Voorstellen explantatie na 5 maand

Protheses vanwege cosmetische reden.
Bethmoon94

Ongelezen bericht 16 aug 2021 12:01

Foto’s in het afgeschermde deel: viewtopic.php?f=261&t=3872&p=43681#p43681

Hoi lieve dames

De afgelopen tijd heb ik vanaf vlak na het plaatsen van mijn prothesen al aardig wat meegelezen.

In het kort de aanloop naar mijn operatie:
In maart 2021 heb ik een borstvergroting met motiva ergonomix prothesen ondergaan. Ik heb een gevoelig systeem, dus aangegeven bij het consult dat ik me zorgen maakte over een gevoeligheidsreactie van mijn lichaam. Mijn PC drukte me op het hart dat dit niet mogelijk is. Dat er een ''klein groepje vrouwen is'' wie beweren dat ze klachten ondervinden maar dat dit nooit bewezen is.

Mijn gevoel naar mijzelf was ''helaas'' en ook weer ''gelukkig'' juist (dat is denk ik mijn les uit dit verhaal, vertrouwen op intuitief vermogen). Ik wilde haar natuurlijk graag geloven dus ik heb de operatie afspraak gemaakt. Weken keek ik ernaar uit, bikini's shoppen, lingerie setjes, jullie kennen het vast wel:P Tot een week voor de operatie alles in mijn lijf op tilt sloeg, enorme spanningen en een harde nee in mijn hoofd. Ik heb mijn zorgen met m'n omgeving besproken en dat ik overwoog de operatie last-minute af te zeggen... iedereen gaf, met de beste intenties, aan ''dit wil je al zo lang, je bent vast bang voor de operatie''. Wederom wilde mijn onzekerheid over m'n borsten dit antwoord graag horen en nam dit als zoete koek aan.

Na de operatie:
Na 4 dagen, ongeveer wanneer de pijnmedicatie uitwerkte, begonnen mijn klachten. Het begon met een steekje in mn elleboog, toen in mijn knie, toen m'n voet. Later krampen in mn voetzolen en kuiten, acne op mijn schouders, een gedehydrateerde huid over mijn hele lichaam; met name mijn handen en gezwollen rode gewrichtjes en prikkende, rode ogen. Alles (toen nog) minimaal zichtbaar maar sterk voelbaal in al m'n weefsels, een ander denkt; mens waar maak je je druk om. Maar ik ben normaal enorm gezond bezig; rook niet, drink niet, sport veel, etc. M'n omgeving gaf nog aan ''geef het de tijd'' maar na 3 weken voelde ik mijn lichaam harder spreken dan ooit. Dus ik heb een afspraak bij dr. Niessen gemaakt op 01-04-2021; 3 weken na het plaatsen van de implantaten. Het voelde niet goed. Mijn nog steeds sceptische omgeving gaf aan het een dappere beslissing te vinden, maar had er wel een zichtbare en voelbare mening over.

Ik ben mijn lichaam erg dankbaar hoe duidelijk en snel het signalen geeft, zodat ik snel mijn les eruit kan trekken en deze rommel kan laten verwijderen.

Operatie/Consult en vragen
Aanstaande woensdag is mijn consult bij dr. Niessen. Mijn insteek is om te gaan voor volledige explantatie.

Verder ben ik met de tijd als voorbereiding al marcus rohrer spirulina gaan nemen voor ontgifting van zware metalen en als mineraal aanvulling (ik vond op meerdere plekken dat dit de schoonste vorm van spirulina is met de beste energetische waarde doordat het in zonovergoten bassins gekweekt wordt i.p.v. vervuilde zee), japanse Q10 in een hoge dosering (bevordert de mitochondrische werking om vermoeidheid te voorkomen) en zeoliet (een vulkanisch mineraal welke zware metalen absortbeert/bindt en je lichaam uittrekt;TIP:P) zeoliet wordt niet opgenomen in je bloedbaan en bind 88% van de afvalstoffen (onderzoek) het verlaat via ontlasting je lichaam. Ook ben ik marine-collageen gaan gebruiken ter versterking van mijn huid en bindweefsel. Al met al is deze tijd niet zinloos omdat ik een hoop heb geleerd over mijn lichaam optimaal ondersteunen wat na de operatie alleen maar goed zou zijn:) Alleen deze weg bewandelen is wel intens:O

