ik ben marjon, al 13 jaar protheses

Protheses vanwege cosmetische reden.
Luna MKS

Ongelezen bericht 12 jan 2013 11:20

Lieve Marjon,
Afbeelding
Ben heel blij dat je op het forum terecht bent gekomen. Hier vind je 1 en al (h)erkenning!
Ik had zelf ook last van netelroos aan mijn onderbenen. Vooral als ik veel had gelopen. Vreemd he? En ook jeuk aan de borsten, hahaha. Nu ik dit zo lees, dan herinner ik mij dat weer van mijn eigen situatie. Zo zie je maar hoe hetzelfde wij allemaal zijn.
Raar hè dat men nog steeds blijft beweren dat er niets aan de hand is als over heel de wereld vrouwen precies dezelfde klachten hebben. Absurd toch?

Lieve schat, ontzettend veel sterkte door deze moeilijke tijd! Je gaat er uit komen hoor. Je bent sterker dan je denkt!

Dag lieve meid, heel veel liefs + KUS+ Luna
Keira

Ongelezen bericht 12 jan 2013 11:40

Hi Vanda,

Wat goed om te lezen dat jij zo'n topman hebt!
En ik bedoelde niet meteen de "voor bv" foto als in van alleen je (naakte) borsten maar gewoon oude foto's van vroeger van jouzelf hoe je toen was.
Die foto durf ik zelf ook niet te bekijken, sowieso al een zeer onflatteus shot haha.. :lol:

Wat meisie zegt klopt, ga naar dr. Kappel. Ik was heel zenuwachtig maar de omgeving en haar persoon hebben we me helemaal gerustgesteld. En geen eng ziekenhuis om je heen!

En inderdaad, geef het tijd om aan het idee te wennen. Heel veel sterkte ermee! Je kan het :)
Luna MKS

Ongelezen bericht 12 jan 2013 12:41

Lieve Keira en Meisie, ik had jullie berichtjes niet eens gelezen. Lief al jullie reacties. Dank je wel!

Lieve Marjon, er zijn inderdaad alternatieven. Ikzelf ben geen voorstander van de monobloc, omdat je dan toch weer een lichaamsvreemd iets in je lijf hebt en dan toch altijd alert moet zijn. Er kan altijd iets mis geen + je mag absoluut geen MAMMOGRAFIE met de monobloc. En gezien je leeftijd is dat niet handig. Ik zou dan sneller denken aan lipofilling. Hier kun je meer daarover lezen: http://klachtensilicon.forum2go.nl/lipo ... -t645.html

Maak een afspraak bij dr. Kappel. Je zult je bij haar erg op je gemak voelen. En neem je lieve vent mee!

Heel veel stekte en heel veel LOVE3 , Luna

Hier vind je de uitzendingen waar meisie het over heeft: http://klachtensilicon.forum2go.nl/alle ... -t235.html
Luna MKS

Ongelezen bericht 13 jan 2013 08:20

Het berichtje gekopieerd van het topic van Meisie:

Lieve Marjon (vanda) hier vind je alle informatie die je zoekt over explantatie. Dus ook pc's en de stappen die je moet nemen. Ik heb alles uitgebreid voor jullie uitgeschreven. Gewoon goed zoeken op het forum. Je vind hier alle info die je nodig hebt. Flower2

Hier ook alle stappen die je moet nemen bij klachten: http://klachtensilicon.forum2go.nl/ik-h ... -t197.html

Succes!
vanda

Ongelezen bericht 15 jan 2013 10:36

ok, dames...hoe eng ik het ook vind, ik heb de eerste stap genomen, morgen consult huisarts voor een doorverwijzing, ook mede omdat mijn beide schouders weer beginnen op te spelen met onstekingreacties...na 4 jaar klooien met schouders, hoop ik daar zeker verbetering in te kunnen krijgen als mijn 'borsten' uit mijn lijf zijn...het gaat niet zomaar, sta nog stijf van de spanning, maar moet maar doorpakken!
vanda

Ongelezen bericht 15 jan 2013 10:38

oh ja, vanochtend het ziekenhuis gebeld, en ik had dus ook de 'veilige' mcgahn protheses.....
Luna MKS

Ongelezen bericht 18 jan 2013 13:03

Ik ben trots op je!!!

Ik had de "veilige" CUI (van McGhan) protheses :evil:

Geen enkel merk is veilig. Ons leed bewijst dat. 1 woord voor iedereen die vrouwen dat wijsmaken: H-U-F-T-E-R-S!
vanda

Ongelezen bericht 22 jan 2013 20:59

oh oh oh, wat een twijfel....en wat een angst...angst voor naalden, pijn, narcose...vannacht mijn eerste nachtmerrie...sta er mee op en ga ermee naar bed. ik wil er zo graag voor weg, maar ik weet dat ik de juiste beslissing moet nemen. voelt zo dubbel...mijn borsten zijn nog zo mooi, is er iemand die die onzekerheid over de keuze kan delen?? ondanks de stress toch de afspraak met dr kappel gepland. gatver gatver...ik zit er helemaal doorheen....
meisie

Ongelezen bericht 22 jan 2013 21:28

Ach lieve Marjon,

Het is zo lastig: met je verstand maak je een keuze en je gevoel loopt nog een paar passen daar achter aan. En dan moet je ook nog eens bang zijn voor naalden, narcose en alles wat met een operatie samenhangt...
Daar zou je inderdaad nachtmerries van krijgen.

