Ik heb heel lang geleden al mijn verhaal hier neergezet. Maar ik zal het hier nog 1 x neerzetten. Op 18 mei 2015 kreeg ik de diagnose borstkanker. Het type het neu 2 positief. Ergens in Jan 2016 was de eerste operatie amputatie met directe reconstructie. Vervolgens op 8 juni 2016 de wisseling van tissue expander naar prothese.
Twee weken na dato was de borst flink ontstoken. Er werd toen door de pc gezegd dat ik er ernstig rekening mee moest houden dat hij er uit moest. Waarop ik toen zei: haal hem er maar uit. De reactie van de verpleegkundige was niet bepaald tactisch laat staan professioneel. Ze zei : is dat niet te rigoureus Mw Beniers? Ik stond werkelijk met een mond vol tanden .
Ik kreeg anti biotica mee.
In het jaar dat volgde merkte ik toch wel veranderingen aan de prothese .
Voordat ik het vergeet te schrijven . Ik heb altijd vanaf het begin af aan het idee gehad dat de prothese NIET goed zat. Onderaan voelde het ribbelig , dus niet glad zoals het hoort! De verandering ging gepaard met pijn, een strak gvoel en benauwdheid.
Mijn mammachirurg adviseerde om terug te gaan naar de pc. Het eerste wat de pc zei met haar wijd open gesperde ogen was: Wat een prachtig resultaat ! En voor de pijn moest ik maar ( ja echt
Na goed overleg vroeg ze me of ik mee wilde doen met de breast Trial ( 2017)
Ik heb meteen ja gezegd.
Je had toen twee groepen . 1. Lipofilling en 2. Prothese. Je mocht niet kiezen anders zou het geen Trial meer zijn. Helaas werd het bij mij een prothese.
Toen ik eenmaal open lag op de OK, zag mijn pc dat hij gedraaid en geplooid lag!
En met als complicatie een teruggetrokken borstspier. Operatie was op 19 dec 2017.
We zijn nu ruim 5 jaar verder .
Maar de ellende met deze prothese is echter nov 2022 begonnen! Weer dezelfde klachten .Pijn, strak , kortademig, maar ook heel snel moe.
Ik heb het een paar maanden aangekeken.
Afgelopen februari ben ik naar de huisarts geweest voor verwijzing pc.
Daar ben ik 23 maart geweest.
Ze vond het eigenlijk soepel aanvoelen.
En wilde het eigenlijk zo laten.
Ik had mijn standpunt al eerder duidelijk gemaakt : ERUIT!!
Ik heb gelukkig een echo gehad en daar blijkt dus uit dat hij LEKT!
Ook dit x heeft mijn intuïtie mij niet in de steek gelaten.
Hij moet er dus sowieso uit!
Dit gaat 9 juni as gebeuren.
Niet door mijn eigen maar een nieuwe collega van haar!
Verder heb ik wel naar de mogelijkheid lipofilling gevraagd! Ze gaf aan dat ze dat niet zitten om dit bij mij uit te voeren aangezien ik ontstekingsgevoelig ( chronische bijholteontsteking) ben.
En het een zwaar traject is van twee jaar.
Ze legde uit 2 x in het jaar lipofilling.
Totaal dus 4 x en 4 x narcose!
Persoonlijk heb ik het enorm zwaar met het feit dat een borst binnen kort plat is.
Ik las het verhaal van Faya.
Ik zou graag persoonlijk contact willen krijgen als jij / zij dat ook wilt.
Nou dit is mijn verhaal .
Veel liefs,
Marijke