Na 16 jaar wil ik er zsm vanaf- binnen 3 maanden explantatie- AA

Protheses vanwege cosmetische reden.
Sjammie

Ongelezen bericht 27 aug 2021 20:59

Hai Allemaal

Wat fijn dat ik jullie gevonden heb.

In 2004 heb ik een borstvergroting gedaan.
Ik had niets van mezelf, was 21, en was blij dat er een alternatief was. Ik voelde me vreselijk ellendig in mijn smalle tengere lichaam zonder enige vorm van borstweefsel.

In januari 2020 wilde ik gewoon een keer een check, er was zoveel te doen in de media.
Ik heb aangedrongen op een MRI en ben teruggegaan naar de Velthuis kliniek waar ik ze had laten plaatsen.
200 cui-mlp.
Daar werd me verteld dat alles er zo soepel en goed uitzag en op de mri niets te zien, dat ik beter niets kon doen dan wel.

Ik heb verder geen klachten, dacht ik, en ben afgelopen woensdag toch weer gaan bellen. Donderdag een echo gehad en ja hoor 1 van mijn protheses lekt nu dus wel.
Hij is goed ingekapseld.
Ik ben echt in paniek.
Ik heb inmiddels 1 kliniek en het reguliere ziekenhuis in mijn woonplaats gebeld. Beiden geven aan dat het geen spoed is. Terwijl ik ze er het liefst NU uit wil hebben.
De arts waar ik wel een goed gevoel bij heb zegt dat ik binnen 3 maanden geopereerd kan zijn...
Ik vind dat vreselijk lang wachten. Wat vinden jullie hiervan?

Daarnaast... de een zegt dat je meteen lipofilling kunt doen en de ander zegt dat je eerst moet herstellen.
Ik ben bang dat het niet gaat bij mij.
De arts die me heeft gezien zegt dat ik te weinig vet heb..
ik vind het heel eng als ze alles eruit halen straks.. er zat niet heel veel in. Maar ik was plat als een dubbeltje. Dan ben ik dan waarschijnlijk weer, met twee extra littekens.

Ik zou het heel fijn vinden als jullie me willen laten weten of jullie “binnen 3 maanden” acceptabel zouden vinden?

Ik prijs mezelf gelukkig met drie gezonde gelukkige kindjes, een fijne baan etc. Ik wil daar niets van missen.. zeker niet door iets als borstprothesen. Wat vreselijk.

Groetjes en veel dank voor het lezen ..
Marleen
Debby

Ongelezen bericht 27 aug 2021 23:28

Hi Marleen,

Ik ben heel snel geholpen in Antwerpen bij dr R van Look.
Alles binnen 5 weken.
Belde eind juli de kliniek, 5 aug kon ik op consult en ik ben vandaag geopereerd.
Lieve arts, onderkent BII en is heel meelevend en meedenkend.
Hij doet geen lipofilling op dezelfde dag als de explantatie, omdat hij zegt dat t lichaam eerst moet herstellen.
Kost 4000 euro waarvan ik bij mijn NL verzekering (de friesland) 2632 vergoed krijg.
De mijne zaten er 20 jaar in, alleen klein scheurtje te zien op de mri maar 1 prothese scheurde in 2 bij verwijderen. Die was ook helemaal geel en slimy.. echt smerig.
De andere was in takt en ook best dezelfde kleur alleen wat leeg gelopen.

Hopelijk helpt dit je.
Sterkte met je proces 🌸💗
Debby

Ongelezen bericht 27 aug 2021 23:32

Dit was ik 20 jaar geleden.
Ook AA
Het is nu zeker groter, hoe weet ik niet echt nog. Zit redelijk goed ingepakt maar zal die delen zodra ik fotos heb
Bijlagen
62A86CB5-03E9-42B7-98C5-FDFFF1DE9824.jpeg
Sjammie

Ongelezen bericht 28 aug 2021 08:05

Super bedankt voor je reactie Debby.
Had je veel last van klachten?
Wat fijn dat je snel geholpen bent.
Het ziet er echt super mooi uit!
Sjammie

Ongelezen bericht 28 aug 2021 08:22

Debby:
Je hebt me echt geholpen met je reactie. Dit wilde ik nogmaals zeggen.
Ik voel me echt in paniek en heel erg alleen.
Dus nogmaals dank je wel.

Kun je, verzekering technisch, bij meerdere artsen gaan praten?
Ik heb komende week een consult gepland met een arts. Zij gaf me aan dat ik binnen 3 maanden geopereerd zou zijn.
Echter zou ik best willen proberen om elders op gesprek te gaan. Alleen denk ik dat ik dan een nieuwe verwijzing moet hebben, weer eerst een echo moet laten maken. Dan een consult en daarna pas inplannen voor operatie.
Dit kost ook allemaal weer extra tijd.

