Even voorstellen! (Monique256)

Protheses vanwege cosmetische reden.
Monique256

Ongelezen bericht 29 feb 2012 22:36

Implantaten: Nagor GFX260

Hallo,
Ik heb ruim 14 jaar geleden borstprothesen van het merk Nagor GFX 260cc laten plaatsen en ben destijds niet gewezen op de mogelijke risico's.
Sinds ongeveer een jaar heb ik steeds meer klachten gekregen: het begon met pijn in de lies maar kort voordat ik daar een echo van liet maken kwam plotseling een erg dikke buik erbij. Ik leek wel 6 maanden zwanger! De artsen bij wie ik terechtkwam zeiden toen dat ik waarschijnlijk een spastische dikke darm zou hebben. Er kwamen echter in de loop der tijd steeds meer klachten bij, zoals gewrichtsklachten (dan in mijn knie, dan weer in mijn enkel of arm), steeds vaker ontzettend vermoeid, slecht slapen, en ook mijn gezichtsvermogen leek achteruit te gaan, want ik zag niet altijd meer even goed. Lezen was soms een ramp, ik had ineens een leesbrilletje nodig om enigszins te kunnen lezen (ben pas 46 jaar).
De klachten wisselen elkaar nogal eens af, zo heb ik de ene dag wel last van mijn enkel, de volgende dag zit het in mijn schouderblad.
Tot ongeveer anderhalf jaar geleden heb ik zeer intensief aan hardlopen gedaan met veel plezier. Totdat ik een blessure kreeg die erg langzaam herstelde. Ik zat steeds meer tegen mezelf te vechten leek het. Mijn tijden gingen niet meer vooruit, bleven ook niet meer stabiel en hardlopen werd een gevecht met mijn lijf. Ik ben dus gestopt met hardlopen. Ik heb het nog weleens geprobeerd, een half jaar geleden ongeveer, maar het ging niet meer. Terwijl ik altijd enorm sportief was voel ik me nu lichamelijk een wrak! Moedeloos werd ik ook steeds van mijn huisarts en de internist die me niet serieus namen.
Volgens hen had ik last van een spastische darm wat mijn dikke buik zou veroorzaken en mijn huisarts vond zelfs dat ik maar naar een psychiater moest! Ik had,zo zei mijn huisarts, a-typische klachten!
Achteraf denk ik weleens dat al die klachten die ik nu heb sinds een jaar in een stroomversnelling zijn gekomen.
Toen ik in december over de pip-borstprothesen en die klachten (die ik dus ook heb) hoorde ben ik bij de pc aan de bel gaan trekken. Ik blijk niet die PIPs te hebben, maar nu na 14 jaar heb ik wel die klachten die bij siliconenprothesen zouden kunnen horen.
Vandaar dat ik nu op zoek ben naar mogelijke oorzaken van mijn klachten.
Wendy

Ongelezen bericht 01 mar 2012 08:29

Welkom op het forum Monique! Ik herken jouw gewrichts- en vermoeidheidsklachten heel goed. Vreselijk als je niet serieus genomen wordt door een huisarts en hij je zelfs naar een psychiater verwijst! :?
Heeft de pc erkent dat jouw klachten door de siliconen kunnen komen?
Je op de site meldpuntklachtensiliconen veel informatie vinden over de klachten die jij hebt!
Mocht je vragen hebben, stel ze gerust!
Groetjes Wendy
Everything has beauty, but not everyone sees it. - Confucius
Luna MKS

Ongelezen bericht 01 mar 2012 09:56

Hoi Monique,
Goed dat je het forum/meldpunt hebt gevonden.
Voor mij is er geen twijfel mogelijk. Jouw klachten komen door de protheses en moeten er echt uit! Het is misschien niet leuk om te horen maar het is wel de realiteit.
Polymeren hebben een netvormige structuur. Er zitten dus een soort van gaten in (denk maar aan een visnet). Dit is microscopisch klein. De wand van protheses laat dus een geringe hoeveelheid siliconengel door. Dit gebeurt altijd, hoe oud ze ook zijn en welk merk je ook hebt! Na verloop van tijd ondergaat de wand een reactie in je lichaam waardoor de polymeer iets ontbind. De verbindingen tussen de moleculen laten op bepaalde plaatsen los, dus de gaten worden groter en dan begint de wand nog meer siliconengel door te laten. Meer dan normaal. Meestal begint dit tussen de 8-10 jaar. Dit hangt van veel omstandigheden af. En ook de reactie van gevoeligheid op de siliconengel is verschillend. Ook hangt het van het kapselweefel af. Het is namelijk zo dat na zweten, de siliconengel eerst in het kapselweefsel blijft. Maar na verloop van tijd houd het kapsel de hoeveelheid niet meer tegen en komt het buiten het kapsel weefsel terecht en in je lichaam. Bij mij zaten de prothese er pas 8,9 jaar in toen ze eruit gingen, maar waren heel erg aan het lekken (zweten) terwijl de wand intact was. Dat komt dus door dit proces dat ik beschrijf. Bij mij waren de kapsels heel dun dus de gel kon heel gemakkelijk alle kanten op. Met alle gevolgen van dien.
Ik hoop niet dat ik je bang maak nu. Ik denk dat het bij jou zal meevallen maar wees op tijd. 14 jaar is echt heel lang en ik vind het een wonder dat je er toch nog zo lang tegen kon. De ene vrouw reageert overgevoeliger dan de andere. En ook is het zo dat deze gevoeligheid met de tijd langzaam wordt opgebouwd. Als je jarenlang iets binnenkrijgt, hoeft het nog niet voor problemen te zorgen totdat het een bepaald punt bereikt dat je zo van het ene moment op het andere er met een allergische reactie op reageert. Dat gebeurd nu ook bij jou en de enige oplossing is explantatie. Nieuwe nemen zal je niet helpen, want je hebt nu die gevoeligheid ontwikkeld en je zult alleen maar zieker worden als je ze verwisseld. Je kunt echt heel ziek worden en op een gegeven moment zelfs blijvend ziek worden. Dat is het het allemaal niet waard!
Probeer een afspraak bij te maken voor een explantatie.
Ik wens je heel veel sterke. Op het forum en de website van het meldpunt vind je veel info die heel erg belangrijk is. Ik plaats zo meteen welke voor jou nu belangrijk zijn.

