Even voorstellen

Protheses vanwege cosmetische reden.
Cinessera

Ongelezen bericht 11 feb 2018 17:27

Lieve mensen op dit forum.,

Jee zeg ik weet niet eens waar ik moet beginnen. Zucht....

Ik ben Cin Moeder van 2 al volwassen dochters , ik ben 46 jaar en ik heb sinds 2003 Mghan borstimplantaten .Geplaatst door Dr Noordanus in t Flevo ziekenhuis in Almere.

Echter was dit niet de eerste keer dat ik onder het mes ging voor mijn borsten.
In zowel 2001 als in 2002 moest het over omdat ik al gelijk las t kreeg van rimpeling ( dit waren ronde Silimed implantaten) Afijn paar duizend euro verder was ik blij met het resultaat wat de PC had kunnen bewerkstelligen. Nog een klein beetje rimpeling zichtbaar maar daar kon ik wel mee leven.
Zo zijn er jaren voorbij gegaan dat ik erg blij was met mijn goed gevulde boezem.
Ik zag wel eens een verhaal voorbij komen met problemen met implantaten maar ik prijste mijzelf gelukkig met het feit dat het bij mij allemaal zo goed ging.

Nu inmiddels 2018 . 15 jaar na de laatste operatie ben ik niet zo blij meer en prijs ik mij nog maar weinig gelukkig.

Het werd 2015 en ik kreeg vreemde gezondheidsklachten . Heftige oogontsteking ( beide ogen) wat lang aanhield, Steeds terugkerende luchtwegontstekingen ( maar ik heb in t verleden lang gerookt dus daar wijdde ik dat aan)
Nachtelijke zweetaanvallen, draai duizelingen, ( meniere) maar ook oogmigraine ( lichtflitsen in mn ogen)

Toen eind 2015 voelde ik voor het eerst een keer in de ochtend toen ik nog in bed lag pijn als ik diep adem haalde. Wederom wuifde ik dat weg..Wellicht spiertje verrekt of iets dergelijks.
Maar ik bleef me niet goed voelen..
Ik was gewoon toe aan vakantie !!!! Dacht ik!.

Ik ben vol energie op reis gegaan naar Thailand, en daar begonnen mn slaap problemen ( achteraf)
Ik dacht aan jetlag, Maar na een klein maand bij thuiskomst viel ik na werk zomaar op de bank in slaap.Ook merkte ik op dat ik de ondertiteling op de tv niet meer zo goed kon lezen.

Dat hield een paar weken aan toen ik geveld werd door "de griep" ( dit was begin maart 2016 ) Waar ik in m,n hele leven ook nog nooit echt last van had gehad.
Maar deze ogenschijnlijke 'griep' ging niet over. Sterker nog.. Ik kreeg steeds meer problemen met mijn longen en luchtwegen. Pijnlijke aanhoudende hoest ,
In mei 2016 ging ik voor het eerst naar een dokter .

Voor de pijn achter mn borst ( bovenbuik) Het was een feestdag dus kreeg een dienstdoende arts. ( omeprazol ) kreeg ik voorgeschreven.
Ik merkte geen verbetering voor de pijn achter mijn borst/ bovenbuik dus ik 2 weken erna naar mn eigen huisarts. ( was ik nog nooit geweest gezien ik nog maar 2 jaar in deze stad woonde)

Ik was inmiddels ( al) 10 weken ziek en voelde me verdrietig ongerust en uitgeput.

Ik kom daar dus bij een jonge vrouwelijke huisarts die ik nog nooit gezien had. Best wel ontdaan en bezorgd over het feit dat ik al zo lang klachten had en waar maar geen verbetering in zag komen werd ik naar huis gestuurd met een AB kuur en de mededeling dat het nu eenmaal soms wat langer kan duren.

Deze kuur hielp helemaal niets en onderwijl werd ik maar zieker en zieker.
Ook steeds meer paniek ( want wat is er met mij aan de hand?)

Een volgend bezoek aan mn huisarts volgde, Ik wederom in tranen ( van uitputting, slecht slapen en het ziek zijn.

Kreeg ik voor het eerst de vraag.. Mevrouw heeft u niet teveel stress??

Ehhhh JA! ik heb stress omdat ik maar ziek blijf!.
Inmiddels had ik mij ziek gemeld bij werk ( juni 2016)

Ik vroeg een verwijzing naar de KNO arts... Deze wilde ze mij niet geven omdat ze letterlijk zei ( ik denk niet dat een KNO arts u beter kan maken)
Ik heb toch die verwijzing gekregen en na een CT scan bleek dat al mn Sinusholtes ontstoken waren. Na een zware medicijnkuur werden mn luchtwegklachten EINDELIJK minder.

