Overigens is het niet aan de verzekeringsarts om te bepalen wat jouw behandeling voor de klachten is (hij is niet jouw behandelaar!) en ook niet om te bepalen of de explantatie voor jou medisch noodzakelijk is (hij is geen internist!).
Ik vind het echt heel erg dat verzekeraars hiermee doorgaan. Dit kost vrouwen zoveel energie en deze energie hebben ze niet!
Met welke verzekeraar zijn er goede of slechte ervaringen?
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op
The sound of silence speaks louder than words
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Je kunt trouwens ook nog aan de arts in het VU vragen of deze in de brief wil zetten dat jij met periodes bent gestopt met dat medicijn en dat dat ook niet hielp. Zo hoef je ook niet jouw oude medische gegevens te verzamelen.
Soms moeten de brieven van de internisten opnieuw of wat meer verduidelijkt worden. Ook dat komt helaas nog geregeld voor, omdat er anders teveel ruimte is voor interpretatie door verzekeringsartsen. Heel irritant!
De internisten staan altijd open om vrouwen te helpen, dus schroom niet om dit te vragen alsjeblieft!
Zoals ik al honderd keer gezegd heb, ze proberen altijd een ingangetje te vinden om niet te vergoeden...
Soms moeten de brieven van de internisten opnieuw of wat meer verduidelijkt worden. Ook dat komt helaas nog geregeld voor, omdat er anders teveel ruimte is voor interpretatie door verzekeringsartsen. Heel irritant!
De internisten staan altijd open om vrouwen te helpen, dus schroom niet om dit te vragen alsjeblieft!
Zoals ik al honderd keer gezegd heb, ze proberen altijd een ingangetje te vinden om niet te vergoeden...
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Ik heb de plastisch chirurg gesproken en ik zal toch zelf bezwaar moeten maken bij Menzis. Zij kon Menzis niet bereiken nu.
Ze is echt razend maar kan niet zelf verklaren aan Menzis dat zij weet dat ik ook klachten heb zonder die medicatie.
En zoiets vreesde ik al , waar ga ik nu nog iemand vinden die dat gaat verklaren. Ik heb de tiende pas een telefonische afspraak met de arts in de VU.
En tot die tijd ga ik met de kennis van hier een bezwaarschrift opstellen.
Ze is echt razend maar kan niet zelf verklaren aan Menzis dat zij weet dat ik ook klachten heb zonder die medicatie.
En zoiets vreesde ik al , waar ga ik nu nog iemand vinden die dat gaat verklaren. Ik heb de tiende pas een telefonische afspraak met de arts in de VU.
En tot die tijd ga ik met de kennis van hier een bezwaarschrift opstellen.
Ik zal je helpen lieverd. Zoals ik al aangaf, kun je aan de internist vragen dit nog in de brief te vermelden. Doen ze echt! Er waren meer vrouwen die hebben moeten vragen of de internist de brief aanpast/aanvult. Ik heb vele brieven van internisten gelezen en vaak ging dat ook nog niet helemaal goed, omdat de internisten in eerste instantie de brief schrijven voor je huisarts en niet zozeer voor de verzekeraar. Voor de verzekeraar is een goed doordachte aanpak nodig, juist om deze zaken te voorkomen.
Laten we nu de rest via WhatsApp doen, dat is voor beiden makkelijker. Het is wel belangrijk om dit wat we tot nu toe hier schreven openbaar te doen, want zo hebben de anderen er ook iets aan.
Alles komt goed hoor!

Voor het bezwaarschrift heb je de aanvraag van de pc nodig. Het is belangrijk dat je weet wat die geschreven heeft. Verder de brief van het VU.
Laten we nu de rest via WhatsApp doen, dat is voor beiden makkelijker. Het is wel belangrijk om dit wat we tot nu toe hier schreven openbaar te doen, want zo hebben de anderen er ook iets aan.
Alles komt goed hoor!
Voor het bezwaarschrift heb je de aanvraag van de pc nodig. Het is belangrijk dat je weet wat die geschreven heeft. Verder de brief van het VU.
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Hierbij een conceptbrief: Voorbeeld bezwaarschrift onjuiste toetsing door verzekeraar
Kijk even of het wat is.
Ik wilde dit snel voor je doen, zodat je het meteen kunt opsturen en hopelijk groen licht krijgt voor de operatie.
Stuur deze bijlagen mee:
Werkwijzer beoordeling behandelingen van
plastisch-chirurgische aard
Protocol voor toetsing van medische noodzaak
Misschien hebben anderen er iets aan, vandaar dat ik hem op het forum heb geplaatst. Dit gaat over de onjuiste toetsing door verzekeraar. Hiervan stond er nog geen voorbeeldbrief online.
Kijk even of het wat is.
Ik wilde dit snel voor je doen, zodat je het meteen kunt opsturen en hopelijk groen licht krijgt voor de operatie.
Stuur deze bijlagen mee:
Werkwijzer beoordeling behandelingen van
plastisch-chirurgische aard
Protocol voor toetsing van medische noodzaak
Misschien hebben anderen er iets aan, vandaar dat ik hem op het forum heb geplaatst. Dit gaat over de onjuiste toetsing door verzekeraar. Hiervan stond er nog geen voorbeeldbrief online.
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~