Voorstellen: consult explantatie Van Selms

Protheses vanwege cosmetische reden.
Nina1

Ongelezen bericht 15 feb 2021 09:20

Hoi,

Na 2 weken meelezen met alle mooie en dappere verhalen, stel ik me graag voor. Ik ben 50 en heb 18 jaar geleden een BV gehad (McGhan ST 410mm 320 voor de spier, dr. van der Weij Kliniek Klein Rosendael). Ik had altijd al een kleine cup (A), maar na 2 zwangerschappen en lang borstvoeding was het eerder een AA geworden, leeg, nauwelijks een borstplooi onderin. Na de BV had ik een 75C en de laatste jaren 70D (afgevallen - 1.70/54 kg). Ik was al die jaren redelijk tevreden, vooral in kleding. Wel had ik last van plooien, die je kon voelen en soms zien. Daar heb ik wel schaamte over, uberhaupt over het feit dat ik mijzelf toen niet kon accepteren en koos voor een BV.

Mijn moeder heeft haar borsten preventief laten amputeren omdat ze draagster is van het BRCA-2 gen, en heeft ook implantaten, een paar jaar na mij. Ja, zo loopt het leven. Ik kies puur uit cosmetische overwegingen voor een BV en dan moet je moeder opeens 'gedwongen' hiervoor kiezen. Voor haar was lipofilling geen optie; ze is heel slank. Hoewel ik hier lees dat zelfs dat soms kan. Gelukkig ben ik zelf geen gendraagster trouwens. Zij heeft de uitzending bij Radar gezien vorig jaar en vertelde mij erover. Ik heb me een week angstig gevoeld en bezorgd en stak mijn hoofd nog even in het zand. En 3 weken geleden heb ik mij er toch ingestort, na het met een vriendin te hebben besproken. Ik kwam op dit forum terecht en heb uren zitten lezen. En ik was er snel uit: ze gaan eruit. Ik wil weer terug naar zacht en van mezelf. Ik had voor de BV schaamte, en na de BV (een beetje) schaamte. Dus dan liever schaamte over iets dat puur natuur is. Als die schaamte er uberhaupt nog is, want inmiddels ben ik een stuk ouder en wijzer, en heb ik mijzelf veel meer geaccepteerd. Ik heb er 17 jaar van kunnen genieten, maar nu wil ik geen harde ballen meer, niet wachten op klachten, mijn kop niet meer in het zand steken. Ik was verbaasd dat ik er zo snel uit was.

Al die jaren volgde ik wel een beetje het nieuws (PIP etc), maar ik dacht dat die van mij kwalitatief beter waren. Nu kom ik erachter dat eigenlijk alle implantaten van voor 2008 geruwd zijn en dus een hoger risico op lymfeklierkanker geven. Als ik alle info goed heb onthouden ... Ik ben er nog niet achter of die McGhans die ik heb ook uit de handel zijn genomen. Maar wel een paar vrouwen bij wie dezelfde zijn gaan scheuren volgens mij.

Ik ben een paar jaar geleden nog voor controle geweest bij dr. Nio en die zei - zoals de meesten: gewoon laten zitten, zolang je geen klachten hebt. Maar daar wil ik helemaal niet op wachten natuurlijk. Ik herken wel klachten op dit forum, maar of die aan de implantaten zijn te wijden, dat weet je natuurlijk pas achteraf. Ik kan ook alles op de overgang gooien ;). Ik noem ze even op: vergeetachtig, slechte focus, steeds meer puntbloedinkjes op bovenlijf en borsten, frozen shoulder rechts gehad, schouder links nu ook pijnlijk, oude bekkenklachten/pijn aan stuitje zijn weer teruggekomen 4 jaar geleden. Geloof dat het dat wel is. Oh ja, en een knobbeltje in mijn borst, maar dat is een verkalking. Vorige week heb ik nog een echo laten maken van een ander vermeend knobbeltje, maar die was ineens weer weg. En ik maak nog een afspraak voor een MRI, om te kijken hoe de implantaten erbij staan/zitten/liggen ;).

