Susantje schreef: β23 mar 2023 13:01
Vandaag voor consult bij dr. Beekman geweest.
Gisteren is de MRI gemaakt en blijkt dat beide implantaten intracapsulair gescheurd zijn.
Ze kan geen siliconen ophopingen vinden in de lymfeklieren of andere afwijkingen.
Heb brief meegekregen voor het Alexander Monro ZH.
Zij zei dat een herstel operatie nooit vergoed wordt.. daar schrok ik wel van!
Later zwakte ze dit af en zei het eigenlijk niet zo goed te weten en ik daarvoor bij de chirurg moet zijn.
Mijn klachten kunnen goed komen door de siliconen maar ze schrijft hierover: "We hebben met pt besproken dat er op dit moment geen test bestaat om een relatie tussen haar klachten en siliconen borstprotheses aan te tonen dan wel uit te sluiten."
Bloedonderzoek is gedaan en komt volgende week de uitslag van.
Het is een bijzonder sympathieke vrouw en arts, blij dat ik naar haar toegegaan ben!
Hoi lieverd, wat naar dat je in beide implantaten een scheur hebt zitten! Gelukkig nog binnen het kapsel. Hoewel er pas tijdens de operatie echt goed zichtbaar wordt hoe de staat van de implantaten en het kapsel is.
Aan de andere kant is het wel weer een geluk bij een ongeluk, want nu zal de explantatie operatie zonder moeite vergoed worden.
Jij hebt wel degelijk recht op vergoeding van een nieuwe reconstructie! Dokter Beekman is helaas niet bekend met alle regels, maar dat maakt verder niet uit.
Deze brief van haar is op zich voldoende voor de pc. En verder hoeft de pc ook geen brief van Djoeke Beekman naar de zorgverzekeraar te sturen. Enkel het rapport van de radioloog waarin staat dat implantaten gescheurd zijn.
Bij het Alexander Monro ziekenhuis kun je naar dokter Derks, dokter Ferdinandus of dokter Rhemrev-Pieters voor lipofilling. Hopelijk krijg je groen licht voor lipofilling. Je moet wel voldoende vet hebben, maar ik denk dat Rita Kappel jou al had gezegd dat je dat wel hebt. Laat je op geen enkele wijze nieuwe implantaten aansmeren!
Laat maar weten wanneer je naar het ziekenhuis gaat
Dikke kus en heel veel succes!