Kploeg, even voorstellen
Explantatie verhaal—>Kploeg
Dinsdag na 6 jaar lang zoeken eindelijk hulp gekregen en bij Nanayakkara terecht gekomen. Conslussie: siliconen implantaten incompatibiliteit syndroom.
Advies: explantatie. Graag hoor ik hoelang het duurde voor jullie je beter voelde.. veel pijn gehad.? Graag hoor ik ervaring van artsen. Twijfel over Kappel of Niessen.
Maar begreep dat niessen niet het kapsel verwijderd?
En kappel wordt niet geheel vergoed wordt ( 80%)?
Ik wil wel als dit lukt, het kapsel eruit. Ook wil ik dat ze mijn lymfeklieren controleren, klopt het dat dit kan?
( had opgezette klieren in oksels)
iemand ook bekend met vergoeding? Ben verzekerd bij de Friesland en hoop dat het lukt onder systemische klachten. Maar begreep dat de chirurg de aanvraag doet? Is het niet wijzer als nanaykkara dit doet? Hij is tenslotte een internist. .
Graag hoor ik jullie ervaringen :
- over stappen voor aanvraag vergoeding
-welke arts het beste is. Mag dus ook een andere dan niessen of kappel zijn.
- dingen waar ik om moet denken bij operatie
Ben heel blij dat ze eruit gaan, vind t ook spannend. Heb ooit de implantaten genomen toen ik 18 was ( 13jaar gelede) reden: geen borstontwikkeling. Ik weet dus dat ik plat door het leven zal gaan. Al heb ik dit er wel voor over, is het ook wel even slikken.
Dinsdag na 6 jaar lang zoeken eindelijk hulp gekregen en bij Nanayakkara terecht gekomen. Conslussie: siliconen implantaten incompatibiliteit syndroom.
Advies: explantatie. Graag hoor ik hoelang het duurde voor jullie je beter voelde.. veel pijn gehad.? Graag hoor ik ervaring van artsen. Twijfel over Kappel of Niessen.
Maar begreep dat niessen niet het kapsel verwijderd?
En kappel wordt niet geheel vergoed wordt ( 80%)?
Ik wil wel als dit lukt, het kapsel eruit. Ook wil ik dat ze mijn lymfeklieren controleren, klopt het dat dit kan?
( had opgezette klieren in oksels)
iemand ook bekend met vergoeding? Ben verzekerd bij de Friesland en hoop dat het lukt onder systemische klachten. Maar begreep dat de chirurg de aanvraag doet? Is het niet wijzer als nanaykkara dit doet? Hij is tenslotte een internist. .
Graag hoor ik jullie ervaringen :
- over stappen voor aanvraag vergoeding
-welke arts het beste is. Mag dus ook een andere dan niessen of kappel zijn.
- dingen waar ik om moet denken bij operatie
Ben heel blij dat ze eruit gaan, vind t ook spannend. Heb ooit de implantaten genomen toen ik 18 was ( 13jaar gelede) reden: geen borstontwikkeling. Ik weet dus dat ik plat door het leven zal gaan. Al heb ik dit er wel voor over, is het ook wel even slikken.
Alle artsen die in dit topic worden genoemd hebben voldoende ervaring. Je kunt gewoon een afspraak maken waar je wilt en ik garandeer je dat het goed komt. Explantatie is geen moeilijke operatie. Alle pc's in Nederland kunnen dit uitvoeren. Het gaat er om dat artsen je klachten serieus nemen. En dat je je prettig voelt bij de arts. Ik zou zelf gewoon bij 2 of 3 een afspraak maken en dan kijken welke het meest bevalt.
Alleen een pc kan een aanvraag doen en geen internist. De internist moet wel de diagnose ASIA vaststellen en een verwijderadvies afgeven, zodat je de operatie vergoed krijgt. Het is dus belangrijk dat je het verslag van Nanayakkara meeneemt naar de pc, zodat hij dit bij de aanvraag doet.
In het verslag moet ook je medische geschiedenis staan en worden vermeld dat je al heel veel hebt gedaan om van je klachten af te komen zonder resultaat. Explantatie is een laatste redmiddel.
Je lymfeklieren kunnen d.m.v. een echo of mri worden onderzocht. Dit kun je door de internist, pc of huisarts laten doen. Die doen kunnen allemaal een verwijzing hiervoor afgeven.
Heel veel sterkte met alles ok, het komt allemaal goed!!!!
Liefs, Luna
Alleen een pc kan een aanvraag doen en geen internist. De internist moet wel de diagnose ASIA vaststellen en een verwijderadvies afgeven, zodat je de operatie vergoed krijgt. Het is dus belangrijk dat je het verslag van Nanayakkara meeneemt naar de pc, zodat hij dit bij de aanvraag doet.
In het verslag moet ook je medische geschiedenis staan en worden vermeld dat je al heel veel hebt gedaan om van je klachten af te komen zonder resultaat. Explantatie is een laatste redmiddel.
Je lymfeklieren kunnen d.m.v. een echo of mri worden onderzocht. Dit kun je door de internist, pc of huisarts laten doen. Die doen kunnen allemaal een verwijzing hiervoor afgeven.
Heel veel sterkte met alles ok, het komt allemaal goed!!!!
