Seroom 1 jaar na explantatie (zonder lipo!)
Lieve dames,
Ik ben nu 1 jaar na explantatie (enbloc), heb de ASIA diagnose (Dr. Beekman) en heb sinds enkele weken vocht in mijn rechterborst. Er is al een punctie verricht, evenals een PET-CT scan en er is getest op BIA-ALCL. Gelukkig is op dat vlak alles in orde, wel zit er dus een kapsel met vocht op de plaats waar ooit mijn implantaat heeft gezeten.
De PC denkt dat het postoperatieve seroomvorming doordat de holte niet goed was dicht genaaid. De PC wil opereren en geeft aan dat het net zo'n zware operatie zou zijn als de explantatie zelf. Mijn gynacoloog geeft echter aan dat het geen kwaad kan, en dat ze kunnen puncteren als de zwelling te pijnlijk of te groot wordt.
Uiteraard sta ik niet te springen om weer onder het mes te gaan, maar weet ook niet goed hoe hier verder mee om te gaan. Mijn lymfesysteem is overbelast en kan niet goed afvoeren omdat ik siliconenresten in borst en oksels heb. Ik vraag me dus af of de siliconenresten niet de oorzaak kunnen zijn van de vochtvorming. Echter gelooft de PC daar niet in en de gynacoloog heeft er geen ervaring mee en doet dus geen uitspraken daarin.
Ik heb al verschillende artsen in het afgelopen jaar bezocht, maar in NL/BE Limburg niemand gevonden die zich met BII/ASIA uitkent of het erkent. Mijn laatste PC in het MUMC deed enorm zijn best om ASIA en de gehele siliconenproblematiek te ontkennen, het onderzoek van Henry Dijkman te ontkrachten en de artsen van het VU/Acibadem die zich hiermee bezighouden af te kraken.
Wekt dus geen vertrouwen bij mij :-(
Zijn er hier dames die seroomvorming hebben (gehad) na de explantatie (zonder lipofilling dan)?
Tips voor kundige oncologisch plastisch chirurgen in NL/BE Limburg (of zelfs Brabant) zijn welkom.
Nog een tip voor de groep, ik heb een super oncologe getroffen die zich verdiept in BIA-ALCL, Dr. de Lil van Maxima Veldhoven/Eindhoven.
Ik ben nu 1 jaar na explantatie (enbloc), heb de ASIA diagnose (Dr. Beekman) en heb sinds enkele weken vocht in mijn rechterborst. Er is al een punctie verricht, evenals een PET-CT scan en er is getest op BIA-ALCL. Gelukkig is op dat vlak alles in orde, wel zit er dus een kapsel met vocht op de plaats waar ooit mijn implantaat heeft gezeten.
De PC denkt dat het postoperatieve seroomvorming doordat de holte niet goed was dicht genaaid. De PC wil opereren en geeft aan dat het net zo'n zware operatie zou zijn als de explantatie zelf. Mijn gynacoloog geeft echter aan dat het geen kwaad kan, en dat ze kunnen puncteren als de zwelling te pijnlijk of te groot wordt.
Uiteraard sta ik niet te springen om weer onder het mes te gaan, maar weet ook niet goed hoe hier verder mee om te gaan. Mijn lymfesysteem is overbelast en kan niet goed afvoeren omdat ik siliconenresten in borst en oksels heb. Ik vraag me dus af of de siliconenresten niet de oorzaak kunnen zijn van de vochtvorming. Echter gelooft de PC daar niet in en de gynacoloog heeft er geen ervaring mee en doet dus geen uitspraken daarin.
Ik heb al verschillende artsen in het afgelopen jaar bezocht, maar in NL/BE Limburg niemand gevonden die zich met BII/ASIA uitkent of het erkent. Mijn laatste PC in het MUMC deed enorm zijn best om ASIA en de gehele siliconenproblematiek te ontkennen, het onderzoek van Henry Dijkman te ontkrachten en de artsen van het VU/Acibadem die zich hiermee bezighouden af te kraken.
Zijn er hier dames die seroomvorming hebben (gehad) na de explantatie (zonder lipofilling dan)?
