Margreet stelt zich voor en staat open voor suggesties

Protheses gekregen na amputatie.
Margreet

Ongelezen bericht 16 feb 2022 12:09

Na al heel veel lezen in dit forum (respect voor alle mensen, die zich hiervoor inzetten!) tijd om mezelf voor te stellen.

In 2011(ik was 51 jaar) is bij mij borstkanker geconstateerd (DCIS) en na eerst een borstbesparende ingreep is het volledige borstweefsel verwijderd. Ik kreeg de mogelijkheid om voor een borstreconstructie te gaan en daar had ik oren naar. Geen gedoe met een losse prothese in mijn BH. Tijdens consult bij de plastisch chirurg heb ik nog gevraagd naar de veiligheid, want het PIP-verhaal was actueel. Maar ik werd gerustgesteld. Aan operaties waren altijd risico’s verbonden, maar implantaten waren veilig. (Wat ben ik achteraf blij, dat mijn dochter (zij kreeg een jaar later borstkanker) niet voor een implantaat heeft gekozen!)

In 2012 is het implantaat geplaatst. Daarna nog een tepelcorrectie en toen was ik er na een wat mij betreft mislukte tatoeage wel klaar mee. :roll: Ik was tevreden en kreeg weer vertrouwen in mijn lijf. Zelfs naturistisch kamperen en saunabezoek was geen probleem.

De eerste jaren ging alles lichamelijk van een leien dakje. Geestelijk wat minder maar dat had een andere oorzaak. Eind 2015 ineens boezemfibrilleren. Geen oorzaak gevonden, tabletjes mee voor als het zich nog eens voor zou doen (en dat deed het een aantal keren). Daarna ben ik blijven sukkelen met afwisselend burn-out-klachten, algeheel niet goed voelen. Vage klachten, die voor het gemak door mijzelf dan maar aan de overgang geweten werden. Tijdens het hardlopen kreeg ik steeds vaker een druk/pijn op de borst aan de kant van het implantaat. Zomer 2019 toch met mijn klachten naar de plastisch chirurg terug, omdat ik bang was voor lekken/zweten van het implantaat. Het is een Allergan en de berichten daarover ontgingen me niet. De chirurg was van mening, dat siliconen ook in andere producten (shampoo’s, crèmes e.d.) voorkomen en dat ik die ook gewoon gebruik, zonder er verder over na te denken. Hij heeft gekeken en gevoeld en stelde vast, dat het implantaat intact was. Herfst 2019 weer boezemfibrilleren na een poos geen. Weer naar de cardioloog en allerlei onderzoeken gehad en niets gevonden. De pijn op mijn borst tijdens het hardlopen kan niet aan problemen met het hart toegewezen worden.

Afgelopen zomer kreeg ik pijn in mijn linkerarm en die gaat maar niet over. Fysio, injectie, pijnstillers, het helpt allemaal niet. Foto en echo laten niets bijzonders zien. Weer naar de fysio en de pijn wordt naar mijn idee alleen maar erger. Slapen gaat slecht en ik weet het allemaal niet meer. Ik krijg steeds meer de overtuiging dat het toch bij het implantaat gezocht moet worden. Ik wil het eruit! :!:
Mijn huisarts weet er helemaal niets van. Ik heb zelf aan moeten sturen en uit moeten leggen. Echt onbegrijpelijk. Zelfs over de voorwaarden voor vergoeding door de zorgverzekering moest ik naar een toelichting verwijzen. :(

Ik heb geprobeerd met dr. Kappel in contact te komen, maar ze heeft tot nu toe nog niet teruggebeld. Ik heb daarover de hoop inmiddels opgegeven en ben me nu verder aan het oriënteren.
Ik heb mijn klachten overigens gemeld bij het meldpunt en me aangemeld voor de rechtzaak.
Wij vrouwen zijn beresterk en laten ons niet uit het veld slaan

2011 borstkanker, 2012 implantaat Allergan
explantatie 24-09-2022 dr. de Vries
Essi

