Explantatie Dajama01 bij Lichtenegger

Deel je ervaringen en foto's
Dajama01

Ongelezen bericht 09 aug 2022 11:55

👉 Voorsteltopic

4 augustus ben ik bij de kliniek geweest voor een eerste gesprek, de arts was heel duidelijk, ze moeten er heel snel uit en er worden geen nieuwe geplaatst.
De klachten die ik heb zijn allemaal gerelateerd aan de protheses dus daar was geen twijfel over, ook kreeg ik meteen een doorverwijzing voor het VU.
Nu was het afwachten wat de verzekering er van vond maar gisteren al akkoord gekregen dus vrijdag krijg ik een screening en als ik gezond genoeg ben wordt de operatie ingepland, hopelijk gooit mijn spierziekte geen roet in het eten want ik wil ze er zo snel mogelijk uit!
Wel vind ik het enorm spannend, bijna niemand in mijn omgeving weet van mijn protheses dus ik weet ook nog niet hoe ik dit ga vertellen of misschien wel niet.

pfff wat een rollercoaster...
Kaatje61

Ongelezen bericht 09 aug 2022 13:18

Dajama01 schreef:
09 aug 2022 11:55
4 augustus ben ik bij de kliniek geweest voor een eerste gesprek, de arts was heel duidelijk, ze moeten er heel snel uit en er worden geen nieuwe geplaatst.
De klachten die ik heb zijn allemaal gerelateerd aan de protheses dus daar was geen twijfel over, ook kreeg ik meteen een doorverwijzing voor het VU.
Nu was het afwachten wat de verzekering er van vond maar gisteren al akkoord gekregen dus vrijdag krijg ik een screening en als ik gezond genoeg ben wordt de operatie ingepland, hopelijk gooit mijn spierziekte geen roet in het eten want ik wil ze er zo snel mogelijk uit!
Wel vind ik het enorm spannend, bijna niemand in mijn omgeving weet van mijn protheses dus ik weet ook nog niet hoe ik dit ga vertellen of misschien wel niet.

pfff wat een rollercoaster...

Hoi Dajama

Ik laat mijn protheses ook binnenkort verwijderen, en hoewel ik over het algemeen erg open ben over medische dingen vertel ik dit maar aan een select groepje. Vorig jaar ben ik aan borstkanker geopereerd , dat weten de meesten wel. Dus een aantal mensen heb ik gezegd dat ik nog een herstel operatie krijg met lipofilling om er weer netjes uit te zien.

En dan vragen mensen niks verder meer.

En de rest van de 'wereld' waar je zo nu en dan een praatje mee maakt, zoals mijn buren bijvoorbeeld, en een paar oud collega's waar ik nog contact mee heb die vroegen of wij niet op vakantie gingen zoals elk jaar eind September, die heb ik verteld dat ik de vakantie naar voren heb geschoven in verband met een kleine ingreep waar ik ook wat van moet herstellen. En bij vragen zeg ik dan gewoon 'Oh, niks ernstigs maar wel even lastig omdat ik even tijd nodig heb om te herstellen'. En mijn ervaring is dat er dan niet verder gevraagd wordt.

Mijn zussen en mijn kinderen weten van de borstvergroting. Mijn (volwassen) kinderen had ik het ook nooit eerder verteld, ik vond het toch privé. En bij de rest van de mensen heb ik ook niet zo'n zin om de beslissing van destijds nu nog te gaan verdedingen. :oops:

Succes en sterkte, we zitten allemaal in hetzelfde schuitje.

Kaatje
10-11-1994 borstvergroting met 225 cc PIP voor de spier
Explanatie en lipofilling door Dr Roossink JvG 28-09-2022
Dajama01

Ongelezen bericht 09 aug 2022 14:07

Hoi Kaatje,

Dank voor je reactie, idd ik vind het ook een privédingetje, mijn kinderen twijfel ik nog aan of ik het vertel maar ik denk dat het wel want van een c cup naar niks zal wel opvallen :lol: ook voor bij rest van de familie waarschijnlijk maar jammer dan.

Jij ook heel veel succes en sterkte de komende tijd!
Luna MKS

Ongelezen bericht 09 aug 2022 15:34

Lieve Dajama,

Ik lees later jouw berichtje.

Veel liefs, Luna <3
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Luna MKS

Ongelezen bericht 09 aug 2022 17:31

Lieve Dajama,

Heb even je voorstel topic erbij gehaald.
viewtopic.php?t=4314
Wat goed dat je al zoveel gedaan hebt en dat de operatie vergoed wordt👍 Ik had sowieso met niets anders genoegen genomen. Je hebt er gewoon recht op.

Laat ons maar snel weten wanneer je aan de beurt bent, dan tellen we samen met jou af naar jouw grote dag🥳

Al mijn liefs,

Luna😘💕💖💞
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Dajama01

Ongelezen bericht 10 aug 2022 16:17

Dank je wel Luna, ik laat het weten!
Dajama01

Ongelezen bericht 14 sep 2022 17:48

Nou daar ben ik weer, een tijd niet op het forum geweest omdat ik het heel moeilijk heb gehad de afgelopen weken, ik zat echt een beetje in een rouwproces en nog steeds wel maar gisteren zijn mijn protheses dan toch verwijderd.

De pc was behoorlijk geschrokken van wat ze aantrof en heeft veel werk gehad om het allemaal te kunnen verwijderen maar het is gelukt. De protheses waren er beiden heel slecht aan toe erger kon bijna niet, mijn linker borst was ook helemaal ontstoken.

Ze heeft het ook opgestuurd naar pathologie dus dat is nog even spannend. Ik moest nog een nachtje blijven maar vanmorgen kon ik naar huis. Heb nu nog drains hopenlijk mogen die vrijdag weg maar ik ben bang van niet, ze lopen aardig vol.

