even voorstellen Mira

Protheses vanwege cosmetische reden.
Mira123

Ongelezen bericht 22 okt 2019 21:28

Lieve mensen,

9 jaar geleden heb ik siliconen implantaten laten plaatsen, 240cc van Allergan (Natrelle). Ik was met het resultaat erg blij en heb in de de eerste jaren helemaal geen klachten gehad. Ik was zeer actief, heb veel gesport, veel gewerkt (aan mijn eigen onderneming), en barste van energie.

Sinds 20 maanden (dat is dus 7.5 jaar na plaatsen van de implantaten) ervaar ik medisch onverklaarbare muskoloskeletale klachten, die steeds meer worden: chronisch gespannen en pijnlijke spieren incl triggerpoints aan linkerzijde nek, schouder, ribben nu ook linker borst, uitstralende zenuwpijn vanuit de nek door de linker arm t/m pink. Zonder opioïde tegen de pijn krijg ik 's nachts geen oog dicht. Ik kan helemaal niet meer sporten, niet meer dan 2kg tillen. Ik heb amper energie, en weinig concentratievermogen (langdurig slaapgebrek). In mijn bedrijf moest ik een nieuwe medewerker aannemen, om mij gedeeltelijk te vervangen, en het bedrijfsresultaat leidt ook enorm onder mijn slechte gezondheid. De situatie heeft ook veel impact op mijn mentale gezondheid.

Ik heb vanaf begin van de klachten veel tijd, moeite en middelen erin gestoken om het probleem te identificeren, of de symptomen te verhelpen. Ondanks dat er geen diagnose is gesteld, heb ik op advies van artsen veel behandelingen ondergaan. Helaas helpt niks. Voor de liefhebbers staat onderaan de gehele chronologisch overzicht van klachten, diagnostisch onderzoek en behandelingen. 

Dus ik verdenk steeds meer dat mijn siliconen implantaten een aanleiding kunnen zijn. Recent heb ik thermografisch onderzoek van mijn borsten laten doen (geen opvallend resultaat), en de onderzoeker heeft me op dit forum gewezen.

Door lezen van dit forum en ook forums in de VS, ben ik serieus aan het overwegen om een explantatie te laten uitvoeren. Op basis van de berichten van dit forum, heb ik een consult gepland bij Dr van Selms, en Dr van Loenen.
Welke onderzoeken (behalve echo) bevelen jullie aan vooraf een explantatie?

Ik hoop op dit forum lotgenoten te vinden, die soortgelijke klachten hebben. Zijn jullie al een explantatie ondergaan, en heeft dit jullie klachten verlicht?

Liefs, 
Mira

Hier een chronologisch overzicht van klachten, diagnostisch onderzoek en behandelingen tot nu toe:
- Sinds februari 2018: chronische pijn van de trapezius spier links (tussen nek en schouder), regelmatig slapeloos door pijn.
- Fysiotherapie februari / maart 2018: heeft niet geholpen
- Roentgen nek maart 2018: geen afwijkingen te zien
- Sinds mei 2018 is sporten niet meer mogelijk (zelfs geen yoga of pilates), de trapezius spant te veel aan
- mei / juni / juli 2018: manuele therapie
- september / oktober / november 2018: behandeling door orthomanueel arts
- sinds november 2018: chronische pijn in de spieren rondom schouderblad (infraspinatus, supraspinatus, deltoid)
- november/ december / januari: nogmaals fysiotherapie bij ander fysiotherapeut
- sinds januari 2019: zenuwpijn uitstralend van nek via linker arm naar pink
- sinds januari 2019: dagelijks opioïde tegen de pijn in de avond en nacht
- februari 2019: consult neuroloog & MRI nekwerfelkolom - geen afwijkingen
- maart 2019: EMG - geen afwijkingen
- maart 2019: consult orthopeed en roentgen schouder - geen afwijkingen
- sinds maart 2019: regelmatige triggerpoint massage, fascie massage, indien nodig dry needling van triggerpoints.
- maart / april / mei 2019: mensendieck therapie (de oefeningen doe ik nog steeds elke dag)
- sinds maart in behandeling bij pijnpoli: overdag gebruik ik een TENS apparaat om de pijn te verlichten
- september 2019: denervatie/zenuwblokkade facetgewrichten niveau’s C3 C4 C5 - heeft niet geholpen. Dus de zenuwen die door facetgewrichten lopen zijn niet de oorzaak van mijn pijnklachten.
- Nu loop ik bij een osteopaat, en zit in een revalidatietraject (die bestaan ook voor chronisch pijn patiënten)
Essi