Dus ik dacht Oh nu ga ik eindelijk beter worden.

Maar niets was minder waar.
De luchtwegklachten waren inmiddels onder controle maar de pijn achter mijn borst werd des te heftiger.
Ik kreeg mede daardoor paniekaanvallen en raakte steeds meer oververmoeid.
Ik sliep 3 uurtjes en werd wakker van de pijn.

Diagnose : Burn out.

En daar moest ik t mee doen..
Maar hoezo Burn out ? Ik had een super leuk leven! Leuke baan,gezonde leuke kinderen. 'Mooi huis..
Gewoon t ging prima voordat ik ziek werd.????

Maar ik ging t zelf ook geloven.. Ik heb zoveel onderzoeken gekregen.,
En er werd maar niets gevonden. Volgens mn bloed zo gezond als een vis! Longen , hart, maag, Niets te vinden

Mijn wil om weer beter te worden was zo sterk dat ik gelijk in therapie ( 20 weken) ben gegaan.
Om stress onder controle te krijgen en te leren luisteren naar mn lichaam.
Nou ik kan je vertellen dat ik vrijwel alle coping vaardigheden wel beheers inmiddels en ik mediteerde me suf.

Maar ik bleef maar ziek. De pijn werd heftiger mn ogen slechter ( oogarts vond ook niets)

Uiteindelijk ( na heel lang zeuren bij HA) een verwijzing gekregen om mn borsten te laten controleren ( dit had ik al aan gegeven in okt 2016) maar ze achtte dat niet waarschijnlijk ( omdat ik immers al de BURNOUT stempel had gekregen)

Dus In augustus 2017 MRI in VUMC.

Uitslag Implantaten zijn nog intact.
Wat wilt u? Een afspraak bij Dokter Nananyakara.?
Ja! graag!

En dan nu... Hoe is t nu... Bijna 3 jaar verder.. Nog steeds een continue pijn achter mn bosten welke uitstraalt naar mn bovenbuik en schouderbladen. ( soms zelfs naar beide boven armen).
Ik ben mijn baan inmiddels kwijt, maar ik weet wel wat er met mij aan de hand is en waarom ik ziek ben en blijf!

Deze afspraak met Dr Nananyakara heeft dus afgelopen week eindelijk plaatsgevonden , Hij hoorde mijn lange verhaal aan en deed lichamelijk onderzoek.
Verdikte lymfeklieren in beide oksels en hij durfde bijna met zekerheid te zeggen dat ik ziek ben door de implantaten, omdat het hele gebied rondom de implantaten meedoet. En hij kwam met het onomstotelijk oordeel. Ze moeten eruit !!! U bent al zo lang ziek en u gaat namelijk alleen nog maar zieker worden als we ze niet verwijderen :(

Hij verzekerde me ook dat dit niet tussen mijn oren zit.
En dat hij inmiddels honderden vrouwen heeft gezien met problemen met implantaten en weet waar hij het over heeft.

Ik ben ergens heel blij dat ik nu eindelijk echt gehoord wordt

Ik wil niet denken aan hoe t er straks uitziet maar op deze manier ( met borsten) kan ik niet meer leven. Sterker nog ik leef eigenlijk al 2 jaar niet meer maar ben alleen nog maar aan het overleven.

Het is een enorm uitgebreid verhaal geworden ( dank een ieder die het helemaal heeft uitgelezen)
Ik merk ook nu ik alles een x zo uitgeschreven heb een opluchting.

Ik Hoop dat jullie me tips kunnen geven omtrent de explantatie. Ik ben niet van plan om nieuwe te nemen ( De dokter zei dat dat wel kan) Maar ik durf het niet meer. Ik wil weer normaal kunnen functioneren zonder pijn en ongemakken en mn leven weer op kunnen pakken . Ik hoop ook zoooo dat t niet te laat is.

Zijn er meer vrouwen die ze al 15 jaar hadden en toch redelijk hersteld zijn na verwijderen?

Ik heb 23 februari afspraak bij PC in t VU. Ik
wil voorstellen om wel overtollige huid te verwijderen . Ik hoop dat dat lukt Dan zijn ze wel klein maar misschien nog wel een klein beetje toonbaar..

Liefde mede lotgenoten..

Heel veel dank voor het lezen van mijn verhaal <3

Cin
Sol

Ongelezen bericht 12 feb 2018 15:34

Lieve Cin

Bedankt voor je verhaal!! Zijn wij hier altijd blij mee.. Toch worden we ook treurig.. Elke keer zien we weer wat die rotzooi aanricht. Wij begrijpen heel goed wat je doormaakt. Gingen niet veel vrouwen je voor? Maar daarom zijn we hier om elkaars verhalen te delen en elkaar te steunen.. Dus welkom op het forum.

