Bang

Protheses vanwege cosmetische reden.
Ramoontje

Ongelezen bericht 30 mar 2019 18:56

Dag dames,

Ik zit al een tijdje jullie verhalen te lezen en het word echt tijd om ook even van mij te laten horen.

Ik ben een 29 jarige meid die vorig jaar, eindelijk, na 10 jaar erover nagedacht te hebben een borstvergroting heb ondergaan.
Toen ik die dag zat te wachten om de operatie kamer ingehaald te worden.. alles in mijn lichaam mij zei dat ik het niet moest doen.. heb ik het toch gedaan!
Dus jullie raden het al... Ik heb enorme spijt dat ik het gedaan heb.
In het begin was ik nog wel een beetje blij want het zijn mooie borsten en ja ik was zo plat als een dubbeltje, dus om eens mooie borsten te hebben maakte het spijt gevoel een beetje goed.
Heb er 325cc in laten praten... veeels te groot!
Van een a cup naar een d cup.

Ik ben ook terug gegaan naar de chirurg die mij heeft geholpen dr huup, hij vondt het heel erg om te horen dat ik er niet blij mee was.
Het is zijn werk immers.
Hij zei dat ik wel kleiner kan gaan.
Maar ik voel meer voor alles eruit halen, en gewoon blij zijn met mijzelf.
Ik kijk ook op tegen al die operaties die nog gaan volgen als ik ze erin wil houden.
Hij zei dat hij ze er wel uit wilt halen voor mij.. maar zij ook dat het er niet meer mooi uit komt te zien.
Ik weet nu niet meer wat ik moet doen.
Ik zie hele mooie borsten langskomen van jullie.
En ben zo blij voor jullie dat ze er zo goed uitzien.
Alleen was mijn begin situatie echt klein.
Dat komt toch nooit meer goed dan?
Helpt het nog iets dat ik nog jong ben en ze er iets langer dan een jaar inzitten?
Ik zou graag in contact komen met jullie, ik hoop dat ik dan iets van mijn paniek afkom.
Esthertje

Ongelezen bericht 30 mar 2019 20:47

Hi Ramoontje

Goed dat je van jezelf laat horen. Ik begrijp je angst en zorg heel goed. Dat had ik zelf ook.
Er is ook niet veel wat ik kan zeggen om die zorg weg te nemen.
Wat ik wel weet, is dat ik banger ben voor de (mogelijke) gevolgen en de gevaren van siliconen.

Ik heb inmiddels m’n implantaten eruit. Omdat ik toch wat borst over wilde houden, heb ik lipofilling gedaan.
M’n nieuwe borsten zijn wennen. Ze zijn best mooi geworden hoor, maar anders dan ik al 14 jaar gewend ben. Een andere vorm en ook veel kleiner. Het wennen kost tijd, net zoals ik ook moest wennen aan m’n implantaten. Ik kijk wel een paar keer per dag 😉

Misschien bij jou eerst de implantaten eruit, en kijken of je eraan kunt wennen? Behalve een litteken onder je borst zullen ze echt nog wel op je oude borsten lijken. Wellicht kun je (later) lipofilling overwegen/onderzoeken.

Je komt er wel uit. Het is een proces waar je in zit dat tijd nodig heeft.

Lees maar lekker mee hier en stel je vragen.

Liefs
Esther
diana1967

Ongelezen bericht 30 mar 2019 22:33

Hoi Ramoontje
Ik sluit me helemaal bij Esther aan, zij heeft het heel mooi verwoord.
Sterkte meis, luister naar je gevoel
En vraag zoveel je wilt, en schrijf zoveel van je af als je wilt
We zijn er voor elkaar
LIeve groetjes
Diana
Luna MKS

Ongelezen bericht 31 mar 2019 18:09

Lieverd, komt goed met je borsten! Je bent nog jong en de protheses zitten er maar kort in. Je huid zal zich wel redelijk goed herstellen. En zoals Esthertje zegt kun je lipofilling overwegen. Ik zou kiezen voor dr. Kappel of dr. Niessen, die zijn daar heel goed in.

Heel veel sterkte en succes lieverd!! We denken aan je!!