Ongelezen bericht 22 okt 2019 21:38

Welkom Mira,
Wat rot dat je zoveel klachten hebt!
Fijn dat je dit forum hebt gevonden en ook al wat artsen gaat bezoeken.
Heel veel succes met je stappen richting een gezond lijf.
Liefs essi
Luna MKS

Ongelezen bericht 22 okt 2019 22:06

Lieve Mira, vreselijk verhaal weer en zeer zeer herkenbaar je zenuwpijn klachten.
Ik zou inderdaad heel snel afspraken maken bij pc's en meteen naar een internist gaan die het advies voor verwijdering van protheses kan geven. Lees hier meer:
viewtopic.php?t=2423
Ik wilde je vragen of je nog een kinderwens hebt. Zo ja, is oxycodon slikken niet zo verstandig.
Hebben ze amitriptyline wel eens overwogen? Dit kan in lage dosering de scherpe kantjes van de pijn halen daarbij helpt het met je slaapproblemen. Door slaaptekort ervaar je ook meer pijnprikkels dus je zit als ware in een vicieuze cirkel.
Je zou dan moeten starten met 10mg en dit na een week of 2 opbouwen naar 25mg voor het slapen. Dit omdat je erg suf wordt van dit medicijn en je lijf op deze manier langzaam kan wennen. De resultaten tegen pijn ga je pas na ongeveer 2 weken van 25mg merken. Het helpen met slapen merk je al wat eerder vaak ook al met 10mg. Niet meteen duurt ook wel 2 weken ongeveer.
Ik zou echt even kijken of je van de oxycodon af kunt want dit is niet verstandig als je nog een kinderwens hebt. Ik weet niet hoeveel je hiervan slikt? Hoe hoger de dosering hoe erger.
Amitriptyline is een goed medicijn bij zenuwpijn, hevige pijnen en slaapproblemen. Ik gebruik het zelf met periodes. Ik zou dat gaan proberen, misschien dat de dosis oxycodon dan omlaag kan. Er was een medicijn die erg goed was, maar in tabletvorm in Nederland van de markt is gehaald. Novalgin heet het.
Ik hoop dat je snel geholpen kunt worden. Dit is een zware lijdensweg😭
Sterkte lieverd!💗💋
Luna MKS

Ongelezen bericht 22 okt 2019 22:19

Je kunt oxycodon trouwens altijd combineren met diclofenac en paracetamol, omdat ze elkaar versterken. Zelfs bij zenuwpijn. Mischien dat je dosis dan omlaag kan.
Heb je geen kinderwens, dan is het geen probleem.
Ik wilde dit zeggen, omdat artsen vrouwen niet voldoende waarschuwen. In hun ogen valt het allemaal nog wel mee, maar ik heb onderzoeken gelezen die iets anders laten zien. Helemaal als je dit voor langere tijd in hogere dosering moet nemen.
Ik weet hoe verschrikkelijk het is en soms kun je inderdaad niet anders😢 Sterkte!!!!
Susana

Ongelezen bericht 23 okt 2019 07:16

Mira, welkom 💐
Zo heftige pijn, het is niet fijn! Gebaseerd op wat je vertelt (ben zelf massagetherapeute), het is een combinatie van veel stress (letterlijk teveel op jouw schouders nemen) en de invloed ook van de protheses (deze verzwakken de immuunsysteem en brengen veel stress op weefsel rondom).