Tips voor kundige oncologisch plastisch chirurgen in NL/BE Limburg (of zelfs Brabant) zijn welkom.
Nog een tip voor de groep, ik heb een super oncologe getroffen die zich verdiept in BIA-ALCL, Dr. de Lil van Maxima Veldhoven/Eindhoven.
Laatst gewijzigd door Liaska op 19 sep 2022 14:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Liefs,
Lisette
Lisette
Lieve Lisette,
Wat naar dit
Kan begrijpen dat je geschrokken bent en niet weet wat te doen. Ik reageer hieronder op stukjes tekst. Leek me handiger.
Je gynaecoloog mag geen uitspraken doen in deze kwestie, dit is niet zijn/haar vakgebied.
Wat is er uit de punctie naar voren gekomen? Zou je mij dat verslag kunnen sturen? Je kunt je privé gegevens bedekken.
forum ( @ ) meldpuntklachtensiliconen ( . ) com
en haar aan het lijstje toevoegen. Dankjewel!
Wens je ontzettend veel sterkte!!!

Heel veel liefs,
Luna

Wat naar dit
Je zegt dat de operatie enbloc is uitgevoerd. Wie heeft je geopereerd? Er zit een kapsel met vocht, dus het kapsel is of niet goed verwijderd of er is weer een nieuw kapsel gevormd door siliconenresten die zijn gaan inkapselen.Ik ben nu 1 jaar na explantatie (enbloc), heb de ASIA diagnose (Dr. Beekman) en heb sinds enkele weken vocht in mijn rechterborst. Er is al een punctie verricht, evenals een PET-CT scan en er is getest op BIA-ALCL. Gelukkig is op dat vlak alles in orde, wel zit er dus een kapsel met vocht op de plaats waar ooit mijn implantaat heeft gezeten.
Je gynaecoloog mag geen uitspraken doen in deze kwestie, dit is niet zijn/haar vakgebied.
Wat is er uit de punctie naar voren gekomen? Zou je mij dat verslag kunnen sturen? Je kunt je privé gegevens bedekken.
De siliconenresten kunnen de oorzaak zijn van kapsel, ontsteking en vocht. Ze kunnen soms ook de oorzaak zijn van ALCL dat zelfs vanuit (ingekapselde) resten kan ontstaan.Uiteraard sta ik niet te springen om weer onder het mes te gaan, maar weet ook niet goed hoe hier verder mee om te gaan. Mijn lymfesysteem is overbelast en kan niet goed afvoeren omdat ik siliconenresten in borst en oksels heb. Ik vraag me dus af of de siliconenresten niet de oorzaak kunnen zijn van de vochtvorming. Echter gelooft de PC daar niet in en de gynacoloog heeft er geen ervaring mee en doet dus geen uitspraken daarin.
Je kunt naar dokter van der Hulst in het MUMC+. En anders raad ik je echt aan om naar het Dr. Kappel Instituut te gaan. Rita Kappel werkt met 2 oncologische chirurgen die deze operatie kunnen uitvoeren mocht er wel geopereerd moeten worden. Ze kunnen ook de resten in de borsten verwijderen als dat nodig is. Rita Kappel heeft die operatie vaker uitgevoerd. Bij haar en haar en collega's weet je zeker dat er voldoende kennis is.Ik heb al verschillende artsen in het afgelopen jaar bezocht, maar in NL/BE Limburg niemand gevonden die zich met BII/ASIA uitkent of het erkent. Mijn laatste PC in het MUMC deed enorm zijn best om ASIA en de gehele siliconenproblematiek te ontkennen, het onderzoek van Henry Dijkman te ontkrachten en de artsen van het VU/Acibadem die zich hiermee bezighouden af te kraken.
Ja, meer vrouwen hadden dit, alleen niet na zo'n lange tijd. Maar ongewoon is het niet, zelfs hematomen kunnen ontstaan jaren na de operatie. Ik heb over beide complicaties meerdere onderzoeken gevonden.Zijn er hier dames die seroomvorming hebben (gehad) na de explantatie (zonder lipofilling dan)?
