Twijfels twijfels

Lees informatie of stel vragen.
Hallo1234

Ongelezen bericht 17 jan 2023 10:38

Haaaai lieve meiden,

Daar ben ik weer. Nog steeds geen keus gemaakt maar ik kom steeds dichterbij!

De prijzen van Mittsu zijn (logischerwijs) flink verhoogd voor explantatie en lipofilling. (Lees: met 1550€... ) maar omdat mijn behandelovereenkomst al klaarstaat blijft de prijs die toen is afgesproken voor 6 maanden staan. Ik moet dus voor maart besluiten of ik de operatie ga doen, wil ik nog voor het afgesproken bedrag geopereerd worden. De operatie zelf hoeft dan niet plaats te vinden voor maart maar mag ook later.

Mijn twijfels zijn nog steeds zó aanwezig.
Ik heb vooral ook geen zin om weer geopereerd te worden, weer te moeten stoppen met sporten tijdelijk, weer smoesjes moet bedenken waarom ik niet kan werken enzovoort.
De ene week heb ik gigantische steken in mijn borsten en ben ik vrij zeker dat ze eruit gaan. De andere week voel ik me prima en denk ik weer: joh, als ze echt zo gevaarlijk zouden zijn dan blablabla.
Dat is heel erg mijn kop in het zand steken en ik weet dat dat vreselijk dom is.

Zijn er meiden die dat herkennen?

Mijn vriend en ik willen over een tijd een huis gaan kopen. Nog een reden waarom ik aan de ene kant denk: het is nu of nooit (straks heb ik er al helemaal geen geld meer voor...) maar ook: ik kan het geld nu zooooveel beter gebruiken en in ons huisje steken.

Stel ik doe het niet dan blijf ik me zorgen maken en we willen ook heel graag een kindje over een jaar of wat. Wil ik het, mocht ik zwanger raken, mijn ongeboren kindje echt aan doen dat het moet ontwikkelingen tussen de verdwaalde siliconen? (Antwoord: Nee.)

Ohja ik heb ook ineens hele vreemde uitslag op mijn benen en last van de gewrichten in mijn handen. Ik moet ergere klachten echt zien te voorkomen maar omdat het allemaal vage klachten zijn is het ook weer moeilijker voor mij om de knoop door te hakken...

Ik schrijf mijn gedachten even uit want dat helpt me. Als jullie tips/adviezen/ervaringen willen delen dan heel erg graag. 💗
Alina35

Ongelezen bericht 17 jan 2023 21:08

Hi hi,

Twijfels over of de implantaten eruit moeten heb ik niet. Dat ze er zsm uit moeten is me meer dan duidelijk. Wat ik alleen lastig vind is dat er zoveel is om over na te denken. Welke arts kies je, wel of niet lipofilling en zo ja doe je dat dan meteen of later, zoveel om rekening mee te houden qua voorbereiding en herstel. Je wilt gewoon niet iets verkeerd doen en niet opnieuw een ‘verkeerde’ beslissing maken. Ik heb weken, maanden alle informatie gezocht die er te vinden is. Ik hoop dat als er over 5, 10 of 20 jaar meer informatie bekend is mijn beslissing (explantatie) van vandaag nog steeds de juiste is.

Ook ik moest bekomen van de schrik toen ik hoorde dat Mittsu de prijzen flink omhoog heeft gegooid. Ik had het wel een beetje aan zien komen maar schrok van het bedrag. Ook begrijpelijk natuurlijk dat de prijzen verhoogd zijn.

Ik denk allen maar; als ze er uiteindelijk (binnen 10 jaar na plaatsen bijv) uit moeten dan kun je het maar beter zsm achter de rug hebben en de schade zo veel mogelijk beperken. Ik ga niet wachten tot de kans steeds groter wordt dat ze scheuren en lekken (hoe langer ze erin zitten hoe hoger die kans maar dat hoef ik je vast niet uit te leggen :)). En nu je er meer van weet ga je toch twijfelen bij elk pijntje en elke klacht of het mogelijk door de siliconen komt.

