Oke, heel goed!
Ik heb gereageerd op je pb
Oke, heel goed!
Jeetje, wat superfijn!Susantje schreef: β04 aug 2023 07:47Weer even een update: via het UMC ben ik bij het St. Antonius ZH in Utrecht beland. Dit omdat het UMC een wachttijd heeft van in ieder geval een jaar voor de DIEP FLAP.
Ik ben afgelopen woensdag daar geweest en heb meteen een operatie datum: 9 oktober!
De PC vond het bijzonder dat beide implantaten gescheurd blijken te zijn, had dit nog niet eerder meegemaakt.
Ik moet zeggen dat ik heel blij en opgelucht ben dat er eindelijk een datum is en ook al over 2 maanden! Het is een grote ingreep maar ik zie er echt naar uit!
Groetjes, Susan.
Hi Maria,Maria22 schreef: β02 mar 2020 20:42Hallo Susan,
Ja, het is goed gegaan. Zo opgelucht en blij dat ik het achter de rug heb!
Het gaat redelijk. Ik neem het dag voor dag.
Het is zoβn zoektocht geweest.
Als ik nu naar die 2 zakken kijk waarin ik mijn prothese in mee heb gekregen kan ik mijn geluk niet op dat die niet meer in mijn lijf zitten.
Het ergste is eigenlijk dat er een gele waarschuwings sticker opzit en dat het chemische afval is. Dat zat dus 16 jaar in mijn lijf.
Ik leef met je mee, met iedereen hier op het forum en is het zo herkenbaar.
Dus waar ik een ander kan helpen, graag.
Ik heb via mijn huisarts een verwijzing gevraagd.
Met dwang, voor verder onderzoek door een PC.
Ik kreeg hem maar vraag niet hoe.
Ik kon heel snel terecht in het MCL in Leeuwarden bij dr. Huizinga en alleen maar lof over haar.
Na mijn eerste consult had ik al binnen 10 dagen de afspraak voor de MRI. Ze nam mij serieus en dat was zo belangrijk. Dus mocht je toevallig hier in de buurt wonen dan kan ik je haar aanraden.
De aanvraag voor de explanatie en 2x lipofilling zijn aangevraagd bij het zorgverzekering UMC.
Ik moest na de MRI, waar wel een scheur was vastgesteld, naar de medisch fotograaf.
Daarna kreeg ik al snel bericht dat alles vergoed zou worden.
Ik heb net als jij mijn littekens van de amputatie verticaal over mijn borsten lopen.
Ik heb me eigenlijk nooit echt afgevraagd waarom dat toen zo is gedaan.
Wie heeft jouw amputatie en reconstructie gedaan?
Ik heb nu een lipofilling van zoβn 100 cc.
Ik denk een kleine A. Natuurlijk was het weer even slikken en was ik gevoelsmatig ook steeds terug in de tijd naar 16 jaar geleden en ik de amputatie moest ondergaan.
Maar dit ga ik mij ook weer eigen maken.
Dat weet ik zeker!
Mijn gezondheid is belangrijker en ik was mijzelf jaren lang kwijt.
Dus zoek je wegen en verlos jezelf!
Hopelijk heb je iets aan deze informatie.
Als ik iets kan doen dan hoor ik het graag.
Ik ga weer rusten!
Liefs Maria
Lieve Marty, ik zal Maria voor je mailen, omdat ik niet weet of ze nog geregeld op het forum komt. Ik laat je snel iets weten. Sowieso wordt lipofilling vergoed als je geamputeerd bent, dus maak je daar geen zorgen over.Martyy schreef: β04 aug 2023 14:24Hi Maria,Maria22 schreef: β02 mar 2020 20:42Hallo Susan,
Ja, het is goed gegaan. Zo opgelucht en blij dat ik het achter de rug heb!
Het gaat redelijk. Ik neem het dag voor dag.
Het is zoβn zoektocht geweest.
Als ik nu naar die 2 zakken kijk waarin ik mijn prothese in mee heb gekregen kan ik mijn geluk niet op dat die niet meer in mijn lijf zitten.