Ongelezen bericht 17 feb 2022 00:48

Hallo Margeet,
Welkom.
Wat een verhaal deel jij hier ook weer.
Ik sta wederom versteld. Een arts kan niet voelen aan de buitenkant of een implantaat stuk is. En het verhaal van siliconen in verzorgingsproducten slaan natuurlijk ook nergens op.
De siliconen die verwerkt in shampoo of crèmes zitten is natuurlijk in een andere hoeveelheid dan de implantaten. Daarbij gebruiken we dat buiten het lichaam en is anders dan in het lichaam.
Ik kreeg een soort gelijk verhaal van een arts ooit. Ik moest eens weten hoeveel siliconen in in mijn lichaam kreeg als ik labello gebruikte op mijn lippen. Ik dacht nog duhhh dat gaat dan toch via mijn maag darm kanaal en zit in jaren in mijn lichaam.
Lieverd ik wens je veel succes met het vinden van een arts die jou kan helpen.
Van Kappel hoor ik vaker dat ze moeilijk te bereiken is, maar het lukt vaak wel als je inspreekt lees ik hier nog wel eens.
Ik ben zelf bij het Jan van Gooyen geweest en vond het erg fijn.
Liefs essi
Susana

Ongelezen bericht 17 feb 2022 07:32

Lieve Margret,
Niet gehoord worden is niet fijn, dat gebeurt zo vaak met de artsen! En niet alleen wat silicone betreft.
Ik hoop dat je snel gehoord en geholpen wordt.
Explantatie + borstlift 2 september 2019
Je klachten melden: viewtopic.php?f=142&t=1689 🍀
Voor vragen over borst- en littekenverzorging: info@inbalanstotaal.nl 💌
Website massagepraktijk: https://www.inbalanstotaal.nl/borstmassage/ 🦋
Susana's blog: https://www.inbalanstotaal.nl/blog/ ✍️
Margreet

Ongelezen bericht 17 feb 2022 09:34

Dank voor jullie lieve reacties, Essi en Susana.
Bij Dr. Kappel heb ik twee keer ingesproken. Jammer dat dat niet lijkt te lukken, qua afstand een stuk gunstiger voor mij.
Ik heb veel voorbij zien komen, o.a. Jan van Goyen natuurlijk. Ik ga mijn voorkeuren nog eens doornemen en dan afspraken proberen te maken voor een consult.

Margreet

Ongelezen bericht 17 feb 2022 14:20

Vanochtend nog maar weer een bericht ingesproken bij Dr. Kappel (nu wat uitgebreider). En daarnet werd ik teruggebeld! Zo fijn. :D
Ik sta in ieder geval op de bellijst, eind maart is de planning dat ik gebeld wordt voor een consultafspraak.
Stap 1.

Luna MKS

Ongelezen bericht 17 feb 2022 14:25

Lieve Margreet,

Triest verhaal weer😢 Ik heb ontzettend veel ellende voorbij zien komen en iedere keer ben ik geschokt en boos over vele uitspraken van pc's en hun aanpak. Voelen of implantaat intact is :evil: siliconen in shampoo enz... :evil:

Ik zou als ik jou was sowieso ook vragen om verwijzing naar een internist ivm vergoeding. Mocht er geen scheur of kapsel baker 4 zitten, dan moet de internist een medische noodzaak afgeven vanwege systemische klachten. En voor jou is het sowieso belangrijk dat je goed wordt onderzocht en tevens de bevestiging krijgt dat je wel degelijk ziek bent en klachten hebt door de implantaten.
De klachten die je benoemd vallen onder het atypische borstpijn syndroom en komen best vaak voor.

Ik zou Rita Kappel weer bellen en inspreken. Ik zal aan haar doorgeven dat je gebeld hebt, oké? Als je wilt, stuur mij je nummer via de mail (zie onderschrift), dan geef ik het door.
Ze heeft het enorm druk momenteel.

Hierbij nog wat linkjes.

Info voor huisarts: https://meldpuntklachtensiliconen.com/f ... c.php?t=71
Info over internisten: https://meldpuntklachtensiliconen.com/f ... php?t=1038
Atypisch borstpijnsyndroom: https://www.mks.meldpuntklachtensilicon ... jnsyndroom
Explantatie na amputatie, hoe verder?
https://meldpuntklachtensiliconen.com/f ... php?t=2755

Goed dat je je klachten bij de overheid hebt gemeld en dat je je hebt aangemeld voor de rechtszaak💪

Ik ben vast iets vergeten, maar dan schrijf ik zo weer😉

Heel veel liefs en sterkte lieverd!❤🙏🍀😘
Luna MKS

Ongelezen bericht 17 feb 2022 14:28

Margreet schreef:
17 feb 2022 14:20
Vanochtend nog maar weer een bericht ingesproken bij Dr. Kappel (nu wat uitgebreider). En daarnet werd ik teruggebeld! Zo fijn. :D
Ik sta in ieder geval op de bellijst, eind maart is de planning dat ik gebeld wordt voor een consultafspraak.
Stap 1.
Wat supergoed!👍
We schreven gelijktijdig, dus vandaar dat ik je vroeg of ik je
nummer aan Rita moest doorgeven😉