Wat fijn, ik zal even googlenNog een tip voor de groep, ik heb een super oncologe getroffen die zich verdiept in BIA-ALCL, Dr. de Lil van Maxima Veldhoven/Eindhoven.
Wens je ontzettend veel sterkte!!!
Heel veel liefs,
Luna
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op
The sound of silence speaks louder than words
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Gevonden!
Lil, mw. de H.S.
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Dank je voor je reactie.
Bij Dr. van der Hulst ben ik voor de explantatie al geweest, daar voelde ik me niet echt prettig bij. Hij erkent evenals zijn collega ASIA niet echt en wilde ook niet enbloc opereren, was onnodig. Wilde wel weer graag nieuwe plaatsen.... tsja...
De collega van Dr. van der Hulst denkt dat het een bacterie is, maar heeft zich niet eens mijn beelden en uitslagen bekeken. Hij WIST gewoon dat het door de niet volledig correct uitgevoerde operatie kwam. Hij deed zelf geen enbloc, veel te bloederig, maar was er wel van overtuigd dat dit niet gebeurd was als hij geopereerd was. Ik word zo moe van al die narcistische PCs
Ik ben geopereerd in Wesel (Duitsland) door Frau Dr. Rezek. Zeer vakkundig, maar toendertijd ook nog niet echt bekend met de siliconen problematiek. Maar ze is ermee aan de slag gegaan en heeft zich erin verdiept. Ik ben toen daar geopereerd omdat ik daar snel aan de beurt was. Is 2,5 rijden, dus voor nu zoek ik liever iets dichter bij huis.
Vorige week heb ik met Dr. Rita Kappel getelefoneerd. Ze gaf aan dat er inderdaad onderzocht moest worden wat de oorzaak was, bacterie of toch siliconen resten. Ze verwees me door naar het Alexander Monro ziekenhuis in Weert en Bilthoven, dus daar sta ik nu op de wachtlijst. Ik neem aan dat daar de twee oncologisch chirurgen zitten, waar jij naar refereert.
Het probleem bij de meeste PCs die niet erkennen dat siliconenresten voor ontstekingen kunnen zorgen, dit dus ook niet als een mogelijke oorzaak in optie nemen. Als het ingekapselde siliconenresten zouden zijn, is een operatie natuurlijk beter. Is het echter een bacterie of wondvocht, is een operatie niet de eerste keuze.
Ik zal het verslag van de punctie doorsturen. Dit was zo'n beetje de uitslag;
CD3 - Verspreide kleine T-lymfocyten
CD20 - Verspreide B-lymfocyten (minder talrijk dan T-lymfocyten)
CD30 - Negatief
CD68 - Talrijke macrofagen
Ik heb een body PET-CT scan gehad, en zodoende uitgesloten dat het geen BIA-ALCL is gelukkig.
Morgen staat eigenlijk een MRI gepland, maar ik denk dat ik die ga verzetten totdat ik een arts vind die siliconen niet uitsluit en toch wat breder wil kijken.
Bij Dr. van der Hulst ben ik voor de explantatie al geweest, daar voelde ik me niet echt prettig bij. Hij erkent evenals zijn collega ASIA niet echt en wilde ook niet enbloc opereren, was onnodig. Wilde wel weer graag nieuwe plaatsen.... tsja...
De collega van Dr. van der Hulst denkt dat het een bacterie is, maar heeft zich niet eens mijn beelden en uitslagen bekeken. Hij WIST gewoon dat het door de niet volledig correct uitgevoerde operatie kwam. Hij deed zelf geen enbloc, veel te bloederig, maar was er wel van overtuigd dat dit niet gebeurd was als hij geopereerd was. Ik word zo moe van al die narcistische PCs
Ik ben geopereerd in Wesel (Duitsland) door Frau Dr. Rezek. Zeer vakkundig, maar toendertijd ook nog niet echt bekend met de siliconen problematiek. Maar ze is ermee aan de slag gegaan en heeft zich erin verdiept. Ik ben toen daar geopereerd omdat ik daar snel aan de beurt was. Is 2,5 rijden, dus voor nu zoek ik liever iets dichter bij huis.