Hoe heb jij dit gedaan Debby? Of andere dames die mij van advies kunnen voorzien?
Ik zou het liefst vandaag nog ergens heen rennen om ze eruit te halen..
Monique MKS

Ongelezen bericht 28 aug 2021 09:46

Lieve Marleen,

Ik kan me voorstellen dat je in paniek bent, maar probeer je hoofd ook een beetje koel te houden. Als het gescheurde implantaat goed ingekapseld zit, dan zullen er nog geen extreme hoeveelheden je lichaam in lekken. Natuurlijk moetzen ze er met spoed uit, maar 3 maanden is vaak wel het gemiddelde dat een vrouw moet wachten. Zelfs bij scheuren.
Heb je de artsen in de Jan van Goyen Kliniek al geprobeerd te contacten? Daar zijn er meerdere artsen die explantatie doen en ook heel bekwaam zijn in lipofilling. Wie weet heeft er 1 een gaatje voor je. Dokter Niessen en dokter Kappel zitten heel erg vol helaas. Ik zal kijken of we van Rita Kappel kunnen horen hoe ze ervoor staat met haar planning. Hoe dan ook raden we de Jan van Goyen ook zeker aan, omdat daar meerdere artsen zijn die wel vaker onze vrouwen opereren.
Wat betreft je vraag over de verzekering heb je inderdaad wel een verwijzing nodig voor iedere pc die je bezoekt.
Had je je al aangemeld voor de collectieve rechtzaak? Het is heel erg belangrijk dat je dit doet! Jouw implantaten vallen ook onder Allergan. https://clara-wichmann.nl/rechtszaken/c ... -allergan/

@Debby: dit topic staat niet afgeschermd. Dat betekent dus dat jouw foto's door iedereen te zien zijn. Is dat een probleem?

Sterkte voor jullie!

Warme groet,
Monique MKS
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

Alles zal aan het licht komen.
Sjammie

Ongelezen bericht 28 aug 2021 11:04

Heel veel dank voor je tip.
Ik ga meteen kijken.
Ik heb me meteen aangemeld voor de rechtzaak inderdaad.
Ik zal jullie op de hoogte houden!
Groetjes Marleen
PetraS

Ongelezen bericht 28 aug 2021 14:18

Hoi Jammie, Ik snap zo goed hoe je je voelt.. ik ben ook mega geschrokken na alles wat ik gelezen heb.. heb zelf nog geen idee wat er in me zit maar heb ze al 16 jaar en klachten. Ik wil ze ook asap eruit hebben.... Ik hoop dat je snel ergens geholpen kan worden Jammie.. ik wilde je in ieder geval laen weten dat ik aan je denk en snap hoe je je voelt. Liefs Petra
Sjammie

Ongelezen bericht 28 aug 2021 14:39

Super bedankt. Wat naar dat je klachten hebt zeg.
Ga je voor jezelf snel een echo of mri inplannen?
Sterkte...
Het spookt elke seconde door mijn hoofd. Vind dit zo vreselijk.
Ik kan bijna niet meer nadenken en voor m’n kindjes zorgen. Vreselijk.
Heel veel sterkte voor jou Petra.
PetraS

Ongelezen bericht 28 aug 2021 14:52

Ik denk het niet Sjammie, ik wil ze zo snel mogelijk eruit hebben. Ik kijk nog even wat de Pc gaat zeggen maar ik denk dat ik zelf ga betalen..
Groetjes Petra
Judith38

Ongelezen bericht 29 aug 2021 12:25

Hoi Sjammie,
Natuurlijk ben je geschrokken van de uitslag.
En snap ook dat je het er zo snel mogelijk uit wilt hebben.
Als je ervoor staat lijkt drie maanden mijlen ver...
Mocht je elders niet eerder geholpen kunnen worden zou ik de drie maanden 'gebruiken' om alles op een rij te krijgen.
Jezelf zo goed als kan voorbereiden op de explantatie.
Lichamelijk en mentaal.
Laagdrempelig fietsen, wandelen, yoga, of iets anders dat bij je past en binnen de mogelijkheden ligt.
Schrijf alles op wat je nodig denkt te hebben, dat maakt het voor jezelf overzichtelijker en geeft rust.
Vooral ook de positieve dingen.
Op mijn spiegel hangt een post-it met een gedeeltelijke tekst van een lid.
*Het is nu heel erg belangrijk om goed voor jezelf te zorgen. Creëer rust naast de plaats waar je onzekerheid is. Zet er rust en vertrouwen naast. Dat voelt prettig. En ja, we komen er doorheen. Met goede dagen en een paar slechte. Maar we zijn power vrouwen dus dit lukt. Absoluut!*

Kop op! Jij kan dit ook daar heb ik alle vertrouwen in!

Liefs Judith
Laatst gewijzigd door Judith38 op 29 aug 2021 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Sjammie

Ongelezen bericht 29 aug 2021 17:58

Dank je wel Judith.
Morgen gaat mijn zoektocht verder naar een kliniek waar ik eerder terecht kan.
Lilly82

Ongelezen bericht 29 aug 2021 22:24

Hallo Sjammie,
Ik ontdekte begin juni dat 1 van mijn protheses gescheurd was en was toen ook echt in paniek. Ook al zitten ze nog 'ingekapseld', je wilt die lekkende rotzooi liefst zo snel mogelijk eruit 😞
Ik woon in België en daar is het anders geregeld qua verzekering/kosten, maar ik kon gelukkig uiteindelijk snel geholpen worden en op 9/7 had ik mijn explantatie (het hele verloop kan je terugvinden in het afgeschermd deel ervaring explantatie zonder lipofilling).
Ik hoop dat je snel geholpen kan worden, maar kies ook vooral een chirurg waar je je goed bij voelt en vertrouwen in hebt.
Heel veel succes en veel courage 😘
Lilly
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”