Hoi allemaal,
Ook ik wil graag mijn verhaal met jullie delen,
Ik heb 11 jaar geleden een bv ondergaan, ik had een lege b cup en voelde me mijn hele leven al onzeker over mijn borsten.
Ik heb in België , Zolder mijn borstvergroting laten uitvoeren.Dat gebeurde onder sedatie , tijdens de ingreep kwam ik bij bewustzijn en heb geschreeuwd van de pijn, dit was echt een traumatische ervaring! Maar ik was zoooo blij met mijn nieuwe borsten , anatomische vorm 290 cc, en had een prachtige d cup ,
Ik was zoooo blij met mijn nieuwe ik …
Een aantal jaar geleden kreeg ik een bult onder mijn oksel, ik maakte een afspraak bij de huisarts en ze gaf aan dat het niks ernstigs was en Wrs van het scheren kwam , natuurlijk vertelde ik haar dat ik implantaten heb en me zorgen maakte … ik denk dat ik wel 5 x dit heb aangekaart en uiteindelijk werd er een echo gemaakt van mijn oksel , niks te zien … ik was gerustgesteld!! Verder kwam in terecht in het ziekenhuis bij de internist / oncoloog , uit mijn bloedwaarden bleek dat ik te hoge trombocyten heb ( bloedplaatjes) en ik kreeg een beenmerg punctie , inderdaad het bleek dat er iets mis gaat in mijn beenmerg ….. ik moet onder controle blijven bij de arts … ik ging verder met dingen uitzoeken en kwam terecht bij een holistisch arts en ging aan de slag met een dieet , het vermijden van ( toegevoegde )suikers , inmiddels doe ik dit ruim 13 maanden en zijn mijn waardes iets gezakt …
Ondertussen was het programma moordtieten op tv geweest , maar ik zat in een ontkenningsfase, ik was ook zo blij met mijn borsten het kon toch niet zo zijn ?!?
Ik had dus last van de afwijkende bloedwaarden , was meer vermoeid , last van spierpijn, gewrichtspijn, mijn geheugen is slecht …. Maar ik gaf mijn werk en drukke leven de schuld …
En toch bleef er iets knagen , ik voelde dat ik actie moest ondernemen…
Ik heb de huisarts gevraagd of ik een echo mocht maken van mijn implantaten, omdat ik dit nog nooit heb laten controleren, ze zijn nu 11 jaar oud. Er was me destijds verteld dat ze 20/25 jaar meegaan ……en omdat het een cohesies gel is dat ze noooooit kunnen lekken …
Vrij snel mocht ik de echo laten maken en al snel bleek dat de implantaten lekken, de rechter is gescheurd en het beeld gaf aan dat de siliconen al in mijn lymfe zitten, daar waar de bult zit …
Ik “wist “ het ….
31/3 worden ze geexplanteerd en tot een aantal dagen geleden voelde ik me goed, totdat nu mijn emotie erbij komt …. Ik heb gehuild …. Ik was zoo blij maar weet ook dat Wrs ik er ziek van wordt .. ik ben bang , voor weer die slappe b cup ….
Lipofilling kan niet bij mij omdat ik te weinig lichaamsvet heb , dat viel me zwaar ..
Ik ga jullie verder op de hoogte houden , na mijn explantatie
Liefs
Explantatie 31/3
Lieve Teddy 19,
Wat een afschuwelijk verhaal weer!
Jij loopt waarschijnlijk al een tijdje rond met een scheur vrees ik.
Ik vind het echt onbegrijpelijk dat artsen zo makkelijk doen en denken dat het niet aan de implantaten kan liggen. Jij hebt nota bene zelf meerdere malen gevraagd of dit het niet kan zijn en een arts die doet daar niets mee! Het meldpunt van het RIVM bestaat al dan 5 jaar. En al meer dan 5 jaar deed het RIVM een inventarisatieonderzoek naar klachten door borstimplantaten. De huisarts had hierover op de hoogte moeten zijn!
Ik ben blij dat je door de documentaire toch verder bent gaan zoeken en hebt aangedrongen op een echo. En heel blij dat die troep er al snel uit wordt gehaald.
Geloof me, jij zult blij zijn met je B. Je bent slank, daar past een B prima bij. Jouw gezondheid is belangrijker dan je borsten.
Ik wens je ontzettend veel sterkte!
En zet je op ons lijstje.
Heel veel liefs, Luna

Ik heb je bericht naar het voorstel deel verplaatst.
Wat een afschuwelijk verhaal weer!
Ik vind het echt onbegrijpelijk dat artsen zo makkelijk doen en denken dat het niet aan de implantaten kan liggen. Jij hebt nota bene zelf meerdere malen gevraagd of dit het niet kan zijn en een arts die doet daar niets mee! Het meldpunt van het RIVM bestaat al dan 5 jaar. En al meer dan 5 jaar deed het RIVM een inventarisatieonderzoek naar klachten door borstimplantaten. De huisarts had hierover op de hoogte moeten zijn!
Ik ben blij dat je door de documentaire toch verder bent gaan zoeken en hebt aangedrongen op een echo. En heel blij dat die troep er al snel uit wordt gehaald.
Geloof me, jij zult blij zijn met je B. Je bent slank, daar past een B prima bij. Jouw gezondheid is belangrijker dan je borsten.
Ik wens je ontzettend veel sterkte!
Heel veel liefs, Luna
Ik heb je bericht naar het voorstel deel verplaatst.
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op
The sound of silence speaks louder than words
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op
The sound of silence speaks louder than words
Wat een schokkend verhaal weer, Teddy.
Weet je gesteund door alle meiden, die herkennen hoe jij je nu voelt.
Gelukkig gaan ze eruit en, wat Luna ook al zegt, je zult blij zijn met je B.
Sterkte de komende tijd.
Liefs,
Margreet

Weet je gesteund door alle meiden, die herkennen hoe jij je nu voelt.
Gelukkig gaan ze eruit en, wat Luna ook al zegt, je zult blij zijn met je B.
Sterkte de komende tijd.
Liefs,
Margreet
Wij vrouwen zijn beresterk en laten ons niet uit het veld slaan
2011 borstkanker, 2012 implantaat Allergan
explantatie 24-09-2022 dr. de Vries
2011 borstkanker, 2012 implantaat Allergan
explantatie 24-09-2022 dr. de Vries