Vorige week heb ik met Dr. Rita Kappel getelefoneerd. Ze gaf aan dat er inderdaad onderzocht moest worden wat de oorzaak was, bacterie of toch siliconen resten. Ze verwees me door naar het Alexander Monro ziekenhuis in Weert en Bilthoven, dus daar sta ik nu op de wachtlijst. Ik neem aan dat daar de twee oncologisch chirurgen zitten, waar jij naar refereert.
Het probleem bij de meeste PCs die niet erkennen dat siliconenresten voor ontstekingen kunnen zorgen, dit dus ook niet als een mogelijke oorzaak in optie nemen. Als het ingekapselde siliconenresten zouden zijn, is een operatie natuurlijk beter. Is het echter een bacterie of wondvocht, is een operatie niet de eerste keuze.
Ik zal het verslag van de punctie doorsturen. Dit was zo'n beetje de uitslag;
CD30 - Negatief
Ik heb een body PET-CT scan gehad, en zodoende uitgesloten dat het geen BIA-ALCL is gelukkig.
Morgen staat eigenlijk een MRI gepland, maar ik denk dat ik die ga verzetten totdat ik een arts vind die siliconen niet uitsluit en toch wat breder wil kijken.
Liefs,
Lisette
Lisette
De meeste artsen vinden het onnodig om enbloc te opereren, ook artsen die ASIA min of meer wel erkennen.Dank je voor je reactie.
Dr. van der Hulst doet onderzoek naar ASIA en heeft meerdere publicaties op zijn naam staan in samenwerking met prof. Cohen Tervaert. Dus dat hij het niet erkent, is vreemd. Wat wel zo is, is dat de leden van de NVPC de oorzaak van de klachten liever bij de vrouwen leggen, dan bij het product
De collega van Dr. van der Hulst denkt dat het een bacterie is, maar heeft zich niet eens mijn beelden en uitslagen bekeken. Hij WIST gewoon dat het door de niet volledig correct uitgevoerde operatie kwam. Hij deed zelf geen enbloc, veel te bloederig, maar was er wel van overtuigd dat dit niet gebeurd was als hij geopereerd was. Ik word zo moe van al die narcistische PCs![]()
Fijn!Ik ben geopereerd in Wesel (Duitsland) door Frau Dr. Rezek. Zeer vakkundig, maar toendertijd ook nog niet echt bekend met de siliconen problematiek. Maar ze is ermee aan de slag gegaan en heeft zich erin verdiept. Ik ben toen daar geopereerd omdat ik daar snel aan de beurt was. Is 2,5 rijden, dus voor nu zoek ik liever iets dichter bij huis.
Ja, 1 van hen werkt daar geloof ik idd. Kijk even welke van de 2.Vorige week heb ik met Dr. Rita Kappel getelefoneerd. Ze gaf aan dat er inderdaad onderzocht moest worden wat de oorzaak was, bacterie of toch siliconen resten. Ze verwees me door naar het Alexander Monro ziekenhuis in Weert en Bilthoven, dus daar sta ik nu op de wachtlijst. Ik neem aan dat daar de twee oncologisch chirurgen zitten, waar jij naar refereert.
Mijn eerste ingeving was dat het geen bacterie is maar ontsteking door resten. Als het een bacterie was, zou dat door punctie onderzoek gezien zijn.Het probleem bij de meeste PCs die niet erkennen dat siliconenresten voor ontstekingen kunnen zorgen, dit dus ook niet als een mogelijke oorzaak in optie nemen. Als het ingekapselde siliconenresten zouden zijn, is een operatie natuurlijk beter. Is het echter een bacterie of wondvocht, is een operatie niet de eerste keuze.
