duidelijkheid te krijgen [u]waar[/u] mijn lichaam tegen aan het vechten is. Ze kunnen via deze weg heel veel meten dus ik neem aan dat ze dit wel kan meten. De arts van de bioresonantie heeft mij voor nu eerst een ontgifting meegegeven. Ik ben in het verleden al veel ziek geweest en ze vertelde dat mijn lichaam wil ontgiften maar dat mijn lichaam de grote hoeveelheid ontgifting (die ze wil afvoeren) niet zelf alleen aan kan.

Hebben jullie een idee op welke manier je nog meer kan laten meten hoe je lichaam er op reageert? Bijvoorbeeld Ayurveda?

Voor de operatie voelde ik mij jaren erg onzeker en boos over mijn zeer kleine borsten (cup aa) (kortom bijna niks!) Dit zorgde bij mij voor psychische klachten en zorgde ervoor dat ik mij niet lekker in mijn lichaam voelde.

Nu voel ik mij vaak benauwd en voelen mijn vingers vaak pijnlijk. Dit herinnert me op een andere manier weer aan mijn borsten omdat ik deze klachten eerder niet had. Ook voelen de borsten nog vrij nep en hard, ook met douchen zie ik wel mooie borsten maar toch voelt het van binnen zéér anders. Namelijk best nep en wat 'ongelukkig'. Vaak doe ik het douchen ook voorzichtig omdat als ik het onverwachts aanraak het dan toch best pijnlijk is! Kortom eerder een lichaamsdeel om een beetje 'bang' van te worden dan dat het je EIGEN lichaamsdeel is. Heel vreemd uitgelegd maar hopelijk begrijpen jullie hier iets van :)

Kortom eerder voelden mijn kleine borsten van binnen niet fijn. Maar nu voelen mijn 'niet echte' borsten ook niet echt fijn omdat het pijnlijk is en het ook nep voelt.

Uiteindelijk zie je van de buitenkant in kleding niet dat ik zo'n pijnlijke operatie heb gehad. Alleen ik zie het zelf. Ik merk dat ik het toch belangrijker en prettiger vind om me VAN BINNEN fijn te voelen in mijn lijf dan dat het van buiten perfect hoeft te zijn. Hoe denken jullie hierover?

Hebben jullie tips/zelfde ervaringen of adviezen???

Liefs Zonnetje
Luna MKS

Ongelezen bericht 17 jul 2013 10:58

Lief zonnetje,

Ik wil graag reageren op al je vragen, maar het zijn er zoveel en ik ben niet in staat nu om dat te kunnen. Ik ben zelf ontzettend moe.

Als je naar ervaringen van anderen kijkt, dan vind je daar al veel antwoorden. Kijk ook even bij het subforum 'Schoonheid" daar vind je antwoorden op je laatste vraag. http://klachtensilicon.forum2go.nl/schoonheid-f30.html

Ik snap niet zo goed waarom je zo je best aan het doen bent om uit te zoeken waar je lichaam op reageert. Het is toch meer dan duidelijk wat het is? Aan de andere kant begrijp ik je wel, je zoekt een bevestiging. Maat lieve schat, kijk goed rond op ons forum en de website. Hoeveel bewijs/bevestiging heb je nog nodig?

Spendeer je geld nu niet aan bioresonantie en ontgiften, het is dweilen met de kraan open. Eerst moet die zooi eruit, dan kun je daar pas mee beginnen. Dat er uit de bioresonantie naar voren kwam dat je ergens op reageert is alles wat je hoeft te weten. Wat mij betreft had je dat nooit hoeven doen, want het is meer dan duidelijk. Maar goed, je bent geweest en laat dat je antwoord dan zijn alsjeblieft.

