Ik zal me ook even voorstellen na dat ik afgelopen week nog al jullie verhalen heb gelezen .
Ik noem me hier Daantje en ben in 2004 in kliniek klein rosendeal geopereerd omdat ik een kleine a cup had en met mijn lengte van 1.78 en toen zo’n 75 kg het gevoel had niet in proportie te zijn. (Zeker 10 jaar over zitten dubben om het wel of niet te doen want je snijdt toch in een gezond lichaam )
Na een gesprek met dr Maas ging ik enthousiast weer naar huis.
Ik zou nieuwe borsten krijgen die bij mijn figuur pasten en het was niet gevaarlijk, mammografie zou kunnen als dat nodig was. Dus ik dacht helemaal top!
Dus na enkele weken geopereerd , naar huis en werkelijk nergen last van.
Ik liep mooi rechtop want hoefde me niet meer te schamen voor mijn kleine borsten .
4 jaar geleden een mammografie gehad omdat ik last had van mijn rechterborst maar volgens de PC was dat een overbelaste spier door het sporten dus niets aan de hand.
Tot voor 2 weken geleden ik na aandringen vh thuisfront toch maar een afspraak bij de HA had gemaakt omdat ik al 2mnd een klein bobbeltje in mijn linkerborst voelde .
2 weken geleden mammografie gehad met aansluitend een echo, gesprek bij de arts ,nou zei hij: Zoals wij het nu zien is het zeker geen borstkanker (gelukkig) maar we denken dat je prothese lek is want we zien ook siliconendeeltjes in in lymfeklier onder de oksel (slik! dat wil je ook niet horen) dus hij zei dat ik naar de PC moest en deze zou een MRI aanvragen.
Dat dan ook gelijk maar gedaan en intussen kliniek klein rosendeal gebeld ( deze hadden mij toch beloofd dat er niets met mijn protheses kon gebeuren en ze konden er levenslang in blijven ) kliniek klein rosendeal is tegenwoordig alleen nog maar orthopedisch dus helaas zij kunnen niets meer voor mij betekenen ( aardige secretaresse zei wel ,je moet ze aansprakelijk stellen zijn ze voor verzekerd dus dat ga ik dan nog maar proberen)
Maar de week erop naar de PC .
Met deze mvr heb ik helaas helemaal niets , ze zei ja je hebt wel kapselvorming maar ik geloof niet in een scheur, oude eruit nieuwe erin uh... nou kan het niet met eigen vet vroeg ik , ja dat kan wel maar als ik het zo zie blijft er niet veel over , je hebt nu zo’n 300 cc, per x kunnen we 50cc verplaatsen dat is dan 6 x €5000 = €30.000!
Lekker verhaal! Ze heeft nog wel een MRI aangevraagd dus week erop MRI , met de borstjes in 2 gaten , super aardig personeel, helaas geen contrast vloeistof dat zou je toch denken als ze ook in de oksel willen kijken of het siliconendeeltjes zijn maar nee zei de man dat staat hier niet op alleen een MRI .
Vanmorgen op gesprek bij PC , tja het staat hier een beetje raar , de ene zegt niets te zien ook geen scheur en blijkbaar heeft er later nog iemand naar gekeken en deze zegt : knobbeltje mss lymphoon dus echo met punctie
Daar zakt je broek toch van af! Alles gehad en nog weet ik niet waar ik aan toe ben, ze zei dan maar voor de punctie !
Dat dacht ik nog even niet , ben 2 weken geleden bij dr Kappel geweest ( dat weet de PC niet) dus wil eerst met haar overleggen .
Ik zei tegen de PC maar ik wil mijn protheses er toch uit incl kapsel en als dat lymfoom er tussen zit dan is dat toch klaar?
Zij laat liever het kapsel zitten omdat de operatie dan veel kleiner is .
Ze belt straks de radioloog om te vragen wat Zij nu denken wat er aan de hand is en belt mij daarna terug, dus vandaag voor niets een halve dag kwijt. Op het moment is het om gek van te worden .
Het is een heel verhaal geworden hopelijk krijg ik reacties en is dit herkenbaar voor enkelen van jullie .
Wordt vervolgd liefs Daantje
Ps net telefoon vd PC , ze had radiologie aan de tel gehad en ze willen uitsluiten dat het geen lymphoom is dus een echo met punctie heb ik voor je aangevraagd en dan een week later bericht , hopelijk is het niets en dan gewoon oude eruit en nieuwe erin oké ?

Ik vroeg haar nog is dat dan niet slecht om door het kapsel heen te prikken ? Als we denken dat het beter was om het hele kapsel weg te halen zouden we dit wel doen was haar reactie en er verandert er toch niets door want de operatie blijft hetzelfde alleen Willen we het uitsluiten , dan denk ik dan is het toch niet nodig om die punctie te doen!!
Ik ga nog maar proberen om dr Kappel te Bellen