Liefs, Luna
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op
"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Luna , ik heb nog een concrete vraag :
Je schrijft in bovenstaand het volgende;
“In het verslag moet ook je medische geschiedenis staan en worden vermeld dat je al heel veel hebt gedaan om van je klachten af te komen zonder resultaat. Explantatie is een laatste redmiddel.”
Hoe toon ik dat aan? Middels een brief van de huisarts ?
Ik ben halverwege dit jaar overgestapt naar een andere huisarts omdat ze het hele schildklier verhaal al onzin vond en ik naar huis werd gestuurd met de boodschap het wat rustiger aan te doen
Uiteindelijk heeft zij mij wel doorverwezen naar een gynaecoloog en de nieuwe huisarts naar een longarts alsmede een endocrinoloog
Verder heb ik uiteraard een batterij aan afwijkende bloeduitslagen alsmede de CT-scan van mijn longen.
Maar goed; schrijf ik zelf deze voorgeschiedenis met alle uitslagen etc erbij of moet mijn huisarts dat doen?
“In het verslag moet ook je medische geschiedenis staan en worden vermeld dat je al heel veel hebt gedaan om van je klachten af te komen zonder resultaat. Explantatie is een laatste redmiddel.”
Ik ben halverwege dit jaar overgestapt naar een andere huisarts omdat ze het hele schildklier verhaal al onzin vond en ik naar huis werd gestuurd met de boodschap het wat rustiger aan te doen
Uiteindelijk heeft zij mij wel doorverwezen naar een gynaecoloog en de nieuwe huisarts naar een longarts alsmede een endocrinoloog
Verder heb ik uiteraard een batterij aan afwijkende bloeduitslagen alsmede de CT-scan van mijn longen.
Maar goed; schrijf ik zelf deze voorgeschiedenis met alle uitslagen etc erbij of moet mijn huisarts dat doen?
Je medische geschiedenis schrijft Nanayakkara in de brief. Dat komt bij de anamnese. Daarin schrijft Nanayakkara eerdere onderzoeken, bevinden en behandelingen. Dit hoort altijd in het verslag te staan. Nanayakkara weet dat.kploeg schreef:Luna: mijn verzekering zei niks over medische geschiedenis. Wel een brief van pc en die van nayanakkara
Bij dames die explantatie vergoed willen krijgen, is het belangrijk dat de verzekering kan zien dat je al meer hebt geprobeerd om van je klachten af te komen. Dat is een voorwaarden van het Zorginstituut.
Er was een dame die niet aan die voorwaarde voldeed en het bezwaar werd voor de 2e keer afgewezen.
Het vervelende is dat de ene verzekering de andere niet is. Dit hoort niet zo te zijn, maar toch gebeurt het. Sommige medische adviseurs zijn wat soepeler en andere weer heel streng.
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Anna schreef:Als je opgezette klieren in je oksel hebt, heeft Nanayakarra dat niet geconstateerd en wil hij dat zelf niet nader onderzoeken?
Opgezetten klieren in de oksels komen ontzettend veel voor en dit zijn vaak versleepte siliconen. Na de explantatie zakken de zwelingen vaak iets al kun je zo nu en dan last blijven houden van die klieren.kploeg schreef:Heeft hij het niet over gehad..? Vroeg ik me ook al af hoor. Is niet niet een normaal iets of hadden jullie dit niet?
Als er een grote zwelling is, dan is het altijd belangrijk dat dit wordt onderzocht, maar ik neem aan dat de arts het niet nodig vond, anders had hij je wel doorverwezen voor een echo of mri. Nanayakkara weet wat hij doet.
Je kunt zelf vragen om een onderzoek als je het wilt weten. Ik had ook een mri gekregen en heb siliconenresten in de oksel. En dat voel ik heel vaak. De oksel speelt nog steeds vaak op, maar verwijderen doen ze niet zo snel, omdat dit ook weer veel nadelen heeft.
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Je medische geschiedenis moet je aan Nanayakkara doorgeven. Als je brieven van andere artsen hebt of uitslagen, zou ik die naar het consult met hem meenemen. En anders zoveel mogelijk mondeling vertellen.Anna schreef:Luna , ik heb nog een concrete vraag :
Alles wat je vertelt hoort bij de anamnese. En hij noteert dat allemaal. Dit komt uiteindelijk in het verslag dat hij naar je huisarts stuurt en wat je kunt gebruiken voor de verzekering.
Het is belangrijk aan Nanayakkara door te geven dat je graag voor vergoeding van je explantatie in aanmerking komt. Hij hoort te weten aan welke voorwaarden je moet te voldoen.
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Bedankt voor je reactie Luna. Kan nergens medische geschiedenis vinden. Volgens mij heeft Nayanakkara die ook niet ( kom uit friesland) en mijn gevend zijn niet bekend in het VU. Zal de 21ste even overleggen wanneer hij belt. Moet woensdag 14 november naar Buncamper. Hoorde alleen dat er een wachtlijst van maanden is 
Bij niessen lukt het binnen een maand. Maar wie weet krijg in wel voorrang hoor, dat hoor ik dan 14 november wel.
Bij niessen lukt het binnen een maand. Maar wie weet krijg in wel voorrang hoor, dat hoor ik dan 14 november wel.