Geen bacteriën aangetroffen? Macrofagen wijzen erop dat er lichaamsvreemd materiaal aanwezig is. Dit zijn cellen van het immuunsysteem die dode cellen, lichaamsvreemd materiaal en micro-organismen als ware 'opvreten' om ze proberen onschadelijk te maken.Ik zal het verslag van de punctie doorsturen. Dit was zo'n beetje de uitslag;
CD30 - Negatief
Helaas kan alleen histologisch onderzoek 100% zekerheid geven...Ik heb een body PET-CT scan gehad, en zodoende uitgesloten dat het geen BIA-ALCL is gelukkig.
Ik zou MRI zeker laten doen. Daar is veel op te zien. Ook resten.
Ik heb helaas geen tijd meer. Moet nu meteen weg, afspraak ziekenhuis.
Ik kijk later naar je mailtje
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Er zijn kweken op aerobe- en anaerobe bacteriën uitgevoerd en die zijn dus niet gevonden.
Ik heb nog niet gekeken welke pc Rita Kappel bedoelde.
Ik heb nog niet gekeken welke pc Rita Kappel bedoelde.
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Ik zie de collega's van Rita Kappel hier niet tussen....
Ik denk dat ze jou daar naartoe heeft verwezen ivm de kennis die ze daar hebben. Ik zou haar raad opvolgen.
Succes en sterkte lieverd!

Ik denk dat ze jou daar naartoe heeft verwezen ivm de kennis die ze daar hebben. Ik zou haar raad opvolgen.
Succes en sterkte lieverd!
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Hoi lieve Lisette,
Ik hoop dat je hebt kunnen slapen. En dat je wat aan mijn berichten had.
Hierbij waar ik het gisteren over had. De reactie van de ALCL werkgroep op de laatste wetenschappelijke publicatie van prof. Cohen Tervaert over BII. En de reactie van de professor op hun reactie. Om te smullen!
Heel veel liefs en sterkte,
Luna

Ik hoop dat je hebt kunnen slapen. En dat je wat aan mijn berichten had.
Hierbij waar ik het gisteren over had. De reactie van de ALCL werkgroep op de laatste wetenschappelijke publicatie van prof. Cohen Tervaert over BII. En de reactie van de professor op hun reactie. Om te smullen!
Heel veel liefs en sterkte,
Luna
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Lieve Lisette, hoe is alles afgelopen? Ik had je 3 dagen geleden gemaild, maar niets gehoord...
Hopelijk is alles oké!
Heel veel liefs,
Luna

Hopelijk is alles oké!
Heel veel liefs,
Luna
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Lieve Luna,Luna MKS schreef: ↑19 sep 2022 12:53Lieve Lisette,
Wat naar ditKan begrijpen dat je geschrokken bent en niet weet wat te doen. Ik reageer hieronder op stukjes tekst. Leek me handiger.
Je zegt dat de operatie enbloc is uitgevoerd. Wie heeft je geopereerd? Er zit een kapsel met vocht, dus het kapsel is of niet goed verwijderd of er is weer een nieuw kapsel gevormd door siliconenresten die zijn gaan inkapselen.Ik ben nu 1 jaar na explantatie (enbloc), heb de ASIA diagnose (Dr. Beekman) en heb sinds enkele weken vocht in mijn rechterborst. Er is al een punctie verricht, evenals een PET-CT scan en er is getest op BIA-ALCL. Gelukkig is op dat vlak alles in orde, wel zit er dus een kapsel met vocht op de plaats waar ooit mijn implantaat heeft gezeten.
De siliconenresten kunnen de oorzaak zijn van kapsel, ontsteking en vocht. Ze kunnen soms ook de oorzaak zijn van ALCL dat zelfs vanuit (ingekapselde) resten kan ontstaan.Uiteraard sta ik niet te springen om weer onder het mes te gaan, maar weet ook niet goed hoe hier verder mee om te gaan. Mijn lymfesysteem is overbelast en kan niet goed afvoeren omdat ik siliconenresten in borst en oksels heb. Ik vraag me dus af of de siliconenresten niet de oorzaak kunnen zijn van de vochtvorming. Echter gelooft de PC daar niet in en de gynacoloog heeft er geen ervaring mee en doet dus geen uitspraken daarin.
Ik was hier even mee aan het lezen en dit maakt me nu echt wel bang!
