Jasmina

Protheses vanwege cosmetische reden.
Jasmina

Ongelezen bericht 25 aug 2012 17:26

Implantaten: Mentor, 350cc

Hallo dames,

na een lange zoektocht op het internet naar info over explantatie kwam ik terecht op dit forum. Ben jullie al een geruime tijd aan het volgen en heb me vandaag uiteindelijk ook aangemeld.

Allereerst wil ik allen bedanken voor de ervaringen die gedeeld worden, door de vele positieve reacties die ik hier heb gelezen ga ik hopelijk ook over tot een explantatie!

Mijn verhaal/ervaring in het kort:

Sinds vorig jaar mei is mijn boezem voorzien van een tweetal protheses, merk: Mentor, 350 cc. Ik weet niet wat mij bezielde maar ik had na een paar maanden al gelijk heel veel spijt en inmiddels ook veel rugklachten :( Mijn voornaamste reden om borstimplantaten te nemen was eigenlijk omdat ik assymetrische borsten had. Mijn ene borst was wat voller dan de andere en dit bezorgde mij onnodig veel zorgen. Wat blijkt?! Na de implantaten heb ik nog steeds assymetrische borsten omdat de chirurg daar helemaal geen rekening mee heeft gehouden!
Maargoed ook al was dat recht gezet, dan nog zou ik van ze af willen, maar ik weet geen raad...

De chirurg waarvoor ik voor de borstvergroting heen ben wil ze er niet uithalen.. ik heb hem verteld dat ik een explantatie wil, maar hij zei dat het er heel lelijk uit zou zien en dat ze gaan hangen.. ik heb geen vertrouwen in hem, dus een explantatie bij hem is geen optie.

Nu zit ik met een heleboel vragen...

Hoe gaat dit in zijn werk?
Is het een pijnlijke operatie?
Hoeveel gaat het mij kosten?
Welke chirurg raden jullie mij aan?
Is het laten verwijderen van de kapsels noodzakelijk?
Wat zijn de risico's als je ze laat zitten ivm financiële redenen?
Worden de littekens erger? Of valt dat mee?
Hoe lang zijn de wachttijden ongeveer voor een consult en/of operatie?

Er gaat zoveel door mijn hoofd heen...

Ik ben dan ook lid geworden met de hoop dat de meiden met wat meer ervaring mij hierbij zouden kunnen helpen =)

De belangrijkste vraag die mij nu bezighoudt is of ze na de implantatie er zo slecht uit komen te zien? Nu is het zo dat ze er bij mij nog niet zo lang in zitten (ong 1,5 jaar) maar het gaat wel om 350 cc.. wat zijn jullie ervaringen over het uitzicht ná de explantatie en het herstel van de borsten?
Luna MKS

Ongelezen bericht 25 aug 2012 19:23

Hoi Jasmina,
Afbeelding
Dapper van je dat je een explantatie overweegt.
Hieronder geef ik antwoord op je vragen.