Gooi het eruit meid! Hier op het forum maar ook tijdens je consult! Angst komt voor een deel ook omdat je niet weet wat er gaat gebeuren, wat je kunt verwachten. Vraag, vraag, vraag! Laat ze je alles toch achter de komma uitleggen! En dan nog blijft het spannend.
Ik heb in een ver verleden aan de kant van die naalden etc gewerkt, weet hoe het gaat, snap wat er gaat gebeuren, dus dát geeft me geen bibbers. Maar het is wel de sprong in het onbekende die ik spannend vind. Hoe kom ik er straks uit (mentaal), hoe zie ik er uit en hoe vergaat het me als ik vrijwel plat verder ga??? Ik weet het niet. Alles stap voor stap. Niet op de zaken vooruit lopen. En proberen het los te laten. Leef bij de dag!

Ik leef met je mee maar kan het helaas niet voor je oplossen.
FLOWER
liefs,
Meisie
2002 McGhan 410 onder spier en in februari 2013 bevrijd!
Luna MKS

Ongelezen bericht 22 feb 2013 15:47

Hoi Marjon,

Zie dat je besluit om de monobloc te nemen al vast staat. Bedenk wel dat je bijna de leeftijd hebt bereikt om iedere 2 jaar deel te nemen aan het bevolkingsonderzoek en dat dit dus absoluut niet mag met protheses! Houd daar rekening mee ok? Kijk wat de mogelijkheden zijn voor een mri.

Veel succes bij de wissel!!

Je hebt wel ballen hoor net als Sabrah en Renee. Wij hebben ze door ze te verwijderen, daar is een hoop moed voor nodig, en jullie hebben ze door weer het onbekende in te gaan. Daar is echt wel lef voor nodig natuurlijk.

Liefs, Luna
vanda

Ongelezen bericht 22 feb 2013 16:53

hoi Luna,

ja, nog een ruime week, dan ga ik ervoor. en ja, schijn één van de 3 te zijn . OP DIT FORUM.. maar er gaan er natuurlijk nog dagelijks mensen onder het mes met monoblocks. Kappel heeft er al honderden geplaatst de laatste jaren, dus...misschien is het niet de goede keuze, maar ik kan ze dan altijd nog laten verwijderen onder locale verdoving. (na 10 jaar?..) ik zie wel hoe het gaat lopen. Ik snap jullie echt helemaal , maar ik heb niet de ziektegeschiedenis van jullie meegemaakt. Ik weet zeker als ik dat had moeten doorstaan, ik net zoals jullie zou denken. nooit meer iets in mijn lijf! ik heb eigenlijk zelf nooit last gehad van mijn borsten (wel klachten met gewrichten), dus ik durf het wel aan. en ja, misschien hoort het niet in mijn lichaam thuis, maar mensen met kunstknieen en heupen hebben ook iets wat niet in hun lichaam thuis hoort. Mag ik mijn explantatieverhaal nog wel neerzetten op dit forum of pas ik straks, na de wissel, niet meer in dit forum?...

xxx (blij dat je weer op het forum bent overigens...)
Luna MKS

Ongelezen bericht 22 feb 2013 17:17

Wat is dat nou voor een rare vraag? Natuurlijk mag je je ervaring plaatsen. Ik heb zelfs een apart subforum gemaakt voor dames die de monobloc nemen na explantatie. We willen juist heel graag dat zoveel mogelijk dames hun ervringen opschrijven, zodat anderen dat kunnen lezen als ze voor dezelfde beslissing staan.
Er zijn inderdaad heel veel vrouwen die de monobloc nemen. Deze vrouwen zijn nog niet klaar voor explantatie. Aan de ene kant vind ik het jammer dat er de monobloc is, want het is weer iets uitstellen wat uiteindelijk onvermijdelijk is, aan de andere kant heb ik dit liever dan siliconen. Maar goed, of het veilig is kan niemand zeggen. Kunstheupen e.d. zijn trouwens ook NIET 100% veilig en daar weet ik (door mijn moeder) helaas ook alles van!!! Deze moeten om de 10 jaar vervangen worden en kunnen echt voor een hoop narigheid zorgen. Zelfs meteen na implantatie. Gelukkig zijn er ook veel mensen bij wie het goed gaat en die weer kunnen lopen enz. Maar goed, wat de lange termijn effecten zijn op de lange duur weet men niet.
Trouwens over de klachten die je hebt: Dat is dus het punt. Er zijn maar heel weinig vrouwen met borstklachten. Dat is de reden waarom vrouwen nooit een link leggen met de protheses. Ik had bijvoorbeeld ook geen borstklachten. Deze kwamen pas veel later toen het kwaad al was geschiet. Gewrichtsklachten passen wel degelijk bij siliconen. Dus daar val je wel onder.
Luna MKS

Ongelezen bericht 28 feb 2013 15:12

vanda schreef:mooi francien! ik kon ook op die datum, maar dat is een dag voor mijn 50ste verjaardag, zag ik even niet zo zitten hahahaha.
Marjon, ik gaf het al eens eerder aan: Denk er om dat je straks moet deelnemen aan het bevolkingsonderzoek naar borstkanker. Wat ben je dan van plan? Laat geen mommografie uitvoeren met de monobloc! Dat is echt vragen om moeilijkheden meis. Kijk wat de mogelijkheden zijn voor het krijgen van een mri. Ik zou als ik jou was dit alvast overleggen met de huisarts. Zo kun je zien welke mogelijkheden er zijn.
vanda

Ongelezen bericht 28 feb 2013 16:26

jaja, luna, komt goed! ik had al nooit een mammo hiervoor gehad met protheses, alleen een echo. er zullen wel meer vrouwen boven de 50 zijn met protheses, en ik weet dat ik geen mammo kan hebben. bedankt voor je bezorgdheid. xx
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”