Hallo ik ben Helena (borstkanker na implantaten)

Protheses vanwege cosmetische reden.
Helena

Ongelezen bericht 20 jul 2012 15:57

Hartelijk dank voor alle lieve en bezorgde reacties !!!
@Luna: "waar gehakt wordt vallen spaanders": een foutje is zo gemaakt: dus absoluut geen probleem dat per abuis mijn bericht is verdwenen!
De term "siliconen-deposito's" heb ik letterlijk overgenomen uit mijn pathologisch rapport...
De klachtenlijst heb ik opgestuurd en ook de petitie-lijst is getekend.
Ik moet nog heel veel lezen hier zie ik wel, en bovendien nog uitzoeken welke implantaten ik had (1 heb er dus nog...) en wanneer ze precies geplaatst zijn: ik heb geen idee (meer) maar ik ga onmiddellijk mijn medische gegevens opvragen.
Al etend :wink: heb ik in ieder geval al besloten uitsluitend lichaamseigen vet te laten transplanteren: ik denk dat ik inmiddels wel een vetkwab voor minstens 2 a-cups heb "gekweekt" en dat vind ik meer dan genoeg (in september heb ik een afspraak bij een plastisch chirurg).
Ik ben heel blij dat ik dit forum heb gevonden want ik wist werkelijk NIET dat het allemaal zo ernstig gesteld was: ik dacht dat zich alleen met de PIP-implantaten ernstige problemen voordeden, en dat alleen in geval van "pech" ook met andere implantaten problemen konden ontstaan.
Dankzij jullie weet ik nu wel beter, ik ben daar heel blij om.
Overigens heb ik ook chronische vermoeidheid, maar aangezien ik de zwaarste chemokuren heb gehad die er zijn en daarna erg zware radiotherapie kan dat ook daaraan te wijten zijn: dat komt namelijk heel vaak voor bij vrouwen die dezelfde chemo's en bestraling hebben gehad als ik.
En die extreme vermoeidheid is pas na de borstkankerbehandelingen ontstaan.
Vanzelfsprekend houd ik jullie op de hoogte!
lieve groet van Helena
renée

Ongelezen bericht 20 jul 2012 16:08

Lieve Helena,veel sterkte en goed dat je niets terug neemt, neem wel alstublieft rustig de tijd voor dit forum, niet te veel lezen in 1 keer ,is mijn advies.
In het vorige bericht stond dat je op mri alles kon zien, maar dr nannajakara van de vu vertelde me echt dat je echt niets op een mri kon zien dus ."..ik samen met mijn ontplofte implantaat en foto's kreeg geen mri. !!!!!????? Wel longfoto's en bloed afgenomen.
Dinsdag hoor ik meer, veel liefs helena
Luna MKS

Ongelezen bericht 20 jul 2012 21:44

Helena schreef:Al etend :wink: heb ik in ieder geval al besloten uitsluitend lichaamseigen vet te laten transplanteren
Helena
Afbeelding

Met lipofilling kun je niet zo heel veel vullen, maar wel minstens 1 cupmaat meer hoor. Dat zeker.
Overleg alles goed met de pc en onthoud: laat je niet ompraten!!
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Helena

Ongelezen bericht 20 jul 2012 22:41

Ik ben alles behalve iemand die zich gemakkelijk laat ompraten en dat gaat zeker ook niet gebeuren!!
Hier heb ik nu Godzijdank al genoeg gelezen om ZEKER te weten dat ik NOOIT geen siliconen meer in mijn lichaam wil: borstkanker met alle behandelingen daartegen is méér dan genoeg geweest geloof me!
Zoals me nu verteld is word ik via de DIEP of de TRAM-methode geopereerd aan de geamputeerde kant (de plastisch chirurg in het ziekenhuis in mijn woonplaats, waar deze operatie (nog) niet kan worden verricht, heeft me hiervoor doorverwezen naar een ander ziekenhuis).
Wellicht kan ik via de "stamcel-methode" ook aan de linkerkant (waar nu het implantaat nog inzet) met lichaamseigen vet worden geholpen zodat ik weer 2 (enigszins) op elkaar gelijkende borsten kan hebben.
Die mogen van mij ook klein zijn hoor: na een amputatie denk ik dat je met alles heel erg blij bent!
Mijn medische gegevens heb ik vanmiddag opgevraagd en zodra ik meer duidelijkheid heb over de bij mij gebruikte implantaten horen jullie dat direct.
En na mijn bezoek aan de plastisch chirurg horen jullie ook meteen wat die ervan zegt en of wat ik wil mogelijk is. Lipofilling achteraf zou inderdaad ook een methode kunnen zijn om toch tot 2 a-cups te kunnen komen, wie weet zelfs 2 b-cups, alhoewel mij dat nu eigenlijk niks meer kan schelen, want inderdaad: mijn gezondheid gaat VOOR alles!!!
Ik ben jullie ongelooflijk dankbaar, en Luna; ik moet erg lachen om dat leuke plaatje van "YEAH we hebben er weer 1 gered"!
Ja dat hebben jullie zeker!
Iedereen die nog loopt te "klooien" met die rotdingen en iedereen die ziek is geworden hiervan, wens ik alle mogelijke sterkte en het allerbeste toe!
lieve groet van Helena
Luna MKS