Dat je ermee zit dat je kleine borsten hebt, begrijp ik heel goed, maar je gezondheid gaat voor alles. En wat je verteld is niet niks. Doe iets, voor het te laat is! Er zijn trouwens ook nog alternatieven mocht je er niet mee kunnen leven. http://klachtensilicon.forum2go.nl/lipo ... e-f57.html http://klachtensilicon.forum2go.nl/mono ... e-f58.html

Ik wens je ongelofelijk veel sterkte met alles. En het spijt me dat ik niet meer aandacht geef dan ik nu doe. Ik kan het even niet opbrengen. De andere meiden zullen misschien op vakantie zijn. Maar er zal vast nog wel iemand op je topic reageren.

Heel veel liefs en heel veel kracht voor jou,

_Omhelzing +Liefs+ Luna
Angelique

Ongelezen bericht 18 jul 2013 22:38

Hoi lief zonnetje,

Heftig allemaal he! Ik kan me voorstellen dat je het erg moeilijk vind, je hebt ze pas net en nu al zo veel klachten.

Heeft dokter Kappel ook gezegd hoe het komt dat je nu al veel pijn ervaart bij het aanraken van je borsten? Heb je misschien al erg last van kapselvorming?

Ik ben nu ruim een jaar onder behandeling van een bioresonantie deskundige. In eerste instantie kwam ik daar door klachten van mijn schildklier en sinds april ( na mijn explantatie ) ben ik ook aan het ontgiften door middel van bioresonantie. inmiddels ben ik 4 x geweest en zijn mijn waardes een heel stuk beter. dit kan echter echt pas als je protheses verwijderd zijn.

meis, je gezondheid is echt vele malen belangrijker dan mooier borsten. Misschien krijg je wel wat terug van je verzekering? ik zou het in ieder geval proberen.

Liefs Angelique
Trots op mezelf! 8-4-2013 was mijn explantatie en nu op naar een gezond lijf!!!
zon

Ongelezen bericht 15 aug 2013 19:45

Hoi allemaal,

Even een update. Jazeker heftig Angelique. Ik heb nog niet aan Dokter Kappel gevraagd waarom de pijn er is bij het aanraken van mijn borsten of bij het douchen met een harde straal. Ben jij ook met bioresonantie begonnen door klachten van je borstvergroting of dat niet?

Inmiddels ben ik een paar keer bij de bioresonantie geweest. Na de eerste of tweede behandeling had ik zoveel pijn in mijn handen dat ik bijna aan de pijnstillers moest. Op dit moment heb ik ook gedacht: er zal zeer spoedig een nieuwe operatie volgen omdat ik de pijn niet kon verdragen.

Nu een aantal weken later. Het is heel apart maar de pijn in mijn vingers/handen is weg. Momenteel ben ik nog wel benauwd en heb ik last van jeuk. Ik ben nog aan het ontgiften. Ik weet dat ontgiften dubbel is aangezien ik momenteel nog wel iets vreemds in mijn lichaam heb. Maar het is voor nu een soort proberen voor mij. Meteen weer een nieuwe operatie aangaan in zo'n korte tijd zou voor mij op dit moment emotioneel te zwaar zijn. Een operatie brengt namelijk vooral emotioneel zoveel met zich mee! Ook qua kosten zal dit niet meteen geregeld kunnen worden.

Dokter Kappel adviseerd - als de pijn blijft - om de protheses te laten verwijderen. Aangezien dit eerst weer sparen word wil ik een definitieve datum voor een operatie nu nog even uitstellen.

Mijn gezondheid is zeker belangrijk dan mooie borsten. Het gekke is namelijk dat je in kleding eigenlijk niet eens ziet dat er iets verandert is omdat ik eerst vulling droeg.

Luna, het geeft niet dat je niet op alles kan reageren, hoeft ook niet! Ik houd mijn klachten in de gaten.

Liefs
Luna MKS

Ongelezen bericht 17 aug 2013 20:03

zonnetje1234 schreef:Mijn gezondheid is zeker belangrijk dan mooie borsten. Het gekke is namelijk dat je in kleding eigenlijk niet eens ziet dat er iets verandert is omdat ik eerst vulling droeg.
Daar is je antwoord! Het is het allemaal niet waard.

