Beste dames, ik lees al even mee op dit forum maar zal me nu ook even voorstellen. Ik ben Vivian, 45 jaar, getrouwd en heb twee dochters. Nadat ik klaar was met borstvoeding geven (totaal 15 maanden) was er van mijn kleine D cup niet veel meer over dan een hele lege A. In 2005 zijn er in de Bergman Kliniek Eurosillicone protheses geplaatst, 300 cc maar ik weet niet meer of het onder of achter de spier geplaatst is.
In 2009 zette mijn rechterborst op vanuit het niets tot 2 cupmaten groter. Terug naar de Bergman Kliniek geweest, maar er kon geen verklaring voor gegeven worden. De borst slonk bij toeval weer nadat ik aan de antibiotica ging vanwege een blaasontsteking. Ik heb er verder niet over nagedacht en gewoon doorgegaan met leven.
Toen kwam Radar met uitzendingen over implantaten en wees een vriendin mij hierop. Ik wimpelde het af met, ach, gaat over Pip implantaten en die heb ik niet. Pas toen in Frankrijk Eurosillicone werd verboden en ik zelf een aflevering van Radar zag ging ik me er verder in verdiepen. Via Daniëlle kwam ik hier terecht en heb ik me verbaasd over hetgeen ik allemaal zag en las. Maar vielen er ook ineens allerlei puzzelstukjes op hun plek en lijken mijn vage klachten van de afgelopen jaren verklaarbaar.
Lang verhaal kort, ik heb mijn klachten gemeld bij het RIVM, van de huisarts een verwijzing op medische gronden gekregen voor de pc en op 5 juni ga ik op consult bij Dr Niessen. Ik hoop na explantatie in ieder geval niet meer naar mensendieck therapie voor mijn schouder,nekklachten te hoeven of bij de neuroloog te lopen vanwege mijn migraine aanvallen en chronische spierspanningshoofdpijn, maar eigenlijk wil ik me gewoon weer fit voelen en niet zoals mn lief al maanden zegt: jemig, jij wordt echt een oud wijf...Verder is ie wel lief hoor
Ik houd jullie op de hoogte!