Explantatie + lipo Esthertje - Dr Niessen

Deel je ervaringen en foto's.
Luna MKS

Ongelezen bericht 10 mar 2019 13:25

Esthertje schreef:
10 mar 2019 13:07
Luna schreef:
10 mar 2019 12:46
Ik had ook CUI, je krijgt geen cent... Maar je kunt het proberen. Succes!
Ik denk niet dat lipokleding vergoed wordt, aangezien dit niks met explantatie te maken heeft.. Aftrekken van de belasting kan wel.
Hi

Ik kom idd niets tegen van CUI qua schadevergoeding.Wel goed om te weten dat er partijen zijn die hier wel een regeling voor hebben.
Ik heb de hele factuur ingediend bij de zorgverzekeraar en kijk wat hier uitkomt. Als ze alleen de bh vergoeden is dit toch weer ruim 80 euro. Mooi meegenomen. Ik laat wel weten g
hoe ze hier op reageren.

Groetjes
Esther
Lieve Esther, Het is belangrijk om uit te zoeken of Allergan dit geld uitkeert als je de implantaten laat verwijderen. Ik geloof namelijk dat dit alleen bedoeld is voor de wissel. Dat valt onder de zogenaamde levenslange garantie. Dit is niet bedoeld voor het verwijderen van implantaten.
Zoek het goed uit en mocht dit ook gelden voor het verwijderen, maak dan even een nieuw topic aan, want dan is het gewoon goed te vinden voor anderen. Op deze manier in persoonlijke topis is belangrijke informatie niet vindbaar helaas.

De bh zou je, zoals ik aangaf, kunnen proberen te declareren. Maar ik acht je kans vrij klein, aangezien ook vrouwen met geamputeerde borsten maar 1 keer per jaar recht hebben op een speciale bh (bedrag rond de 80-90 euro geloof ik) en dit alleen vanuit een aanvullende verzekering... Zorgverzekeraars zijn heel erg streng met deze dingen. Bij de belasting kun je alles aftrekken en ook de lipokleding. Ook de lipofilling ingreep, maar je moet wel kunnen aantonen dat de ingreep medisch noodzakelijk was. Dus dat de lipofilling noodzakelijk was. Hiervoor heb je een verklaring van je arts nodig.

Zoek even uit hoe het zit met Allergan en laat het ons weten. Maak een apart topic aan, want dit is heel belangrijk voor anderen!

X Luna
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Esthertje

Ongelezen bericht 10 mar 2019 13:27

Hi Luna

Ik had geen allergan, maar CUI

Groetjes
Esther
Luna MKS

Ongelezen bericht 10 mar 2019 13:30

Oooh, maar je schreef dat over Allergan…

Ok, dames met Allergan, zoek even uit hoe het zit en laat het ons weten! Ik denk dat dit alleen is bedoelt voor de vervanging van een implantaat en niet voor verwijdering. Maar zoek het voor de zekerheid even uit!!!
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Luna MKS

Ongelezen bericht 10 mar 2019 13:34

Ik zie nu dat het Maja was die dat schreef :lol:

Maja, zoek het even uit en plaats het hier: viewtopic.php?f=186&t=2187
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Esthertje

Ongelezen bericht 11 mar 2019 20:07

Hier een update, 5 dagen na de ingreep (incl operatiedag)
JEUK!!!!! Dat is goed zegt men, teken dat t geneest, maar mijne liebe..

Verder valt de pijn en zwelling me reuze mee. De pijnstillers kan ik achterwege laten.
Ik merk nog wel dat ik snel moe ben, maar kan verder eigenlijk goed uit de voeten.
Hoop dat dit lotgenoten helpt die nog geopereerd zullen worden.

Ik had heel veel last van nekpijn bij het buigen en ik geloof het zelf niet, maar dat is weg!

Iedere dag kijk ik een paar keer naar mijn miniborstjes / skischansjes ... ik ga ze leuker vinden. Zie de potentie. Zekercals ik er een leuk bh-tje omheen denk ipv dit functionele houdertje.
De linkerborst is wat plat aan de onderkant. Hoop dat dat nog uitzakt. De bovenkant was eerst bol en nu plat. Maar ook die aanblik went. Als het zich zo voortzet dan ben ik dik tevreden.

Woensdag op controle en dan gaan volgens mij de hechtingen er ook uit. Brrr kijk ik niet naar uit. Zal ook daar nog over berichten.

Voor iedereen die nog gaat of die in het proces van explantatie zit, heel veel sterkte.

Liefs
Esther
diana1967

Ongelezen bericht 12 mar 2019 22:30

succes morgen Esther!
heb jij niet oplosbare hechtingen?
bij mij voelen mijn borsten na 3,5 week nog best wel wat gezwollen, maar misschien komt dat ook door de lift.
de buitenkant, tegen mijn armen vooral
maar ook ik ben tevreden; ze ogen groter dan met implantaten, terwijl ik met implantaten een D, tegen E aan zat
Esthertje

Ongelezen bericht 13 mar 2019 09:47

Dankjewel Diana!
Ik heb onder de borsten geen oplosbare hechtingen. Die van de lipo wel.

