Monoblock niet leverbaar

Lees informatie of stel vragen.
AnnemiekedeJ

Ongelezen bericht 08 nov 2019 20:25

Mijn nichtje heeft, na het horen van mijn siliconen verhaal, om voor monoblocks te gaan (ipv siliconen). Nu kreeg ze vandaag te horen, 6 dgn voor de operatie, dat de Monoblocks voorlopig niet leverbaar zijn en of ze dan maar voor siliconen of water gevulde prothesen wil kiezen. Heeft een van jullie gehoord over het uit de handel zijn van Monoblocks? Of ervaringen met water gevulde prothesen?
Essi

Ongelezen bericht 08 nov 2019 21:10

Ik zou je hier geen antwoord op kunnen geven.
:oops:
Tina

Ongelezen bericht 09 nov 2019 03:25

Wat betreft levering geen idee. Het gebeurt volgens moj wel vaker dat implantaten niet op tijd geleverd kunnen worden, niet alleen de monoblocs. Bij mij moesten ze toen ook besteld worden en duurde dat een aantal weken. Danielle heeft geloof ik zoutwater implantaten gehad en ik heb zelf de monobloc gehad (hiervoor geen siliconen). Helaas heb ik veel klachten ontwikkeld waardoor ik ze heb laten verwijderen en ook met zoutwater implantaten komen geregeld klachten voor (kijk maar naar Amerikaanse informatiegeving, daar zijn siliconen prothesen een tijd lang verboden geweest en wordt veel gebruik gemaakt van zout water). In nederland wordt dat echter minder gebruikt waardoor het denk ik minder aan het licht komt.
Ik zou je nichtje dus uberhaupt afraden implantaten te nemen, watvoor ook. De monobloc en zoutwater hebben een siliconen omhulsel en daatnaast is het kapot gaan van een prothese niet risico loos zoals beweerd wordt. Ik las van een vrouw die monoblocs had en die kapot gingen en die heeft zeer veel pijn gehad. Wat cmc op die manier vrij in het lichaam doet weten we eigenlijk niet. Zoutwater implantaten kunnen schimmelen en het vieze water kan dan in je lichaam terecht komen. Niet echt een fijn idee lijkt mij 🙈. Mocht ze het toch echt willen dan zou ik mij in ieder geval niet laten afschepen met een ander implantaat, zeker geen siliconen.
Op dit forum staan trouwens meerdere verhalen mbt de monobloc. Misschien zou ze dat eens kunnen doorlezen. Ook monoblocs kunnen wel degelijk voor klachten zorgen.

Liefs x
AnnemiekedeJ

Ongelezen bericht 09 nov 2019 11:39

Tina schreef:
09 nov 2019 03:25
Wat betreft levering geen idee. Het gebeurt volgens moj wel vaker dat implantaten niet op tijd geleverd kunnen worden, niet alleen de monoblocs. Bij mij moesten ze toen ook besteld worden en duurde dat een aantal weken. Danielle heeft geloof ik zoutwater implantaten gehad en ik heb zelf de monobloc gehad (hiervoor geen siliconen). Helaas heb ik veel klachten ontwikkeld waardoor ik ze heb laten verwijderen en ook met zoutwater implantaten komen geregeld klachten voor (kijk maar naar Amerikaanse informatiegeving, daar zijn siliconen prothesen een tijd lang verboden geweest en wordt veel gebruik gemaakt van zout water). In nederland wordt dat echter minder gebruikt waardoor het denk ik minder aan het licht komt.
Ik zou je nichtje dus uberhaupt afraden implantaten te nemen, watvoor ook. De monobloc en zoutwater hebben een siliconen omhulsel en daatnaast is het kapot gaan van een prothese niet risico loos zoals beweerd wordt. Ik las van een vrouw die monoblocs had en die kapot gingen en die heeft zeer veel pijn gehad. Wat cmc op die manier vrij in het lichaam doet weten we eigenlijk niet. Zoutwater implantaten kunnen schimmelen en het vieze water kan dan in je lichaam terecht komen. Niet echt een fijn idee lijkt mij 🙈. Mocht ze het toch echt willen dan zou ik mij in ieder geval niet laten afschepen met een ander implantaat, zeker geen siliconen.
Op dit forum staan trouwens meerdere verhalen mbt de monobloc. Misschien zou ze dat eens kunnen doorlezen. Ook monoblocs kunnen wel degelijk voor klachten zorgen.

Liefs x
Ik ben het helemaal met je eens dat niets plaatsen veel beter zou zijn, maar zover wil ze nog niet gaan. Monoblocs leken mij dan het minst erge alternatief. Ik weet dat daar ook klachten bij voorkomen. Ik hoop natuurlijk dat ze er helemaal vanaf gaat zien. Ik heb zelf het idee dat de kliniek haar probeert over te halen siliconen te nemen onder het mom van niet leverbaar.....vandaar mij vraag.
Dank voor je reactie!
Muisje

Ongelezen bericht 09 nov 2019 20:36

Ik heb monoblock hydrogel implantaten en zou als ik het terug kon draaien ze NOOIT meer laten plaatsen. Ik heb ze nu 9 jaar en krijg steeds meer klachten, heb Colitis ulcerosa gekregen, val af en kom niks meer bij, heb enkele voedselallergieën ontwikkeld, ben vaak heel erg moe, heb paniekklachten, mijn bloeddruk is niet stabiel, heb vaak hoofdpijn en spierklachten in nek en schouders. Ik ben zooooo blij als ze eindelijk eruit zijn. Volgens mij bestaan er geen veilige protheses en ik raad het ten zeerste af.

Liefs Mieke
2010 monoblock Hydrogel implantatie.
Explantatie 2 september 2020 :D :D :D
2022 diagnose non hodgkin :cry: :cry: :cry:
Tina

Ongelezen bericht 10 nov 2019 04:33

Hi Annemiek,

Jammer dat ze evengoed implantaten wil. Via de link die Luna heeft gedeeld staatveel informatie over verschillende merken, ook over de monobloc. Hopelijk wil ze dat eens doorlezen. Lastig om zo aan de zijlijn toe te kijken bij zo een besluit ☹️ Hopelijk besluit ze uieindelijk om geen implantaten te nemen. Misschien dat lipofilling een optie voor haar is? Uiteindelijk zal ze helaas zelf moeten gaan inzien en beslissen. Veel sterkte!

Liefs x
Myrthe

Ongelezen bericht 06 mar 2020 20:43

Hoi Annemiek,

Het laatste wat ik heb gehoord, is dat het wel mei kan worden, voordat ze geleverd worden.
Maar als ik naar de datum kijk, van je oproepje, dan heeft je nichtje inmiddels al een keuze gemaakt.
Heb je haar nog gewezen op de website die Luna door heeft gegeven?
Liefs,
Myrthe
19 december 2007 Monobloc Silicone geplaatst
27 februari 2020 explantatie ivm klachten
Estelle

Ongelezen bericht 07 mar 2020 11:31

Ik zou voor geen enkele prothese gaan heb monobloc hydrogel gehad en meerdere artsen zeggen dat het zeer waarschijnlijk is dat mijn klachten daardoor komen. Er zijn nmi geen veilige borstprothesen omdat van elke de buitenkant van silliconen is.
Plaats reactie

Terug naar “Info en vragen”