CMC in monoblock

Lees informatie of stel vragen.
Muisje

Ongelezen bericht 16 sep 2019 18:02

Hallo allemaal,

Ik heb vandaag gemaild met Contourion, zij zijn de leveranciers van de monoblock hydrogel protheses, met de vraag waarom zij beweren dat de CMC biologisch afbreekbaar is in het menselijk lichaam en of daar bewijzen van zijn. Dit omdat anderen zeggen dat het niet afbreekbaar is.
Ze gaan dit voorleggen aan Arion in Frankrijk maar zeggen er wel meteen bij dat mijn lichaam niet in aanraking kan komen met de CMC omdat de prothese niet kan zweten en er dus alleen bij een scheur inhoud vrij komt. Verder vroegen ze naar mijn klachten en of ik al onderzocht wordt op ASIA zodat ze mijn klachten bij de fabrikant melden kunnen. Als ze antwoord hebben van Arion komen ze er bij mij op terug.
Ik heb gezegd dat ik het helemaal niet vertrouw en ze ga laten verwijderen omdat ik steeds meer klachten krijg.
Ben benieuwd wat voor antwoord ik ga krijgen.

Liefs Mieke
2010 monoblock Hydrogel implantatie.
Explantatie 2 september 2020 :D :D :D
2022 diagnose non hodgkin :cry: :cry: :cry:
Tina

Ongelezen bericht 17 sep 2019 10:48

Lieve Mieke,

Wat goed dat je hierin actie onderneemt zeg! Ik heb van tevoren idd ook gelezen dat cmc biologisch afbreekbaar is, maar weet niet in hoeverre dit ook bewezen is. Het wordt gebruikt in voedingsmiddelen, maar er is natuurlijk ook verschil tussen hoe je cmc binnenkrijgt; in je voeding gaat het natuurlijk een ander proces door dan als het vanuit je borstholte je lichaam inkomt.

Ik ben benieuwd of je nog wat te horen zult krijgen!

Overigens zij dr van Selms tegen mij op consult dat je de monoblocs niet uit voorzorg hoeft te laten verwijderen maar pas als hij lek is. Dat baart mij dan wel weer zorgen want dan krijg je dus onvermijdelijk cmc in je lichaam... ben benieuwd of het bedrijf daar iets op terug heeft want hoe langer je ze hebt hoe groter de kans dat het kapot gaat.

Liefs xx
Muisje

Ongelezen bericht 17 sep 2019 15:30

tf1991 schreef:
17 sep 2019 10:48
Lieve Mieke,

Wat goed dat je hierin actie onderneemt zeg! Ik heb van tevoren idd ook gelezen dat cmc biologisch afbreekbaar is, maar weet niet in hoeverre dit ook bewezen is. Het wordt gebruikt in voedingsmiddelen, maar er is natuurlijk ook verschil tussen hoe je cmc binnenkrijgt; in je voeding gaat het natuurlijk een ander proces door dan als het vanuit je borstholte je lichaam inkomt.

Ik ben benieuwd of je nog wat te horen zult krijgen!

Overigens zij dr van Selms tegen mij op consult dat je de monoblocs niet uit voorzorg hoeft te laten verwijderen maar pas als hij lek is. Dat baart mij dan wel weer zorgen want dan krijg je dus onvermijdelijk cmc in je lichaam... ben benieuwd of het bedrijf daar iets op terug heeft want hoe langer je ze hebt hoe groter de kans dat het kapot gaat.

Liefs xx
Ik houd je op de hoogte.

Liefs Mieke
Estelle

Ongelezen bericht 17 sep 2019 15:44

Goed dat je Actie hebt ondernemen. Ik merk 6 weken na explantatie al kleine verbeteringen vermoeidheid is er nog steeds. Volgens mij is los van het cmc verhaal de silliconen coating slecht voor je lijf. Mijn monoblocs kwamen er bruin uit en het blauwe was verdwenen (hetgeen bacterie groei tegen houdt). Heeft dr van Selsm jou wta gezegd over het kapsel wel of niet verwijderen?
Onzeker

Ongelezen bericht 17 sep 2019 19:19

Mieke wat goed van je dat je dit doet.
Ik kan me voorstellen dat je het niet vertrouwd. Voor mij ook de reden om helemaal niks meer terug te plaatsen en dit hoofdstuk hopelijk voor mezelf te sluiten.
18 Oktober 2019 explantatie + lift bij JvG door Dr van Selms

Handig om even door te lezen Welkom
Meld je klachten! Meldpunt RIVM
Tina

Ongelezen bericht 18 sep 2019 22:24

Estelle schreef:
17 sep 2019 15:44
Goed dat je Actie hebt ondernemen. Ik merk 6 weken na explantatie al kleine verbeteringen vermoeidheid is er nog steeds. Volgens mij is los van het cmc verhaal de silliconen coating slecht voor je lijf. Mijn monoblocs kwamen er bruin uit en het blauwe was verdwenen (hetgeen bacterie groei tegen houdt). Heeft dr van Selsm jou wta gezegd over het kapsel wel of niet verwijderen?

