Voorstellen

Protheses vanwege cosmetische reden.
Leetje

Ongelezen bericht 24 feb 2022 13:41

Hallo Dames,

Ik ben nieuw op het forum en zal me ook even voorstellen. :)
Ik ben Leetje, 36 jaar en heb in augustus 2014 Mentor rond 450cc dual plane laten plaatsen door Frans Straten via Diana Gabriels.
Ik was destijds na veel dieetpogingen eindelijk veel afgevallen en had gehoopt dan eindelijk tevreden te zijn met mijn lichaam. Waar ik echter geen rekening mee had gehouden was dat er van mijn boezem alleen nog theezakjes over waren. Eindelijk had ik het figuur waar ik van droomde, (ik werkte in een mode zaak waar ik hele dagen met uiterlijk bezig was) en nu had ik theezakjes.
Impulsief als ik was maakte ik een afspraak bij Diana Gabriels en nog geen 2 maanden later lag ik al op de operatietafel bij Frans Straten. Omdat ik nog maar smal van boven was kreeg ik dual plane, ik droomde van een ronde bovenpool en een volle boezem dus kreeg Mentor 450cc dual plane. God wat had ik dat onderschat! Het duurde voor mijn gevoel enorm lang voordat ik herstelde van de vreselijke pijn na de operatie en eerlijk, ze hebben nooit als van mezelf gevoeld. Als ik erop duw voel ik niks, vreemd materiaal.
Maar toch, ik was er uiteindelijk blij mee.

Inmiddels 7,5 jaar en 3 zwangerschappen verder en daarmee ook nog steeds 15 kilo zwaarder. Gewicht zal altijd een struggle blijven, maar ik kijk er nu heel anders tegen aan. Ik heb de modezaak verwisseld voor een baan in de zorg en streef totaal niet meer naar perfectie.
Daarbij komt dat door de extra kilo’s mijn boezem nu gigantisch is en het eigen weefsel helemaal over het implantaat zakt. Rechts zit een stuk hoger dan links en ik heb er eigenlijk altijd last van.
Ik heb vanaf het begin niet zonder bh kunnen lopen, ‘s nachts draag ik een sport bh en wanneer ik bijv de douche uitdroog moet ik altijd m’n borsten ondersteunen. Het lijkt alsof de spier wat over het implantaat loopt altijd zeurt.

Kortom, ze gaan eruit! Neemt niet weg dat ik het doodeng vind. Ik wil mijn eigen lichaam accepteren zoals het is, maar toch ben ik bang voor een shock als ik het resultaat te zien krijg. Maar het zal vooral ook bevrijdend voelen om van die druk om m’n borstkas af te zijn en me geen zorgen meer te hoeven maken met wat het met m’n gezondheid kan doen.

7 februari op consult geweest en de operatie staat gepland op 21 maart bij kliniek Veldhoven.
Ik heb voor 2 nachten een hotel in de buurt geboekt omdat ik net te ver weg woon.
Ben heel benieuwd hoe het allemaal gaat en heel blij dat ik deze site gevonden heb. Heb al heel wat mooie resultaten mogen zien wat al een heel stuk angst bij mij weg genomen heeft.

Veel liefs, Leetje
Essi

Ongelezen bericht 24 feb 2022 13:50

Welkom Leentje,
Wat fijn dat je al zover bent en een operatie datum hebt.
Laat me even weten bij welke arts je de explantatie laat uitvoeren. Ik zal je vast op de lijst met komende operaties zetten. We gaan aftellen voor jou hoor.
Liefs essi
Ilja

Ongelezen bericht 24 feb 2022 14:34

Hoi Leentje,

Wat goed dat je de stap hebt gezet om je siliconenprotheses te laten verwijderen. Ik lees dat je voor 2 nachten een hotel hebt geboekt.
Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten maar in principe is de ingreep niet zo zwaar.
Zelf heb ik 3 x een explantatie gehad. Ik kan je vertellen dat ik het een hele lichte ingreep vind.
De borstvergroting was veel heftiger. Toen moest ik vanuit België naar Nederland in de auto. Toen voelde ik iedere bobbel in de weg.
Eergisteren ben ik weer geopereerd en had nu een liposuctie vanuit de buik en een lipofilling in de borsten.
Ik was om 8 uur geopereerd en zat rond half 3 weer in de auto. Je moet het natuurlijk zelf weten maar je zou gewoon
lekker na de operatie naar huis kunnen. Heel veel sterkte.

Lieve groetjes Ilja
Luna MKS

Ongelezen bericht 24 feb 2022 16:15

Welkom Leetje!🌺

Wat fijn dat je al zo snel onder het mes kan!👍
Wens je heel veel succes met de laatste loodjes!🍀

Heel veel liefs,
Luna❤
Liek

Ongelezen bericht 24 feb 2022 22:09

Hoi Leentje.
Wat een dapper besluit om ze te laten verwijderen.
Ga je naar de Velthuis in Veldhoven? Ik ben daar ook geholpen 1 Febr. Ze adviseren inderdaad als je op meer dan 1,5 van de kliniek woont de eerste nacht een hotel in de buurt te nemen., zodat je bij complicaties snel terug kunt zijn.
Als dit voor jou fijner voeld dan gewoon doen.
Mijn inziens is 2 nachten echt niet nodig,..scheelt je kosten.
En ook ik vondt de explantatie echt enorm meevallen.
Veel succes!
Liefs Liek
Leetje

Ongelezen bericht 24 feb 2022 23:49

Bedankt voor de reacties!