Ik kijk vooral wat op tegen de eerste week na explantatie voor ik m’n eigen bhtjes weer aan mag🙈

HEUL verhaal😂 so who made it to the end: 👌🏻 Bedankt voor het lezen en toevoegen!

LIEFS<3
Laatst gewijzigd door Bethmoon94 op 03 okt 2021 09:39, 5 keer totaal gewijzigd.
Niqqi

Ongelezen bericht 17 aug 2021 10:47

Hi!

Wat dapper dat jij deze stap nu al durft te zetten!

Ik heb zelf nu twee weken geleden explantatie en lipofilling gedaan. Was 67kg en 1,68m en er is 200cc per borst ingegaan. Zelf heb ik lipo en explantatie totaal niet als heftig ondervonden. De eerste twee dagen na de lipo voelde het alsof ik verschrikkelijk veel spierpijn had in mijn lipoplekken, maar daarna was die pijn al snel weg en inmiddels ben ik alweer redelijk druk met allerlei dingen. Denk dat dit wel te maken heeft met hoeveel klachten je had en hoe gezond je de operatie in gaat. Qua resultaat vind ik het moeilijk om te beoordelen. Tot nu toe zijn ze nog niet kleiner geworden, maar dat is wel de verwachting.
Bethmoon94

Ongelezen bericht 01 sep 2021 23:47

Dankjewel voor de reactie!

Ja voor mijn gevoel moet dit zo snel gebeuren omdat mijn lichaam nu al reageert op lichaamsvreemd.. laat staan als er siliconen zwerven/lekken etc.. iets in mij zegt dat mijn systeem dan onomkeerbaar beschadigd is maar dat er nu nog “gedane zaken nemen toch wel keer, op littekens na” gebeurt haha.

Kleine tegenvaller was wel dat ik te weinig vet voor lipo heb dus we gaan helemaal terug naar voorheen: 70A. En ach, ik heb het er jaren op gedaan dusja...;p de eerste week zal wennen zijn i.v.m. het uitgerekte, onopgevulde resultaat maar ik vertrouw erop dat moeder natuur mij beloont met goed terugrekken van mijn huid op deze leeftijd. Gewoon weer de oude maat leuke bhtjes en bikini’s gekocht en na de waarschijnlijk psychisch zware eerste 4 weken omdat ik niet volledig mag sporten, vervolgens vol focussen op m’n gezondheid en genieten van alles wat weer vrij kan zonder ongemakkelijke borstspieren😛😻
PetraS

Ongelezen bericht 02 sep 2021 09:04

He wat knap dat je zo goed naar je lichaam luistert en de signalen niet in de wind slaat.. maar ook wat een verhaal dat je lichaam zo snel reageert op de siliconen zeg... super dat je stappen hebt gezet. Ikzelf heb mijn protheses al 16 jaar en ben bij toeval erachter gekomen dat de mogelijkheid bestaat dat ik pip implantaten heb.. in gevecht om mijn dossier te krijgen en heb klachten die horen bij het Asia syndroom. Ik ga voor zsm explantatie met lift. Ik wens je heel veel sterkte en hou je ons een beetje op de hoogte hier?
Liefs Petra
Bethmoon94

