Ik heb al 21 jaar siliconen borstimplantaten. Ik liet ze plaatsen toen ik amper 16 was, mijn moeder had er ook... Eigenlijk ben ik nooit helemaal in het reine geweest met die keuze. Ik werd dan misschien niet meer gepest in de turnles, maar ik schaamde me dat ik had gekozen voor een 'fake' oplossing en was als de dood dat medeleerlingen het zouden ontdekken. Ik ben 21 jaar lang blijven zwijgen, alleen mijn partner weet het.
Ik heb intussen last gekregen van pijn in de enkels bij het opstaan 's ochtends. Ook in de polsen heb ik regelmatig gewrichtspijn. Ik voel me ook zwak, alsof ik aan krachtverlies lijd. In de afgelopen jaren ben ik al verschillende keren naar de huisarts gegaan voor een bloedtest. Meestal blijkt daar dan een ijzertekort uit (dat ik maar niet aangevuld krijg), maar ook witte bloedcellen die ofwel te hoog of te laag zijn.
Er is ook een verminderd volume in mijn linkerborst.
Ik zou graag een explantatie laten doen. Kan iemand me een kundige en begripvolle chirurg aanraden? Ik woon rondom Leuven, maar wil desnoods naar Nederland gaan.
Dank jullie wel voor de adviezen.