Herkent iemand mijn klachten? En wat te doen?

Protheses vanwege cosmetische reden.
Bright

Ongelezen bericht 02 apr 2020 20:58

Hallo allemaal,

Ik zal me ook even voorstellen. Ik ben 39 jaar en al ruime tijd heb ik allerlei vage klachten. In 2017 dacht ik dat ik de oorzaak gevonden had: de ziekte van Hashimoto. Echter blijf ik klachten houden, hoewel ik goed in ben gesteld qua schildkliermedicatie. Ik schaarde het samen met mijn arts eerst onder zgn 'restklachten'. Misschien is het dat ook wel, maar ik twijfel nu toch.
Ik heb namelijk al vanaf mijn 17e prothesen. Ik heb/had tubulaire borsten vandaar dat ik al vroeg prothesen heb gekregen. Ik weet niet welke ik toen heb gekregen. In 2006 heb ik een wissel gehad omdat het oude resultaat niet mooi was. Volgens mij heb ik toen prothesen van mcGhan gekregen maar weet dit niet zeker.

Momenteel zijn mijn klachten voornamelijk dat ik een soort gewrichtspijnen heb (maar ik heb ook allerlei andere vage klachten gehad die kwamen en weer verdwenen). De klachten zijn 'symmetrisch'. Ik heb ze dus tegelijk.links en rechts. Ik voel me regelmatig 80 ipv bijna 40.
Ik heb dagen dat ik echt niet goed kan lopen, maar ook dagen.dat ik geen last heb. Ik heb dan vooral pijn aan de overgang tussen de bovenkant van mijn voeten en de zijkant van mijn schenen. Het voelt als spierpijn en alsof mijn voeten mijn gewicht niet kunnen dragen. Ook heb ik pijn in mijn heupen (alsof er een gewricht ontstoken is en doet ook pijn als ik er op druk) en een stijve onderrug
Vooral pijn als ik lang heb stilgezeten. Ik dacht dat het misschien kwam omdat ik te weinig beweeg (ik sport niet). Maar er zijn veel mensen die niet sporten en niet zulke klachten hebben. Bovendien lijkt meer bewegen nog niet te helpen.
Ik was bang dat ik reuma oid had, dus dat heb ik laten onderzoeken maar daar kwam niks uit.

Ook dacht ik dat het met zwangerschap te maken kon hebben, want toen zijn de klachten erger geworden.
Is het nu de schildklier, de veranderingen aan mijn lijf/houding door zwangerschap of ligt het toch aan de prothesen? Een internist heeft ongeveer een jaar geleden bloedgeprikt oa om.te kijken of het aan de prothesen ligt. Daar kwam niks uit (ik heb eerlijk gezegd geen idee wat er precies geprikt is want ik was daar toen niet mee bezig omdat ik ivm de schildklier daar was)
Dus kunnen mijn klachten dan toch daardoor komen? Eerlijk gezeg Ik heb geen last van mijn borsten. Alleen heb ik onlangs gemerkt.dat een van mijn borsten heel hard aanvoelt als.ik lig. Dit was.eerder niet zo.
Zou ik toch in aanmerking kunnen komen voor vergoeding? Ik heb echt geen geld voor een operatie
Herkent iemand iets in mijn verhaal? Sorry voor het lange en misschien warrige (ja ik.heb ook last van brainfog) verhaal.
Zusss

Ongelezen bericht 03 apr 2020 07:49

Lieve Bright,

Welkom! 🌻

Je klachten zijn voor mij (en velen hier) zeker herkenbaar.
Omdat je systematische klachten hebt kom je voor vergoeding in aanmerking.
Zelf ben ik in februari geopereerd en sommige klachten waren direct weg.😊
Hopelijk verdwijnt alles de komende tijd.

De meeste verzekeraars willen een brief van de internist waarin staat dat je klachten hierdoor komen. Maar bij een flink dossier aanleveren met je klachten kan het soms ook zonder. (In mijn geval)

Heel veel succes met alles 💜🍀

Liefs,
Zusss
In 2020 bevrijd na 20 jaar ☯️
Op naar een gezond(er) lichaam ⚖
Bright

Ongelezen bericht 03 apr 2020 13:36

Dankjewel Zusss! Ik ga me eens heel goed inlezen. Ik weet echt niet zeker of klachten door de prothesen komen en dat lijkt me ook heel moeilijk te bewijzen. De klachten die ik heb kunnen bij Hashimoto horen (maar wie weet heb ik Hashimoto door de prothesen? Dit is natuurlijk ook niet te achterhalen). Of wie weet is de overgang al begonnen en komen de klachten daardoor. Lastig allemaal.