De pc gaf aan dat ik zeker moet rekenen op een jaar herstel dus daar schrok ik wel van maar we gaan ervoor!
Luna MKS

Ongelezen bericht 14 sep 2022 18:57

Dajama01 schreef:
14 sep 2022 17:48
Nou daar ben ik weer, een tijd niet op het forum geweest omdat ik het heel moeilijk heb gehad de afgelopen weken, ik zat echt een beetje in een rouwproces en nog steeds wel maar gisteren zijn mijn protheses dan toch verwijderd.

De pc was behoorlijk geschrokken van wat ze aantrof en heeft veel werk gehad om het allemaal te kunnen verwijderen maar het is gelukt. De protheses waren er beiden heel slecht aan toe erger kon bijna niet, mijn linker borst was ook helemaal ontstoken.

Ze heeft het ook opgestuurd naar pathologie dus dat is nog even spannend. Ik moest nog een nachtje blijven maar vanmorgen kon ik naar huis. Heb nu nog drains hopenlijk mogen die vrijdag weg maar ik ben bang van niet, ze lopen aardig vol.

De pc gaf aan dat ik zeker moet rekenen op een jaar herstel dus daar schrok ik wel van maar we gaan ervoor!
Lieve Dajama, wat ben ik blij dat je bent verlost van die rommel!🤬

Jammer dat we niet wisten dat het gisteren jouw dag was. Maar snap wel dat je het moeilijk vond om op het forum te komen. Het is niet niks😔

Ik geef je een digitale knuff🤗 en kuss😘

Rust maar lekker uit en herstel maar gauw💐
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Dajama01

Ongelezen bericht 14 sep 2022 20:01

Dank je wel Luna!
Luna MKS

Ongelezen bericht 15 sep 2022 08:10

Dajama01 schreef:
14 sep 2022 20:01
Dank je wel Luna!
Geen dank lieverd. Hopelijk heb je wat kunnen slapen en kunnen die vervelende drains er morgen uit🙏

Wie opereerde jou trouwens?

Dikke kus 😘💞
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Dajama01

Ongelezen bericht 15 sep 2022 09:10

Goedemorgen,

Ik heb redelijk geslapen, die stomme drains zitten wel in de weg, er is wat onduidelijkheid over wanneer ze er uit mogen, tegen mij was gezegd dat ik moest bellen als er meer als 30 cc in zat vanmorgen dan moest het uitgesteld worden naar maandag, nu bel ik vanmorgen en zegt ze, nee haal het vacuum er maar af dan pas kijken of er meer als 30 cc inzit maar volgens haar kunnen ze er gewoon uit morgen dus ik snap er niks meer van maar goed we zien het wel.

Ik ben geopereerd door dr Lichtenegger.
Luna MKS

Ongelezen bericht 15 sep 2022 09:21

Dajama01 schreef:
15 sep 2022 09:10
Goedemorgen,

Ik heb redelijk geslapen, die stomme drains zitten wel in de weg, er is wat onduidelijkheid over wanneer ze er uit mogen, tegen mij was gezegd dat ik moest bellen als er meer als 30 cc in zat vanmorgen dan moest het uitgesteld worden naar maandag, nu bel ik vanmorgen en zegt ze, nee haal het vacuum er maar af dan pas kijken of er meer als 30 cc inzit maar volgens haar kunnen ze er gewoon uit morgen dus ik snap er niks meer van maar goed we zien het wel.

Ik ben geopereerd door dr Lichtenegger.
Wie heeft dat gezegd? De arts?
Ik vind het raar. Als er geen vacuüm op staat, dan is kans op infectie groter. Vooral als je gaat liggen en de drains komen ter hoogte van de wond.

Dit bericht staat in het afgeschermde deel. Had je daar een reden voor? Anders zet ik hem in het openbare deel bij 'explantatie ervaringen'. Jouw voorsteltopic was wel openbaar.
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Dajama01

Ongelezen bericht 15 sep 2022 10:01

Oh nee was niet bewust hoor!

Geen idee wie ze was, ik moest een nummer bellen als er in 24 uur meer als 30 cc uit was gekomen, dus vanmorgen was er bij links 40 en rechts 50 cc uitgekomen, gelijk gebeld maar toen kreeg ik dus een heel ander verhaal, lekker onduidelijk dus
Luna MKS

Ongelezen bericht 15 sep 2022 10:10

Dajama01 schreef:
15 sep 2022 10:01
Oh nee was niet bewust hoor!

Geen idee wie ze was, ik moest een nummer bellen als er in 24 uur meer als 30 cc uit was gekomen, dus vanmorgen was er bij links 40 en rechts 50 cc uitgekomen, gelijk gebeld maar toen kreeg ik dus een heel ander verhaal, lekker onduidelijk dus
Wat raar! Kun je niet nogmaals bellen en zeggen dat het erg onduidelijk is, omdat je van de arts iets anders hoorde.

Ik verplaats je berichtje.
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Kaatje61

Ongelezen bericht 15 sep 2022 11:30

Dajama01 schreef:
14 sep 2022 17:48

Hoi Dajama

Oei, dat zal schrikken geweest zijn. Heel veel sterkte met je herstel. Ik tel al af, ik ga 28 september onder het mes. Ik las over je vragen over de drains, ben niet bang om lastig te zijn hoor, gewoon nogmaals bellen dat je je zorgen maakt en dat het advies niet helemaal duidelijk is

groetjes
Kaatje
10-11-1994 borstvergroting met 225 cc PIP voor de spier
Explanatie en lipofilling door Dr Roossink JvG 28-09-2022
Plaats reactie

Terug naar “Explantatie”