Even voorstellen

Protheses vanwege cosmetische reden.
Esthertje

Ongelezen bericht 23 dec 2018 08:04

Explantatie + Lipo verhaal—>Esthertje

Hoi,

Mijn naam is Esthertje. Sinds een jaar heb ik allerlei vage klachten. M’n haar valt enorm uit en van m’n grote krullenbos is weinig over, enorm moe, mistig hoofd, tintelingen in armen en benen, dove vingers, hartkloppingen, nachtzweten ...
Een half jaar geleden ging het niet meer en meldde ik me ziek van werk. Ik werd bij de huisarts eerst weggestuurd met burn out. Zo voelde het voor mij niet... Ik ging weer terug en kreeg een verwijzing voor de internist. Uit bloedonderzoek bleek niets behalve bloedarmoede. Wel sprak ze uit dat ze me naar de neuroloog ging verwijzen op vermoeden van ms.Ik gaf aan dat ik siliconenborst had en deze ook wilde checken.
Vorige week bleek uit de echo dat er 1 is gescheurd... Voor mij vielen dingen toen op hun plek. Spannende tijd nu.
Begin januari MRI en afspraak met neuroloog en dan richting de pc.

Ik ben bang ... de siliconen moeten eruit. Wat treffen ze aan? M’n borsten zien er buitenaf mooi uit en voelen soepel. Er zit 290 cc in. Hoe ziet t eruit als de implantaten eruit zijn? Wat treffen ze binnenin aan?
Moet ik in ons streekziekenhuis blijven, terug naar de kliniek die ze 14 geleden plaatste of elders heen? Wel of geen lipofilling mogelijk...
En ga ik weer opknappen?

Ik wil graag de beste weg bewandelen naar herstel en een mooi explantatieresultaat. Momenteel vind ik het heel lastig om het pad daarheen te vinden. Voel me als een flipperbal die overal heen schiet.

Alle tips zijn welkom 😊

Groetjes
Esther
Monique256

Ongelezen bericht 23 dec 2018 11:43

Hoi Esther,

ik ben weer kort terug op het forum. Nadat het weer steeds beter ging na explantatie van mijn prothesen en heb ik niet meer alle schokkende verhalen gelezen. Alles is heel herkenbaar en komt nu bij mij weer boven. Zelf kreeg ik steeds meer klachten en wist op een gegeven moment niet meer wat ik moest en werd door mijn huisarts niet serieus genomen en doorverwezen naar het psychiater. Lopend op het fietspad naar huis, huilend, dacht ik ik ben niet gek toch. Ik heb altijd naar mijn lichaam geluisterd. Machteloos voelde me ik me en had ook weinig kracht en energie meer. Thuis kon ik bijna niet meer bovenkomen, twee trappen! Hartkloppingen, niet slapen , bloeddruk die niet normaal was etc.. Heel herkenbaar wat je schrijft, ook ik had enorme haaruitval.Ik ben na de mijn explantatie enorm hersteld, ben weliswaar niet de oude, maar ik leef weer en sport weer lekker. Dankzij de inzet, steun van mijn vriendin hebben we dit forum gevonden. Hier ben ik de mensen die hierachter zitten enorm dankbaar voor. Geloof me Esther, je gaat je weer veel beter voelen na explantatie. Ik zou zeggen hier hoef je niet over na te denken(kan ik nu makkelijk achteraf zeggen :D ), maar je knapt zo enorm op, dat je het dan wel begrijpt. Na het tennissen douche ik me niet, maar dat doen de meesten niet! Want je schaamt je toch een beetje met die kleine borsten. Ik gebruik nu andere hulpmiddelen in mijn beha en leef weer! De explantatie heeft me gered en nooit meer rotzooi in mijn lijf. Als je nog een foto wil hoe ze eruit kwamen vraag het me dan. Ik heb ze nog liggen. De ziekmakende prothesen hebben er van 1997 tot 2012 ingezeten en ik kreeg destijds geen voorlichting over de gevaren, ook daarna niet! Dr. Kingma heeft me uitstekend geholpen. Succes Esther. Als je nog vragen hebt stel ze gerust. Groetjes Mirjam
Esthertje

Ongelezen bericht 24 dec 2018 08:45

Dankjewel Mirjam, je verhaal ik weer een steuntje in de rug.
Er is bij mij geen twijfel dat ze eruit gaan. Tegelijk ben ik er ook vang voor. Ik ben nu voornamelijk op zoek naar informatie zodat ik straks op de juiste operatietafel lig.
Sol

Ongelezen bericht 27 dec 2018 19:58

Lieve Esthertje

Welkom op het forum :D!! Ik begrijp dat je erg geschrokken bent van de echo en je hoofd nu een stuiterbal is. Ik ga even in 1 bericht proberen te reageren op je vragen. Wat betreft het vaststellen asia syndroom, zul je inderdaad bij Dr Nannayakara terecht moeten. Hij kan na vaststellen je de juiste weg wijzen. Zie dit topic.
viewtopic.php?f=95&t=1038

Wat betreft vernietigen dossier pc dat komt meer voor. Bij mij destijds werd aangegeven dat het na een jaar vernietigd zou worden, ik kreeg echter wel een papier mee die ik aan de huisarts moest geven met daarin alle gegevens die bij mijn medisch dossier gevoegd zou worden. Dit was je eigen keuze dan zeg maar of je dat wel of niet wilde doen.

