Hallo iedereen!
Ik heb nog nooit mijn verhaal durven delen, maar na het lezen van jullie lieve woorden, besloot ik mezelf toch even voor te stellen.
Tijdens mijn puberteit had ik geen borstontwikkeling. Omdat ik het hierdoor mentaal ontzettend zwaar had op school, ging ik in behandeling bij een endocrinoloog en psycholoog. Na vele (hormonale) testen werd ik doorverwezen naar een pc. In 2010 kreeg ik borstimplantaten. Mijn leven was op slag veranderd. Ik kreeg zelfvertrouwen en bloeide helemaal open. Ik hoefde geen excuses meer te zoeken waarom ik nooit bleef slapen of ging zwemmen met vriendinnen én kon die afgrijselijke bh-vulling de vuilbak in gooien!
2023, mijn moeder verliest in 2 maanden tijd 12 kilo. Bloedafname, darmonderzoek, MRI,... ze konden niets vinden. Uiteindelijk bleek 1 van haar implantaten gescheurd te zijn, maar volgens verschillende artsen kan dit niets met elkaar te maken hebben. Ze laat haar implantaten vervangen en neemt me mee naar haar volgende consultatie. Ik blijk ook kapselvorming te hebben, maar nog niets alarmerend.Toch raadde de pc een wissel aan. Ookal was ik bijna 14j geleden heel blij met mijn keuze, bleef ik het moeilijk hebben met het idee dat ik 'valse' borsten heb. Ik onderzocht dus de mogelijkheid van explantatie en lipofilling en kwam op dit forum uit.
Ik heb de hele nacht gehuild! Jullie verhalen klonken zo herkenbaar. Jarenlang heb ik last van mysterieuze klachten. Chronisch vermoeid, spierpijn,... Tot nu toe heeft nog geen enkele arts de oorzaak gevonden. Ik leerde ermee leven. Toen ik las over BII en dacht aan de recente gezondheidsproblemen van mijn moeder, maakte ik een nieuwe afspraak bij pc. Hij vroeg meteen of ik had 'gegoogled' en benadrukte dat geen enkel wetensch. onderzoek dit verband legt.
Meteen erna zei hij ook dat dit helemaal niet uitmaakt, want het belangrijkste is dat ik me goed voel in mijn hoofd en lichaam. Dus als ik die dingen eruit wil, kan dit perfect. Ik voelde me een beetje belachelijk. Het is echt een lieve en bekwame chirurg en ik wil hem graag geloven, maar ik voel me nu inderdaad niet goed meer bij m'n borsten.
Volgens hem kan de lipofilling niet in 1 sessie en is het echt wel een pijnlijk gebeuren, dus hij wil me tijd geven om er over na te denken. Mijn borsten zullen aanzienlijk kleiner zijn. Ik zal dus nog wat moed halen uit jullie verhalen en alles even laten bezinken.
Groetjes,
Kata
Mijn verhaal
Hoi Katja,
Ik kan je alleen maar aanraden om naar dokter Niessen te gaan en een afspraak te maken bij dokter Beekman (zij is een internist die gelooft dat BII bestaat.)
Ik gun je zooo erg dat je je beter gaat voelen!
Ik had ook weinig borst (mijn foto's kan je zien in mijn topic) en ondanks dat is er toch een mooie borst gevormd na 1 keer lipofilling. Ik weet natuurlijk niet hoe dat bij jou zou zijn maar ik zou naar dokter Niessen gaan om hem eens te vragen wat hij denkt.
Sterkte
Ik kan je alleen maar aanraden om naar dokter Niessen te gaan en een afspraak te maken bij dokter Beekman (zij is een internist die gelooft dat BII bestaat.)
Ik had ook weinig borst (mijn foto's kan je zien in mijn topic) en ondanks dat is er toch een mooie borst gevormd na 1 keer lipofilling. Ik weet natuurlijk niet hoe dat bij jou zou zijn maar ik zou naar dokter Niessen gaan om hem eens te vragen wat hij denkt.
Sterkte
Dankjewel voor de lieve woorden. Ik las hier veel positieve verhalen van dokter Niessen en ging al op zijn website kijken. Alleen is het zo dat ik in België woon en het ziekenfonds niet tussenkomt voor operaties in Nederland. Ik heb gelukkig wel vertrouwen in mijn chirurg, ookal gelooft hij niet zozeer in de klachten die gepaard kunnen gaan met implantaten.Hallo1234 schreef: ↑09 aug 2023 18:28Hoi Katja,
Sterkte![]()
Jouw resultaat na explantatie en lipofilling ziet er trouwens fantastisch uit! Dankjewel om dit te delen, dit helpt echt <3
Hoi lieve Kata,
Helaas lopen ze in België nog erg achter qua erkenning van klachten door siliconen borstimplantaten. Dat maakt het voor jullie erg moeilijk. Gelukkig heb je wel vertrouwen in de kundigheid van je pc en dat is wel belangrijk. Uiteindelijk gaat het erom dat hij ze verwijdert en de rest moet jouw lichaam gaan doen.
Hoe heet je arts? Had je al op de lijst met Belgische artsen gekeken? 1 van onze leden deed meerdere malen lipofilling bij dokter Theunis. Misschien een idee? viewtopic.php?f=188&t=1891
Overigens kun je voor erkenning van klachten naar dokter Jose Budo. Vriendelijke, bekwame arts die je zeker serieus neemt.
Ik wens je ontzettend veel sterkte in je weg! Het komt uiteindelijk allemaal goed hoor!

Luna
Helaas lopen ze in België nog erg achter qua erkenning van klachten door siliconen borstimplantaten. Dat maakt het voor jullie erg moeilijk. Gelukkig heb je wel vertrouwen in de kundigheid van je pc en dat is wel belangrijk. Uiteindelijk gaat het erom dat hij ze verwijdert en de rest moet jouw lichaam gaan doen.
Hoe heet je arts? Had je al op de lijst met Belgische artsen gekeken? 1 van onze leden deed meerdere malen lipofilling bij dokter Theunis. Misschien een idee? viewtopic.php?f=188&t=1891
Overigens kun je voor erkenning van klachten naar dokter Jose Budo. Vriendelijke, bekwame arts die je zeker serieus neemt.
Ik wens je ontzettend veel sterkte in je weg! Het komt uiteindelijk allemaal goed hoor!
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op
"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op
"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"