Voorstellen

Protheses vanwege cosmetische reden.
Anoniem23

Ongelezen bericht 05 aug 2021 16:41

Goedemiddag dames,

Al een tijdje lees ik mee op het forum en sinds gister aangemeld omdat ik graag mijn verhaal wil delen.
Na 48 kilo te zijn afgevallen heb ik ongeveer 4 jaar geleden een borstvergroting laten doen. Als een soort cadeau voor mezelf zag ik dat toen. Had ik die keuze maar nooit gemaakt...
Ik heb Allergan protheses gekregen en na 1.5 jaar bleek de rechterkant helemaal gescheurd. Deze heb ik toen laten vervangen voor een Mentor prothese. Links zit de Allergan prothese nog. Op dit moment ervaar ik geen lichamelijke klachten, maar vooral heel veel angst. Wat heeft het met mijn lichaam gedaan dat de prothese lek is geweest? Hoe schadelijk is het dat ik nog een Allergan prothese heb? Enz. Enz. Ben er dagelijks mee bezig en dit levert me heel veel stress op. Sinds een half jaar ervaar ik daardoor ook vaak een soort van paniekaanvallen. Heb lang nagedacht of ik de prothese wil verwijderen omdat ik bang ben wat het resultaat zal zijn. Het ziet er nu gewoon wel erg mooi uit, maar met de wetenschap hoe schadelijk het kan zijn kan ik er geen rust in vinden.
Ben nu dus in een zoektocht om de protheses te laten verwijderen omdat het niet meer goed voelt. Ik had eindelijk de eerste stap gezet om een afspraak in te plannen bij dr. Niessen. Blijkt dat ik daar pas volgend jaar juli terecht kan voor een consult :(. Bij hem had ik na research op internet het beste gevoel, dus dit valt nu heel erg tegen. Ik zit in twijfel om bij anderen artsen langs te gaan, maar mijn gevoel dat het dr. Niessen moet worden is erg sterk.

Kortom veel angst, midden in een zoektocht en hoop op dit forum meer antwoorden te vinden.

Liefs
Kirsie86

Ongelezen bericht 05 aug 2021 18:02

Hoi anoniem,

Allereerst welkom op het forum. Ik wil op de eerste plaats zeggen dat ik zoveel herken in je verhaal.

Ik heb bijna 3jaar geleden protheses genomen na lang wikken en wegen. Ik dacht echt dat ik een weloverwogen keuze had gemaakt en mij goed had ingelezen, en vertrouwde op de woorden van mijn chirurg. En nu dat protheses steeds meer in een kwaad daglicht komen te staan en verhalen lees van andere dames met soortgelijke vage klachten die ik ook wel kan afstrepen. Ik ervaar ook angst, puur omdat ik ook niet weet of mijn protheses lekken en wat de siliconen die gezweet hebben nog gaan doen op de lange termiin.

Ik ervaar ook enorme spijt van de keuze die ik destijds heb gemaakt, maar ik kan het tij niet keren. Maar gelukkig heb ik wel de keus om over te gaan op explantatie en te kiezen voor mijn gezondheid.

Sluit andere chirurgen niet uit, bij Jan van Goyen zitten ook chirurgen die ASIA/BII (h)erkennen. Plan elders nog een consult in, wellicht krijg je bij een andere chirurg ook dat vertrouwde gevoel en waar je sneller geholpen kan worden.

Ik wens je heel veel succes met je keuze!
Anoniem23

Ongelezen bericht 05 aug 2021 20:37

Bedankt voor je reactie!
Zo vervelend he die angst. Het kan me soms de hele dag bezig houden. Ervaar jij dat ook zo?
Heb jij al een operatie datum staan of zit je ook nog in de zoektocht?
Ik ga inderdaad nog even verder kijken waar ik nog meer een consult in kan plannen. Dr. Kappel is nu nog met vakantie, maar met haar wil ik ook nog even contact opnemen.
Kirsie86

Ongelezen bericht 05 aug 2021 21:24

Heb ik inderdaad ook heel vaak last van. Ik ben ook een beetje hypochonder aangelegd dus dat werkt ook niet mee. Ik ben er pas gerust mee als die dingen eruit zijn.

Ik heb nog geen operatiedatum, maar wel mijn 1e consult op 26 augustus ingepland bij dr. Florisson van Jan van Goyen en daarna hoop ik dat ik snel terecht kan voor de operatie.
Wat voor mij telt is dat de kliniek ASIA/BII erkent. Mijn voorkeur ging in eerste instantie uit naar dr. Kappel, maar ook daar is een wachtlijst en ik voor speelt toch ook een rol dat ik snel terecht kan.

Vandaag ook een echo gehad, maar daar ben ik niet echt gerust op. Hij had het erover dat het kapsel mooi gefixeerd was en dat er wat plooitjes zichtbaar waren maar dat was volgens de radioloog heel normaal.
Anoniem23

Ongelezen bericht 06 aug 2021 18:34

Oh dat herken ik helemaal! Stukje hypochonder. Probeer mezelf er soms een beetje in te remmen anders word ik gek.

Fijn dat je een afspraak hebt staan! Ik heb vandaag toch ook een afspraak ingepland bij het Jan van Goyen en dan bij dr. Van Selms. Kan daar 21 oktober terecht, dus echt wel een stuk sneller ja.
Heb je bewust gekozen voor dr. Florisson?
Lastig dat de echo niet geruststelling geeft. Ook dat herken ik helaas haha.
Kirsie86

Ongelezen bericht 06 aug 2021 20:58

Goed dat je ook nog voor andere opties gaat! Van Selms staat ook goed aangeschreven en fijn dat je daar toch al redelijk snel terecht kan.

Ik wou aanvankelijk ook bij van Selms, maar daar kon ik dan veel later terecht en bij van Florisson wel een stuk sneller. Ik denk dat de meeste artsen daar wel op een lijn liggen, in ieder geval word het erkent dat je ziek kan worden door de implantaten en dat je serieus word genomen. En wat voor mij hierbij telt is ook dat ik de implantaten er zsm uit zijn.

Volgens mij kan ik eventueel na het consult alsnog geopereerd worden binnen de kliniek door een andere chirurg. Stel dat van Selms een uitvaller heeft, maar heb ook wel veel vertrouwen in de kunde van andere chirurgen. Ik lees goede verhalen binnen deze kliniek.

Heb nu wel de rust terug mbt de echo, als er echt iets ernstigs was te zien had ik daar toch ook wel iets over gehoord lijkt mij. En aan de andere kant, een echo laat ook niet alles zien. Er is pas duidelijkheid nadat ze er echt uit zijn.
Anoniem23

Ongelezen bericht 31 aug 2021 18:12

Hoi Kirsie86, ik was benieuwd hoe je consult is gegaan de 26e?
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”