Ik begrijp dat het moeilijk is ik weet het, maar je gezondheid gaat boven alles. Ik ben daar nogmaals keihard aan herinnerd de afgelopen tijd.

Lieve schat, jij bent blijkbaar heel erg gevoelig en je zult nogmaals periodes met klachten krijgen. En deze worden frequenter en heviger. Ik herken het patroon!!! In de beginjaren had ik ook bijna klachtenvrije perioden. En dan sloeg alles weer als een bom. Ik denk zelf dat de momenten dat het slechter gaat de periodes zijn dat er meer zweet of wanneer we gevoeliger zijn. Je lichaam wordt zo zwaar belast met al die giftige stoffen. En iedere keer doet het zijn best zichzelf te ontgiften en heb je daardoor klachten. Wees er snel genoeg bij zodat het niet chronisch wordt. Op een moment bereikt je lichaam een punt van geen terugkeer en dat zou echt heel erg zijn lieve schat. Het is precies zoals wij de aarde behandelen, zo behandelen we ook ons lijf. Waar zijn we mee bezig?

Dat je geen geld hebt voor de operatie begrijp ik volkomen, maar wie weet wordt het vergoed. Je moet het gewoon proberen.

Sterkte met je beslissing ok.

Heel veel liefs, Luna

En denk maar niet dat ik je niet kan volgen qua verdriet of angst om weer plat te zijn, want dat kan ik juist wel. Maar het is zoals je zegt, niemand die het ziet behalve jijzelf en je partner. En deze houdt van je/zal van je houden met of zonder borsten, want anders is hij je gewoon niet waard!
Luna MKS

Ongelezen bericht 18 aug 2013 09:32

En vergeet niet dat hoe langer je wacht met explantatie, hoe meer je eigen borstweefsel verandert!!! Geloof me, das niet leuk!!!

Jij hebt ze er pas in + je bent jong. Als je ze er nu uit laat halen, dan hoeft er zeker nog niet zoveel aan de hand te zijn. Maar ga je langer wachten wel. En dat is zonde!
zon

Ongelezen bericht 27 sep 2013 23:08

Hoi allemaal,

Een iets later antwoord van mij dan gepland...
Nee mijn gezondheid gaat natuurlijk voor alles... Maar toch vind ik het moeilijk... (logisch natuurlijk maar toch).. Mijn klachten vallen op dit moment mee.. Tenminste ik ben nog wel erg benauwd op sommige dagen.. En ik heb er een nieuwe klacht bij.. De laatste 2 weken voel ik een zware druk onder mijn borsten.. Hoe het voelt zal ik proberen te omschrijven... Het voelt als een zwaar gewicht die mijn spieren onder mijn borsten moeten dragen.. Het voelt ergens alsof mijn spieren de hoeveelheid gewicht niet goed aankunnen.. Dit veroorzaakt veel pijn. Zodra ik een goede sport BH aandoe merk ik dat het gewicht iets meer overgenomen word door de BH.. maar wel raar want deze klacht had ik nog niet. Herkent iemand deze klacht? Jij misschien Luna?

Kennelijk ben ik inderdaad heel erg gevoelig Luna.. Ik merk nu dat het weer kouder word buiten en hierdoor heb ik minder pijn. Ik verwacht dat dit komt doordat het nu minder door zweet... Als ik in de zomer buiten zat in de zon trok ik dit bijna niet.. omdat ik hierdoor erg benauwd werd... Nee Luna ik weet het.. ik wil zeker niet dat het chronisch word... Het is helemaal waar wat je zegt.. Zoals wij de aarde behandelen (vergiftigen met uitlaatgassen) zo behandelen wij ons lichaam ook..

Op donderdag 29 augstus zag ik een programma ''Beperkt houdbaar'' op ned 2.. misschien een tip om terug te kijken. Deze aflevering greep mij wel aan.

