na 24 jaar explantatie

Protheses vanwege cosmetische reden.
hedgehog

Ongelezen bericht 08 mar 2014 19:43

hallo allemaal,

Bijna 24 jaar geleden heb ik naar lang overwegen (ik was toen 33) een borstvergroting laten doen. Ik dacht dat ik alle vragen die ik had moeten stellen destijds gesteld had, maar achteraf gebleken was ik behoorlijk naïef.

Er werd mij door de PC verteld, dat ik als ik nergens last van had niet hoefde terug te komen. Dus ik heb in deze bijna 24 jaar 3 maal een PC gezien. Voor de operatie, op controle toen ik ze 10 jaar had en afgelopen januari.

In 2008 is bij mij de ziekte van Hashimoto vastgesteld: een langzaamwerkende schildklier met regelmatig ontstekingen aan de schildklier. Je raad het al..... een autoimmuunziekte, verders ben ik allergisch voor alles wat groeit en bloeit, regelmatig extreem moe, vergeetachtig, niet op mijn woorden kunnen komen, last van mijn gewrichten en zo kan ik nog wel even door gaan.

Helaas heb ik er nooit aan gedacht dat het ook wel eens aan de borstimplantaten kan liggen, want al deze vage klachten kunnen ook wijzen op problemen met de schilklier.

Afgelopen jaar heb ik daar bovenop nog een verharding van beide borsten opgemerkt (links erger dan rechts) en regelmatig zere (pijnlijke borsten) Niet altijd, maar toch hinderlijk aanwezig. Het sluipt er geleidelijk aan in.

Dus ben ik in januari naar de opvolger van mijn PC gegaan. Dat was een ervaring die ik best had kunnen missen. Hij had zich niet goed voorbereid dus er was al gauw een meningsverschil of de prothese voor of achter de borstspier geplaats was. Het gesprek liep niet zoals ik had verwacht. Ik ging met meer vragen weg als voor het gesprek. Wat ik wel wist dat ik door hem niet geholpen wilde worden. Hij luisterde amper, vroeg tot 3 keer toe of ik ze niet wilde laten vervangen en toen ik vroeg of hij bij verwijdering de kapsels ook verwijderde, gaf hij als antwoord dat als het kapsel dun is ze dit laten zitten en insnijden als een soort balijnen en dan heb je er ook geen last van!!!!!

Juist door dit antwoord ben ik verder gaan zoeken op jullie site en weet nu dat er alles, maar dan ook echt alles uit moet. Helaas heeft hij al een vergoeding aangevraagd en deze is afgewezen. Misschien maar goed ook, want nu hoef ik niet door hem geopereerd te worden.

Heb bij de huisarts een second-opninion aangevraagd en ga over 2 weken naar dr. van Loenen.
Ik ben heel gespannen voor deze afspraak, maar weet een ding heel zeker:
= ik wil een explantatie =

groetjes hedgehog
Luna MKS

Ongelezen bericht 10 mar 2014 07:59

Hoi Hedgehog FLOWER WELKOM! FLOWER

Alweer een triest siliconenverhaal...
Je ziekte en alle andere klachten komen zeker door de implantaten! Ben heel blij dat je ze eruit gaat halen.
Wat raar dat de aanvraag was afgewezen. Laat van dr. Loenen maar een nieuwe indienen hoor. Weet haast zeker dat het bij haar wel zal lukken, want 1. Je implantaten zijn van 25 jaar geleden!!!!!!!! (Vloeibaar)!!!!!! 2. Het lijkt erop dat je kapselvorming hebt aangezien je borsten zijn verhard.
Zo blij dat je niet bij die onkundige arts bent gebleven!!!!!!!!!

Wanneer ga je naar van Loenen?
Veel sterkte tot die tijd lieve Hedgehog!

Veel liefs, Luna -BLOEM- +Liefs+ +Vlinder+
Janneke

Ongelezen bericht 10 mar 2014 08:19

Succes met je second opinion ! Komt goed ! FLOWER *knufff* Janneke
hedgehog

Ongelezen bericht 10 mar 2014 12:42

@ Luna,

Dank je wel voor je bericht. Ik begrijp uit je bericht dat vloeibaar nog erger is dan al het andere?? 19 maart kan ik terecht bij dr. van Loenen.
En dat de aanvraag is afgewezen verbaasd me niets. Die man luisterde echt niet naar mijn verhaal. Ik heb al contact gehad met Ziekenfonds: ik hoef geen bezwaar aan te tekenen omdat ik een second opinion laat doen en kan door nieuwe PC opnieuw vergoeding aanvragen.

