Voorstellen en explantatie 2 april bij dr. Kappel

Protheses vanwege cosmetische reden.
Bibi

Ongelezen bericht 09 apr 2014 20:43

Implantaten: Eurosiliconen 240cc

Na enige tijd op dit forum te hebben mee gelezen, en ondertussen mijn implantaten laten verwijderen, vind ik het tijd om mij ook voor te stellen.
Ik ben 34 jaar en 10 jaar geleden een bv ondergaan bij Bergman Kliniek, door dr. Blecourt. Er is bij mij 240cc Euro Siliconen gezet. Het resultaat was mooi. Maar… of ik er echt ooit blij mee ben geweest.

Vanaf de eerste dag na de operatie voelde ik mij anders dan daarvoor. Ik kan het niet uitleggen wat. Het sporten heb ik nooit meer zo op kunnen pakken als daarvoor. Ik kreeg de ene blessure na de andere.
Na 3 jaar kreeg ik ontzettend last van rugpijn met uitstraling naar mijn rechterbeen. Verschrikkelijke tijd. Nadat mijn rug wat opknapte kreeg ik last van extreme vermoeidheid, gewrichtsklachten, spierpijnen en kortademigheid bij sporten. Er zijn periodes geweest dat ik niet veel kon. Ben toen door de hele medische molen geweest ( bloedtesten, internist, long onderzoek, hart onderzoek, mri’s, scans, mammografie etc) Naast een extreme slechte uitslag vd sporttest, wat sterk leek op overtraining, was er niets te vinden.

Ik kreeg steeds meer vermoedens dat het wel eens aan de protheses konden liggen. Hiermee ben ik naar mijn toenmalige huisarts gegaan. Ze garandeerde mij dat mijn gezondheidsklachten echt niet veroorzaakt konden worden door siliconen implantaten. Er waren velen wetenschappelijk onderzoeken waaruit blijkt dat siliconen niet kwaad kunnen voor je lichaam. Van haar kreeg ik wel een doorverwijzing voor een mammagrafie.
In die periode heb ik ook terug een afspraak gemaakt met Dr. Blecourt .
(met de kennis van nu, wist ik wel wat hij mij ging zeggen) Ook hij vertelde mij dat de implantaten niet de veroorzaker kunnen zijn van mijn gezondheidsklachten. Sterker nog.... ze konden nog wel 10 jaar mee. Nou, ze zijn vorige week woensdag verwijderd en het is te zien dat ze afgelopen 10 jaren behoorlijk hebben lopen zweten. Wat voel ik nu een woede met die uitspraken. Ik vertrouwde die woorden.

Al met al drie jaar later, las ik het onderzoek van VU medisch center. Bij het lezen van dit artikel was mijn beslissing gelijk gemaakt. In januari had ik een consult bij Dr. Kappel. Dat voelde goed en wilde ze ook door haar laten verwijderen.
Bij het lezen van verhalen op deze site,heb ik mee geleefd en sommige verhalen waren zo herkenbaar! Zo bizar dat te lezen, steeds weer opnieuw die bevestiging dat mijn gevoel het toch goed had.
Ik heb er veel aan gehad. Bedankt daarvoor.

Het is vandaag inmiddels een week geleden dat mijn protheses zijn verwijderd. De operatie viel ontzettend mee. Voelde me erg goed na die tijd, weinig pijn gehad. Zaterdag begonnen de eerste aanvallen van koud en dan weer warm met veel zweten. Sinds vandaag gek gevoel ( spierkramjes) in mijn borsten en een zeurderig gevoel in mijn armen.
Het zal wel bij het herstel horen.
Blij dat ik deze beslissing heb genomen en nu al tevreden met het resultaat.

Liefs Bibi
Janneke

Ongelezen bericht 10 apr 2014 10:09

Lieve Bibi, wat een verhaal weer ! Je hebt ze er gelukkig al uit :!:
Heel veel succes met je herstel.Vergeet je niet te ontgiften ?! Knuffel Janneke FLOWER
Bibi

Ongelezen bericht 10 apr 2014 13:37

Hoi Janneke, eergisteren ben ik begonnen met het opbouwen van de chlorella tabletjes. Ben benieuwd.

Ps. hoop voor jou dat je gauw een datum hebt!
Janneke

Ongelezen bericht 10 apr 2014 14:20

:D Das lief : rond 5 juni , maar ik sta eerste reserve ! Soms heb ik de neiging me op de SEH aan te bieden ,maar zou dat helpen ?! Ik ga veel de tuin in om m'n zinnen wat te verzetten .De meeste klachten die ik nu heb zijn stress gerelateerd,dus dat wachten is echt rot, Positief : gisteren een gaaf t-shirt gekocht met frummels over de borst ;) dag fijne dag XXX Janneke
Luna MKS

Ongelezen bericht 11 apr 2014 08:26

Lieve Bibi, WELKOM!

Ben blij dat je bent verlost! _YEAH_

Sterke met je verder herstel.

Hele dikke KUS+ en _Omhelzing
Luna
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”