Je kunt alles vinden hier op het gebied van klachten, explantatie enz. Zoek de site maar rustig door. Als je specifieke vragen hebt of je kunt iets niet vinden trek gerust aan de bel!!

Het is gewoon heel zwaar waar je nu in zit. De zorgen om je gezondheid. Hoe gaat het eruit zien? Word ik ooit weer de oude? Heel herkenbaar lieve schat. Het is een donkere tunnel waar je door moet. Onthoud goed, HET IS ALTIJD 100 PROCENT DE JUISTE KEUZE OM ZE TE LATEN VERWIJDEREN!!

Je stopt nl de afgifte van de siliconen.. Dus dat is altijd goed. Ik zal straks wat linkjes voor je opzoeken, lees die maar eens na.

Lieverd veel sterkte en weet dat je vele lotgenoten hebt.

Liefs Sol
Sol

Ongelezen bericht 12 feb 2018 17:03

Hier nog een link waarin ervaringen staan van herstel na explantatie viewforum.php?f=61
Sol

Ongelezen bericht 12 feb 2018 17:07

En hier nog 1

viewforum.php?f=37

Mocht je verder nog vragen hebben stel ze gerust!!

Ook hebben we foto's van verschillende leden van na de explantatie al dan niet met borstlift. Ook kun je foto's vragen via de mail. Sommige leden stellen hun foto's alleen beschikbaar via de mail.

Liefs Sol
Cinessera

Ongelezen bericht 12 feb 2018 21:14

Hallo Sol,

Dank je wel voor je lieve reactie en steunende woorden :)
Ik kijk al tijdje mee op de site, maar zal als ik vragen heb deze afschieten hier,
Ben al blij me de herkenning ( en erkenning ) en het feit dat er mensen zijn die hetzelfde meemaken ( of meegemaakt hebben)
Zo lang is mij verteld dat mijn klachten tussen mn oren zitten.
Moet er helemaal aan wennen dat dat niet zo is.!

Fijne avond
Luna MKS

Ongelezen bericht 15 feb 2018 15:34

Wat een verhalen..
Heb er al zoveel gelezen maar iedere keer doet het mij pijn hoe vrouwen worden behandeld. Dat is vaak nog erger dan de ziekte. :cry:

Sterkte deze komende, moeilijke tijd!!!!!!!!!!!
Ook voor Kisha en Lena!

<3 Luna
Cinessera

Ongelezen bericht 24 feb 2018 10:51

Wederom bedankt voor de reacties,

Ondanks de ellende voel ik mij nu al gesteund door jullie

Gister bij Dr Bouwman in vu geweest en die raadt mij vooralsnog een borstlift af.
Dat kan altijd nog zegt hij. Er blijft een ( lege?) B over en de kwaliteit van mn huid lijkt goed.
Maar altijd nog ( betekend wederom een operatie>?) en ik kan me nog heel goed herrineren hoe mn borsten eruit zagen na een jaar borstvoeding.
Hij belt me 13 maart op zodat ik tijd heb om te bedenken wat ik wil.
Maar hoe kan ik t weten ?

gezondheid staat voorop maar zonder borstlift denk ik dat ik er toch ongelukkig van ga worden.
Wie heeft er ervaring mee om toch na een explantatie een borstlift te laten doen , of wie er juist andersom?

Hartelijke Groet
Cinessera

Ongelezen bericht 24 feb 2018 11:32

Oh en nog even over kapselverwijderen,

Ik heb dit opgenoemd en hij gaf aan dat hij t ( zoveel mogelijk) zou verwijderen. Maar dat het soms ( achter de spier) verweven kan zijn met t borstvlies en dat t risico groter wordt om dat los te halen.
Is er iemand die daar ervaring mee heeft> ? Als het niet geheel verwijderd kan worden?

lieve groet

Cin
Sol

Ongelezen bericht 24 feb 2018 12:52

Klopt helemaal. Ik had ze ook achter de spier en dan kun je idd niet alles verwijderen. Bij mij is er ook een stukje blijven zitten. Maar altijd beter dan dat alles blijft zitten :D

Wat betreft de borstlift, er staan topics hier op het forum. Ook bij de foto's staan enkelen die een lift gedaan hebben. Maar als de arts aangeeft dat het misschien niet nodig is... Zou ik persoonlijk dat afwachten. Maar is natuurlijk je eigen keus.

