2011 BV 29-03-2022 explantatie na ruptuur

Protheses vanwege cosmetische reden.
Jojojo

Ongelezen bericht 31 mar 2022 11:00

Hallo,

Ik ben nieuw op jullie forum. En durf nu pas de echte verhalen te lezen. In 2011 heb ik een borstvergroting gehad bij Dr Luijendijk in het Diakonesse zkh Utrecht. Ik heb mij destijds heel goed laten informeren bij de huisarts en bij de chirurg. Ach zoveel vrouwen kiezen hiervoor dus het zal wel goedzitten...

Ongeveer 2 jaar geleden begonnen mij een aantal klachten op te vallen. Alweer ziek, alweer grieperig alweer verhoging/koorts, alweer een ontsteking. Ik ben van huisarts naar neurloog, naar KNO, naar dermatoloog, naar reumatoloog verwezen. Er waren absoluut ontstekingen te vinden maar de oorzaak bleef/blijft een raadsel. Mijn immuunsysteem bleek helemaal in orde maar toch had ik zoveel klachten..... Ze wisten het gewoon niet. Meerder CT-scans, een MRI en bloed prikken. Er kwam geen oorzaak uitrollen.

Toen kwamen de protheses slecht in het nieuws. Hierdoor heb ik toch nog eens een controle echo aangevraagd bij de ha. Er zat een ruptuur in 1 silicone borst. Daarna volgde de MRI wat het ruptuur bevestigde.

Keuze snel gemaakt, de protheses moeten eruit! En nee ik wil geen nieuwe. Misschien verklaart dit mijn vage klachten? Daarbij wil ik niet over 10 jaar weer een operatie. Als ik alles had geweten was ik er nooit aan begonnen. Maar helaas. 10 jaar geleden stond ik anders in het leven dan nu.

Begin deze week zijn de protheses verwijderd door dr Meesters. Ik heb de chirurg gevraagd een foto te maken van de kapotte prothese. Jakkie wat vies!!!! Helemaal geel en de vaste vloeistof was toch behoorlijk vloeibaar. Ik had Eurosilicone 200cc ruwe rond, dual plane geplaatst.

Ik was zo tevreden met mijn boezem maar toch was het een makkelijke keuze. Liever gezond zijn!! Ik ben heel benieuwd of mijn vage klachten gaan verdwijnen. Het is nu nog te vroeg om te zeggen.