Verder zit ik nog met mijn werk. Hoe pak ik dat aan? Ik wil nml niet dat ze op kantoor weten wat ik heb. Dat gaat ze helemaal niet aan. Maar ik zal toch een aantal weken niet zo flexibel zijn (werk 2,5 dag, werkte vroeger meer, maar ook daar heb ik door energiegebrek in moeten leveren)

@Janneke, dank je wel voor je knuf, zo fijn dat ik hier mijn ei kwijt kan. Ik heb het aan een vriendin verteld, maar dan krijg je toch een wel heel lauwe reactie.
hedgehog

Ongelezen bericht 10 mar 2014 21:25

Ik heb de topic over werk gevonden. Zo handig dit forum. Dank je wel.
Luna MKS

Ongelezen bericht 12 mar 2014 18:04

Ben blij dat je wat aan ons forum hebt lieve Hedgedog! _Omhelzing Luna
hedgehog

Ongelezen bericht 31 mar 2014 11:20

Hallo allemaal,

Bij dr. Van Loenen geweest voor second oponion en wat is zij duidelijk in haar antwoorden. Ik had jullie lijst meegenomen en nog wat vragen opgeschreven, maar ik hoefde ze eigenlijk niet te stellen. Alles werd me heel duidelijk uitgelegd. Afgelopen week geopereerd en die harde ballen zijn eruit. Op naar herstel.

Luna en de andere beheerders van deze site: bedankt voor jullie informatie, ik heb er heel veel aan gehad. Ik hoop dat meer vrouwen de weg naar deze site vinden. Ik ga ze er wel op wijzen.

Liefs en veel goede gezondheid
Hedgehog.
-love-
Janneke

Ongelezen bericht 31 mar 2014 12:16

Fijn om te lezen dat alles naar wens is gegaan ! Spoedig herstel ! De mijne zitten er 23 jaar in en ik hoop er binnenkort ook vanaf te zijn. Dag ,laat nog eens horen hoe het gaat ?! Knuff. Janneke
hedgehog

Ongelezen bericht 31 mar 2014 13:20

Dank je wel voor je lieve woorden Janneke. Hoop voor jou dat je ook heel snel aan de beurt bent. Ik hou de site in de gaten en laat weten hoe het gaat..
IK -GEEF -JE - EEN - BLOEM
Luna MKS

Ongelezen bericht 01 apr 2014 08:41

Wat geweldig om te horen dat je bent verlost!!! Party time Feest
Wat maakt et mij iedere keer blij de woorden: Ik ben geopereerd en de ballen zijn eruit!

We vieren feest We're Happy!

Heel veel sterkte met het verder herstel meis!

Denk je ook aan de behandeling? http://klachtensilicon.forum2go.nl/info ... en-f5.html

En blijf ons bezoeken en vul na een tijd de explanttie vragen in als je wilt ok? http://klachtensilicon.forum2go.nl/expl ... -t879.html

*LOVE* HEEL VEEL LIEFS *LOVE* Luna
hedgehog

Ongelezen bericht 03 apr 2014 14:33

Zojuist bericht gehad dat ik het toch vergoed krijg. :D, je had gelijk Luna.
Janneke

Ongelezen bericht 03 apr 2014 15:03

Yeah !!! Heel fijn voor je ! Knuff. Janneke
ysanders

Ongelezen bericht 19 mei 2014 23:13

Hai Hedgehog,

Na het lezen van je verhaal vroeg ik me af hoe het nu met jouw schildklier is. Ben jij ook bij dr. Cohen Tervaert geweest? Ik heb nl. zelf ook Hashimoto (ik vermoed dat ik het al had voordat ik implantaten kreeg 21 jaar geleden) en vorige week zijn mijn prothesen eruit gehaald. Ik ben heel benieuwd of dat verschil gaat geven.

Groetjes, Yvonne
hedgehog

Ongelezen bericht 24 mei 2014 16:08

Ik heb dus ook hashimoto net als jij, maar bij mij doet de schildklier na jaren van ontstekingen helemaal niets meer en moet ik 0,125 Mg thyrax slikken. Ik denk niet dat dat ooit zonder medicijn kan. Maar wat ik wel merk is dat de bijverschijnselen van een slecht werkende schildklier al minder wordt. Had ik heel erg last van droge ogen (alsof er zand in zat) daar heb ik nu helemaal geen last meer van. Ook van pijn in kleine gewrichten (vooral handen) is al stukken minder en dat na goed 8 weken na explantatie. Ik voel me over het algemeen heel goed. De vermoeidheid is ook al stukken minder.

Ik ben niet bij dr tervaart geweest omdat ik verder weinigklachten heb. Ondanks 24 jaar met siliconen in mijn lijf heb ik veel geluk gehad en is het bij mij alleen hashimoto gebleven. En zoals ik me nu voel kan ik daar heel goed mee leven.

Yvonne hoop voor jou, dat je hetzelfde gaat ervaren, geef het even de tijd.

Liefs hedgehog
BV 1990 - explantatie 26-03-2014
ysanders

Ongelezen bericht 31 mei 2014 18:38

Hai Hedgehog,

Dank je, ik ben heel benieuwd of het bij mij ook gaat verbeteren.

Liefs, Yvonne
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”