BEST of EVE systeem (voorheen BRAVA) voor voorbereiding lipofilling Dr Kappel

Lees informatie of stel vragen.
mb06

Ongelezen bericht 12 apr 2023 13:00

Wow Luna, wat een informatie, dank je voor het meedenken!!! Echt top!!!

Ik heb inmiddels weer nieuwe informatie en er is een hele hoop duidelijk geworden voor mij;

Ik had Quamedical gebeld en ik kreeg later n telefoontje terug vd heer van der Bijl. Ik had zijn naam genoemd toen ik belde want ik zag zijn naam in n oude post van 2017 van Loontje en van jou Luna.

Wat n geweldige man is dit en hij heeft zijn kennis uitgebreid met mij gedeeld, het was zo fijn dat hij uitgebreid te tijd nam mij eea uit te leggen.

1) Quamedical verhuurt de Brava/ Best systemen niet meer. Dat was n erg ingewikkeld verhaal vertelde hij. Het monopool (zoals dr Kappel me al vertelde) ligt nu bij Aleamed die de Eve cups verkopen, n ander systeem maar t komt op t zelfde neer zo'n beetje. De Brava/Best cups kon ik zelf nergens vinden.

Omdat ik geen amputatie heb gehad raadt Dr Kappel mij aan de cups en pomp maar 2 uur per dag te gebruiken en geen 10 uur zoals bij dames die geamputeerd zijn.
2) De heer vd Bijl gaf aan dat ik hierom niet perse de Eve of Brava/Best cups hoef te gebruiken maar dat het ook n andere hardere plastic cup mag zijn. Hardere plastic cups zijn veel minder aangenaam op t lichaam dans de siliconen cups maar omdat ik het maar 2 uur per dag hoef te doen moet dit goed te doen zijn zei hij.
Hij vertelde mij dat hij samen met oa dr Kappel testen heeft gedaan in t verleden, toen Brava ermee stopte en Quamedical dus niet meer aan de nieuwere Best cups konden komen. Zij hebben toen alternatieven voor t Brava systeem getest. Ze hebben oa de Noogleberry cups getest (harde plastic cups met een handpomp) alsmede nog n aantal andere cups (van Weyergans.de uit Duitsland, volgens mij zijn dit wel silicoon cups en hij dacht nu rond de 400 euro per stuk dus nog duurder dan Eve als t klopt) alsmede nog n aantal cups maar daar wist ie de naam niet zo van.

Daarbij hadden ze n pomp (de libento James borstkolf pomp) uitgeprobeerd van Libento.nl. Dit is een 4 fasen pomp die de juiste zuigkracht geeft (spant en loslaat) voor n voorbereiding van n lipofilling. Ook heeft deze pomp 2 inputs zodat je elke cup aan n eigen slangetje kunt bevestigen en dus ook tegelijk te kunnen gebruiken, en het blijkt echt n krachtig pompje te zijn.
3) Wat zij zelf hadden gedaan is de Libento James pomp gekoppeld aan de cups van n ander merk. Het was even knutselen zodat alles perfect paste maar de werking was hetzelfde en gaven goede resultaten zei hij. Het zorgt ervoor dat er meer zuurstof komt in de borst wat dus nodig is voor n lipofilling.
Sommigen van deze alternatieve merken zoals noogleberry zeggen dat je de borsten permanent kan groeien na 6 weken gebruik maar hij zegt dat ie daar totaal geen bewijs van heeft en dat ook haast niet kan geloven maar goed wie wil kan dat uit proberen. Het is n tijdelijke zwelling die weer weg gaat zodra je stopt met het gebruik. Maar voor de lipofilling is dit n hele goede werking zei hij en n goed alternatief voor de dure systemen en vooral in mijn geval van het minimale gebruik versus 10 uur per dag.
Hij voegde er nog aan toe dat het dan voornamelijk na de lipofilling erg belangrijk is want juist dan heeft de borst extra zuurstof nodig voor het vet om te kunnen overleven. Zij hadden dit systeem toen getest met 2 x 1,5 uur per dag en hadden goede en vergelijkbare resultaten als met de Brava. De Eve kende hij niet dus kan daar niet over oordelen.
Ik volg uiteraard de aanbevelingen van dr kappel op die 1 x 2 uur per dag zijn maar ik zal het met haar bespreken als ik haar zie de dag vd operatie.