Veel liefs Sol
Luna MKS

Ongelezen bericht 24 feb 2018 14:03

Hoi lieve meid,

Je borsten kunnen toch veranderd zijn en het kan zijn dat je meer weefsel hebt dan na je zwangerschappen.
Een pc kan vaak goed inschatten hoe een borst er uit komt te zien en als hij vindt dat het niet nodig is, dan zou ik het niet doen. Vergeet niet dat je met een borstlift ook volume verliest en dan zit je daar straks ook weer mee...
Geen enkele vrouw heeft na kinderen stevige borsten meer. Ook zonder kinderen worden ze minder stevig met de leeftijd.
Ik geloof niet dat je lege theezakjes zult hebben na de verwijdering, anders had de pc dat wel gezien. Je huid is nog stevig genoeg, dus je borsten zullen na verloop van tijd ook weer meer terug in vorm komen. Geef het 3 maanden en je zult zien dat je borsten echt mooier worden. Er waren vrouwen van 60 die ook geen lift deden.

Ik vind het wederom een zeer wijze beslissing van deze arts. Superblij om te horen!!!!

Er blijft altijd een stukje kapsel achter als je de protheses onder de spier hebt zitten, want er zit een deel vast aan de ribben en dat is zeer gevaarlijk om te verwijderen. Reken op ongeveer 1/4 deel. Helaas kan het niet anders...

Heel veel kusjes en laat ons maar weten wanneer je moet!

Luna
Cinessera

Ongelezen bericht 25 feb 2018 09:23

Ja ik zal laten weten zodra ik een datum heb. Hij heeft me bedenktijd gegeven ( 13 maart belt hij me, maar als jullie ook al zeggen dat het advies opvolgen wellicht beter is denk ik dat ik morgen al ga bellen.
Op dit moment heb ik alleen maar te winnen ( qua gezondheid) als ik ervan verlost ben.
Dus hoe sneller hoe beter . ( hij gaat me ook in t Jan van Gooyen opereren omdat de VU een een enorme wachttijd heeft)

Veel dank <3
diana1967

Ongelezen bericht 27 feb 2018 10:17

Hoe gaat het met je Cinessara? Ben heel benieuwd hoe je erin staat.
Zelf denk ik ook aan explantatie maar durf niet, ondanks mijn klachten.
Ik weet niet of mijn klachten gerelateerd zijn aan mijn siliconen en de PC
met wie ik contact heb gehad zegt dat dit kan maar niet hoeft.
Ik wens jou heel veel sterkte bij je beslissing. Lieve groetjes
Kisha

Ongelezen bericht 28 feb 2018 11:48

lieve moedige dames,

Hebben jullie FB? ik kan dan zeker aanraden te kijken bij de besloten groep breast implant illness by Nicole, daar vind je een schat aan informatie, ook van vele vrouwen die twijfelen of twijfelden of hun klachten aan de protheses te wijten waren en reacties van vrouwen die na explantatie zijn opgeknapt. Voor iedereen is dit anders en een zeer persoonlijke beslissing, maar informatie is daarbij essentieel voor eigen opinie vorming.

Het is een besloten groep wat inhoud dat er geen dingen van op je eigen pagina verschijnen, je kan daar lekker anoniem vertoeven dus tenzij je wat zegt, dan komt het zichtbaar in die groep en op je eigen pagina, maar alleen zichtbaar voor jou en niet voor jou vrienden etc..Ik heb er heel veel aan gehad en heb er nog steeds veel aan na explantatie.

Moet daarbij ook zeggen dat er wereldwijd maar weinig pc's zijn die erkennen of onderkennen dat protheses gezondheidsrisico's kunnen opleveren...

Veel sterkte en succes met jullie besluit.

liefs
Cinessera

Ongelezen bericht 28 feb 2018 21:19

Hallo meiden.

Dank je wel voor de informatie Kisna. Ik zal zeker even een kijkje nemen daar.

Het gaat eigenlijk helemaal niet goed met mij. :( Ik voel me elke dag zieker w orden ( en nu ik weet dat het ( zeker weet je t nooit) Maar ik ben helemaal door de ( medische) molen gegaan en helemaal niets gevonden
Eerlijk gezegd denk ik steeds minder aan hoe het eruit zal zien na de explantatie.
Het enige wat ik weer wil is leven!
Ik heb de PC gisteren gesproken en zijn advies opgevolgd ( alleen verwijderen) En daarna maar zien.

Vriendinnetje van me had wel een mooie . Deze zijn 15 jaar oud dus ze moeten er sowieso uit.
Dat stelt me ook ergens wel gerust..
Heb er lang plezier van gehad maar dit is het allemaal nooit waard geweest.
Ik ga een paar weekjes naar de zon ( anders zit ik hier maar te wachten)
Ik laat jullie weten wanneer ik een datum heb

Liefs voor allen xx
Sol

Ongelezen bericht 01 mar 2018 11:22

Heerlijk plan.. Lekker naar de zon. Kan ik niet mee :D

Geniet ervan en idd.. Hoef je er misschien ook niet hele tijd aan te denken.

Goede vakantie!!

X
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”