Het ergste is eigenlijk dat er een gele waarschuwings sticker opzit en dat het chemische afval is. Dat zat dus 16 jaar in mijn lijf.
Ik leef met je mee, met iedereen hier op het forum en is het zo herkenbaar.
Dus waar ik een ander kan helpen, graag.
Ik heb via mijn huisarts een verwijzing gevraagd.
Met dwang, voor verder onderzoek door een PC.
Ik kreeg hem maar vraag niet hoe.
Ik kon heel snel terecht in het MCL in Leeuwarden bij dr. Huizinga en alleen maar lof over haar.
Na mijn eerste consult had ik al binnen 10 dagen de afspraak voor de MRI. Ze nam mij serieus en dat was zo belangrijk. Dus mocht je toevallig hier in de buurt wonen dan kan ik je haar aanraden.
De aanvraag voor de explanatie en 2x lipofilling zijn aangevraagd bij het zorgverzekering UMC.
Ik moest na de MRI, waar wel een scheur was vastgesteld, naar de medisch fotograaf.
Daarna kreeg ik al snel bericht dat alles vergoed zou worden.
Ik heb net als jij mijn littekens van de amputatie verticaal over mijn borsten lopen.
Ik heb me eigenlijk nooit echt afgevraagd waarom dat toen zo is gedaan.
Wie heeft jouw amputatie en reconstructie gedaan?
Ik heb nu een lipofilling van zoβn 100 cc.
Ik denk een kleine A. Natuurlijk was het weer even slikken en was ik gevoelsmatig ook steeds terug in de tijd naar 16 jaar geleden en ik de amputatie moest ondergaan.
Maar dit ga ik mij ook weer eigen maken.
Dat weet ik zeker!
Mijn gezondheid is belangrijker en ik was mijzelf jaren lang kwijt.
Dus zoek je wegen en verlos jezelf!
Hopelijk heb je iets aan deze informatie.
Als ik iets kan doen dan hoor ik het graag.
Ik ga weer rusten!
Liefs Maria
Ik heb even meegelezen. Ben blij dat je goede ervaring hebt met Dr Huizinga. Ik ben zelf ook bij MCL geweest en zou me ook graag door haar willen laten opereren.
Ze adviseerde mij alleen om eerst de protheses te verwijderen en evt op een later moment lipofilling te doen. Ik heb al wel akkoord van de verzekering voor de operatie voor het verwijderen maar vroeg me af of lipofilling dan evt ook kan worden vergoed?
Zelf vind ik t ook wel een lastige beslissing want hoe komt het er uit te zien na de operatie als je geen lipofilling doet.. dat is denk ik toch een kwestie van ondergaan.
Hoe gaat t nu verder met jou en hoe vond je de operatie gaan? En hoe is het herstel?
Ik moet zeggen dat ik er toch wel erg tegen op zie⦠hoe lang moest je trouwens ongeveer wachten tot je geopereerd kon worden?
Groet Marty
Lieve Marty, ik heb jou het adres van Maria22 gemaild. Je mag haar mailenMartyy schreef: β04 aug 2023 14:24
Hi Maria,
Ik heb even meegelezen. Ben blij dat je goede ervaring hebt met Dr Huizinga. Ik ben zelf ook bij MCL geweest en zou me ook graag door haar willen laten opereren.
Ze adviseerde mij alleen om eerst de protheses te verwijderen en evt op een later moment lipofilling te doen. Ik heb al wel akkoord van de verzekering voor de operatie voor het verwijderen maar vroeg me af of lipofilling dan evt ook kan worden vergoed?
Zelf vind ik t ook wel een lastige beslissing want hoe komt het er uit te zien na de operatie als je geen lipofilling doet.. dat is denk ik toch een kwestie van ondergaan.
Hoe gaat t nu verder met jou en hoe vond je de operatie gaan? En hoe is het herstel?
Ik moet zeggen dat ik er toch wel erg tegen op zie⦠hoe lang moest je trouwens ongeveer wachten tot je geopereerd kon worden?
Groet Marty