Faye schreef: β20 okt 2022 16:21
even een update.
Vandaag bij de mamapoli verpleegkundige advies gevraagd wat er aan uitwendige protheses zijn voor na de operatie.
Heel goede uitleg gehad en blij dat ik nu meer weet.
Na de operatie krijg ik een tijdelijke zachte prothese i.v.m. de wond die eerst moet helen.
Na een 6 tal weken zal er een vervolg komen waarbij ze gaan kijken voor een zwaardere prothese.
Heel veel opities gezien voor dagelijks en sportgebruik.
Alsook de mogelijkheid voor eventueel natte condities zoals zwemmen.
Heb ook navraag gedaan bij het inplanburo over de operatie. Operatie zal dit jaar niet meer zijn . Er is een wachtlijst. Moet richting januari/februari denken als het een dagopname is.
Indien het klinische operatie wordt is de wachtlijst nog langer.
Hopelijk zal Corona geen roet in het eten gooien. vingers gekruisd.
Liever vandaag nog dan morgen de operatie. Ik ben er helemaal klaar voor. Weg met dat ding. Als ik erover nadenk krijg ik steeds meer een hekel aan dat ding in mijn lichaam.
Aan de andere kant heeft het me wel door een moelijke periode heen gehopen van amputatie na borstkanker. Daarom is het zo 2-ledig.
Ik heb mijn lichaam geaccepteerd vooral in de begin jaren na de amputatie dankzij de prothese. toen wist ik nog van niks. Wat deze dingen kunnen veroorzaken.
En ik voel me sterk. Sterker door de jaren heen. Maar ook weer zwakker soms met alle klachten die ik heb. En ik merk dat ik steeds strammer wordt en pijn krijg (ik voel me soms echt een bejaarde). Maar ik mag niet klagen. Als ik door het forum de verhalen lees, dan weet ik dat ik nog niet bij de vrouwen hoor waarbij er nog veel meer schade is toegebracht door de protheses.
Blij ben ik ook dat ik er toch redelijk snel bij ben en het nog niet jaren door laat gaan dat dat ding mijn lichaam verwoest.
Wat een mengeling van gevoelens kunnen er heersen.
18 november heb ik een vervolg afspraak met mijn PC. Ik wil alles met haar nog even doornemen zodat we op 1 lijn zitten met wat ik wil
Heb ook best veel vragen over hoe het is na de operatie : o.a.
Hoe ziet mijn borst eruit na de operatie is dit strak of is er overschot aan huid?
Hoe is het met mijn borstspier? Zal deze weer wat slinken of blijft deze slap na het verwijderen van de prothese. Ik ben een sporter en heb nu veel last van mijn borstspier.
Door het verwijderen van het kapsel heeft dat ook effect op mijn borstspier?
Wat hou ik van klachten over na de operatie in mijn borst. Krijg ik last van littekenweefsel?
Zijn er vrouwen die hier een antwoord op hebben? Of raad?