Ongelezen bericht 20 jul 2012 22:49

Natuurlijk laat je je niet meer ompraten. Dat heb ik wel gezien nu :)

Heb trouwens alle probleempjes aangepakt. En wat je mij schreef is helemaal niet erg. Dat moet ook. We moeten onzelf beschermen, want we worden al genoeg veroordeeld door anderen.

Heel veel liefs terug, lieve Helena.

Nu gaat mijn pc weet uit. Over en uit! :)
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Wendy

Ongelezen bericht 21 jul 2012 21:40

Pfff wat een zucht van verlichting Helena, blij dat je zo'n goede keuze hebt gemaakt. Ik vind het zo goed van je, je bent een sterke vrouw!
Everything has beauty, but not everyone sees it. - Confucius
lisa

Ongelezen bericht 22 jul 2012 11:38

Dapper hoor ! Houd ons svp op de hoogte hoe het met je gaat, want volgens mij nog niemand anders op dit forum is mbv eigen weefsel geopereerd. Of heb ik dat verkeerd?
Luna MKS

Ongelezen bericht 22 jul 2012 16:10

Klopt hoor Lies. Zij wordt de eerste en we zijn straks heel erg blij met haar ervaringen, want dan kunnen we laten zien dat er andere mogelijkheden zijn dan implantaten.
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

ddevrieshylkema

Ongelezen bericht 25 okt 2020 06:41

Hi Helena,
Ik heb ook 1,5 jr na ik de implantaten heb laten weghalen borstkanker gekregen en ben ook benieuwd of het toch niet te maken had met de implantaten. Ik ben heel benieuwd of jij meer reacties hebt gehad en hoe het met je gaat en of je meer reacties hebt gehad? Ik sta nog aan het begin. Benieuwd of nadat de borst weggehaald is het mogelijk is om nog een nieuwe borst van lichaamseigen stof te creeren en hoe goed dat werkt?
Luna MKS

Ongelezen bericht 25 okt 2020 11:07

ddevrieshylkema schreef:
25 okt 2020 06:41
Hi Helena,
Ik heb ook 1,5 jr na ik de implantaten heb laten weghalen borstkanker gekregen en ben ook benieuwd of het toch niet te maken had met de implantaten. Ik ben heel benieuwd of jij meer reacties hebt gehad en hoe het met je gaat en of je meer reacties hebt gehad? Ik sta nog aan het begin. Benieuwd of nadat de borst weggehaald is het mogelijk is om nog een nieuwe borst van lichaamseigen stof te creeren en hoe goed dat werkt?
Lieve ddvrieshylkema,

Zoals je kunt zien is dit een heel oud topic van 2012...Helaas is Helena niet actief meer. Ik zou haar even kunnen mailen voor je en dan wachten we af of ze reageert.
Ik vraag je ook even dit topic te lezen: https://meldpuntklachtensiliconen.com/f ... php?t=2755
Daar zie je wat er mogelijk is en met wie ik je in contact kan brengen.
Ik kan je het nummer van Loontje geven. Zij is altijd bereid om telefonisch haar ervaringen en kennis te delen. Wil je haar nummer?

Ik hoor het graag.

Er waren veel meer vrouwen die na explantatie borstkanker kregen. We hebben er enkelen in ons bestand. Dus het komt vaker voor. Ook Andrea van Bohemen (nickname is Renee). Ze is heel erg actief in de besloten facebookgroep. Misschien kun je daar lid worden. Wil je dat?

Heel veel liefs en sterkte!🙏

Luna💕💕💕💕
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”