Lipofilling word niet vergoed. Alleen bij reconstructie na borstkanker.

Wat betreft je vraag over UWV, is dit wel nuttig om even door te lezen.
viewtopic.php?f=47&t=1179

Verder kijk ook nog even bij ons algemeen vraag en antwoord topic, deze bevatten veel nuttige informatie over de explantatie zelf, kundige artsen en hoe de weg er naar toe te bewandelen.
viewforum.php?f=208

Lieve schat, er komt nu veel op je af en dat is echt niet gek. Daarbij ben je ziek en is alles veel zwaarder. Probeer desondanks rustig te blijven. Lees je goed in en mocht je desondanks nog vragen hebben dan horen we het!! Heel veel sterkte dus lieverd het komt allemaal goed.!!

Heel veel succes!!
Esthertje

Ongelezen bericht 27 dec 2018 20:57

Heel erg bedankt Sol, daar kan ik wat mee.
Ik voel me gesupport door jullie en ben zo blij met dit forum.
Luna MKS

Ongelezen bericht 30 dec 2018 17:46

Lieve Estertje,
Ik heb even het antwoord van Sol in je voorsteltopic gedaan, zodat alles bij elkaar zit.
Ik wil je veel sterkte wensen in deze zware tijd. Kan me voorstellen dat er heel veel op je afkomt.

Heel fijne jaarwisseling morgen! Hoop dat je ondanks alles toch een beetje kunt genieten.
Veel liefs, Luna
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
diana1967

Ongelezen bericht 30 dec 2018 22:29

Wat erg toch allemaal Esthertje, ik leef echt met je mee
je zit hier op dit forum erg goed; iedereen "zit in hetzelfde schuitje", min of meer
iedereen die nog geen explantatie heeft gedaan, kan hier alles vragen en vinden, zo warm en waardevol
ondanks alles wil ik je sterkte wensen met je beslissing, en een fijne jaarwisseling wensen
lieve groetjes
Diana
Nynke

Ongelezen bericht 01 jan 2019 18:38

Dag Esthertje,

We zitten in hetzelfde schuitje en ik herken je verhaal. Ik wordt over 11 dagen geopereerd door Dr.Kappel. Ik zie het meeste op tegen het wakker worden en naar beneden kijken en de eerste keer douchen.... vreselijk wat uiterlijk met je doet! Ik wou dat ik er maling aan had. Ik hoop dat mijn mentale toestand meegaat met het fysieke herstel. In ieder geval weet ik dat ik straks 100 kan worden en dat haal ik op dit moment never nooit, gifzakken moeten eruit!

PS ik vindt hier zoveel steun, maar ook in USA... al die verhalen en foto's doen me goed!

Liefs Nynke
Esthertje

Ongelezen bericht 01 jan 2019 21:45

Hi ladies

Beste wensen ook voor jullie.
Ik probeer m’n hoofd koel te houden, maar eerlijk is eerlijk het huilen staat me nader dan het lachen. Het besef dat ik ziek ben door de siliconen is als een bom ingeslagen.
En natuurlijk zie ik op tegen een explantatie en het resultaat. Ben m’n mooie haar kwijt, haarverf verdraag ik niet meer dus ben ook grijs, m’n moeder is fitter dan ik en dan heb ik straks ook gehavende borsten.. ik weet t .. het is im beter te worden... en toch maakt t me ook verdrietig.
En dan nog de zorgen over m’n zoontje van 5 die ik borstvoeding heb gegeven... ik durf niet eens te lezen of zoeken naar wat daar loos kan zijn.

Heel veel zorgen en dat verbaas ik me erover dat er buiten dit forum bijzonder weinig informatie voorhanden is...

Wat fijn dat deze plek er is.
Volgende week is een spannende week voor me.
Gynaecoloog vanwege een gezwel in m’n baarmoeder, MRI van m’n borsten, neuroloog op vermoeden van ms, plastisch chirurg vanuit t ziekenhuis over explantatie, consult bij Frank Niessen...

Ik hou jullie op de hoogte en lees en leef mee met jullie.

Liefs
Esther
Bieberd

Ongelezen bericht 24 jan 2019 15:17

Hoe gaat het nu met je Esther?
Onzeker

Ongelezen bericht 24 jan 2019 16:28

Jeetje meid, wat herkenbaar allemaal.
Hoe meer ik hier lees hoe meer ik besef dat mijn klachten toch ook echt van mijn borsten kunnen komen. Ik snap dan ook helemaal dat het inslaat bij je als een bom. Het komt bij mij stukje voor stukje binnen en dat vind ik al lastig.

X
18 Oktober 2019 explantatie + lift bij JvG door Dr van Selms

Handig om even door te lezen Welkom
Meld je klachten! Meldpunt RIVM
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”