2011 BV 29-03-2022 explantatie na ruptuur

Protheses vanwege cosmetische reden.
Jojojo

Ongelezen bericht 31 mar 2022 11:00

Hallo,

Ik ben nieuw op jullie forum. En durf nu pas de echte verhalen te lezen. In 2011 heb ik een borstvergroting gehad bij Dr Luijendijk in het Diakonesse zkh Utrecht. Ik heb mij destijds heel goed laten informeren bij de huisarts en bij de chirurg. Ach zoveel vrouwen kiezen hiervoor dus het zal wel goedzitten...

Ongeveer 2 jaar geleden begonnen mij een aantal klachten op te vallen. Alweer ziek, alweer grieperig alweer verhoging/koorts, alweer een ontsteking. Ik ben van huisarts naar neurloog, naar KNO, naar dermatoloog, naar reumatoloog verwezen. Er waren absoluut ontstekingen te vinden maar de oorzaak bleef/blijft een raadsel. Mijn immuunsysteem bleek helemaal in orde maar toch had ik zoveel klachten..... Ze wisten het gewoon niet. Meerder CT-scans, een MRI en bloed prikken. Er kwam geen oorzaak uitrollen.

Toen kwamen de protheses slecht in het nieuws. Hierdoor heb ik toch nog eens een controle echo aangevraagd bij de ha. Er zat een ruptuur in 1 silicone borst. Daarna volgde de MRI wat het ruptuur bevestigde.

Keuze snel gemaakt, de protheses moeten eruit! En nee ik wil geen nieuwe. Misschien verklaart dit mijn vage klachten? Daarbij wil ik niet over 10 jaar weer een operatie. Als ik alles had geweten was ik er nooit aan begonnen. Maar helaas. 10 jaar geleden stond ik anders in het leven dan nu.

Begin deze week zijn de protheses verwijderd door dr Meesters. Ik heb de chirurg gevraagd een foto te maken van de kapotte prothese. Jakkie wat vies!!!! Helemaal geel en de vaste vloeistof was toch behoorlijk vloeibaar. Ik had Eurosilicone 200cc ruwe rond, dual plane geplaatst.

Ik was zo tevreden met mijn boezem maar toch was het een makkelijke keuze. Liever gezond zijn!! Ik ben heel benieuwd of mijn vage klachten gaan verdwijnen. Het is nu nog te vroeg om te zeggen.

Ik ben verbaasd over de verhalen wat ik lees en om mij heen hoor. Is het wel zo onschuldig als wij krijgen voorgeschoteld en dat ze zo snel kappot zouden gaan valt mij ook vies tegen.

Ik probeer nog een foto te plaatsten van de gescheurde prothese, of wat daar nog van over is...
Essi

Ongelezen bericht 31 mar 2022 14:08

Ik had al gereageerd op je in een ander topic.
Ik lees nu welke arts je heeft geholpen.
Blij dat je van die rommel af bent!
Vieze troep is het, en idd als we dit toch eens eerder wisten....
Liefs essi
Jojojo

Ongelezen bericht 04 apr 2022 14:10

Zojuist een zeer uitgebreide melding gemaakt op het RIVM Meldpunt en Expertisecentrum Bijwerkingen Implantaten. ik heb het kaartje van de ingebrachte implantaten nog dus ik heb alles kunnen vermelden! Ik heb deze melding gemaakt omdat ik sinds ongeveer 2017 vage klachten heb en sinds 2020 een forse toename van deze klachten heb. En mijn prothese al binnen 10 jaar gescheurd is en eruit zag al vieze gele gelatine pudding.

Ook heb ik dit weekend een klacht ingediend bij het Diakonesse zkh Utrecht (hier ben ik in 2011 geopereerd). De klachtenfunctionaris heeft mij vanmorgen al teruggebeld. Zij gaat de klacht aan de desbetreffende chirurg melden en mits de chirurg het nodig acht, kan hij contact met mij opnemen. Ik heb gezegd dat het niet per se nodig is omdat ik de klacht wil melden en registreren, wie weet melden zich in de toekomst nog meer vrouwen.

Verder verloopt het herstel wel oke. Ik slik geen paracetamol of andere pijnstillers meer dus dat is een goed teken :)

Groetjes
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”