Kan je nog ALCL krijgen zo lang na explantatie door gewoon wat restanten???
Ik dacht dat ik daar geen angst meer moest voor hebben maar blijkbaar toch wel?
Dr. Budo zei me quasi alles verwijderd te hebben maar doordat mijn protheses achter de spier zaten kan je nooit 100% alles verwijderen omdat je dan schade maakt aan oksels en ribbenrooster…
Bij de explant is Dr. Budo echt hard geschrokken van wat hij aantrof zeker in de linker borst en hij had een grote angst voor ALCL bij mij.
Gelukkig wees het pathologisch onderzoek uit dat dit niet het geval was bij mij.
Hopelijk is dat onderzoek dan toch goed uitgevoerd.
Wat als er ook nog restanten zijn bij mij en stukken kapsel? Jij kent de arts beter van naam dan ik. Het is dankzij het forum dat ik hem heb gevonden.
Hopelijk kan ik dat 100% vertrouwen dat die explantatie helemaal goed is gebeurd en kan zich dat niet meer ontwikkelen.
Door alle bijkomende klachten die ik heb gekregen nu nog steeds na 6 maand en de dagelijkse pijn in mijn benen begin ik me echt af te vragen of het ooit wel nog beter gaat worden met mij.
Of dat er misschien ook nog zo’n complicaties gaan opduiken.
Je weet dat ik na de explantatie veel meer klachten bij kreeg, kan het zijn dat ik toch dat punt voorbij ben dat die nooit meer weg gaan?
Ik weet dat je altijd zegt dat ik geduld moet hebben maar de pijn en klachten geven me veel angst en weinig moed.
Ook zie ik veel vrouwen die snel beter worden en dat is bij mij dus net niet het geval… 🥹
Ik ben zo dankbaar dat ik jou heb, je hebt me al door vele lastige dagen heen geholpen!
Bedankt hiervoor
Vandaag nam mijn man me mee naar de sportclub… met al mijn last toch maar toegegeven en een maandabonnement genomen omdat ik lees dat sport ook ontstekingsremmend kan werken.
Het is me gelukt met wel wat extra last nu en ik was toch wat trots op mijn prestatie maar tegelijk ook zo verdrietig omdat ik op mijn 40ste niet meer kan wat ik hiervoor wel kon.
Ik was sportief en nu lukt me quasi niets meer na al die ellende…
Ik hoop zo dat het nog weg zal gaan ooit maar het voelt helaas niet zo
Veel moed ook voor jou Lisette! Ik hoop dat alles positief mag uitdraaien.
Dikke knuffel
Lieve Elsje,
Maak je alsjeblieft geen zorgen, de kans dat je nog ALCL ontwikkelt is heel erg klein.
Ik snap wel jullie angsten, maar we hebben volgens mij pas 1 casus gehad van een dame die dat vanuit de okselklier ontwikkelde. ALCL na achtergebleven kapsel hebben we iets vaker gezien, maar nog steeds heel weinig.
Ik heb veel vertrouwen in José Budo. Hij heeft echt zoveel mogelijk verwijderd hoor. Geen zorgen!
Hij heeft trouwens ook veel contact met Rita Kappel. Dé BII plastisch chirurg in NL.
Het is inderdaad treurig dat jij nog zoveel klachten hebt
Net als ik en net als meer vrouwen na explantatie. Sommige vrouwen hebben heel veel pech. En bij hen duurt het langer voor ze langszaamaan wat beter worden. Toch ga je merken dat dit ook bij jou zal gebeuren. Dat je enige verbetering gaat merken.
Niet bang zijn lieve schat, houd vol!
Jij zult je weg vinden hoor. Alle vrouwen vinden uiteindelijk hun weg met de restklachten mochten die blijven. Hoe moeilijk het ook is om veel te moeten inleveren.
Ik zal zometeen nog even in dat onderwerp duiken waar we het via de app over hadden. Ik had namelijk wel een onderzoek gevonden op PubMed
Wie weet is het wat!
Ik denk aan je lieverd!