Ongelezen bericht 07 sep 2021 20:39

Dankjewel voor je lieve reactie @PetraS💓 ik geloof ook dat bij iedereen dit op z’n pad komt wanneer het zo moet zijn... dit voelt voor mij als een les om reactie en invloed van buitenaf niet leidend te laten zijn maar mijn eigen intuïtie en gevoel te volgen hoe onverklaarbaar het ook mag zijn ... en niets geeft meer duidelijke signalen dan ons eigen lichaam dus hier moest ik wel naar luisteren😚😚😚 het moest zo zijn dat jij er ook “bij toeval” achter kwam, nu kan je ze zo snel mogelijk verwijderen en gaat je gevecht hoop ik stoppen maar een reis worden naar een gezond leven! Heb jij al een operatie datum? Liefs🌸
Bethmoon94

Ongelezen bericht 30 sep 2021 18:21

Voor de dames wie meelezen, zich oriënteren of nog twijfelen:

Ze zijn eruit 🥳 🥳

Wat werd ik heerlijk wakker. Beter dan de afgelopen 5 maanden. De tintelingen zijn direct weg. Nu zit er natuurlijk nog narcose etc. in m’n lijf maar wat voel ik me goed zeg!

Gelijk een traantje van blijdschap, ontlading en geluk. Ik heb ze gezien, ze zijn nog kleine verschrompelde balonnetjes maar dat trekt wel bij😂 Geen enkel schoonheidsideaal weegt op tegen de rust en het geluk wat ik voel in mijn lijf😍.

Mijn familie en vriendinnen hebben het verschil van m’n ogen gezien en zeggen dat het licht letterlijk terug is en dit zeker de juiste keuze was. Dat zo kort na de explantatie! Van bloedrood naar kraakhelder. Sneetjes van littekens doen wat pijn maar pff dat boeit me allemaal niet; SUPER HAPPY. De implantaten waren compleet intact en nog helder doorzichtig🥳

Intense dank voor alle lieve dames op dit forum wie hun verhaal gedeeld hebben! Zonder jullie had ik er misschien veel langer over gedaan. Als iemand vragen heeft kun je me altijd een PB sturen.

Heel veel liefs
Essi

Ongelezen bericht 30 sep 2021 19:41

🥳🥳🥳wat fijn dat je het achter de rug hebt!
Heerlijk genieten van je opluchting, hihi ik herken het gevoel.
Succes met je herstel.
Liefs essi
Bethmoon94

Ongelezen bericht 30 sep 2021 19:58

Dankjewel 😍💜

Ja wat bijzonder zeg! Hoe ongelukkig en slecht in me na de implantatie voelde, zo opgelucht en gelukkig voel ik me nu. Zo cool om te merken dat, waar eerst elke “imperfectie” een groot ding was in m’n hoofd, die bloedende dikke littekens en verschrompelde huid me niet eens uitmaken maar echt een stap naar een nieuwe fase symboliseren.

Heerlijk. 🌸 Ik ga genieten van elke stap in het herstel; ook de emotionele momenten <3

Hoelang is het voor jou geleden Essi?☺️
Essi

Ongelezen bericht 30 sep 2021 20:04

Ik ben ondertussen alweer een paar jaar verlost en opgelucht.
Mijn explantatie was 21 juni 2019 en het was de beste keus ooit.
Liefs essi
Bethmoon94

Ongelezen bericht 30 sep 2021 23:14

Ik heb even bij je berichten gekeken en zie het nu ja!

Jeetje ook een hele route gehad, maar jeez wat heb je prachtige boobs😍💓 dat zijn gewoon mijn droomboobies hoor haha!

Liefs<3
Essi

Ongelezen bericht 02 okt 2021 16:20

Bethmoon94 schreef:
30 sep 2021 23:14
Ik heb even bij je berichten gekeken en zie het nu ja!

Jeetje ook een hele route gehad, maar jeez wat heb je prachtige boobs😍💓 dat zijn gewoon mijn droomboobies hoor haha!

Liefs<3
Nou dame ik zag die van jou voorbij komen, maar dat ziet er ook geweldig uit. Veel mooier je natuurlijke borsten dan die opgeblazen ballonnen.
😘
Bethmoon94

Ongelezen bericht 03 okt 2021 09:45

-
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”