Moeizaam Menzis

Lees informatie of stel vragen.
Keetje55

Ongelezen bericht 31 okt 2023 14:51

Ik had eind augustus/ begin september al eens onder een ander topic gereageerd. Over goede of slechter ervaringen per verzekering.
Wat een soap!
Na jaren strugglen en vooral zoeken naar een oorzaak voor mijn klachten in de psychische hoek besloot ik in 2022 me te laten verwijzen naar de siliconen poli in de VU.
In juni 2023 was ik daar en kreeg ik een brief mee dat er een grote verdenking was op BII. Advies ; siliconen er uit, geen nieuwe plaatsen .
De aanvraag werd afgewezen omdat de arts daar dacht dat mijn klachten verklaard konden worden door gebruik van methylfenidaat. Zij wilden gespecificeerd hebben in de verwijsbrief dat we besproken hadden dat de klachten er ook zijn als ik stop met de medicatie en zelfs dat ik de klachten al had voor ik begon met deze medicatie. ik vroeg nog " is dit het enige ?"
VU schreef een nieuwe brief en ik maakte bezwaar. Ik had een lang gesprek met de klachtenmanager , die vond afwijzing ook onzin en zijn manager ook maar desondanks..ze zaten aan die arts vast. na weer een lang gesprek zou hij het aan een andere arts voorleggen en na nog weer een gesprek besloten ze het aan een arts voor te leggen die ook voor andere verzekeringen werkte ' want "dan wist ik tenminste dat als die afwees elke verzekering af zou wijzen " ( yeah right... ) Afgelopen donderdag zou het met spoed beoordeeld zijn en vandaag besloot ik zelf maar weer eens te bellen.
En jawel hoor, ook deze keer een afwijzing. Inmiddels ook vanwege andere medicatie en omdat ik Long Covid heb gehad en daar konden mijn klachten ook door komen ( Heel bijzonder ook dat ik al klachten had in 2016 ... ) ze beweren doodleuk dat ze niet KUNNEN goedkeuren. Er is teveel overlap ( je straf als je in eerste instantie elders zoekt) en er is geen last resort . Dat dit niet nodig is ontkennen ze doodleuk. Ze eisen verslaglegging van de psych en een telefoon gesprek met de VU arts om te controleren of die wel goed genoeg al hun argumenten kan weerleggen. Ook kunnen ze geen advies geven over wat zij dan als last resort zien, welke andere mogelijkheden zij nog voor mij zien.

Dus.. VU gemaild met de stand van zaken, de SKGZ gemaild dat ik contact wil.
menzis heeft al aangegeven dat in eerste instantie hen gevraagd wordt om informatie te geven en opnieuw te beoordelen, ze gaan dit opnieuw afwijzen vertelde hij en daarna volgt een bindend advies van de SKGZ maar dat kan maanden duren vertelde hij. Hoe intimiderend kan een zorgverzekering zijn... ? Ik ben woest , en ik denk na over vervolgstappen. Ik denk dat ik uit principe zelf de operatie ga betalen, dat van de belasting probeer af te trekken en de kosten via de SKGZ ga verhalen op hen.. gewoon uit principe. Wat een kleuters .
Luna MKS

Ongelezen bericht 31 okt 2023 16:50

Lieve Keetje, toevallig dacht ik vandaag nog aan je en wilde je appen om te vragen hoe het was afgelopen.

Ik heb je verhaal gelezen maar kan er nu niet inhoudelijk op reageren, omdat het teveel is en ik geen tijd heb. Ik app je morgen aan het eind van de middag en spreek het in. Dat gaat sneller voor mij.

Ik wens je heel sterkte!🍀Goed dat je door vecht!💪

😘💕
Plaats reactie

Terug naar “Explantatie kosten/vergoeding”