LOVE

Maak je alsjeblieft geen zorgen, de kans dat je nog ALCL ontwikkelt is heel erg klein.
Ik snap wel jullie angsten, maar we hebben volgens mij pas 1 casus gehad van een dame die dat vanuit de okselklier ontwikkelde. ALCL na achtergebleven kapsel hebben we iets vaker gezien, maar nog steeds heel weinig.
Ik heb veel vertrouwen in José Budo. Hij heeft echt zoveel mogelijk verwijderd hoor. Geen zorgen!
Hij heeft trouwens ook veel contact met Rita Kappel. Dé BII plastisch chirurg in NL.
Het is inderdaad treurig dat jij nog zoveel klachten hebt
Niet bang zijn lieve schat, houd vol!
Ik zal zometeen nog even in dat onderwerp duiken waar we het via de app over hadden. Ik had namelijk wel een onderzoek gevonden op PubMed
Ik denk aan je lieverd!
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Was trouwens vergeten te zeggen dat het in december naar omstandigheden goed ging met Lisette.
Ze stond op een wachtlijst bij Mintsje de Boer. Deze arts weet veel over ALCL.
Ik zal Lisette wel weer eens mailen om te kijken hoe het nu gaat.
Ik zal Lisette wel weer eens mailen om te kijken hoe het nu gaat.
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Luna MKS schreef: ↑25 feb 2023 10:49Lieve Elsje,
Het is inderdaad treurig dat jij nog zoveel klachten hebtNet als ik en net als meer vrouwen na explantatie. Sommige vrouwen hebben heel veel pech. En bij hen duurt het langer voor ze langszaamaan wat beter worden. Toch ga je merken dat dit ook bij jou zal gebeuren. Dat je enige verbetering gaat merken.
Niet bang zijn lieve schat, houd vol!Jij zult je weg vinden hoor. Alle vrouwen vinden uiteindelijk hun weg met de restklachten mochten die blijven. Hoe moeilijk het ook is om veel te moeten inleveren.
Ik zal zometeen nog even in dat onderwerp duiken waar we het via de app over hadden. Ik had namelijk wel een onderzoek gevonden op PubMedWie weet is het wat!
![]()
Ik denk aan je lieverd!
LOVE
![]()
Dag lieverd,
Daar ben je dan weer met je steunende woorden.
Ik had ook echt veel vertrouwen in Budo hoor maar soms sla ik aan het twijfelen zeker als ik dan zo’n dingen lees.
Een pathologisch onderzoek zal toch wel altijd uitgebreid gebeuren veronderstel ik.
Bij mij is echt het rare dat de klachten nadien veel erger waren dan ervoor…
Dat baart me echt zorgen ook al zeg jij dat dit perfect normaal kan zijn.
Ik zit met zo’n angst omdat ik voel dat dat allemaal niet normaal is.
Bang dat Ellen de Langhe toch iets over het hoofd zag.
Ik had eerder al last van blauwe verkleuringen op benen, volgens specialist niets ergs maar lichte klepsufficientie maar ik vind dat er meer blauwe verkleuringen bij komen.
Dan toch een soort van auto immuun die iets met de aders doet waardoor ik zo last heb van de benen en brandende voeten en handpalmen?
Er is ook nog nooit een MRI of enig ander beeldmateriaal gemaakt van mijn benen (rechts is merkelijk erger dan links terwijl mijn linkerborst net de slechte kant was)
In België staan ze gewoon nog lang zo ver niet, ik vind dat echt jammer.
Je zegt dat ik mijn weg wel zal vinden…
Wil dit zeggen dat je bij mij ook denkt dat het blijvend is en ik dat fameuze point of no return voorbij ben?
Jij hebt daar nogal een neus voor merkte ik al.
Meestal ben je er niet ver naast.
Zonet een voetreflex massage gehad.
Wonder bij wonder kon ze niet veel vinden dat vast zat, misschien enkel heel klein beetje de mild maar ook niets dramatisch.
Ik word er soms allemaal zo moe van…
Knuffel en bedankt voor het opzoeken van waar de het in Whatsapp over hadden!