Is het een pijnlijke operatie?
Bij mij was de explantatie pijnlijker dan de implantatie, maar het herstel van de explantatie was 10X minder pijnlijk en minder lang dan de implantatie, want daar had ik wekenlang pijn van. Van de explantatie helemaal niet. Heb maar 2 dagen pijnstilling genomen.
Lees hier meer over hoe de operatie in zijn werk gaat: http://klachtensilicon.forum2go.nl/voor ... -t182.html
Hoeveel gaat het mij kosten?
Bij het Slotervaart inclusief verwijderen kapsels op dit moment 2800,-
Welke chirurg raden jullie mij aan?
Zie hier onze lijst met goede chirurgen: http://klachtensilicon.forum2go.nl/expl ... -t236.html
Is het laten verwijderen van de kapsels noodzakelijk?
JA! Lees hier waarom: http://klachtensilicon.forum2go.nl/waar ... -t475.html
Wat zijn de risico's als je ze laat zitten ivm financiële redenen?
Nou, hier lees je genoeg over alle risico’s.
http://klachtensilicon.forum2go.nl/risi ... n-f15.html
Worden de littekens erger? Of valt dat mee?
Nee, zeker niet bij de chirurgen die wij op ons lijstje hebben staan. Dat zijn hele goede die het heel netjes kunnen.
Hoe lang zijn de wachttijden ongeveer voor een consult en/of operatie?
Dat verschilt per maand. De ene maand zijn deze langer dan de andere. Neem contact op met het ziekenhuis en vraag het even.
Of ze na de implantatie er zo slecht uit komen te zien?
Heb je onze explantatie foto’s gezien? http://klachtensilicon.forum2go.nl/foto ... -t192.html Je ziet dat het er heel mooi uit komt te zien. Als je nog niet zo oud bent, dan kan de borst zich goed herstellen. Alleen hebben wij (de dames op de foto’s) allemaal protheses gehad rond de 250 cc. Een stuk minder zwaar dan de jouwe, maar ik denk dat het niet zo heel veel verschil uitmaakt hoor. Maar goed, ik ben natuurlijk geen pc. Alleen een pc kan dat zien en zeker niet jouw pc. Heel goed dat je daar niet in trapt. Wat een eikel!!
Je hebt ze pas 1,5 jaar in dat is zeker niet lang hoor. Dus dat scheelt ook weer een hoop.

Fijn dat je je verhaal hebt geplaatst. Zou je ook dit even willen lezen? http://klachtensilicon.forum2go.nl/bela ... -t326.html

Maak zo snel mogelijk een afspraak bij het Slotervaart. Daar heb je grotere kans om je operatie vergoed te krijgen denk ik. Probeer het in ieder geval. Wie weet gaat het lukken. Vertel de arts dat je veel klachten hebt.

Heb je nog vragen, stel ze gerust.
Heel veel sterkte verder in deze lange weg die je hebt te gaan. Maar wel 1 met een mooi einde voor jou, je lichaam, je LEVEN!

Liefs, Luna
Jasmina

Ongelezen bericht 26 aug 2012 01:50

Hoi Luna,

hartstikke bedankt voor je antwoorden..

Ik woon in het Noorden van het land dus ik dacht eerder aan Mevr Kappel, ik ben veel positieve reacties over haar tegengekomen. Alleen jammer van de prijs. Ik ben nog studente dus heb het wel een beetje krap. Wil er echter absoluut niet zo heel lang mee wachten.. hoe langer ze er in zitten, hoe minder uiteindelijk het resultaat dunkt mij.

Mijn vraag over het verwijderen van de kapsels was meer omdat ik eigenlijk weinig tot geen klachten heb ervaren.. alleen rugklachten, omdat ze wat aan de zwaardere kant zijn in vergelijking met mijn lichaam denk ik. Word het dan ook zo aangeraden om de kapsels te laten verwijderen? OF alleen écht bij klachten? (als het financieel mee zat, zou ik er natuurlijk ook voor de zekerheid voor kiezen om de kapsels ook weg te halen, maar bij het Slotervaart bv scheelt dat wel gauw een paar duizend euro en dat is niet niks voor een studente..)

Ow ik wist niks over het vergoed krijgen van de explantatie, ik ging er eigenlijk niet van uit. Zijn er mensen waarbij dit überhaupt is gelukt?

Voor de rest ben ik nog niet zo oud nee (25 jr) en dat ze er niet zo lang in zitten zorgt ervoor dat ik blijf hopen op een resultaat die nog wel zou meevallen.. het is dat mijn chirurg mij zo bang heeft gemaakt en ik eerst alle antwoorden op mijn vragen wil voordat ik hier aan wil beginnen :(

Thnx voor je hulp en ik zal de vragenlijst zsm invullen en opsturen ;)

Als mij nog wat te binnen schiet zal ik hier komen vragen voor advies.. hoop niet dat ik de dames hier een koppijn bezorg straks met mijn oneindige vragen haha :)
sanne

Ongelezen bericht 26 aug 2012 10:00

Hallo Jasmina,

Ik ga me ook laten opereren door Dr.Kappel.

