Hallo dames,
na een lange zoektocht op het internet naar info over explantatie kwam ik terecht op dit forum. Ben jullie al een geruime tijd aan het volgen en heb me vandaag uiteindelijk ook aangemeld.
Allereerst wil ik allen bedanken voor de ervaringen die gedeeld worden, door de vele positieve reacties die ik hier heb gelezen ga ik hopelijk ook over tot een explantatie!
Mijn verhaal/ervaring in het kort:
Sinds vorig jaar mei is mijn boezem voorzien van een tweetal protheses, merk: Mentor, 350 cc. Ik weet niet wat mij bezielde maar ik had na een paar maanden al gelijk heel veel spijt en inmiddels ook veel rugklachten
Maargoed ook al was dat recht gezet, dan nog zou ik van ze af willen, maar ik weet geen raad...
De chirurg waarvoor ik voor de borstvergroting heen ben wil ze er niet uithalen.. ik heb hem verteld dat ik een explantatie wil, maar hij zei dat het er heel lelijk uit zou zien en dat ze gaan hangen.. ik heb geen vertrouwen in hem, dus een explantatie bij hem is geen optie.
Nu zit ik met een heleboel vragen...
Hoe gaat dit in zijn werk?
Is het een pijnlijke operatie?
Hoeveel gaat het mij kosten?
Welke chirurg raden jullie mij aan?
Is het laten verwijderen van de kapsels noodzakelijk?
Wat zijn de risico's als je ze laat zitten ivm financiële redenen?
Worden de littekens erger? Of valt dat mee?
Hoe lang zijn de wachttijden ongeveer voor een consult en/of operatie?
Er gaat zoveel door mijn hoofd heen...
Ik ben dan ook lid geworden met de hoop dat de meiden met wat meer ervaring mij hierbij zouden kunnen helpen =)
De belangrijkste vraag die mij nu bezighoudt is of ze na de implantatie er zo slecht uit komen te zien? Nu is het zo dat ze er bij mij nog niet zo lang in zitten (ong 1,5 jaar) maar het gaat wel om 350 cc.. wat zijn jullie ervaringen over het uitzicht ná de explantatie en het herstel van de borsten?