Ik had voornamelijk pijn op mijn borsten, steken en brandende gevoel (na operatie helemaal niets meer), Ik heb zonder twijfel heel veel energie na de operatie (daarvoor moest ik vaker uitrusten), ook geen last van hartkloppingen. Ik had het gevoel van druk op mijn borst, en daardoor kon ik minder goed adem nemen, dit gevoel is ook weg.
Ik hoop dat je snel geholpen kan worden. Als je vragen hebt, stel ze gerust. 🍀💐
Explantatie + borstlift 2 september 2019
Je klachten melden: viewtopic.php?f=142&t=1689 🍀
Voor vragen over borst- en littekenverzorging: info@inbalanstotaal.nl 💌
Website massagepraktijk: https://www.inbalanstotaal.nl/borstmassage/ 🦋
Susana's blog: https://www.inbalanstotaal.nl/blog/ ✍️
Luna MKS

Ongelezen bericht 23 okt 2019 11:38

Er is veel meer aan de hand dan stress lieve Susana.
Helaas kunnen klachten bij sommige vrouwen extreem worden en staan los van psychische klachten. Maar helaas kun je die daarna wel ontwikkelen inderdaad.
Het is verschrikkelijk allemaal en ik hoop dat je snel wordt geholpen lieve Mira, want die troep wil je echt niet nemen. Ik kan het weten, vaak en lang genoeg geslikt en artsen die niet waarschuwen voor de gevolgen ervan. Alweer zoals met zoveel.
Zenuwpijn is verschrikkelijk en niet draagbaar zonder medicatie. Ik wens je echt alle sterkte lieve Mira!!!
Trouwens hoe slaap je eigenlijk wat voor matras en kussen? Dit heeft enorm veel invloed op pijn. Ik kan niet op de zij door hypermobiliteit van de wervelkolom, bekken en schouders. Hebben ze wel eens in die richting gekeken bij je? Klachten zijn bij mij door die troep erger geworden..
Luna MKS

Ongelezen bericht 23 okt 2019 13:34

In dit topic word je wegwijs gemaakt op het forum: viewtopic.php?t=2033
Zou je aub jouw klachten willen melden?
viewtopic.php?t=1689
Mira123

Ongelezen bericht 23 okt 2019 15:58

Luna schreef:
22 okt 2019 22:06
Lieve Mira, vreselijk verhaal weer en zeer zeer herkenbaar je zenuwpijn klachten.
Ik zou inderdaad heel snel afspraken maken bij pc's en meteen naar een internist gaan die het advies voor verwijdering van protheses kan geven. Lees hier meer:
viewtopic.php?t=2423
Ik wilde je vragen of je nog een kinderwens hebt. Zo ja, is oxycodon slikken niet zo verstandig.
Hebben ze amitriptyline wel eens overwogen? Dit kan in lage dosering de scherpe kantjes van de pijn halen daarbij helpt het met je slaapproblemen. Door slaaptekort ervaar je ook meer pijnprikkels dus je zit als ware in een vicieuze cirkel.
Je zou dan moeten starten met 10mg en dit na een week of 2 opbouwen naar 25mg voor het slapen. Dit omdat je erg suf wordt van dit medicijn en je lijf op deze manier langzaam kan wennen. De resultaten tegen pijn ga je pas na ongeveer 2 weken van 25mg merken. Het helpen met slapen merk je al wat eerder vaak ook al met 10mg. Niet meteen duurt ook wel 2 weken ongeveer.
Ik zou echt even kijken of je van de oxycodon af kunt want dit is niet verstandig als je nog een kinderwens hebt. Ik weet niet hoeveel je hiervan slikt? Hoe hoger de dosering hoe erger.
Amitriptyline is een goed medicijn bij zenuwpijn, hevige pijnen en slaapproblemen. Ik gebruik het zelf met periodes. Ik zou dat gaan proberen, misschien dat de dosis oxycodon dan omlaag kan. Er was een medicijn die erg goed was, maar in tabletvorm in Nederland van de markt is gehaald. Novalgin heet het.
Ik hoop dat je snel geholpen kunt worden. Dit is een zware lijdensweg😭
Sterkte lieverd!💗💋
Dank je wel Luna voor de tip om naar de internist te gaan, en om Amitriptyline te proberen.
Ik had geschreven dat ik opioïde neem om 's nachts te kunnen slapen, dat is in mijn geval gelukkig geen oxycodon. Ik neem codeïne (zwakker opioïd dan oxycodon). Ik heb inderdaad een kinderwens, en wil zelf af van de codeïne, want dit mag ik niet tijdens een zwangerschap nemen. Naast een andere medicatie, wil ik persoonlijk ook weer fysiek fit gaan worden en van de siliconen implantaten af, vooraf we met anticonceptie stoppen.
Mira123