Ik heb vandaag echt gedoucht en heb bijna geen blauwe plekken. Klein beetje geel op de flanken. Valt mij echt mee. Had bont en blauw verwacht. Of komt dat nog? Hoe was dat bij jou?

Liefs
Esther
diana1967

Ongelezen bericht 13 mar 2019 11:49

Hoi Esther
De blauwe plekken waren bij mij het ergst op de onderkant van mijn bovenbenen en in mijn knieholte, maar met een week waren ze bijna weg (had middel via mijn homeopaat); borsten zelf een paar blauwe en gele puntjes, vanaf het begin.
Lekker he, weer douchen :D
liefs
Diana
Esthertje

Ongelezen bericht 13 mar 2019 14:15

Hi

Heerlijk om weer te douchen!
Net controle gehad en toch een tegenvaller. Ik had na de operatie al gezien dat m’n linker borst platter was aan de onderkant. Echt niet mooi, t litteken trekt in t midden omhoog en drukt de borst plat. Beetje vierkantig.
En nu op controle zei dr Niessen ook dat hij inderdaad niet mooi was 😭
Misschien is het van een interne hechting en zakt t nog iets uit. Hij wist t ook niet. Anders moet het nog een keer losgemaakt worden.
Baal ik zo van. Vooral omdat ik verder goed genees.
Nou ja, ik wacht t af.

Ik mag nu smeren met crème en hoef ook niet meer op m’n rug te slapen. Maar denk dat im dat nog maar wel even doe voor de zekerheid.

Over 3 maanden weer controle.

Liefs
Esther
Daniëlle Slingerland

Ongelezen bericht 08 apr 2019 22:06

hoe gaat het nu Estertje?
Thanks voor het delen van je verhaal, heb 1 mei een afsrpaak bij Niessen dus fijn om de ervaringen te lezen!
Esthertje

Ongelezen bericht 09 apr 2019 08:00

Hi Hartje

Met mij gaat het goed. De lipo is me reuze meegevallen. Het herstel gaat prima, maar ik moet wel doseren.
Hechtingen van de lipo waren er na 3 wk uit, de plekjes genezen mooi. Dat zie je straks niet meer.
Ik heb geen zere nek meer en ook de tintelingen zijn weg. Ook geen eczeem meer.
Ben nog wel heel erg moe.

Tip: dring er echt op aan dat je kapsel wordt verwijderd. Dr Niessen is hier terughoudend in.
Hij doet het wel, maar gelooft niet dat hier klachten van komen dus hij ziet het nut niet zo.
Persoonlijk lijkt het mij logisch dat er afval in je kapsel zit en je je lichaam een dienst bewijst als je het laat verwijderen.

Succes !
Liefs
Esther
Daniëlle Slingerland

Ongelezen bericht 09 apr 2019 21:10

Fijn om te horen!

Ja ik hoorde dat hij er terughoudend in is, maar het is wel een van mijn voorwaarden dus hoop dat hij daarmee akkoord gaat.
Ik was nl. al zo opgelucht uit mijn medische dossier bleek dat ze de vorige keer ook verwijderd waren.
Zoniet dan ga ik naar een ander chirurg, maar heb een goed gevoel over hem dus hoop dat hij het wil doen.

grts, Danielle
diana1967

Ongelezen bericht 10 apr 2019 22:06

hij was bij mij ook terughoudend, maar als het kon, zou hij het doen
helaas was mijn kapsel te dun, zei hij, dus niet gedaan
(ondanks dat ik hem vertrouw, en alles perfect is gegaan, heb ik net na de operatie toch gedacht: waren ze echt te dun of....?,
maar dat gevoel heb ik inmiddels niet meer, kwam ook door alle nieuws over dat de kapsels verwijderd moeten worden,
dan word ik een twijfelkont). Herstel is prima; ik kan iedereen wel aanraden om de lipo in een koudere periode te doen....pfftt, wat is dat pak warm zeker als je ook nog last van opvliegers hebt)
Ben blij dat ik de operatie door dr Niessen heb laten doen; hele fijne deskundige man
Jolanda1981

Ongelezen bericht 12 apr 2019 15:40

Hoi kunnen jullie mij vertellen of er een wachtijd is bij dr niessen en hoe snel werden jullie geopereerd
Esthertje

Ongelezen bericht 12 apr 2019 16:14

Hi

Ik werd 4 wk na het consult geopereerd.
Heb begrepen dat hij het druk heeft en je paar weken moet wachten op het eerste consult.
Zou ze gewoon even bellen om te informeren.

Liefs
Esther
Plaats reactie

Terug naar “Lipofilling”