BELANGRIJK! Klachten door implantaten melden bij het MEBI

Zie hier waar je klachten kunt melden.
Luna MKS

Ongelezen bericht 03 feb 2023 13:25

Het MEBI bestaat nu 5 jaar πŸ₯³

Binnenkort komt het MEBI weer met hun jaarrapportage van het voorgaande jaar.

We zijn benieuwd hoeveel meldingen er zijn geweest en of dit redelijk overeenkomt met de meldingen bij ons.

Hier vind je eerdere jaarrapportages.

Meld allen jullie klachten! πŸ’ͺ
Linda77

Ongelezen bericht 05 feb 2023 17:44

Ik heb vandaag mijn klachten gemeld vanaf BV tot nu..
πŸŽ—πŸŽ—πŸŽ— BV 2006 met de anatomische McGhan 385 CC deels onder de spier ivm tubulaire borst, nu traject voor explantatie bij Dr. Kappel. Protheses gescheurd en van binnen kapot, ingekapselde siliconen in lymfe links. Klachten: oa helse pijnen in benen, vroegtijdige slijtage en operatie aan rug en enkel, spierzwakte, spierpijnen, zenuw- en gewrichtspijnen. πŸŽ—πŸŽ—πŸŽ—
Luna MKS

Ongelezen bericht 06 feb 2023 10:28

Linda77 schreef: ↑
05 feb 2023 17:44
Supergoed lieverd! Hoop dat anderen met je meedoen. Melden is echt heel erg belangrijk in de strijd tegen borstimplantaten. Als er heel veel meldingen komen van zieke vrouwen, dan zal de overheid toch een keer de keuze moeten maken om deze hulpmiddelen van de markt te halen. Daar strijden we voor! En dat ze meer investeren in veiligere alternatieven.

Kusss! 😘
Linda77

Ongelezen bericht 06 feb 2023 15:11

Luna MKS schreef: ↑
06 feb 2023 10:28
05 feb 2023 17:44
Supergoed lieverd! Hoop dat anderen met je meedoen. Melden is echt heel erg belangrijk in de strijd tegen borstimplantaten. Als er heel veel meldingen komen van zieke vrouwen, dan zal de overheid toch een keer de keuze moeten maken om deze hulpmiddelen van de markt te halen. Daar strijden we voor! En dat ze meer investeren in veiligere alternatieven.

Kusss! 😘
Geen probleem, als ik meer kan doen kan je me altijd vragen; ik help graag!

Ik vond overigens dat ze goed doorvroegen naar de inhoud van mijn klachten; wanneer, hoe erg, dat soort dingen. Een mail terug waar ik met mijn hele verhaal op terug heb gereageerd, dus een beetje buiten de lijntjes gekleurd :lol: Zo'n formulier is natuurlijk de standaard vragen, maar ik heb ze meer gegeven dan ze vroegen.

Vanmorgen bij de Huisarts geweest en daar nog even mijn beklag gedaan over de mammografie. Blijf het zo'n struikelblok vinden; ja, het is protocol. Maar dat was aderlaten in de middeleeuwen ook! :evil:
Mijn Huisarts is deels opgeleid door Nanayakkara, holistisch ingesteld, en kan goed luisteren. Heb hem dus even goed bijgepraat over het siliconenvraagstuk. Weer een puntje voor ons!
πŸŽ—πŸŽ—πŸŽ— BV 2006 met de anatomische McGhan 385 CC deels onder de spier ivm tubulaire borst, nu traject voor explantatie bij Dr. Kappel. Protheses gescheurd en van binnen kapot, ingekapselde siliconen in lymfe links. Klachten: oa helse pijnen in benen, vroegtijdige slijtage en operatie aan rug en enkel, spierzwakte, spierpijnen, zenuw- en gewrichtspijnen. πŸŽ—πŸŽ—πŸŽ—
Luna MKS

Ongelezen bericht 17 feb 2023 09:53

06 feb 2023 15:11
Geen probleem, als ik meer kan doen kan je me altijd vragen; ik help graag!

Ik vond overigens dat ze goed doorvroegen naar de inhoud van mijn klachten; wanneer, hoe erg, dat soort dingen. Een mail terug waar ik met mijn hele verhaal op terug heb gereageerd, dus een beetje buiten de lijntjes gekleurd :lol: Zo'n formulier is natuurlijk de standaard vragen, maar ik heb ze meer gegeven dan ze vroegen.