Aan je laatste woorden heb ik ook veel Luna.. Maar niemand die het inderdaad ziet.. behalve je partner en jij... Heb jij een partner Luna? En hoe reageerde hij erop dat je weer plat was? Mocht ik een man treffen die niet van kleine borsten houd dan heeft ie inderdaad pech en dan is daar -----> de deur!!!! (al moet ik dit dan eerst zelf leren accepteren).

Ik neem de tijd om na te denken over mijn keuze.. Tot die tijd probeer ik mijn klachten bij te houden en op te schrijven. Lichamelijk weet mijn lichaam het antwoord al.. Mentaal is het nog een strijd.. Ik wil mijn keuze niet overhaasten maar ook niet te lang wachten.. Moeilijk. Zal ik kiezen voor deze lichamelijke pijn? Of kies ik om terug te gaan naar plat zijn en de mentale pijn..

Voor nu erg bedankt voor jullie berichtjes, dit doet mij erg goed!

Liefs Zon
meisie

Ongelezen bericht 28 sep 2013 18:28

Hoi Zonnetje,
Hier iemand die terug is naar bijna plat (links een AA en rechts een AAA cup).
Ook ik vond het heel erg eng om terug te gaan naar vrijwel helemaal plat. En ik moet zeggen dat het reuze meegevallen is!
Mijn klachten waren nog erg beperkt en alleen plaatselijk (spierpijntjes en een vervelend gevoel in m'n borsten). Verder voelde ik me nog prima (ik had mijn borsten 10 jaar).

Natuurlijk is iedereen bang voor de mentale gevolgen. Ook ik. Ik kan niet inschatten hoe je er precies in staat maar kijk anders eens naar de reportages van de Vijfde Dag (rianne) en de Reünie (olga). Bij mij ging toen de knop om. Ik zie er best graag vrouwelijk uit maar mijn gezondheid was toch echt belangrijker. Olga heeft me op het spoor gezet om een en ander verder uit te zoeken. In no time wist ik wat ik ging doen.

Nu ruim een half jaar later ben ik zo blij dat ik het gedaan heb!!! De tijdbommen zijn uit mijn lijf. Ontgiften moet ik nog steeds. Een bursitis heb ik ook gehad na de operatie (komt ook niet zomaar denk ik dan) maar de (spier)pijntjes zijn weg.

Ik draag nu voorgevormde bh's (1 bepaald modelletje dat goed zit) En ik ben weer blij met mezelf. Bikini's vind ik soms lastig omdat ik bang ben dat het litteken er onderuit piept ;)
Binnenkort een volgende stap: naar de sauna. Dat vind ik nog best wel eng. Maar zeg nou zelf... nobody is perfect.

Mijn partner... die heeft mij liever gezond dan volborstig rond :D
En daarbij.. ik heb voor mezelf gekozen.
Ik denk dat dat het belangrijkste is: blijf bij jezelf. Jij moet verder met dit lijf. Je heb er maar 1 van...

Een hele dikke knuffel
Hug
liefs
Meisie
2002 McGhan 410 onder spier en in februari 2013 bevrijd!
Luna MKS

Ongelezen bericht 04 okt 2013 15:46

wat je zegt is waar lieverd, je moet het echt zelf leren accepteren.
ik heb een lieve man die mij liever gezond ziet dan met mooie borsten, maar je moet zelf in de spiegel kunnen kijken en zeggen: je bent mooi zoals je bent. ik hou van je en neem je zoals je bent.
het is heel moeilijk deze weg. heel moeilijk maar niet onmogelijk!!!!!!!!
en ja, een borst is zo goed te camoufleren aan de buitenkant. er zijn zulke goede bh's en hulpstukken tegenwoordig.
en vergeet niet dat er nog een alternatief is als lipofilling mocht je jaren na de explantatie toch nog niet tevreden zijn of het niet hebben kunnen accepteren.
alles beter dan siliconen want die maken je met de dag zieker. laat ze verwijderen!

"Liever gezond dan volborstig rond" die houden we erin meissie!!!
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”