Ik heb besloten dit systeem te gaan proberen dus ik ben jullie proef konijn!

4) Ik heb een James pomp besteld (https://www.libento.nl/webshop/borstkol ... motorunit/) je kan m ook huren voor 1,50 euro p/d), een adapter erbij en de slangetjes. Dit komt totaal op een bedrag van 146 euro terecht.
Ik hoop deze pomp dan te kunnen aansluiten op de cups die ik bij noogleberry heb besteld (https://www.noogleberry.com/products/br ... 1664049222).
Ik heb de Medium cups besteld (dat werd mij door t bedrijf aangeraden met n 75AA). Ook heb ik de silicone rings erbij besteld voor meer confort, de nipple covers ;-) omdat ik niet wil dat mn tepels groter worden, ben benieuwd of t helpt) en n stukje extra losse slang omdat ik de 1ste ben die dit besteld en dus niet weet wat de maat vd slangen is tov de slangen die met de pomp komen dus ik hoop dat de slangen vd pomp direct in de cups kunnen maar zo niet dan heb ik n stuk extra slang als overloop naar de andere slang. De totale kosten voor de Nooglberry bestelling kwam neer op 83.45 GBP dus 94,92 Euro. Totaal bedrag wat ik dus heb betaald is nu: 241 Euro ipv 1426 euro voor de EVE cups met t huren voor 7 weken van n pomp. Via mijn eigen gemaakte systeem kan ik de pomp houden of doorverkopen....nu hopen dat t werkt en hopen dat de aanhouder wint... Ik hou jullie op de hoogte....
Mijn operatie bij Dr Kappel is op 13 Mei.

Groetjes,
Marieke
Laatst gewijzigd door mb06 op 13 apr 2023 15:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Luna MKS

Ongelezen bericht 12 apr 2023 13:33

Hoi lieverd,

Hartstikke fijn dat je zoveel informatie kreeg!

In het onderzoek dat ik gisteren liet zien is te lezen dat de resultaten met de Noogleberry veelbelovend zijn. Fijn dat er verschillende alternatieven zijn.

Laat maar weten hoe het verder gaat. Heel belangrijk voor de vrouwen na jou.

Succes!🍀😘💕
mb06

Ongelezen bericht 12 apr 2023 15:17

Ik heb de links bekeken Luna, in de eerste 2 word iid de Noogleberry genoemd, in de 3rde en 4de link kan ik niks vinden hierover?
Ik ben benieuwd of de handpomp die je bij noogleberry krijgt als je t pakket besteld net zo goed is als de electrische pomp die ik nu heb besteld. De handpomp houd de suctie langer vast en moet je ws zelf steeds inknijpen om opnieuw suctie te krijgen. De heer vd Bijl zei mij dat de borst eigenlijk constant in beweging moet zijn voor n optimaal resultaat dus dat word gedaan met de electrische pomp.
Ik denk dat ik over n paar dagen uiterlijk begin volgende week) beide onderdelen binnen heb dus ik hou je op de hoogte.
Marieke
Luna MKS

Ongelezen bericht 12 apr 2023 17:08

Hoi, de 3e link is een abstract (dus een samenvatting) van een wetenschappelijk onderzoek gedaan met o.a. BRAVA en Noogleberry. Ze begonnen het onderzoek met BRAVA, maar stapten vanaf 2020 over op Noogleberry, omdat BRAVA niet meer te krijgen was.