Ik ben benieuwd.
Jazeker lieverd!
Bij mij waren ze ook erger dan ervoor en dat hebben meer vrouwen gehad.Elsje schreef: ↑25 feb 2023 11:53
Bij mij is echt het rare dat de klachten nadien veel erger waren dan ervoor…
Dat baart me echt zorgen ook al zeg jij dat dit perfect normaal kan zijn.
Ik zit met zo’n angst omdat ik voel dat dat allemaal niet normaal is.
Bang dat Ellen de Langhe toch iets over het hoofd zag.
Ellen de Langhe heeft uitgebreid bloedonderzoek gedaan lieverd. Maar helaas zegt bloedonderzoek ook niet alles. En kan ze niet meer doen dan ze gedaan heeft.
De enige die nog iets meer zou kunnen is prof. Cohen Tervaert. Ik had je al gezegd wat je kunt doen. Als het echt niet iets beter is na nog een half jaar. Hoewel de verergering echt jaren kan duren hoor, helaas...
Ik heb ook chronisch veneuze insufficiëntie en draag sinds 2013 steunkousen. Dit helpt veel met klachten in de benen, maar ook tegen orthostatishe intolerantie en bewustzijnsdalingen. Misschien is het een idee om steunkousen te laten aanmeten. Is oudbollig, maar zal je helpen hoor!Elsje schreef: ↑25 feb 2023 11:53Ik had eerder al last van blauwe verkleuringen op benen, volgens specialist niets ergs maar lichte klepsufficientie maar ik vind dat er meer blauwe verkleuringen bij komen.
Dan toch een soort van auto immuun die iets met de aders doet waardoor ik zo last heb van de benen en brandende voeten en handpalmen?
Lieve schat, ik wil geen uitspraken doen die jou kunnen beïnvloeden, omdat het ook weer een negatieve werking kan hebben op je herstel. Maar helaas zijn er wel veel vrouwen die heel gevoelig zijn en idd klachten blijven houden. En klachten met periodes ook terugkomen als ze een infectie oplopen of als de hormomen uit balans zijn. Deze groep vrouwen is echt heel gevoelig voor allerlei invloeden. De siliconen hebben het immuunsysteem dermate getriggerd en ontregeld dat dit blijvend is geworden. Daarom moeten we alles inzetten op zo gezond mogelijk eten en leven. Alles wat we kunnen doen om ervoor te zorgen dat het immuunsysteem tot rust komt.Elsje schreef: ↑25 feb 2023 11:53
Je zegt dat ik mijn weg wel zal vinden…
Wil dit zeggen dat je bij mij ook denkt dat het blijvend is en ik dat fameuze point of no return voorbij ben?
Jij hebt daar nogal een neus voor merkte ik al.
Meestal ben je er niet ver naast.
Zonet een voetreflex massage gehad.
Wonder bij wonder kon ze niet veel vinden dat vast zat, misschien enkel heel klein beetje de mild maar ook niets dramatisch.
Ik word er soms allemaal zo moe van…
Knuffel en bedankt voor het opzoeken van waar de het in Whatsapp over hadden!
Ik ben benieuwd.
![]()
En je bent heel goed bezig om te kijken naar allerlei alternatieve behandelmethoden.
Je zult zeker je weg vinden! Er zal een grote rust ontstaan, wanneer je jouw lichaam beter gaat leren kennen en gaat leren omgaan met wat je hebt. Dan valt ook het willen zoeken naar antwoorden weg. Juist dit geeft veel stress aan vrouwen. Vrouwen zijn bang, omdat ze niet weten wat er speelt en bang dat het alleen maar erger wordt. En ook het steeds meer moeten inleveren van wat eerst wel kon en daarna niet meer is zwaar. Maar we moeten vooral kijken naar wat wel goed gaat en dankbaar zijn voor de kleine dingen die echt van waarde zijn. En wat vooral belangrijk is, is dat je je omringt met mensen die jou steunen en jouw moeilijke weg erkennen. Ik hoop dat jij die hebt
Ik ga nu even zoeken op dat ene
Kussss
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~