Voorstellen, Explantatie na 16 jaar, Ik wil en ze moeten eruit... :-(

Protheses vanwege cosmetische reden.
PetraS

Ongelezen bericht 02 sep 2021 08:55

He Ilja, ik ben zelf ook zo benieuwd wat ze gaat zeggen en wat haar mening is. Ik heb voor mezelf iig besloten het zelf te bekostigen voor nu... omdat ik ze er gewoon uit wil hebben. Daarna zie ik wel, als ik weet wat er in me zit. Ik kan me voorstellen dat je enorm bezorgd bent zeg.. kan me geeneens voorstellen hoe het voelt als een pc zegt dat je je geen zorgen hoeft te maken nadat je al 2x borst kanker gehad hebt.. dan is de empathy ver te zoeken denk ik dan. En dan, ze zijn zo mooi, dan wordt er wel heel slecht geluisterd naar je verhaal zeg, onvoorstelbaar dat er nog zulke slechte artsen zijn! Ik hou iig dit draadje up to date zodat degenen die het fijn vinden met mij mee kunnen lezen.
Liefs Petra
Bethmoon94

Ongelezen bericht 07 sep 2021 20:44

Hoi lieve Petra,

Wat een ellende heb jij al doorstaan via je borsten. Het wordt hoogtijd dat we van deze 2 vriendinnen mogen gaan genieten hoe ze er ook uitzien!

Inderdaad gezondheid is onbetaalbaar... alhoewel er aan explantatie gek genoeg wel een prijskaartje zit... zelf ben ik na het indienen van mijn melding meegenomen in het onderzoek van RIVM naar siliconen borstimplantaten. Dat voelt toch erg goed. Ik hoop dat ik ze na de explantatie volmondig kan vertellen dat al mijn klachten weg zijn.

Hoe voel je je nu? En na het nieuws dat er geen dossier is. Heel veel kracht en liefde!💓
PetraS

Ongelezen bericht 20 sep 2021 17:45

We zijn alweer een tijdje verder en inmiddels heb ik consult gehad bij Dr Meesters van Zuyderland ziekenhuis Ze was eerlijk en ik voelde me goed bij haar. Ik heb daarna een echo gehad en er is niet uit te sluiten dat aan de linkerkant een scheur of lekkage zit. Nu krijg ik afspraak voor een MIR scan.. intussen heb ik ook een afspraak gemaakt met Kliniek Veldhoven, Dr Franssen, Daar heb ik ook goede reviews van gelezen en hun prijzen zijn echt heel fijn... als backup. Als mocht blijken dat na de MRI ook niet uitgesloten kan worden dat ik een scheur of lekkage heb dan ga ik naar de laatste kliniek vanwege het feit dat ik daar minder geld kwijt ben dan in het Zuyderland.. Overigens werkt dr Meesters bij de Mooi kliniek en huurt dus een operatiekamer in het Zuyderland, Vandaag dat de kosten bij hun hoger zijn. De pijn in mijn rechter-borst wordt erger en erger...maar wil toch proberen om een vergoeding te krijgen via CZ. Zo nu zijn jullie weer bijgepraat...
Liefs Petra
Ilja

Ongelezen bericht 20 sep 2021 21:33

Hoi Petra. Wat leuk dat je weer wat laat horen. Het is mooi dat je een MRI scan krijgt maar daar is echt niet alles goed op te zien.
Ik kreeg vanwege mijn borstkanker jaarlijks een MRI scan met contrastvloeistof. Toen was alleen mijn linker borst geamputeerd
en gereconstrueerd met siliconenprotheses. Mijn rechter borst was toen nog gevuld met de siliconenprothese uit België.
Toen ik ook borstkanker kreeg in de rechter borst toen kreeg ik een prothese wissel in de linker borst want die zat er inmiddels
al 8 jaar in. Ik moest immers toch onder het mes dus toen had ik 2 vliegen in 1 klap. Op de MRI scan zag alles er goed uit.
Tijdens de verwijdering vd prothese scheurde hij. Deze zat er 8 jaar in. Het was dus niet op de scan te zien dat de prothese
er slecht uit zag. Denk er toch eens goed over na of je de explantatie laat doen. Er was net ook op Radar weer een uitzending over
siliconenprotheses. Ik ben benieuwd wat je besluit. Ik hoop voor je dat CZ het betaald. Heel veel sterkte.

Groetjes Ilja
PetraS

Ongelezen bericht 22 sep 2021 08:53

Hi Ilja, Ja ik weet dat lang niet alles te zien is op een MRI scan... en ik ga ervan uit dat ze niks vinden of goed genoeg kunnen zien. De echo kon iig niet uitsluiten dat er geen scheur zit.. vandaar dus de mri. Toch heb ik ook een afspraak gemaakt in Kliniek Veldhoven. Daar heb ik ook goede reviews van gelezen en is voor mij qua reistijd/energie te doen. Ik schreef eerder al dat ik ervan uit ga dat ik het zelf moet betalen en dat ga ik ook doen.. tenzij de mri met zekerheid kan zeggen dat er een scheur zit. Dan nog is het Zuyderland stukke duurder dan de kliniek.

Mag ik vragen wat je bedoeld met " Denk er toch eens goed over na of je de explantatie laat doen " ?
Mijn protheses zitten al bijna 17 jaar en ik denk dat het tijd wordt dat ze eruit gaan.. ik wil niet meer met zulke slechte niet lichamelijke tijdbommen in me blijven lopen.. Zeker omdat ik ze nu, nooit meer zou laten zetten omdat mijn zelfbeeld zoveel beter is dan ooit.

MRI is pas 22 okt.. en op 5 oktober heb ik een afspraak met Kliniek Veldhoven met Dr Franssen.

Liefs Petra
Ilja

Ongelezen bericht 22 sep 2021 09:34

Hoi Petra. Omdat je nog een MRI laat maken kreeg ik even een gedachte dat je misschien gaat twijfelen of je lichamelijke klachten
wel van de siliconenprotheses komen. Ik weet namelijk dat sommige plastisch chirurgen vrouwen toch weer aan het twijfelen brengen.
Dat is waarom ik zei dat je goed moet nadenken over je explantatie. Ik heb zelf ook ervaren dat ik ging twijfelen doordat mijn
plastisch chirurg mij zei dat de echo en MRI er goed uit zagen. En dan ook nog zeggen dat de siliconenprotheses ook vervangen kunnen
worden voor nieuwe. Ze heeft voor mij nu een aanvraag ingediend bij mijn verzekering voor de explantatie.
Zij heeft goede foto’s gemaakt en heeft verzocht om vergoeding vanwege ernstige pijnklachten.
Ik heb op dit forum van veel vrouwen gelezen dat de verzekering vaak moeilijk doet. Als ze doorvechten komt er toch vaak nog
een vergoeding uit. Hopelijk kijg jij het door CZ vergoedt. Spannend!
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”