In de Google zoekresultaten zie je vaak heel lang teksten van oude webpagina's staan. Ik heb 2 screenshots hiervan gemaakt. Dit zijn screenshots met tekst over het uitgebreide artikel van het onderzoek dat eerder voor iedereen online te zien was. Nu kunnen alleen artsen die een lidmaatschap hebben bij die website het uitgebreide artikel opvragen.

In de vierde link ook een onderzoek waarbij bij 1 patiënt de Noogleberry werd gebruikt. Ik maak even een screenshot van het stukje.
Luna MKS

Ongelezen bericht 12 apr 2023 17:15

IMG_20230412_171241.jpg
Er staat meer over deze patiënt.

Blijkbaar werd dit apparaat erbij gebruikt voor het vacuüm.

Goed dat je jouw ervaring zal delen, dankjewel!🙏
mb06

Ongelezen bericht 24 apr 2023 08:16

Hai,
Even een update van mij.
Inmiddels heb ik de noogleberry cups (maat Medium) ontvangen en de Libento james pomp en gelukkig past t allemaal heel mooi in elkaar zonder er ook maar iets aan te hoeven doen.
Ik heb t nu al 3 dagen gebruikt. Gaat harstikke goed. Ik had de silicone rings bij de cups besteld en dat is erg fijn. Ik moet wel n beetje onderuit liggen en stil liggen want anders bewegen de cups toch en word de 'zuiging' onderbroken en schieten ze los.
De Medium cup past precies. Het is een beetje krap qua oppervlakte daar de medium niet over de hele oppervlakte vd borsten kan maar qua diepte past het meer dan ruimschoots aangezien ik maar n 75AA cupje heb. Ik ben met de Libento pomp op de eeste stand begonnen en eindigde na 1,5 uur al op stand 9 (de hoogste stand). Nu zet ik m constant op stand 9 en dat is heel prima te doen.
Ik zie geen verschil na t pompen van 2 uur en ik weet ook niet of t beter was geweest met de EVE cups maar ik heb iig t gevoel dat ik er nu alles aan doen om de lipofilling over n kleine 3 weken goed te laten slagen.
Marieke
Ilja

Ongelezen bericht 24 apr 2023 09:10

Wat fijn dat alles goed werkt. Merk je dat je borst groter wordt?
Ik wens je heel veel succes.

Lieve groetjes Ilja 🍀🙏😘
Luna MKS

Ongelezen bericht 24 apr 2023 10:19

mb06 schreef:
24 apr 2023 08:16
Hai,
Even een update van mij.
Inmiddels heb ik de noogleberry cups (maat Medium) ontvangen en de Libento james pomp en gelukkig past t allemaal heel mooi in elkaar zonder er ook maar iets aan te hoeven doen.
Ik heb t nu al 3 dagen gebruikt. Gaat harstikke goed. Ik had de silicone rings bij de cups besteld en dat is erg fijn. Ik moet wel n beetje onderuit liggen en stil liggen want anders bewegen de cups toch en word de 'zuiging' onderbroken en schieten ze los.
De Medium cup past precies. Het is een beetje krap qua oppervlakte daar de medium niet over de hele oppervlakte vd borsten kan maar qua diepte past het meer dan ruimschoots aangezien ik maar n 75AA cupje heb. Ik ben met de Libento pomp op de eeste stand begonnen en eindigde na 1,5 uur al op stand 9 (de hoogste stand). Nu zet ik m constant op stand 9 en dat is heel prima te doen.
Ik zie geen verschil na t pompen van 2 uur en ik weet ook niet of t beter was geweest met de EVE cups maar ik heb iig t gevoel dat ik er nu alles aan doen om de lipofilling over n kleine 3 weken goed te laten slagen.
Marieke
Heel blij voor je!

Let je er wel op dat de randen van de cups straks niet tegen het vet aandrukken? Dat is heel erg belangrijk, want het kan juist averechts werken dan. De randen moeten ruim over het behandelde gebied komen.

