toch even voorstellen (Diana)
Hoi Lin,
Ik heb dr Niessen nog een mail gestuurd met vragen, o.a. dat ik toch zoveel mogelijk kapsel weg wil hebben.
Ik moet er dan vanuit, als hij zegt dit te doen, dat dit ook gebeurd. Kan je kapsels zien bij je implantaten?
Ik ben eerlijk gezegd een chicken; kan niet tegen bloed etc.
Ja, het is heftig, 3 in 1, maar ik heb wel alle vertrouwen in dr Niessen.
Dus als hij met zoveel mogelijk kapselverwijdering ook wat lipofililng kan doen, en hij raadt dit niet voor niets aan,
dan ga ik hier wel voor.
Esther
Heb jij alles al in gang gezet? Weet je meer over de operatiedatum?
Groetjes
Diana
Ik heb dr Niessen nog een mail gestuurd met vragen, o.a. dat ik toch zoveel mogelijk kapsel weg wil hebben.
Ik moet er dan vanuit, als hij zegt dit te doen, dat dit ook gebeurd. Kan je kapsels zien bij je implantaten?
Ik ben eerlijk gezegd een chicken; kan niet tegen bloed etc.
Ja, het is heftig, 3 in 1, maar ik heb wel alle vertrouwen in dr Niessen.
Dus als hij met zoveel mogelijk kapselverwijdering ook wat lipofililng kan doen, en hij raadt dit niet voor niets aan,
dan ga ik hier wel voor.
Esther
Heb jij alles al in gang gezet? Weet je meer over de operatiedatum?
Groetjes
Diana
Hi Diana
Ik moet de verwijzing nog krijgen. Die kan ik morgen ophalen en dan ga ik het in gang zetten.
Ze vragen dan de explantatie aan bij de zorgverzekeraar. Na akkoord kan de operatiefac gepland worden. (Ook bij geen akkoord zet ik door hoor)
Groetjes
Ik moet de verwijzing nog krijgen. Die kan ik morgen ophalen en dan ga ik het in gang zetten.
Ze vragen dan de explantatie aan bij de zorgverzekeraar. Na akkoord kan de operatiefac gepland worden. (Ook bij geen akkoord zet ik door hoor)
Groetjes
Hi Diana,
Aha duidelijk! Als ze achter de borstspier zitten dan kan het vastzitten aan ribbenkast en dan kan idd niet alles verwijderd worden.
Het kapsel zit om je prothese heen, bij de een dikker dan de ander.
Echt een aanrader check op instagram jchunmd1 deze pc doet niets anders dan explantaties en post de protheses met kapsels. Ook op YouTube operatie filmpjes onder jae chun md deze zijn wel bloederig.
Ben blij dat de verwijdering in zicht is, wens je een voorspoedig herstel toe!
Liefs,
Aha duidelijk! Als ze achter de borstspier zitten dan kan het vastzitten aan ribbenkast en dan kan idd niet alles verwijderd worden.
Het kapsel zit om je prothese heen, bij de een dikker dan de ander.
Echt een aanrader check op instagram jchunmd1 deze pc doet niets anders dan explantaties en post de protheses met kapsels. Ook op YouTube operatie filmpjes onder jae chun md deze zijn wel bloederig.
Ben blij dat de verwijdering in zicht is, wens je een voorspoedig herstel toe!
Liefs,
Hi Diana,
Ik kies ook voor Niessen. Hij gaf me idd vertrouwen. Ik hoop dat ik in maart geholpen ga worden.
Fijn dat jij ook goed gevoel bij hem hebt.
Zo komen we allemaal langzaam stapje verder.
Ik wil nog wel naar het asia spreekuur, daar hadden we het gister even over. Of eventuele andere internist die zich met auto immuun tgv implantaten bezig houdt. Maar ik laat wel de protheses zo snel mogelijk verwijderen.
Liefs
Annet
Ik kies ook voor Niessen. Hij gaf me idd vertrouwen. Ik hoop dat ik in maart geholpen ga worden.
Fijn dat jij ook goed gevoel bij hem hebt.
Zo komen we allemaal langzaam stapje verder.
Ik wil nog wel naar het asia spreekuur, daar hadden we het gister even over. Of eventuele andere internist die zich met auto immuun tgv implantaten bezig houdt. Maar ik laat wel de protheses zo snel mogelijk verwijderen.
Liefs
Annet
Esther en Diana,
Ja ik volg deze chirurg ook op Insta, helaas wordt deze manier van explanteren (enbloc) in NL nog niet gedaan.
Ik heb trouwens best veel last gehad van ribben en borstbeen, ik had monobloc achter de spier.