Heb de implantaten meer dan 7 jaar en flinke klachten en krijg niks vergoed dus zou daar maar niet vanuit gaan.

Ben bij diverse artsen geweest en heb bij haar het beste gevoel...

Tis idd veel geld.... :(
Maar ik lees dat je verschil hebt qua borsten juist dan is het belangrijk om het door een ervaren arts te laten doen.

Als ik jou was zou ik een verwijsbrief vragen voor Dr. Kappel en evt Slotervaart dan krijg je de kosten van het consult namelijk vergoed.

En daarna pas een besluit nemen....

Krijg deze week te horen wanneer in september ik geopereerd word door Dr.Kappel

Groetjes Sanne
Luna MKS

Ongelezen bericht 26 aug 2012 10:28

Kans is inderdaad heel erg klein dat je het vergoed krijgt hoor.
Dr. Kappel is een prima keuze. Absoluut! Zij heeft ervaring als geen ander met explantaties bij klachten. 1 nadeel is wel dat ze veel duurder is dan een ziekenhuis en ook is de kans op vergoeding vele malen kleiner. In het ziekenhuis kun je nog wel eens mazzel hebben. Maar lang niet altijd hoor.
Ik zou als ik jou was gewoon zo snel mogelijk een verwijzing vragen en beide artsen bezoeken. Eens kijken wat ze zeggen. In het Slotervaart blijf je overnachten en kun je de volgende dag terug naar huis reizen. Meteen na de operatie zo'n reis is niet te doen natuurlijk, maar na 1 dag wel.

Maak een afspraak bij je huisarts voor de verwijzing + bel meteen dr. Kappel en het Slotervaart voor afspraken daar. Zo hoef je minder lang te wachten, want tegen de tijd dat je ergens aan de beurt bent, ben je minimaal 3 weken verder. Bij Kappel kun je soms wel heel snel terecht hoor. Dus bel haar even. Wie weet heeft ze snel een plekje voor je. Ik belde en mocht meteen dezelfde dag komen. Ze doet altijd heel veel moeite voor patienten. Bij het Slotervaart zijn ze ook behulpzaam hoor. Daar heb ik ook zeer goede ervaringen. Vollop keus voor ons gelukkig.

Succes Jasmine!

Liefs, Luna

ps. Je mag zoveel vragen als je wilt hoor. Daar zijn we voor.
Jasmina

Ongelezen bericht 26 aug 2012 15:30

Sanne en Luna..

ik volg jullie advies op en zal zsm een afspraak proberen te regelen bij Dr Kappel en bij het Slotervaart.

Ik heb nog een aantal vragen voor de mensen die ervaring hebben met deze chirurgen..

* Is overnachting bij het Slotervaart/ dr Kappel noodzakelijk? Ik wil het liefst eigenlijk dezelfde dag nog naar huis, is dit niet te doen?

* Zijn hier op het forum nog dames die ook rond de 350 cc of meer in hadden waarbij een lift niet noodzakelijk was? Ik hoop namelijk stiekem op niet hangende borsten maar lees dat de meeste rond de 250 cc in hadden, dit ontmoedigt mij wel een beetje :( (is de grootte meer bepalend voor het uiteindelijke resultaat? dan de tijd dat de siliconen er in zitten?)
Luna MKS

Ongelezen bericht 26 aug 2012 17:38

Bij Kappel blijf je niet overnachten. In het Slotervaart meestal wel. De meeste vinden dat juist erg prettig. Het is ook prettiger hoor, want de eerste nacht kan zwaar zijn. En zo heb je meteen iemand aan je bed staan mocht er iets mis gaan.
De meeste hebben rond 250 cc. Wie boven de 35 cc heeft weet ik niet precies. Ik zal eens kijken of ik daar achter kan komen.
De grootte is wel erg bepalend. Maar je had ze maar 1,5 jaar in dus wie weet dat dit nog een verschil maakt. Dr. Kappel en de pc's in het Slotervaart kunnen heel goed inschatten hoe het eruit gaat zien. Maak meteen een afspraak morgen. Bellen, bellen, bellen!