Bij haar zit je goed hoor!❤
Margreet

Ongelezen bericht 17 feb 2022 14:56

Luna MKS schreef:
17 feb 2022 14:28
Margreet schreef:
Stap 1.
Wat supergoed!👍

Wat ontzettend lief van je, dank!
De linkjes zijn niet aanklikbaar voor me trouwens :idea: :lol:
Is het inderdaad in die volgorde dat ik te werk moet gaan om voor vergoeding in aanmerking te komen? Eerst naar de internist en daarna op consult? En moet ik mijn medisch dossier opvragen bij de pc van 2012?

Luna MKS

Ongelezen bericht 17 feb 2022 15:03

Margreet schreef:
17 feb 2022 14:56
Luna MKS schreef:
Margreet schreef:
Stap 1.
Wat supergoed!👍

Is het inderdaad in die volgorde dat ik te werk moet gaan om voor vergoeding in aanmerking te komen? Eerst naar de internist en daarna op consult? En moet ik mijn medisch dossier opvragen bij de pc van 2012?
Ja, het medische dossier altijd opvragen voordat het verjaart! En je hebt hem sowieso nodig voor de rechtszaak tegen Allergan: https://meldpuntklachtensiliconen.com/f ... =238&t=196

Ik zou nu alvast een verwijzing voor de internist vragen ja. Dan kun je er hopelijk binnen een maand terecht (bij Beekman of Verhage, want bij Nanayakkara zit het echt heel vol).
Je hoeft niet perse te wachten op consult bij internist om naar Rita te gaan. Geef gewoon aan dat je daar naartoe gaat.

Je kunt trouwens alvast een echo aanvragen bij je ha.

Ik had de linkjes er nog niet in gezet, nu wel😉
Had er een topic bij gedaan over explantatie na amputatie.

Heel veel liefs van mij❤
Luna😘
Margreet

Ongelezen bericht 17 feb 2022 15:28

Luna MKS schreef:
17 feb 2022 15:03
Margreet schreef:
Luna MKS schreef:

Wat supergoed!👍

Ja, het medische dossier altijd opvragen voordat het verjaart! En je hebt hem sowieso nodig voor de rechtszaak tegen Allergan: https://meldpuntklachtensiliconen.com/f ... =238&t=196

Ik zou nu alvast een verwijzing voor de internist vragen ja. Dan kun je er hopelijk binnen een maand terecht (bij Beekman of Verhage, want bij Nanayakkara zit het echt heel vol).
Je hoeft niet perse te wachten op consult bij internist om naar Rita te gaan. Geef gewoon aan dat je daar naartoe gaat.

Heel veel liefs van mij❤
Luna😘
Dankjewel Luna! 😘

Ilja

Ongelezen bericht 17 feb 2022 22:33

Hoi Margreet,
Ik lees net jou verhaal. Zelf heb ik 2x borstkanker gehad. Ook DCIS. Bij mij zijn beide borsten geamputeerd en met siliconenprotheses
en lipofilling gereconstrueerd. Vanaf 2008 heb ik siliconenprotheses gehad. In 2016 hen ik de Natrelle protheses gekregen.
Vanaf die tijd kwam ik ook in de overgang en kreeg allerlei gezondheidsklachten. Omdat ik zoveel klachten kreeg ben ik
bijna 3 jaar bezig geweest met zoeken naar een oorzaak. Ziekenhuis in en uit. Ik heb ook vooral veel last van mijn hart en heb
veel pijn in mijn linker arm en pijn tussen de schouderbladen. Verder heb ik veel klachten met mijn ademhaling en heb
regelmatig paniekaanvallen. De lijst is nog veel langer. Uiteindelijk heb ik via mijn huisarts een mri scan en een echo aangevraagd.
Ik wilde weten of ik ziek kon zijn van mijn siliconenprotheses. De mri scan en echo waren goed. Toch besloot ik naar een
plastisch chirurg te gaan. Inmiddels had ik mij al maanden lang goed ingelezen over het ziek zijn door siliconenprotheses.
Ook mede dankzij Luna en dit forum heb ik de stap gezet naar de explantatie. Op 5 november 2021 zijn ze geexplanteerd.
Mijn ziektekostenverzekering heeft het vergoed zonder problemen. Helaas zijn alle gezondheidsklachten er nog maar ondanks
dat ben ik heel erg blij dat ze eruit zijn. Natuurlijk vond ik het ook wel erg want ik had echt een prachtige reconstructie.
Ik hoop dat mijn gezondheid gaat verbeteren en ben heel blij dat ik de explantatie heb doorgezet.
Ik wens jou heel veel sterkte en hoop dat je snel een consult krijgt.