Over 2 dagen heb ik een afspraak bij Van Selms. Heb ook nog gebeld naar Nijssen, maar daar kon ik pas in april terecht. En dat duurt me te lang. Nu ik eenmaal heb besloten, wil ik er zo snel mogelijk vanaf! En ik wil geen lipofilling nu. Eerst maar eens terug naar puur natuur. Hoewel ik bang ben voor het eindresultaat. Als het zover is zal ik wel foto's plaatsen van voor en na BV en na explantatie! De foto's van andere vrouwen hebben me toch erg gerustgesteld moet ik zeggen! Hoewel er weing foto's zijn van kleine cupjes. Ik wil eigenlijk nog wel een 2e consult, misschien bij dr. Kappel, maar als ik een goed gevoel heb bij Van Selms, en snel terecht kan, dan doe ik dat. Ik lees veel goede verhalen over hem.

Lang verhaal ;). Ik ben superblij met dit forum, dank aan de vrouwen die het hebben opgezet en zorgen dat het blijft bestaan. Zo enorm waardevol. Ik heb jullie verhalen gelezen! En van alle andere dappere vrouwen die mij voor zijn gegaan.

Ik houd jullie op de hoogte!

Liefs, Nina
Laatst gewijzigd door Nina1 op 17 feb 2021 08:12, 3 keer totaal gewijzigd.
29 maart 2021 - explantatie door Van Selms
mei 2003 - McGhan 410 ST MM, 320 CC op de spier
Mijn verhaal: viewtopic.php?f=16&t=3437
Kristel71

Ongelezen bericht 15 feb 2021 09:45

Wat een herkenbaar verhaal.
Mijn bv was ruim 20 jaar geleden en had gekke harde plekken en pijn in de borsten. Ik ga dit jaar 50 worden en na de foto’s te zien van mezelf in bikini afgelopen zomer was voor mij de druppel. Ik ben in het najaar bij de arts geweest voor het eerste consult en ben 4 dagen geleden onder het mes gegaan. Nu nog herstellende dus maar alles lekker achter de rug. Ik had voor mijn bv een aa en met Bv een c/d cup. Maar ohhh wat ben ik blij met het resultaat nu. Zo mooi zijn ze nog nooit geweest. Ik had met alles rekening gehouden maar dit is ver boven verwachting. En het belangrijkste nu is dat ik kan gaan werken aan mijn gezondheid. En ben benieuwd of alle gekke klachten zullen gaan afnemen. Er was wel veel kapsel te verwijderen. Mijn arts adviseerde om niet gelijk een lift of dergelijke te doen. Kijk het eerst maar eens aan was het advies. En ben haar nu dankbaar. Ik ga kijken of ik de foto’s erop ga krijgen zo. Heel veel succes met je eerste consult
Nina1

Ongelezen bericht 15 feb 2021 12:30

Hoi Kristel,

Wat goed om te horen dat het goed is gegaan, althans dat het resultaat mooi is. Heel fijn! Kan ik ergens wat meer lezen over jouw ervaringen, bij wie je bent geweest? Misschien heb je foto's geplaatst? Daar ben ik zeker benieuwd naar omdat onze verhalen inderdaad op elkaar lijken, qua leeftijd en pre/post BV-situatie;).

Dank voor je reactie!
Susana

Ongelezen bericht 15 feb 2021 12:45

Nina, welkom hier 🦋
Herkenbaar die harde ballen...ik had dat ook.
Ik heb ze in totaal 12 jaren gehad en ze waren ook ruw.
Ik had ook last van brainfog, pijn op schouders, borst, stekende pijnen ook brandende. Verergering allergieën. Alles is weg na de explantatie. Mijn allergieën heb ik nog maar niet meer zo erg.