Wat bedoel je precies met een flink dossier? Ik ben eerder bij een internist geweest ivm aanhoudende klachten en zwangerschap. En ik ben onlangs bij reumatoloog geweest. Verder een paar keer bij de huisarts vw deze klachten. Zou mijn dossier dan al 'dik genoeg' zijn, of is er meer voor nodig?

En stel dat het vergoed wordt, dan is dat alleen het verwijderen van de implantaten toch? Ik denk alleen dat ik dan echt verminkt ben daarna. Ben bang dat de tubulaire vorm terugkomt en mijn tepels zijn dan waarschijnlijk veel te groot in verhouding met mijn veel kleinere (en waarschijnlijk slappe) borsten. :cry:
Zusss

Ongelezen bericht 03 apr 2020 15:13

Bright schreef:
03 apr 2020 13:36
Dankjewel Zusss! Ik ga me eens heel goed inlezen. Ik weet echt niet zeker of klachten door de prothesen komen en dat lijkt me ook heel moeilijk te bewijzen. De klachten die ik heb kunnen bij Hashimoto horen (maar wie weet heb ik Hashimoto door de prothesen? Dit is natuurlijk ook niet te achterhalen). Of wie weet is de overgang al begonnen en komen de klachten daardoor. Lastig allemaal.

Wat bedoel je precies met een flink dossier? Ik ben eerder bij een internist geweest ivm aanhoudende klachten en zwangerschap. En ik ben onlangs bij reumatoloog geweest. Verder een paar keer bij de huisarts vw deze klachten. Zou mijn dossier dan al 'dik genoeg' zijn, of is er meer voor nodig?

En stel dat het vergoed wordt, dan is dat alleen het verwijderen van de implantaten toch? Ik denk alleen dat ik dan echt verminkt ben daarna. Ben bang dat de tubulaire vorm terugkomt en mijn tepels zijn dan waarschijnlijk veel te groot in verhouding met mijn veel kleinere (en waarschijnlijk slappe) borsten. :cry:
Hoi Bright,

Het is zeker moeilijk te bewijzen maar er is een lijst met klachten die vallen onder het "ASIA syndroom" en dat wat daar onder valt is wel te herleiden aan de implantaten.
Kijk er tussen en kijk welke klachten je kunt opvoeren voor je dossier om te explanteren.

Met een flink dossier bedoel ik eigenlijk een aantal diagnoses en aandoeningen die vastgelegd zijn door een internist of reumatoloog die je kunt herleiden aan de implantaten waardoor de aanvraag voor vergoeding moet worden uitgevoerd.
Sinds mei 2018 is dat verplicht.
(Veel info heb ik hier zelf ook allemaal opgedaan)

Ach, snap je zorgen zo goed. Ben zelf ook zooo bang geweest van te voren. Ik zou een aantal PC's bezoeken en je laten informeren wat er mogelijk is.
De meeste dames hier gaan naar Niessen of Kappel. In de lijst van operaties 2020 zie je nog meer artsen staan.

Knuf💜
🌻🌻
In 2020 bevrijd na 20 jaar ☯️
Op naar een gezond(er) lichaam ⚖
Essi

Ongelezen bericht 03 apr 2020 19:49

Welkom Bright,
Wat is het lastig allemaal hè. Gelukkig is deze site een schat aan informatie.
Iedereen is bang voor hoe het er uit ziet na de explantatie.
Maar het valt echt heel vaak heel erg mee.
Kijk goed rond met welke arts je uiteindelijk deze stap aan wilt gaan.
Er zijn heel veel fijne artsen die je een eerlijk beeld kunnen geven over hoe het er uit gaat zien. (Kijk even op de lijst met komende operaties) Ik ben zelf bin van Selms geweest en was echt zeer tevreden over hem en zijn team. Maar het gaat er natuurlijk om bij wie jij goed op ge gemak bent. Bezoek er gewoon een paar verschillende.
Succes
Liefs essi
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”