Eer is zoveel mogelijk kapsel weggehaald maar wel met risico op schade.
Heel veel sterkte, fijn dat jullie een knoop hebben doorgehakt!
Ontzettend veel succes met voorbereidingen en herstel! Spannend.
Liefs Nynke
PS Luna, no worries en dank voor je zorgen, komt goed.
Ja ik volg deze chirurg ook op Insta, helaas wordt deze manier van explanteren (enbloc) in NL nog niet gedaan.
Ik heb trouwens best veel last gehad van ribben en borstbeen, ik had monobloc achter de spier.
Eer is zoveel mogelijk kapsel weggehaald maar wel met risico op schade.
Heel veel sterkte, fijn dat jullie een knoop hebben doorgehakt!
Ontzettend veel succes met voorbereidingen en herstel! Spannend.
Liefs Nynke
PS Luna, no worries en dank voor je zorgen, komt goed.
Diana, ik begreep vandaag trouwens van Dr. de Block uit het VU dat ze in principe voor iedereen die bij haar komt met klachten en een explantatie wens heeft, en waarbij er niet iets anders uit de bloedtest komt, een verwijzing regelt richting verzekering.
Dit is sinds kort en dus goed nieuws!! Wil niet zeggen dat de verzekering alles betaald, ligt er volgens mij ook aan naar welke arts je gaat maar ze vergoeden sowieso in de meeste gevallen een gedeelte.
Dit is sinds kort en dus goed nieuws!! Wil niet zeggen dat de verzekering alles betaald, ligt er volgens mij ook aan naar welke arts je gaat maar ze vergoeden sowieso in de meeste gevallen een gedeelte.
Om vergoeding van je operatie te krijgen, moet de pc in de aanvraag zetten dat je ASIA of systemische klachten hebt. Een internist of immunoloog kan nooit een aanvraag voor je operatie indienen, dat kan alleen een pc. Maar de internist geeft wel de diagnose ASIA met het advies voor het verwijderen van de implantaten.Ellerim schreef: ↑24 jan 2019 21:29Diana, ik begreep vandaag trouwens van Dr. de Block uit het VU dat ze in principe voor iedereen die bij haar komt met klachten en een explantatie wens heeft, en waarbij er niet iets anders uit de bloedtest komt, een verwijzing regelt richting verzekering.
9 van de 10 keer zal de verzekering de aanvraag pas goedkeuren, als deze ook een verklaring (met diagnose en advies voor verwijdering van implantaten) van de internist of immunoloog heeft.
DUS: Een internist geeft de diagnose en het advies om te verwijderen, maar de pc doet de aanvraag voor je operatie bij de verzekering op grond van ASIA of systemische klachten!
Soms kom je het woord 'en bloc' tegen. Dat is gewoon een ander woord voor volledige capsulectomie en wordt ook in Nederland gedaan.
Het verwijderen van het hele kapsel is lastig als de implantaten onder de spieren zitten.
Deze arts heeft veel explantaties gedaan en laat zien wat en-bloc is.
Voor de spier kan het dus wel tenzij het kapsel niet erg dun is, want anders scheurt het.
Nou Margot, met recht een stroomversnelling.
Vandaag weer even met Mittsu contact gehad, ik vroeg naar Belinda omdat ik groen licht wil geven voor operatie door dr Niessen; werd ik doorverbonden met : dr Frank
Zegt hij: ik heb dan en dan nog mogelijkheid; heel snel voor mijn doen. Even overlegd met mijn werkgever; hij is akkoord en mijn man is ook akkoord. Dus binnen 4 weken, zoals het nu uitziet, verlost van de implantaten
Vandaag weer even met Mittsu contact gehad, ik vroeg naar Belinda omdat ik groen licht wil geven voor operatie door dr Niessen; werd ik doorverbonden met : dr Frank

Zegt hij: ik heb dan en dan nog mogelijkheid; heel snel voor mijn doen. Even overlegd met mijn werkgever; hij is akkoord en mijn man is ook akkoord. Dus binnen 4 weken, zoals het nu uitziet, verlost van de implantaten
dank je wel Margot en Sol,
Ja, toen bij mij eindelijk de knop om was voor explantatie, en na de nodige tegenslagen, ga ik ervoor
alle vertrouwen in dr Niessen, erg fijne man en arts
ik houd jullie op de hoogte, zodra mijn operatiedatum definitief is
fijn weekend!
Ja, toen bij mij eindelijk de knop om was voor explantatie, en na de nodige tegenslagen, ga ik ervoor
alle vertrouwen in dr Niessen, erg fijne man en arts
ik houd jullie op de hoogte, zodra mijn operatiedatum definitief is
fijn weekend!