De schaamte herken ik ook....mijn proces ging over zelfacceptatie, eigenliefde, mezelf omarmen met alles er op en er aan...en het is gelukt 😉

Ik zou een kleine B houden zei de arts...ik heb nu een volle C 😁

Hou ons op de hoogte van jou proces 🦋
Als je vragen hebt, stel ze gerust 💜
Explantatie + borstlift 2 september 2019
Je klachten melden: viewtopic.php?f=142&t=1689 🍀
Voor vragen over borst- en littekenverzorging: info@inbalanstotaal.nl 💌
Website massagepraktijk: https://www.inbalanstotaal.nl/borstmassage/ 🦋
Susana's blog: https://www.inbalanstotaal.nl/blog/ ✍️
Nina1

Ongelezen bericht 15 feb 2021 13:05

Dank Susanna!

Oh ja, droge en zere ogen heb ik ook met veel oogonstekingen. Die klacht zie ik hier ook voorbij komen. En wat heerlijk dat je een C-cup over hebt gehouden. Stiekem hoop ik ook op een goede A, maar ik ben sinds ik kinderen heb gekregen alleen maar lichter geworden, dus ik reken er maar niet op. Een A zou al mooi zijn, dan is er ook nog wat te kiezen op bh-vlak. En het zou denk ik ook niet misstaan bij de rest van mijn lijf. Hoewel ik dat toen wel vond ...

En hopelijk gaan alle vage klachten straks weg na de explantatie! Hoewel ook wel confronterend denk ik dat ze daaruit voort vloeiden. Ik kan het excuus overgang vast nog wel voor andere dingen gebruiken haha.
Mir

Ongelezen bericht 17 feb 2021 11:50

Kristel71 schreef:
15 feb 2021 09:45
Wat een herkenbaar verhaal.
Mijn bv was ruim 20 jaar geleden en had gekke harde plekken en pijn in de borsten. Ik ga dit jaar 50 worden en na de foto’s te zien van mezelf in bikini afgelopen zomer was voor mij de druppel. Ik ben in het najaar bij de arts geweest voor het eerste consult en ben 4 dagen geleden onder het mes gegaan. Nu nog herstellende dus maar alles lekker achter de rug. Ik had voor mijn bv een aa en met Bv een c/d cup. Maar ohhh wat ben ik blij met het resultaat nu. Zo mooi zijn ze nog nooit geweest. Ik had met alles rekening gehouden maar dit is ver boven verwachting. En het belangrijkste nu is dat ik kan gaan werken aan mijn gezondheid. En ben benieuwd of alle gekke klachten zullen gaan afnemen. Er was wel veel kapsel te verwijderen. Mijn arts adviseerde om niet gelijk een lift of dergelijke te doen. Kijk het eerst maar eens aan was het advies. En ben haar nu dankbaar. Ik ga kijken of ik de foto’s erop ga krijgen zo. Heel veel succes met je eerste consult
Hier ook zo'n verhaal dat vergelijkbaar is met dat van Nina (en ik denk dus ook met dat van jou). Ik sta inmiddels op de wachtlijst voor de explantatie. Spannend, maar fijn om dan zo'n positieve ervaring als de jouwe te lezen!
Mir

Ongelezen bericht 17 feb 2021 11:51

Succes vandaag Nina!
WabiSabi

Ongelezen bericht 26 feb 2021 19:05

Hi Nina, dank voor jouw fijne reacties op mijn berichten.
Ik ga de foto’s straks zeker delen en jou blijf ik volgen!
Dit forum heeft me zo strijdlustig en vastberaden gemaakt.
Hoe spannend het ook allemaal is, ik verheug me inmiddels op mijn nieuwe borstjes:). Ik wens je veel sterkte, moed en succes de komende weken, aftellen....
Luna MKS

Ongelezen bericht 27 feb 2021 17:49

WabiSabi schreef:
26 feb 2021 19:05
Hi Nina, dank voor jouw fijne reacties op mijn berichten.
Ik ga de foto’s straks zeker delen en jou blijf ik volgen!
Dit forum heeft me zo strijdlustig en vastberaden gemaakt.
Hoe spannend het ook allemaal is, ik verheug me inmiddels op mijn nieuwe borstjes:). Ik wens je veel sterkte, moed en succes de komende weken, aftellen....
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”