Hadden ze ook cups met een grotere diameter? Misschien handig om die wel te hebben voor na de behandeling. Vraag anders advies aan Rita. Maak een foto met hoe het eruit ziet en stuur het naar haar toe. Zij kan dan beoordelen of het goed is.

Succes en liefs!🍀💖
mb06

Ongelezen bericht 24 apr 2023 11:19

Hai Ilja en Luna,

De borst is niks groter na behandeling, ik zie gewoon echt geen verschil. Zie je bij de Brava cup en pomp wel verschil na elke behandeling Ilja? Zie je dat de borst groter word en blijft dit dan de hele dag zo?
Luna, ze hebben idd grotere cups dus ik denk dat ik ook n set Large cups bestel voor na de operatie want de diameter van de M cups is te klein denk ik. Misschien bestel ik zelf wel n xlarge, ik moet even de diameter vd binnenkant vd cups nakijken, dat staat op hun website.

Ilja, hoe werkt de pomp vd Brava? Pomp ie steeds op en af en zit er n aantal seconden tussen elke zuigjracht? En zuigt t erg hard?
De pomp vd Libento James zuigt en je ziet de borst oppompen tijdens t zuigen en weer leeglopen tijdens de paar seconden pauze, en dan weer oppompen etc. Maar zodra ik de cups eraf haal zijn de borsten weer als normaal.
Luna MKS

Ongelezen bericht 24 apr 2023 13:33

Ja, het is denk ik wel verstandig om grotere cups te bestellen. Maar overleg sowieso alles met Rita Kappel.

Dat de borst na het stoppen weer klein is, is niet vreemd, je bent er net mee begonnen.

Heb je geen rode plekken? Doet het geen zeer? Ik vind je dapper dat je dit doet!

😘💕
Ilja

Ongelezen bericht 24 apr 2023 13:54

De Eve cups zijn heel groot. Je hebt maat M en L. In het begin dacht ik wohw moet ik die dragen? Dat is zo gemaakt omdat de borst steeds groter wordt en er ook dan nog in moet kunnen. Ook na de OK als de borst gevuld is met lipofilling moet de cup niet te klein zijn. Dan drukt de cup het vet plat en kan je deukjes krijgen. Let dus goed op dat dat niet gebeurd. Na de OK heb je ook te maken met zwelling. De borst slinkt langzaam weer. Dat vond ik altijd zo jammer.
Bij mij was de pomp ingesteld op -60. Hij liep langzaam op van -20 naar -60.
Na zoveel seconde liep de zuigkracht weer langzaam terug naar -20.
Een behoorlijk pijnlijke zuigkracht. Ik droeg de cups toen dagelijks 10 uur per borst. Later droeg ik de cups 5 uur per borst op -40. Dit ging beter. Na de operatie droeg ik de cups 5 uur op -20. Hiermee starte ik 1 dag na de OK.
Als ik de cups na 5 uur verwijderde dan waren de borsten flink opgerekt.
Heel langzaam slonken ze weer.
mb06

Ongelezen bericht 05 mei 2023 10:37

Hai Ilja en Luna,

Ik ben nu inmiddels zo'n 1,5 week bezig met de Noogleberry en Libento pomp. Het gaat heel goed, totaal geen pijn, en de cups blijven redelijk goed vaccuum zitten (ene dag beter dan de andere) maar als ik half onderuit lig gaat t goed. Ik heb de pomp constant op de hoogste stand staan (9) en dan voelt prima, zuiging zou wat mij betreft nog wat meer mogen. Mijn bortsen zijn totaal niet opgezwollen na behandeling dus ik vraag me af of t uberhaubt iets doet. Ik heb nu extra cups besteld (ik heb de M, en heb nu de X-L besteld). op dinsdag besteld en ze zitten nog steeds vast in de UK dus ik hoop dat ik ze nog volgende week vrijdag binnen krijg want zaterdag 13 mei is de operatie. De vorige keer zat t pakketje n paar dagen vast bij de douane totdat ik de 22 euro extra had betaald.