X Luna ook van Sol

Al een melding gedaan? viewtopic.php?f=142&t=1689
Wegwijs op het forum: viewforum.php?f=208
Privacyverklaring, belangrijk om te lezen! viewtopic.php?f=197&t=640
Ramoontje

Ongelezen bericht 01 apr 2019 07:04

Esthertje schreef:
30 mar 2019 20:47
Hi Ramoontje

Goed dat je van jezelf laat horen. Ik begrijp je angst en zorg heel goed. Dat had ik zelf ook.
Er is ook niet veel wat ik kan zeggen om die zorg weg te nemen.
Wat ik wel weet, is dat ik banger ben voor de (mogelijke) gevolgen en de gevaren van siliconen.

Ik heb inmiddels m’n implantaten eruit. Omdat ik toch wat borst over wilde houden, heb ik lipofilling gedaan.
M’n nieuwe borsten zijn wennen. Ze zijn best mooi geworden hoor, maar anders dan ik al 14 jaar gewend ben. Een andere vorm en ook veel kleiner. Het wennen kost tijd, net zoals ik ook moest wennen aan m’n implantaten. Ik kijk wel een paar keer per dag 😉

Misschien bij jou eerst de implantaten eruit, en kijken of je eraan kunt wennen? Behalve een litteken onder je borst zullen ze echt nog wel op je oude borsten lijken. Wellicht kun je (later) lipofilling overwegen/onderzoeken.

Je komt er wel uit. Het is een proces waar je in zit dat tijd nodig heeft.

Lees maar lekker mee hier en stel je vragen.

Liefs
Esther
Hoi Esther,

Dank voor je berichtje!

Wat goed dat ze eruit zijn. En gelukkig vindt je ze wel mooi! Denk dat dat de grootste angst is.
Ben er ook achter dat die dingen helemaal nergens goed voor zijn.
Wat ze ook zeggen!
Klopt het dat je ze al 14 jaar erin heb gehad?

Ik heb inderdaad zitten kijken naar lippofilling.
Maar het liefst gewoon eerst eruit, en dan zien hoe alles gaat.
Mag ik vragen bij wie je bent geweest hiervoor?

Groet,
Ramoontje
Ramoontje

Ongelezen bericht 01 apr 2019 07:06

diana1967 schreef:
30 mar 2019 22:33
Hoi Ramoontje
Ik sluit me helemaal bij Esther aan, zij heeft het heel mooi verwoord.
Sterkte meis, luister naar je gevoel
En vraag zoveel je wilt, en schrijf zoveel van je af als je wilt
We zijn er voor elkaar
LIeve groetjes
Diana
Hoi Diana,

Dankje voor je bericht!
Ik zal goed naar mezelf luisteren, en goed inlezen in alle verhalen en alles!
Ik zal zeker vragen hebben die ik ga stellen.
Ik ben zo blij met dit forum, want verder is er weinig over te vinden, behalve trueself!
Ramoontje

Ongelezen bericht 01 apr 2019 07:11

Luna schreef:
31 mar 2019 18:09
Lieverd, komt goed met je borsten! Je bent nog jong en de protheses zitten er maar kort in. Je huid zal zich wel redelijk goed herstellen. En zoals Esthertje zegt kun je lipofilling overwegen. Ik zou kiezen voor dr. Kappel of dr. Niessen, die zijn daar heel goed in.

X Luna ook van Sol

He Luna,

Dank voor je berichtje!

Opzich heb ik er best vertrouwen in dat het goed komt!
Zal alleen een klap worden van d naar a te gaan..
T zal ook heel erg opvallen op mijn werk.
Maar dat komt vast wel goed.

Denk je dat de resultaten mooier zullen zijn bij die chirurgen ipv huup.
Hij heeft namelijk gezegt dat hij ze gratis eruit wilt halen voor mij.
Maar hij heeft minder ervaring erin.
Ik lees iig nergens dat hij dit ook doet.
Ik heb een verhaal op dit forum gelezen van een vrouw die zich op haar gemak voelde bij hem.
Weet alleen niet of zij uiteindelijk bij hem is geweest.
Lastige keuze dit allemaal.

Als ik zoals ik nu doe, onderzoek had gedaan naar silliconen.. dan had ik ze nooit laten plaatsen.
Spijt komt altijd later!
Esthertje

Ongelezen bericht 01 apr 2019 08:41

Hi Ramoontje

Mijn implantaten zaten er al 14 jaar in. Ik ben 43 en heb een zoontje van 5. Mijn borsten zijn na de explantatie niet rimpelig of gaan hangen of tepels die naar beneden kijken of theezakjes. Allemaal dingen waar ik bang voor was.
Jij bent 29, je huid is nog jong en je implantaten zitten er nog niet zo lang in. Dan zullen je borsten wel weer klein worden, maar verder niet veel anders.

