Lena38 schreef:
Vitamine c gebruik ik nog niet. Die ga ik ook gelijk ff halen. Ibruprofen word ik hsrtstikke benauwd van. Ik heb naproxen 250mg ik mag er 2x2 per dag.. Dus 500mg per keer naast 2 paracetamol van 500mg. Nou we gaan het zien. In ieder geval bedankt voor de tips.
Liefs
Lena
Door NSAID's houd je vocht vast, dus ja als je daar gevoelig voor bent kan zoiets gebeuren.
Het zijn eigenlijk heel gevaarlijke medicijnen, want ze geven ook het risico op het krijgen van een hartaanval
En veel mensen weten niet dat ze ook je gehoor beschadigen als je ze jarenlang neemt
En vrouwen zijn verminderd vruchtbaar tijdens het slikken. Zodra ze stoppen, komt alles wel weer gewoon op gang.
Ik vind het geen goede zaak dat ze gewoon in de winkel te krijgen zijn. Naproxen wordt verkocht als Aleve. Maar goed, soms kun je echt niet anders en dat snap ik. Hopelijk hoef je het niet te lang te slikken.
De dosering die je hebt gekregen is op zich wel goed. Zodra klachten minder zijn een langere tijd, kun je overgaan op 1 keer 500 ipv 2 keer als onderhoudsdosering. Van paracetamol mag je best 3 x 1000 per dag hoor in feite. Ik slik zelf liever paracetamol bij pijn dan NSAID's vanwege de bijwerkingen. Ik ben nu ook weer even gestopt met de Diclofenac die ik gebruikte. Heb zoveel tegelijk geslikt (ook opiaten), maar als je echt heel extreme pijnen hebt, komt de pijn er gewoon doorheen....
Voor het afremmen van ontstekingen moet je soms wel NSAID's nemen natuurlijk.
Als je vit C koopt moet je wel opletten dat je geen ascorbinezuur koopt! De meeste vit C tabletten zijn op basis van ascorbinezuur..
Koop een ontzuurde vorm. Deze bijvoorbeeld:
https://www.deonlinedrogist.nl/bonusan- ... -9313.html Zoek maar even waar ze het goedkoopste zijn. Ik koop de mijne via Bol.com dan betaal je ook geen bezorgkosten boven de 20,-.