Wel ook heel herkenbaar - ik hou echt van sporten en voel me daardoor beter en heb ook echt geen zin om daar voor langere tijd mee te moeten stoppen. En ook het onbegrip van mensen is soms heel lastig. Ze snappen wel dat het goed is om ze weg te laten halen maar mensen haken daarna af en begrijpen niet echt wat er allemaal bij komt kijken. Zelfs mijn huisarts die graag een verwijzing wilde schrijven moest ik uitleggen hoe de verwijzing te schrijven en tot 3x uitleggen dat de verwijzing naar een internist en niet naar de chirurg moet (want aan een verwijzing van de huisarts heb ik bij de zorgverzekeraar niets..). Dan helpt het toch dat vrouwen op dit forum je een beetje begrijpen. Het voelt soms toch alsof je er alleen voor staat. Ook omdat het een gevoelig onderwerp is - er zijn bijvoorbeeld veel vrouwen in mijn omgeving die ze ook hebben. En het is toch een keuze die ik zelf gemaakt heb om ze te laten plaatsen (dus ergens voelt het ook als eigen schuld dikke bult - wat natuurlijk niet helemaal zo is want we zijn helemaal niet goed geïnformeerd over de veiligheid en risico’s)

Hopelijk heb je hier wat aan. Ieder z’n eigen keuze natuurlijk - doe wat goed voelt voor jou

Groetjes Sarah
Hallo1234

Ongelezen bericht 17 jan 2023 21:33

Alina35 schreef:
17 jan 2023 21:08
Hi hi,

Twijfels over of de implantaten eruit moeten heb ik niet. Dat ze er zsm uit moeten is me meer dan duidelijk. Wat ik alleen lastig vind is dat er zoveel is om over na te denken. Welke arts kies je, wel of niet lipofilling en zo ja doe je dat dan meteen of later, zoveel om rekening mee te houden qua voorbereiding en herstel. Je wilt gewoon niet iets verkeerd doen en niet opnieuw een ‘verkeerde’ beslissing maken. Ik heb weken, maanden alle informatie gezocht die er te vinden is. Ik hoop dat als er over 5, 10 of 20 jaar meer informatie bekend is mijn beslissing (explantatie) van vandaag nog steeds de juiste is.

Ook ik moest bekomen van de schrik toen ik hoorde dat Mittsu de prijzen flink omhoog heeft gegooid. Ik had het wel een beetje aan zien komen maar schrok van het bedrag. Ook begrijpelijk natuurlijk dat de prijzen verhoogd zijn.

Ik denk allen maar; als ze er uiteindelijk (binnen 10 jaar na plaatsen bijv) uit moeten dan kun je het maar beter zsm achter de rug hebben en de schade zo veel mogelijk beperken. Ik ga niet wachten tot de kans steeds groter wordt dat ze scheuren en lekken (hoe langer ze erin zitten hoe hoger die kans maar dat hoef ik je vast niet uit te leggen :)). En nu je er meer van weet ga je toch twijfelen bij elk pijntje en elke klacht of het mogelijk door de siliconen komt.

Wel ook heel herkenbaar - ik hou echt van sporten en voel me daardoor beter en heb ook echt geen zin om daar voor langere tijd mee te moeten stoppen. En ook het onbegrip van mensen is soms heel lastig. Ze snappen wel dat het goed is om ze weg te laten halen maar mensen haken daarna af en begrijpen niet echt wat er allemaal bij komt kijken. Zelfs mijn huisarts die graag een verwijzing wilde schrijven moest ik uitleggen hoe de verwijzing te schrijven en tot 3x uitleggen dat de verwijzing naar een internist en niet naar de chirurg moet (want aan een verwijzing van de huisarts heb ik bij de zorgverzekeraar niets..). Dan helpt het toch dat vrouwen op dit forum je een beetje begrijpen. Het voelt soms toch alsof je er alleen voor staat. Ook omdat het een gevoelig onderwerp is - er zijn bijvoorbeeld veel vrouwen in mijn omgeving die ze ook hebben. En het is toch een keuze die ik zelf gemaakt heb om ze te laten plaatsen (dus ergens voelt het ook als eigen schuld dikke bult - wat natuurlijk niet helemaal zo is want we zijn helemaal niet goed geïnformeerd over de veiligheid en risico’s)