Vanmorgen bij de Huisarts geweest en daar nog even mijn beklag gedaan over de mammografie. Blijf het zo'n struikelblok vinden; ja, het is protocol. Maar dat was aderlaten in de middeleeuwen ook! :evil:
Mijn Huisarts is deels opgeleid door Nanayakkara, holistisch ingesteld, en kan goed luisteren. Heb hem dus even goed bijgepraat over het siliconenvraagstuk. Weer een puntje voor ons!
HΓ© lieve Linda, ik had jouw berichtje wel gelezen, maar nog niet op gereageerd.
Goed van je dat je er flink werk van maakt!πŸ’ͺ
Wat betreft de mammo zou ik je nogmaals willen vragen toch een melding te doen bij het Landelijk Meldpunt Zorg. Daar horen deze meldingen te komen en hoe meer meldingen, hoe sneller de overheid hier iets mee zal doen.

Lieve andere vrouwen,
Meld allen jullie klachten bij het MEBI! πŸ’ͺ

Fijne dag!πŸ€—
Luna MKS

Ongelezen bericht 20 feb 2023 18:10

Voor de volledigheid plaats ik hier ook nog even het NOS artikel van vandaag.

Bijna duizend meldingen bij het MEBI Meldpunt en Expertisecentrum Bijwerkingen Implantaten. Helaas is het aantal vrouwen die jaarlijks implantaten krijgen niet juist vernoemd. Volgens DBIR zijn dit rond 10.000 patiΓ«nten.

Video van de uitzending.
Luna MKS

Ongelezen bericht 20 feb 2023 19:17

Factsheet meldingen borstimplantaten van juli 2017 tot en met december 2022

Helaas krijgen wij nog steeds veel meer meldingen binnen dan het RIVM...

Meld alsjeblieft je klachten!πŸ’ͺ
Luna MKS

Ongelezen bericht 03 mar 2023 10:06

Meld allen jullie klachten! πŸ’ͺ

1000 meldingen bij het RIVM sinds 2017 staat niet in verhouding met het aantal meldingen bij ons!
Luna MKS

Ongelezen bericht 17 mar 2023 13:44

Lieve vrouwen, meld allen jullie klachten!
Wij hebben sinds 1992 ruim 8300 meldingen ontvangen. Waar blijven de aantallen bij het RIVM?

Samen sterk!πŸ’ͺ
Alina35

Ongelezen bericht 17 mar 2023 21:14

Hi Luna

Ik had geen ernstige klachten maar vermoed dat er mogelijk wel een kans bestaat dat de klachten die ik had een relatie hebben met de implantaten. Dus zojuist mijn melding afgerond

Fijne avond

Groetjes Alina35
Luna MKS

Ongelezen bericht 18 mar 2023 08:37

Alina35 schreef: ↑
17 mar 2023 21:14
Hi Luna

Ik had geen ernstige klachten maar vermoed dat er mogelijk wel een kans bestaat dat de klachten die ik had een relatie hebben met de implantaten. Dus zojuist mijn melding afgerond

Fijne avond

Groetjes Alina35
Ontzettend bedankt lieve Alina!πŸ‘

Ook bij weinig klachten melden. Altijd melden, zodat er een duidelijk beeld ontstaat. Ook zoveel mogelijk informatie geven over eventuele onderliggende aandoeningen of allergieΓ«n en auto-immuniteit in de familie. Vaak hebben juist deze vrouwen problemen door implantaten.

Fijn weekend lieverd!🌻
Pia

Ongelezen bericht 02 apr 2023 19:12

Al 11 jaar geexplanteerd. Nog steeds voel ik opluchting !!
Siliconen zijn ondingen.
Liever natuurlijk plat dan nep plastic...
Luna MKS

Ongelezen bericht 12 apr 2023 10:55

Pia schreef: ↑
02 apr 2023 19:12
Al 11 jaar geexplanteerd. Nog steeds voel ik opluchting !!
πŸ₯³

Meld allen jullie klachten meiden! πŸ’ͺ Zie eerste bericht van dit topic!
Teddy 19

Ongelezen bericht 12 apr 2023 12:48

Hoi!!

Ben gisteren nog anoniem gebeld, ben even kwijt welke organisatie het was , maar heb alles duidelijk doorgegeven , klachten symptomen , en de onduidelijke voorlichting , in mijn geval 11 jaar geleden … hoop zo dat er snel voor vele onbewuste dames duidelijkheid komt 😊
Luna MKS

Ongelezen bericht 12 apr 2023 13:33

Teddy 19 schreef: ↑
12 apr 2023 12:48
Hoi!!

Ben gisteren nog anoniem gebeld, ben even kwijt welke organisatie het was , maar heb alles duidelijk doorgegeven , klachten symptomen , en de onduidelijke voorlichting , in mijn geval 11 jaar geleden … hoop zo dat er snel voor vele onbewuste dames duidelijkheid komt 😊
Heel goed, dankjewel!πŸ™
Plaats reactie

Terug naar β€œMeld klachten!”