Ik heb 2 nachten in een hotel geboekt, 1 nacht voor de operatie en 1 nacht na de operatie. Ik weet nog niet hoe laat ik aan de beurt ben, maar stel dat dat al vroeg in de ochtend is dan is het wel fijn dat het op 5 min afstand is. Eigenlijk was het ook vooral omdat ik dat hotel bij voordeeluitjes tegen kwam met een aanbieding. We hebben zelfs op de dag van aankomst een 3 gangen diner en 2x ontbijt erbij. Haha erg eigenlijk, ik mag de eerste ochtend niet eens ontbijten! :? Maar goed, dan nog was dit goedkoper en manlief kan er wel gebruik van maken.

@ilja fijn om te lezen dat de explantatie zo meegevallen is! Ik hoop ook echt dat dat bij mij het geval zal zijn. Ik moet na 2 weken weer aan het werk wat fysiek best zwaar is. En daarbij heb ik nog 2 kleine kinderen thuis.

Ik word in kliniek Veldhoven geopereerd. Ze adviseren idd om in de buurt te overnachten vanwege de drains of eventuele complicaties.
Liek

Ongelezen bericht 25 feb 2022 12:07

Hoi Leetje,
Nou prima geregeld dan toch zo met de overnachting 👍
Je schrijft dat je na 2 wkn weer aan t werk moet, en je fysiek zwaar werk hebt. Mag ik vragen van wie je dat moet??
Gr Liek
Leetje

Ongelezen bericht 25 feb 2022 13:46

Dat mag zeker voor Liek,
Ik heb vanaf de datum van de operatie 2 weken voorjaarsvakantie van mijn werk. Op het werk weten ze niks van de implantaten of de explantatie straks. Toch een stukje schaamte…
Liek

Ongelezen bericht 25 feb 2022 20:12

Leetje schreef:
25 feb 2022 13:46
Dat mag zeker voor Liek,
Ik heb vanaf de datum van de operatie 2 weken voorjaarsvakantie van mijn werk. Op het werk weten ze niks van de implantaten of de explantatie straks. Toch een stukje schaamte…
Ah oke, ik snap je.😉
Is ook heel persoonlijk.
Mijn werk is ook fysiek zwaar en daarom het juist wel overlegd.
Met aangepast werk ben ik na 2 wkn halve dgn begonnen. Volgende week ( week 4 na explantatie)weer volle dgn, maar bepaalde dingen doe ik dus echt nog niet.
Pas goed op jezelf hoor straks,...😘
Sascha92

Ongelezen bericht 27 feb 2022 15:25

Heey Leetje,

Wat een dapper besluit! En wat fijn dat je zo snel al terecht kan voor de explantatie.

Jouw verhaal lijkt een beetje op die van mij.
2013 implantaten bij Frans Straten en ook via Diana Gabriels.
10 kilo inmiddels eraan. (alleen niet vanwege zwangerschappen)

En de pijn na de operatie, omg...nog nachtmerries van...Misschien dat Frans ze niet zo zachtaardig implanteert haha :roll:

Succes met de explantatie! Het gaat je lukken om jezelf weer helemaal mooi te vinden straks! Geef het de tijd, geef jezelf de tijd. Wees vooral lief voor jezelf zodra ze er uit zijn.

Het feit dat je deze stap zet, geeft maar weer dat je zo dapper bent. Ga je trouwens enkel explantatie of lipofilling/lift?
Leetje

Ongelezen bericht 27 feb 2022 23:32

Bedankt voor je lieve woorden!
Ik moet zeggen dat ik ondanks dat de operatie datum al gepland stond echt nog wel getwijfeld heb. Dankzij dit forum ben ik er nu helemaal zeker van dat ik het ga doen. Ik ga van het ergste uit qua resultaat, wat dat betreft kan het alleen maar meevallen.

De pc denkt wel dat ik een borstlift nodig ga hebben. Eigenlijk denk ik dat zelf ook wel. Ik heb een slappe huid van mezelf. Bij kliniek Veldhoven voeren ze nooit de lift in dezelfde operatie uit, maar 4 tot 6 maanden na explantatie . In eerste instantie baalde ik ervan, 2 operaties. Wilde al verder gaan kijken. Maar door de ervaringen op dit forum sta ik er nu helemaal achter. Ik wil na de explantatie mijn borsten rust gunnen en hoop dat ze nog redelijk herstellen. Ik vind een lift best heftig, dus als dat uiteindelijk niet nodig is ben ik heel blij. Lipofilling vind ik een mooi alternatief, maar ik verwacht dat ik intussen van mezelf genoeg weefsel heb en daarnaast vind ik het heel duur.
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”