Ongelezen bericht 23 okt 2019 15:59

Luna schreef:
22 okt 2019 22:24
Ging er trouwens vanuit dat je oxycodon gebruikt omdat dit het meest wordt voorgeschreven, maar het kan ook een andere opioide zijn. Ze werken allemaal op ongeveer dezelfde wijze en allemaal slecht voor je eicellen helaas...
oh zelfs slecht voor de eicellen ... goed dat jij het me laat weten. ik zal meer informatie opzoeken.
Mira123

Ongelezen bericht 23 okt 2019 16:06

Luna schreef:
23 okt 2019 11:38
Er is veel meer aan de hand dan stress lieve Susana.
Helaas kunnen klachten bij sommige vrouwen extreem worden en staan los van psychische klachten. Maar helaas kun je die daarna wel ontwikkelen inderdaad.
Het is verschrikkelijk allemaal en ik hoop dat je snel wordt geholpen lieve Mira, want die troep wil je echt niet nemen. Ik kan het weten, vaak en lang genoeg geslikt en artsen die niet waarschuwen voor de gevolgen ervan. Alweer zoals met zoveel.
Zenuwpijn is verschrikkelijk en niet draagbaar zonder medicatie. Ik wens je echt alle sterkte lieve Mira!!!
Trouwens hoe slaap je eigenlijk wat voor matras en kussen? Dit heeft enorm veel invloed op pijn. Ik kan niet op de zij door hypermobiliteit van de wervelkolom, bekken en schouders. Hebben ze wel eens in die richting gekeken bij je? Klachten zijn bij mij door die troep erger geworden..
we hebben een boxspring. ik slaap op een tempur matras. deze heeft mijn vriend meegebracht, toen we gingen samenwonen. dus ik heb deze matras niet zelf gekozen, maar vond hem altijd prettig liggen. ik heb een speciaal ergonomisch kussen gekocht, toen ik de klachten kreeg, en deze gaat ook altijd mee op vakantie.
daarnaast, heb ik een ergotherapeut geconsulteerd voor verbetering zithouding tijdens mijn werk, en aanpassing aan mijn bureau. ik heb nu een bureau dat in hoogte verstelbaar is, en kan afwisselend staand of zittend werken. ik maak veel korte wandelingen gedurende de dag, en doe elke dag mijn mensendieck en fysio oefeningen.
Mira123

Ongelezen bericht 23 okt 2019 16:10

Susana schreef:
23 okt 2019 07:16
Mira, welkom 💐
Zo heftige pijn, het is niet fijn! Gebaseerd op wat je vertelt (ben zelf massagetherapeute), het is een combinatie van veel stress (letterlijk teveel op jouw schouders nemen) en de invloed ook van de protheses (deze verzwakken de immuunsysteem en brengen veel stress op weefsel rondom).