Lieve groetjes Ilja
Luna MKS

Ongelezen bericht 18 feb 2022 19:30

Kuss voor jou, Ilja😘
Wat ben je toch een lieverd iedere keer met je lange reacties😇
Ilja

Ongelezen bericht 18 feb 2022 22:05

Luna MKS schreef:
18 feb 2022 19:30
Kuss voor jou, Ilja😘
Wat ben je toch een lieverd iedere keer met je lange reacties😇
Ik vond het zelf ook zo fijn dat ik op dit forum reacties kreeg. Het heeft mij echt kracht en energie gegeven.
Inmiddels heb ik zelf ook heel veel meegemaakt en leer nog steeds veel bij.
Ik leef echt mee met alle vrouwen die hier hun verhaal doen.
Vooral nu ik veel op de bank zit geeft het ook nog een leuke afleiding 😘
Margreet

Ongelezen bericht 20 feb 2022 15:51

Ilja schreef:
17 feb 2022 22:33
Hoi Margreet,
Ik lees net jou verhaal. Zelf heb ik 2x borstkanker gehad. Ook DCIS. Bij mij zijn beide borsten geamputeerd en met siliconenprotheses
en lipofilling gereconstrueerd. Vanaf 2008 heb ik siliconenprotheses gehad. In 2016 hen ik de Natrelle protheses gekregen.
Vanaf die tijd kwam ik ook in de overgang en kreeg allerlei gezondheidsklachten. Omdat ik zoveel klachten kreeg ben ik
bijna 3 jaar bezig geweest met zoeken naar een oorzaak. Ziekenhuis in en uit. Ik heb ook vooral veel last van mijn hart en heb
veel pijn in mijn linker arm en pijn tussen de schouderbladen. Verder heb ik veel klachten met mijn ademhaling en heb
regelmatig paniekaanvallen. De lijst is nog veel langer. Uiteindelijk heb ik via mijn huisarts een mri scan en een echo aangevraagd.
Ik wilde weten of ik ziek kon zijn van mijn siliconenprotheses. De mri scan en echo waren goed. Toch besloot ik naar een
plastisch chirurg te gaan. Inmiddels had ik mij al maanden lang goed ingelezen over het ziek zijn door siliconenprotheses.
Ook mede dankzij Luna en dit forum heb ik de stap gezet naar de explantatie. Op 5 november 2021 zijn ze geexplanteerd.
Mijn ziektekostenverzekering heeft het vergoed zonder problemen. Helaas zijn alle gezondheidsklachten er nog maar ondanks
dat ben ik heel erg blij dat ze eruit zijn. Natuurlijk vond ik het ook wel erg want ik had echt een prachtige reconstructie.
Ik hoop dat mijn gezondheid gaat verbeteren en ben heel blij dat ik de explantatie heb doorgezet.
Ik wens jou heel veel sterkte en hoop dat je snel een consult krijgt.

Lieve groetjes Ilja
Dankjewel lieve Ilja. Jullie verhalen en steun zijn zo belangrijk. Het is gewoon zo k*t. Ik zie er als een boom tegenop om straks met een borst met groot litteken rond te lopen en vind het allemaal doodeng. Maar goed, ik zal door moeten bijten en vechten.
Ik hoop dat je gauw verbetering zult merken, Ilja.

Margreet

Ongelezen bericht 20 feb 2022 15:56

Luna MKS schreef:
17 feb 2022 15:03
Margreet schreef:
Luna MKS schreef:

Wat supergoed!👍

Heel veel liefs van mij❤
Luna😘
Ik stel je graag nog een vraag, Luna. Beekman en Verhage zitten in Amsterdam, da's niet naast de deur voor mij. :lol: Zou ik de gok kunnen nemen om naar een internist in het WZA (Assen) te gaan met alle info, die ik heb en eventueel aangeven dat contact met Beekman gezocht kan worden?

Plaats reactie

Terug naar “Stel je zelf voor (amputatie)”