Ik ben uiteindelijk niet geholpen door van Selms en mijn kapsel is helaas niet weggehaald omdat het helenaal uit elkaar viel en er daardoor teveel schade zou worden aangebracht aan de weefsels. Is jouw kapsel weggehaald? Wat fijn dat je verbetering merkt! Ik merk ook zeker verbetering, nog wel wat klachten maar die zouden ook wel eens stress gerelateerd kunnen zijn😅

Liefs xx
Estelle

Ongelezen bericht 19 sep 2019 23:22

Mijn kapsel was zo dun dat het niet is weggehaald, ik ben nog steeds heel erg moe vaak nog meer dan voor de operatie. Maar merk wel dat ik beter slaap, meer kleur op Mn gezicht heb en Mn hartkloppingen zijn weg. Twijfel nog wel soms of ik niet voor tweede operatie moet gaan om kapsel te laten verwijderen, hoe denk jij daar over?
Tina

Ongelezen bericht 20 sep 2019 11:21

Estelle schreef:
19 sep 2019 23:22
Mijn kapsel was zo dun dat het niet is weggehaald, ik ben nog steeds heel erg moe vaak nog meer dan voor de operatie. Maar merk wel dat ik beter slaap, meer kleur op Mn gezicht heb en Mn hartkloppingen zijn weg. Twijfel nog wel soms of ik niet voor tweede operatie moet gaan om kapsel te laten verwijderen, hoe denk jij daar over?
Op dit moment zie ik het niet zitten om opnieuw onder het mes te moeten en vraag me ook af of een arts hier dat zou zien zitten, helemaal omdat ik ze nog kort had en ook kappel en van selms niet veel kwaad zien in monobloc. Ik denk niet dat ik een arts zo ver krijg er nu in te snijden. Los daarvan wil het zelf ook niet, maar ik herken wel wat je schrijft dat de twijfels er blijven. Ik merk echter wel verschil en ondanks dat het nog steeds op en neer gaat denk ik dat dat ook tijd nodig heeft. Mijn huid is bijv al een heel stuk verbeterd maar nog niet zoals het was... Ik weet echter uit ervaring dat het lang kan duren voor mijn huid weer hersteld van bepaalde dingen, dus ik hoop dat het de komende maanden steeds beter zal gaan. Ik denk dat we vooral geduld en hoop moeten houden op dit moment 🤗

Liefs xx
Muisje

Ongelezen bericht 03 okt 2019 06:44

Hieronder het antwoord op mijn vraag aan contourion:

Goedenavond,

Excuus dat u even moest wachten op het antwoord, maar de fabrikant heeft inmiddels op uw vraag gereageerd.

Zij laten ons het volgende weten:

Voor de vulling van de Monobloc® Hydrogel-CMC borstimpantaten is 3,7% CMC vermengd met 97,3% fysiologisch zout om een (hydro)gel te verkrijgen. Het betreft hier een oplossing met een laag percentage CMC en geen volledige CMC vulling, dan zou er inderdaad geen sprake kunnen zijn van biologische afbreekbaarheid.
De biocompatibiliteit is aangetoond middels een studie waarbij op dieren is getest, en geen residu van (hydrogel-)cmc is gevonden. Tevens zijn alle intraveneuze en subcutane studies gedaan. Hydrogel-CMC komt evt. alleen in contact met het lichaam wanneer de omhulling kapot gaat. Het implantaat verraadt zich hierbij doordat het eerst vocht aantrekt, dit is het teken om het implantaat te verwijderen dan wel te verwisselen waarbij de holte, waar het implantaat heeft gezeten, goed dient te worden gespoeld waarmee de hydrogel-cmc wordt weg genomen.

Is hiermee uw vraag beantwoord of kunnen wij nog iets betekenen in nadere/aanvullende informatie?

Wat moet ik hier nu mee?
Ze kunnen veel zeggen maar ik geloof het allemaal niet meer.

Liefs Mieke
Estelle

Ongelezen bericht 04 okt 2019 09:47

Het zal vast niet veel kwaad kunnen maar mijn implantaten kwamen er bruin uit ipv de oorspronkelijke blauwe kleur... Het feit dat enkele klachten weg zijn na explantatie (helaas de vermoeidheid niet) zegt mij genoeg ook monobloc is niet safe.
Luna MKS

Ongelezen bericht 04 okt 2019 11:39

Het feit dat implantaten bruin worden, laat zien dat er een interactie plaatsvindt en er dus altijd stoffen uit het implantaat in je lichaam komen en vice versa.
Het bruin worden laat zien dat er lichaamseiwitten in het implantaat terecht zijn gekomen. En als er iets in kan, kan er ook iets uit.. Er hoeft dus geen sprake van een scheur te zijn. De wand bestaat uit siliconen. En siliconen zijn poreus.

Het percentage cmc is laag, maar dat wil nog niet zeggen dat het geen interactie aangaat met je lichaam. Zij hebben positieve onderzoeken gezien, maar er zijn ook negatieve onderzoeken.

Ik geloof wel dat de inhoud van de monobloc veel minder schade geeft dan siliconen, omdat de stoffen wel beter en sneller je lichaam kunnen verlaten. Toch zijn er vrouwen die zo overgevoelig zijn dat ze heel erg slecht op de monobloc reageren en het kleine beetje aan stoffen hen echt heel ziek maken. Jullie zijn daar een voorbeeld van.

Muisje, dit antwoord door de fabrikant en leverancier was toch te verwachten! Wat dacht je dat ze anders zouden zeggen?

Laat het nu gewoon los, het heeft geen zin om te zoeken naar bevestiging vanuit de kant van fabrikanten. Echt niet! Jij weet het anwoord al en gaat de implantaten verwijderen. En na wat maanden ga jij je stukken beter voelen en dat geldt ook voor jou Estelle, echt!

Stertke lieverds! X
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Plaats reactie

Terug naar “Info en vragen”