Ik draag nu een sportbh van de Hema met een vulling erin. Geeft me in m’n kleding net wat meer. En zo zijn er prachtige bikini’s en bh’s die je, als je dat wil, wat extra kunnen geven.

Laat ze op je werk maar kijken. Daar zal over het algemeen niemand (hardop) iets van durven zeggen. En na 2 weken is het weer normaal.
Vergeet niet dat anderen niet zo bezig zijn met jouw borsten als jij nu. (Tenminste dat mag ik hopen 😉)

Ik ben door Frank Niessen geopereerd. Met name omdat ik ook lipofilling wilde. Verder ben ik bij dr Selms en dr Kappel op consult geweest.
Voor mij was het belangrijk dat ik vertrouwen had in de arts. Dat is geen garantie voor een goed resultaat, maar ik sta er dan wel helemaal achter.

Het lijkt me een heel goed plan dat je eerst de implantaten laat verwijderen en dan verder kijkt. Neem je tijd om je te oriënteren. Een paar weken meer of minder maakt ook niet uit.

Veel succes.
Liefs Esther
Luna MKS

Ongelezen bericht 01 apr 2019 09:52

Ramoontje schreef:
01 apr 2019 07:11
Luna schreef:
31 mar 2019 18:09

X Luna ook van Sol

He Luna,

Dank voor je berichtje!

Opzich heb ik er best vertrouwen in dat het goed komt!
Zal alleen een klap worden van d naar a te gaan..
T zal ook heel erg opvallen op mijn werk.
Maar dat komt vast wel goed.

Denk je dat de resultaten mooier zullen zijn bij die chirurgen ipv huup.
Hij heeft namelijk gezegt dat hij ze gratis eruit wilt halen voor mij.
Maar hij heeft minder ervaring erin.
Ik lees iig nergens dat hij dit ook doet.
Ik heb een verhaal op dit forum gelezen van een vrouw die zich op haar gemak voelde bij hem.
Weet alleen niet of zij uiteindelijk bij hem is geweest.
Lastige keuze dit allemaal.

Als ik zoals ik nu doe, onderzoek had gedaan naar silliconen.. dan had ik ze nooit laten plaatsen.
Spijt komt altijd later!
Gewoon de explantatie bij dr. huup. Dit bespaard jou enorm veel geld!!!😉
Er was een andere dame die daar ook geopereerd is en tevreden was👍
Daarna kun je naar Kappel of Niessen voor de lipofilling.
Dit kan 6 maanden na explantatie al.
Komt goed lieverd!❤
Sterkte en succes!😘
Moeke

Ongelezen bericht 16 okt 2019 17:52

Hi Ramoontje,

Ik heb je even opgezocht, zag dat je in december aan de beurt bent. Super!
Gedurende bijna 30 jaar het ik protheses gehad, 3 kinderen gekregen en inmiddels in de overgang. Ik had nog geen aa cup voor mijn eerste operatie en gezien de striae, de overgang en de zwaartekracht had ik echt verwacht van die rimpelige theezakjes over te houden. Ik had wel gelezen dat het vaak meevalt maar dacht dan gelijk, fijn voor die vrouwen maar die vlieger zal voor mij niet opgaan. Toch wel dus! Maar, belangrijker nog dan hoe mijn borsten eruit zien is hoe ik me direct voelde. Nog in de kliniek na de operatie zag ik mezelf in de spiegel en ik herkende mezelf! Dat was zo bijzonder! Alsof ik een geliefde oude bekende weer na 30 jaar tegen het lijf liep. Echt zoveel begrip en aanvaarding op dat moment voor mezelf. Moeilijk te omschrijven maar het was heel fijn. Het gevoel is ook niet overgegaan. Ik ben en blijf heel blij met mijn eigen lichaam weer terug hebben.
Niets nep, niets zoals het hoort, wel helemaal 100% ik.

Dat wens ik jou ook toe! Wees trots op wie je bent.

Liefs, Moeke
It's time to change the world!

Voor veel vragen en antwoorden kun je hier terecht:
viewtopic.php?f=208&t=2033
Heb je lichamelijke klachten door je implantaten, meld dit dan hier:
https://www.rivm.nl/meldpunt-bijwerkingen-implantaten
Heb je klachten over de zorg die je kreeg meld dit dan hier:
https://www.landelijkmeldpuntzorg.nl/burger/home
N.a.v. de uitzending van Radar bestaat er de mogelijkheid om ook hier een klacht te melden:
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... -bij-icij/
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”