Wees wel voorbereid op de prijs he? De operatie kost heel veel geld en als je een lift laat doen komt daar nog eens zo'n 1600,- bovenop! Laat je dus goed adviseren.

Sterkte en succes Jasmine!!

En laat je niet uit het veld slaan!! Alles gaat goedkomen. Er komt wel een oplossing. Het is jouw tijd voor verandering en deze zal komen!!
Wees erg duidelijk in je klachten. Ga naar je huisarts en vertel dat je rugklachten hebt door de protheses en dat je ze om die reden eruit wilt. Meestal worden borstverkleiningen bij rugklachten ook vergoed. Dus wie weet ook dit. Probeer alles uit de kast te halen!!
sanne

Ongelezen bericht 26 aug 2012 17:40

Goedzo meid!

Nou ik kom helemaal uit het zuiden dus ik blijf daar een paar nachten slapen in een hotel tot de drains eruit kunnen.

Maar een explantatie is net als een implantatie een dagbehandeling dus woon je dicht in de buurt kun je gewoon naar huis.

Je moet dan alleen terug voor het verwijderen van de drains en op controle na ongeveer 2 weken.

Over het uiteindelijke resultaat kan ook een arts je weinig vertellen de borst moet zich opnieuw gaan zetten en ze zei tegen mij dat het zeker 6 maanden duurt voordat je er iets over kunt zeggen. En verschilt ook weer van persoon tot persoon.

Betaal liever nu iets meer en dat ik er een goed gevoel bij heb gaat tenslotte om mijn lichaam en daar ben ik zuinig op.... Snap niet dat ik er ooit voor gekozen heb maarja dat doet onzekerheid met je....

We maken er maar het beste van....

EN vergeet niet dat je ook een bedrag kunt terug krijgen via de belasting volgend jaar

Groetjes Sanne
Lena

Ongelezen bericht 26 aug 2012 18:08

Hoi Jasmina,

Ik las je verhaal en vind het heel moedig en verstandig van je dat je een explantatie overweegt zo snel na je borstvergroting. Ik wilde dat ik dat ook gedaan had. Ik had mijn implantaten 14 jaar en heb behoorlijk veel klachten ontwikkeld. In juli zijn ze eruit gehaald en ze hadden behoorlijk doorgezweten. Mijn borsten zijn ook niet helemaal hetzelfde en ik had 400 cc in elke borst. Ik ging van een A naar een C cup. En hoe zien ze er nu uit, nou inderdaad weer klein, maar ik heb ze zo veel liever dan met de protheses. Ik heb weer een A cup, maar toch ziet mijn vel er niet echt uitgerekt uit. De ene borst is wel iets meer ingedeukt als de andere, maar het kan me eigenlijk niet schelen. Bij Hunkemoller kun je de Maximizer bh kopen, dus met kleding zie je niet dat ik bijna niets heb. De enige die mijn borsten ziet, ben ik zelf. En mocht ik ooit weer een vriend krijgen in de toekomst dan is hij geen knip voor zijn neus waard als hij commentaar zou hebben op mijn kleine borsten. Ik ben juist zo blij met mijn nieuwe kleine borsten, ze voelen veel meer van mij. Ik ben niet meer ongerust over de protheses. Je doet jezelf een groot kado door ze er weer uit te halen. Ik ben geopereerd in het Slotervaart ziekenhuis bij dr. Loenen en ben daar heel correct behandeld. Na mijn eerste consult kon ik al over 3 weken geopereerd worden. En het is me zo ontzettend meegevallen. Ik had geen drains nodig en het herstel van mijn borsten is heel voorspoedig gegaan. Ik heb nu 6 weken later, nauwelijks nog pijn, althans echt pijn hebben ze nooit gedaan. Het was zo veel minder zwaar dan bij de implantatie. Alsof mijn borsten zelf ook ontzettend opgelucht waren dat die dingen er uit waren. Ik kon ook dezelfde avond naar huis. Maar bij iedereen verloopt de operatie anders hoor. Mijn klachten zijn nog niet afgenomen, maar ik heb goede hoop dat dit nog wel gaat gebeuren. Ik vind grote borsten niet eens meer mooi. Volg je gevoel en volgens mij zit bij jou wel goed.
Veel sterkte.
Liefs
Lena
Luna MKS

