Colitis Ulcerosa door implantaat???

Protheses vanwege cosmetische reden.
Annie

Ongelezen bericht 22 apr 2023 16:33

Hallo ik ben net nieuw hier mijn naam is Annie.
Ik heb in de jaren 95/96 mijn eerste implantaten gekregen err was toen niet zo veel over klachten bekend.
in 2017 merkte ik er klopt iets niet, Arts vond het niet nodig of zelfs zonde van het geld om een duurde Mri te doen.

Toch besloot ik het wel te doen met contrast vloeistof en dat was al duidelijk toen ik daar lag.
Het onderzoek duurde 15 min langer.
De linker prothese was behoorlijk lek zei arts zelf later.
Begin 2017 kreeg ik eind Maart begin April endeldarm bloedingen proctitis ulcerosa.
Inmiddels is vorig jaar opnieuw gekeken en heeft het nu de naam Colitis ulcerosa.
Blijft een vraag hoeveel van de forumleden dit ook herkennen.

De bus chaffeur toen ik opweg was naar UZ Gent 2017 vertelde mij exact het zelfde te hebben 12 cm onsteking in endeldarm en 1 borst prothese dat steeds kleiner werd!! dokter vond het niet nodig om onderzoek te doen?? ze zal inmiddels wel al explantatie hebben gehad.
Zijn er dames die dit herkennen???
Blijkt dat als Chron of Colitis in familie voorkomt je 50% meer kans hebt op een autoimmuun ziekteals je bort implantaten neemt,dit is mij nooit verteld, en ja komt in mijn familie voor
Luna MKS

Ongelezen bericht 22 apr 2023 17:28

Hallo Annie,

Ik zag je mailtje, maar zo te zien is het probleem met inloggen opgelost.

Helaas zijn er inderdaad wel meer leden, maar ook niet leden die te maken met de Ziekte van Crohn of Colitis Ulcerosa. Overigens wordt niet iedereen lid van het forum, we hebben inmiddels tegen de 8500 vrouwen, trans-vrouwen, mannen (teelbalimplantaten of fillers) en kinderen (van moeders met implantaten) met klachten in ons bestand. En daar komen er de laatste tijd steeds meer bij door alle media aandacht.

Helaas is het niet mogelijk om voor je te kijken hoeveel van alle meldingen over Colitis Ulcerosa gaan. We hadden heel lang geleden wel een explantatie vragenlijst gemaakt die werd ingevuld door 196 leden. Van deze vrouwen hadden er 2 Colitis Ulcerosa. Maar dit is dus maar een fractie van de meldingen die we krijgen.

Ik heb via de zoekfunctie de topics voor je gezocht waar de woorden 'colitis' en 'crohn' in voorkomen. Hier nog een verhaal op onze website.

Ben je Belgisch of Nederlands? Als je Nederlands bent, dan wil ik je vragen jouw klachten bij het MEBI te melden. Ben je Belgisch dan kun je je klachten bij het FAGG melden. Zou je dat alsjeblieft willen doen? Dit is voor alle vrouwen belangrijk. Ook in België.

Mocht je Allergan implantaten hebben en Nederlandse zijn of de implantaten in Nederland hebben laten zetten, meld je dan ook aan voor de rechtszaak tegen Allergan via www.siliconenzaak.nl

Ik wens je ontzettend veel sterkte! 🙏 Als je meer vragen hebt, stel ze gerust.

Fijne avond😘🌷
Claudia M

Ongelezen bericht 25 apr 2023 11:01

Hoi Annie,
Ik heb in 1988 mijn borstvergroting gekregen en sinds 2006 diagnose Colitis Ulcerosa.
Volgens mijn arts had dit niks met elkaar te maken maar in mei 2022 zijn mijn siliconen verwijderd en mijn CU is rustig. Zo rustig dat ik sinds november geen 8 wekelijks infuus vedolizumab meer krijg.
Verder ben ik veel minder moe.

Groetjes,
Claudia
Luna MKS

Ongelezen bericht 25 apr 2023 13:07

Claudia M schreef:
25 apr 2023 11:01
Hoi Annie,
Ik heb in 1988 mijn borstvergroting gekregen en sinds 2006 diagnose Colitis Ulcerosa.
Volgens mijn arts had dit niks met elkaar te maken maar in mei 2022 zijn mijn siliconen verwijderd en mijn CU is rustig. Zo rustig dat ik sinds november geen 8 wekelijks infuus vedolizumab meer krijg.
Verder ben ik veel minder moe.

Groetjes,
Claudia
Wat een mooi nieuws!🙏🌈💖😘
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”