Jolanda, alles op dit forum is belangrijke info. Neem de tijd om alles goed te lezen. Maar begin in ieder geval met dit stuk. Daarin ze je hoe belangrijk het is om prothese ouder dan 8 jaar te verwijderen. Het is wel in het engels.

hier lees je over alle risico's. Hier lees je over alle klachten. En deze is belangrijk voor de explantatie. Wil je verder onderzocht worden lees dan dit. Om te ontgiften lees je dit.
Laatst gewijzigd door Luna MKS op 01 mar 2012 13:37, 3 keer totaal gewijzigd.
Wendy

Ongelezen bericht 01 mar 2012 10:40

Luna schreef: De wand van protheses laat dus een geringe hoeveelheid siliconengel door. Dit gebeurd altijd, hoe oud ze ook zijn en welk merk je ook hebt!
Om nog even aan te vullen wat Luna hier zegt:
Diffusie van siliconen — in de Engelstalige literatuur wordt vaak de term bleeding gebruikt — is eigen aan borstimplantaten gevuld met siliconen-gel. Ondanks het dichte polymeernetwerk in de elastomeer diffunderen in de gel aanwezige verbindingen in en door de elastomeer. De mate van diffusie is afhankelijk van het implantaat: implantaten van de eerste en tweede generatie laten 60 tot 100 mg siliconen-olie per jaar door (highbleed); bij implantaten van de derde generatie (low-bleed) is dat 5 tot 10 mg per jaar
Luna MKS

Ongelezen bericht 01 mar 2012 11:02

Wat goed dat je dat vond. Ik had dat bestand ook gelezen. Maar het staat niet meer op internet. Kan ik het van je hebben Wendy? Chemische feitelijkheden heette het. Daarin staat hoeveel de 1e,2e en 3e generatie implantaten zweten. Er is nu zelfs een 4e generatie. Ze gaan maar door en door met deze ONZIN!
Wendy

Ongelezen bericht 01 mar 2012 11:41

Ik heb het hieringevonden Luna.
Luna MKS

Ongelezen bericht 01 mar 2012 11:58

Oh ja, daarin staat het ook. bedankt Wendy!
Even zeggen tegen iedereen die het leest! Dit rapport klopt van geen kanten! Dit is allemaal ONWAAR. Het rapport is van 1999. Daarna zijn er vele onderzoeken gedaan die dat bevestigen. kijk maar naar alle onderzoeken op de website van het meldpunt. En dat er nu weer onderzoek wordt gedaan bevestigd de grote vraagtekens die er nog steeds zijn.
'Breast implants are reasonably safe' zei de FDA in juni 2011. Daar ging dr. Diane Zuckermann tegenin.

fda rapport juni 2011
reactie Diana Zuckerman op fda rapport

bv niet voor leven
Ik geloof in sprookjes, maar niet in het sprookje van eeuwige plastic borsten!
Pia

Ongelezen bericht 01 mar 2012 14:37

Welkom Monique!
Siliconen zijn ondingen.
Liever natuurlijk plat dan nep plastic...
Monique MKS

Ongelezen bericht 01 mar 2012 21:09

Hoi Monique,

Lees even de reactie van het meldpunt op het rapport van de gezondheidsraad.
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

Alles zal aan het licht komen.
Luna MKS

Ongelezen bericht 04 mar 2012 10:19

Hoi Monique256,
Hoop dat je alle info goed hebt gelezen. Dan kun je zien dat jouw klachten door de siliconen komen en dat ze er echt uit moeten zonder wissel, want je zult nog zieker worden daarna.

Hier iets over een dame die een wissel liet doen met een antwoord van het SVS(voormalig Steunpunt voor vrouwen met siliconenborstprothesen):

''Ca. 7 maanden geleden zijn mijn prothesen vernieuwd. Ik had ze 15 jaar. Ruim 3 maanden ben ik klachten-vrij geweest, maar nu kan ik bijna niets meer. Ik lig de hele dag en moet veel pijnstillers slikken.Mijn arts zei dat hij veilige nieuwe prothesen had gebruikt die niet ziek maken.''

Antwoord: Veilige prothesen bestaan niet. Bij een verstoord systeem zet het lichaam zich zwaarder af, meestal zo'n 3 tot 6 maanden na een nieuwe ingreep, zoals een nieuw implantaat. Veel van de reeds bestaande klachten komen dan 'dubbel-zwaar' terug, lijkt me.

Ik wens je veel succes en sterkte met deze belangrijke beslissing die je moet nemen.

Veel liefs, Luna
Pia

Ongelezen bericht 04 mar 2012 12:56

En monique? Ga je explanteren? Wacht niet te lang!
Siliconen zijn ondingen.
Liever natuurlijk plat dan nep plastic...
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”