Vergoeding lipofilling door verzekering en op zoek naar Best zuigcup

Lees informatie of stel vragen.
Droefje

Ongelezen bericht 21 jul 2022 16:59

Lieve dames,

Het is voor mij nu 4 maanden geleden dat ik mijn implantaten liet verwijderen door dr Kappel en ik heb net een consult gehad. Mijn borstgebied is niet mooi uit de strijd gekomen: ik heb geen eigen borstweefsel (ik ben qua borstgebied echt een jongetje) en er zit een flinke deuk in mijn rechter borstgebied. Daarbij is mijn borstgebied zeer gevoelig en regelmatig pijnlijk door het gebrek aan bedekking. Ook dr Kappel heeft aangegeven dat ze goed kan begrijpen dat ik nu lipofilling overweeg.

Nu heb ik hierover contact gehad met mijn verzekeraar en zij geven aan dat wanneer de behandelend arts/chirurg een (machtigings)aanvraag bij ze indient waarin staat wat de reden is dat deze behandeling nodig is, ik deze behandeling (deels) vergoed kan krijgen.

Wie weet hoe groot de kans is dat deze lipofilling behandeling idd vergoed gaat worden en is dit al vaker bij mensen voorgekomen? Of heeft de persoon aan de telefoon van mijn verzekering dit toch niet helemaal goed begrepen en moet ik me toch instellen op het feit dat ik alles zelf moet gaan betalen? Ik heb namelijk volgens mij nog niet eerder gelezen dat deze behandeling vergoed werd.

Verder heeft dr Kappel me aangeraden op zoek te gaan naar een Best zuigcup, om bloedvaatjes te stimuleren. Is er iemand die toevallig nog een Best cup op zolder heeft liggen ;) ? Zo ja, stuur me dan graag een privéberichtje zodat ik kan horen wat je er graag voor zou willen hebben.

Liefs Droefje
Luna MKS

Ongelezen bericht 21 jul 2022 18:46

Lieve Droefje, ik ben echt heel moe nu. Ik zal later of morgenochtend schrijven.

Vergoeding lipofilling is in sommige gevallen wel degelijk mogelijk.

😘💕
Luna MKS

Ongelezen bericht 22 jul 2022 10:47

Lieve Droefje,

Op pagina's 19-21 lees je de voorwaarden voor vergoeding:
https://drive.google.com/file/d/11rfHZG ... p=drivesdk

Ik zou dit document heel goed doornemen en ook aan Rita Kappel laten lezen. Daarna kan zij een goede brief voor je maken voor de aanvraag voor vergoeding.
Deze aanvullende brief van haar is heel erg belangrijk.

Bij pijnklachten is vergoeding vaak wel mogelijk ook als je zichtbare oneffenheden hebt. Bij Sabrah is dat ook gelukt. Zij had pijnklachten na verwijdering Monobloc Hydrogel en siliconen resten in haar borst (deze zaten er door PIP implantaten die ze ooit had).

Als jouw explantatie is gedaan vanwege medische noodzaak, is de kans op vergoeding groter. Dit dient in de brief te worden vermeld.

Ik zal wat dames die het Best systeem hebben gebruikt voor je mailen en kijken of ze die nog hebben liggen. Zo niet, kun je zelf de leverancier bellen/mailen. Ik zoek even de gegevens voor je op.

Mocht je de vergoeding niet via de verzekering rond krijgen, heb je wel recht op teruggave via belasting. Dan krijg je een deel van de kosten terug.

Liefs 😘💕
Plaats reactie

Terug naar “Informatie en vragen lipofilling”