Mijn volgende vraag:
Ik heb van dr Kappel t volgende lipopak aangeraden grekregen; https://postoperatievedrukkleding.nl/ho ... leur-beige
Deze is 67 euro, prima op zich in vergelijking met de andere links die ik had gelezen van jou Luna. Wat denk je hiervan? Heb je inmmiddels nog andere links van goede pakken onder deze prijs?

Tijdens mijn consult met Dr kappel heeft ze mij gezegd volgens mij om 6 of 8 weken lang geen bh te dragen, op dit forum lees ik allemaal verhalen dat mensn juist wel n bh moesten dragen. Ik zal t haar even navragen.

Een ding waar ik nog mee zit is dat Dr kappel tijdens t consult zei dat ze wel 200ml per borst kan oogsten...dit lijkt mij zoveel want ik heb nu een 75AA en heb tijdens de explantatie vorig jaar April maar 10ml lipofilling grekregen als klein opstapje naar deze aankomende operatie. 200 lijkt mij erg veel en ik zag ik n andere post van jou dat als er teveel wordt ingespoten alles dood kan gaan.....denk je dat ik t hier met haar over moet hebben want ik weet dat ze echt wel weet wat ze doet. Ik heb gisteren n mammografie laten doen en n echographie en de dokter zei dat er niet veel vet in de borst en t meest weefsel (ook niet veel).
Marieke
Luna MKS

Ongelezen bericht 05 mei 2023 10:50

Als je kleine borsten hebt, is een bh na lipoflling niet echt nodig. Je kunt een sporthemdje dragen eventueel. Als het maar niet te strak zit. Zonder bh kan prima. In combinatie met explantatie is het een ander verhaal. Jij doet alleen lipo.

Rita Kappel weet natuurlijk wat ze doet en zal ter plekke bepalen hoeveel ze inspuit. Ze voelt en ziet vanzelf wel wanneer er niets meer bij kan zodat ze niet teveel inspuit. Maak je er geen zorgen over lieverd. Juist als je het vacuüm apparaat gebruikt kan er iets meer bij omdat als het goed de doorbloeding beter is.

Ik vind die broek er goed uitzien en ook nog een redelijke prijs in vergelijking met vele andere pakken.

Succes lieverd!😘💕
mb06

Ongelezen bericht 05 mei 2023 11:51

Dank je wel Luna,
Ik heb t drukpak besteld.
Ik hou je op de hoogte.
Marieke
mb06

Ongelezen bericht 12 mei 2023 08:59

Hai Luna,
Ik heb snel een vraag voor jou. Gisterenavond in NL aangekomen voor de operatie morgen. Het drukpak dat ik heb besteld is echt krap, nu kijk ik vandaag of m kan omruilen voor n maat groter.

Nu heeft mijn moeder wel n shape broek, die zit bijna hetzelfde is als de drukbroek naar mijn idee, hij komt zelfs tot ver boven de navel en de drukbroek van Qliniq komt maar tot aan de navel. Ik denk persoonlijk dat n broek tot aan de navel niet hoog genoeg is daar ik ervan uit ga dat ze weer (net als de vorige keer toen ik 10ml vet per borst kreeg als opstapje) via de navel naar binnen gaat om vet te oogsten dus het lijkt mij dat ik n hogere broek moet hebben voor na de operatie.

Denk jij dat n shape broek zeker zo goed is als n druk broek? De shape broek is misschien iets dunner van materiaal maar voelt heel comfortable en hij sluit erg mooi aan, geeft druk maar niet teveel. Ik heb dr Kappel al n bericht gestuurd maar wilde jouw mening ook vragen.
Best zenuwachtig voor de operatie en vooral voor de pijn erna.....
Plaats reactie

Terug naar “Informatie en vragen lipofilling”