Ik had voornamelijk pijn op mijn borsten, steken en brandende gevoel (na operatie helemaal niets meer), Ik heb zonder twijfel heel veel energie na de operatie (daarvoor moest ik vaker uitrusten), ook geen last van hartkloppingen. Ik had het gevoel van druk op mijn borst, en daardoor kon ik minder goed adem nemen, dit gevoel is ook weg.
Ik hoop dat je snel geholpen kan worden. Als je vragen hebt, stel ze gerust. 🍀💐
dank je wel, stress maakt de klachten wel erger, maar is denk ik niet de enige factor. ik ga ook om de week naar een massage therapeut, die triggerpoint massage en fascie massage doet, en dat doet heel goed (maar helaas lost het niet het probleem op).
Luna MKS

Ongelezen bericht 23 okt 2019 16:24

Hoi lieve meid,

Tempur matrassen zijn heel erg goed!! Heel goede kwaliteit! :D Jammer dat ze zo duur zijn. Mocht je ooit weer een nieuwe nodig hebben, moet je eens bij Royal Health Foam kijken. Daar hebben ze dezelfde soort matrassen maar minder prijzig. Bij Tempur betaal je ook voor de naam... Verder vind ik de traagschuim laag bij Tempur matrassen erg hard. Dat is een minpunt vooral als je een vrij koude kamer hebt. Royal Health Foam maakt medische matrassen ook voor ziekenhuizen en zorginstellingen. En hun traagschuim is heel erg zacht. Maar wel met een hoge hr waarde. Dus een hoge veerkracht die erg duurzaam is.
Slaap je op je zij? Probeer alleen op je rug te gaan slapen, want daarmee ontlast je wervelkolom. Wie weet helpt het. Je moet dan wel met de benen hoog slapen, omdat je anders je onderrug en het bekken gaat belasten. Ik gebruik het venenkussen van Sissel dat ontlast het bekken.
Ik heb zelf het kussen Ombracio van Tempur voor nek en schouders, omdat al die andere kussens echt hard zijn en drukken in de wervels. Ik heb wel veel uit de vulling gehaald, anders is het kussen te hoog. Maar je kunt het naar eigen behoefte aanpassen. Helaas geen rits, maar je kunt het openmaken en dan weer dichtnaaien. Of zelf een rits maken zodat je steeds de vulling kunt aanpassen.

Codeïne is gelukkig een heel zwakke opioïde. Echt niet te vergelijken met morfine of oxycodon die in feite hetzelfde zijn. Beide heb ik geslikt helaas. Dit zijn vreselijke medicijnen en moet je echt niet nemen bij kinderwens. Juist omdat ze de eicellen beschadigen. Dus het is niet enkel slecht vanaf het moment dat je zwanger wilt worden, maar lang ervoor ook al :( Ik denk zelf dat het bij codeine wel meevalt, dus laat je niet schrikken hoor!!!
Ik vind het bizar dat ze nooit amitriptyline hebben aangeraden, omdat dit juist het beste medicijn is bij zenuwpijn en ook bij fibromyalgie en jij hebt daar duidelijk symptomen van, hebben ze dat niet gezegd? Echt heel vreemd dit :roll:

Goed dat je naar een internist gaat en hopelijk krijg je daarmee de vergoeding rond. Ga tegelijk ook naar de pc, want als je een scheur of kapselvorming baker 4 hebt, dan wordt het ook vergoed.

Ik wens je heel veel sterkte!!!

X Luna
Onzeker

Ongelezen bericht 27 okt 2019 12:55

Hoi Mira,

Ik zie dat je al veel tips heb gehad en heb zelf niks om aan te vullen.
Natuurlijk wil ik je wel van harte welkom heten hier op het forum. Natuurlijk is het zo dat de meeste vrouwen hier komen omdat ze klachten ervaren die waarschijnlijk van hun protheses komen, maar ik merk vaak dat we elkaar hier enorm kunnen steunen. Al is het alleen al om een luisterend oor te kunnen zijn voor anderen of een luisterend oor vinden voor je eigen verhaal.

x
18 Oktober 2019 explantatie + lift bij JvG door Dr van Selms

Handig om even door te lezen Welkom
Meld je klachten! Meldpunt RIVM
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”