Hopelijk heb je hier wat aan. Ieder z’n eigen keuze natuurlijk - doe wat goed voelt voor jou

Groetjes Sarah
Bedankt voor je uitgebreide berichtje Sarah 💗
Ik heb in oktober een ontzettend fijn consult gehad bij dokter Niessen en dat voelde voor mij heel goed (ook qua plan vooraf met voeding en dergelijke).
Dat ik voor (eerst) alleen explantatie zou gaan is voor mij uitgesloten dus dat maakt de keus wat 'makkelijker.'

Heb je al besloten bij welke arts je het gaat doen en heb je al consult gehad?

Wat je zegt daar ben ik het helemaal mee eens. Ik weet dat ze er over 7 jaar toch uit moeten en aan vervanging toe zijn (dan zou ik ze 10 jaar hebben) dus dan kan ik het beter zo snel mogelijk laten doen..

Heb je veel klachten? Of is het bij jou ook allemaal wat vaagjes?

Nogmaals bedankt. Het helpt alleen al om er over te praten met meiden die in hetzelfde schuitje zitten. Heel fijn dat dit forum bestaat!
Alina35

Ongelezen bericht 17 jan 2023 21:50

Hi hi

Ik ben ook bij dr Niessen geweest, een paar weken geleden. Voor mij voelt het eigenlijk ook als geen optie om alleen explantatie te doen (heel weinig borstweefsel en daarom bang dat het echt niet mooi wordt als ik ze alleen laat verwijderen. Helaas zal ik nooit meer terug kunnen naar hoe het was voor bv)

Half / eind feb staat mijn operatie gepland.

Qua klachten vind ik het lastig om te zeggen of ze ook echt met de implantaten te maken hebben (maar dat mag de internist binnenkort beoordelen). Ik heb altijd een ontzettend goede rug gehad nooit klachten. Afgelopen 1,5 - 2 jaar heb ik steeds nek en rugklachten en van de zomer een hernia met uitstraling naar m’n hand. Dit is weg gegaan maar is nu ook weer terug gekomen (ik kan niet meer normaal meedoen met yoga les die ik altijd volg). Er zijn zoveel mensen met een hernia maar toch vind ik dit wel bijzonder gezien m’n leeftijd en dat ik best goed op m’n houding let en verder ook heel gezond leef. Pijnklachten borsten, soms brand en steekt het. Gevoelige oksel / okselklieren. Ik heb wel een tijd gehad dat het leek alsof m’n gedachten echt door stroop heen moesten bewegen. Maar hier heb ik niet continue last van. Dit is ook weer weg gegaan dus ik weet niet of dat past bij de klachten van siliconen. Pols en kniegewrichten heb ik af en aan last van, afgelopen maanden kon ik een ui niet eens normaal snijden, daar had ik dan beide handen voor nodig. Ik functioneer verder prima en zou absoluut niet zeggen dat ik ziek ben. En nogmaals, het zijn allemaal klachten die vrouwen zonder implantaten ook kunnen hebben. Maar ik wil gewoon niet langer twijfelen of het door de implantaten komt.

Ik heb de implantaten pas 5,5 jaar. Ik stond toen 100 procent achter de beslissing en met alles wat ik nu weet sta ik er ook weer 100 procent achter dat ik ze weg laat halen

Groetjes Sarah
Luna MKS

Ongelezen bericht 18 jan 2023 06:38

Lieve Sarah,

Dankjewel voor je steun aan je lotgenoten in de verschillende berichten! Zo lief!💖
Ik heb de berichten helaas niet kunnen lezen.
Als er vragen staan, laat me dat weten, oké?

Heel veel liefs, Luna💖💖💖
Plaats reactie

Terug naar “Informatie en vragen lipofilling”