Ongelezen bericht 26 aug 2012 18:13

Jasmine, je leest het goed. 400cc!! En Lena is een stuk ouder dan jij hoor.
Er is hoop _YEAH_
Luna MKS

Ongelezen bericht 26 aug 2012 18:17

Sheltje had 300 cc en is tevreden. Mitch had 290 cc en is tevreden. Allemaal zonder lift. Starz had/heeft net als jij 350 cc. Ik weet niet of ze al is geopereerd. Ze heeft geen berichten meer geplaatst volgens mij.
Wendy

Ongelezen bericht 26 aug 2012 20:43

Wat goed dat je nu al een explantatie overweegt Jasmina! Ik wilde dat ik het het JAREN eerder ook had gedaan (net als de andere dames hier op het forum). Ik had idd ook rond de 250 cc maar ik had mijn implantaten 11 jaar lang! En ondertussen 1 kindje gekregen. Al met al vind ik het resultaat prima zo na mijn explantatie! Mijn borsten zijn erg happy :D . Ik had voor de bv ongelijke borsten maar dat is bij heel veel vrouwen zo. Als ik een push up bh draag zie je echt geen verschil meer! Zelf ben ik door dr Kappel geopereerd en heb goede ervaringen met haar. Maar qua budget is het Slotervaart misschien geen gek idee! Je zult geen spijt hebben van een explantatie!
Succes !
Everything has beauty, but not everyone sees it. - Confucius
Pia

Ongelezen bericht 26 aug 2012 22:42

Welkom hier. Wat goed dat je voor een explantatie gaat.
Ben er ook voor gegaan en nog steeds hartstikke happy.
Borsten zijn zoveel mooier en zachter zonder dat nepspul erin.
Lees alle explantatieverhalen hier.
Niemand heeft spijt iedereen is zeer opgelucht.
Siliconen zijn ondingen.
Liever natuurlijk plat dan nep plastic...
jorien

Ongelezen bericht 02 sep 2012 10:40

Hoi Jasmina,

Hopelijk sta je achter jou besluit en zet je door, je bent nog zoooo jong en het is toch jammer als later blijkt dat ook jij klachten krijgt ivm silliconenvergiftiging.
Iets in je hoofd moet jou vertellen dat je goed bent zoals je bent, en dr.Kappel is zeer vakkundig, zij heeft mij een aantal jaren geleden geopereerd en ik ben blij dat ze eruit zijn.
De littekens zijn bijna niet meer te zien en eigenlijk ben ik tevreden met mijn kleine borsten, a-cupje ( hihi)
Mijn protheses waren maar 70cc inhoud, dus das niet zoveel.
Voor mij was de dag van explantatie een feestdag, voor jou hopelijk ook!
Alles komt goed meissie............zet m op.

Lieve groetjes, Jorien
Carpe Diem
Jasmina

Ongelezen bericht 18 sep 2012 00:20

Luna, wat lief dat je dat allemaal even voor mij hebt uitgezocht! Het verhaal van Lena doet me goed.

Is een verwijsbrief noodzakelijk voor een consult?

Heb nog steeds niet kunnen bellen door de angst... ik ben elke dag aan het bedenken wat ik eventueel kan vragen als ik daar straks ben, wil er wel goed voorbereid heen.

Hoop morgen te kunnen bellen voor een afspraak @ Slotervaart.

Dames allemaal bedankt voor jullie steun overigens =) deze ervaringen kan ik zeker goed gebruiken!
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”