gescheurde prothese, ze willen mij niet helpen.

Protheses vanwege cosmetische reden.
Lilo

Ongelezen bericht 04 jan 2022 16:36

Hallo iedereen,
Dit is mijn eerste bericht.
Ik ben Lilo, 34 jaar en heb 9 jaar geleden Sebbin implantaten laten plaatsen.
Het gaat over de types die uit de handel zijn genomen.

Omdat ik bezorgd was toen ik het nieuws las dat deze implantaten nu niet meer gebruikt worden en blijkbaar slecht zijn heb ik een afspraak gemaakt bij de huisdokter. Deze heeft mij direct doorverwezen voor een echo om me gerust te stellen want de borsten voelden soepel aan.
De echo daarentegen was niet goed. Ze vermoedde dat de rechterborst gescheurd was en in de linkerborst heb ik vooral cystes.
9 dagen later moest ik een MRI nemen, daaruit bleek inderdaad dat de prothese gescheurd is in het kapsel.

Omwille van een verhaal dat ik hier gelezen had dat heel positief geëindigd was, had ik besloten om naar dezelfde arts als deze dame in kwestie te bellen.
Dat was in Leuven. Ik kreeg echter de assistent arts aan de lijn en heb mijn bezorgdheid geuit. Hij had me een afspraak gegeven. Hiermee kreeg ik goede moed.

Ik ben dan langs geweest en gezegd dat ik geen vervanging wil.. mijn moeder is overleden aan borstkanker en ik ben helemaal klaar met die borsten..
Ik heb van van begin af aan dat ik ze had pijn en last.. het uitzicht was mooi maar daar hebben we het dan bij gehad.
De arts heeft foto's genomen vd borsten, dossier gemaakt en hij zou het met DR. Vranckx gaan bespreken en me binnen 2 weken terugbellen om een afspraak te maken voor verwijdering.

Zojuist kreeg ik een telefoon van de assistent en hij zei me botweg dat ze mij niet willen opereren. Allé.. klopt niet helemaal.
Ze willen de operatie niet doen om de protheses te verwijderen maar als ik een vervanging wil willen ze het wel doen.

Ik dacht even dat ik het niet goed hoorde !!

Ze vinden dat ik terug moet gaan naar de dokter die de implantaten geplaatst heeft. Omwille van terugbetaling ben ik naar een UZ gegaan en niet naar de privékliniek waar ik ze heb laten plaatsen.
Ze willen het risico niet lopen om mij te opereren omdat het kapsel dat ze moeten verwijderen voor littekens zal zorgen, en dat er vochtophoping in de borsten zou kunnen komen, esthetisch zou het niet mooi zijn en ze willen er gewoon hun handen van af houden... behalve als ik een vervanging zou nemen aan 4000€. Als ik mijn protheses daar had laten plaatsen wouden ze het wel doen.

Ik dacht echt dat ik van mijn stoel werd geblazen toen ik dit hoorde, weigeren ze nu gewoon een patiënt ? mag dit zomaar?

Het implantaat is gescheurd... er zit gewoon viezigheid in mijn lichaam dat eruit moet en ze wijzen me gewoon de deur.

Sorry voor mijn lang verhaal,
ik hoop dat ik toch enkele reacties ga krijgen want ik voel me zoo alleen met mijn probleem.. niemand in mijn omgeving weet dat ik implantaten heb, enkel mijn vader en mijn partner.. ik was er al niet trots op.. en nu geraak ik er ook nog niet van af :( :( :(
Luna MKS

Ongelezen bericht 04 jan 2022 17:11

Acht wat ontzettend zielig voor je! Kan begrijpen dat je je heel slecht en alleen voelt nu :(
Het enige wat ik je kan aanraden is om naar José Budo te gaan, want dan weet je zeker dat je echt in goede handen bent. Hij kan je eventueel ook naar een ander sturen als dat beter is voor je. https://www.medicalskincare.be/plastische-chirurgie/
Probeer met hem in contact te komen, misschien heeft hij snel plek voor je. Ik weet natuurlijk niet wat de afstand is voor jou, maar hier in Nederland reizen de meiden echt hele lange afstanden om bij de juiste arts te komen.

Wens je heel heel veel sterkte en weet dat het goed komt hoor. Houd vol en weet dat wij aan je denken, je staat nooit alleen!🤝💕🙏😘
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Essi

Ongelezen bericht 05 jan 2022 19:56

Wat rot voor je. Maar voel je niet alleen, je hebt ons gevonden en we zijn er om je te steunen.
Volg de adviezen van Luna maar op, ze is een wijze vrouw.
Succes en een dikke knuffel voor jou.
Essi
Lilo

Ongelezen bericht 06 jan 2022 22:54

Dank je wel!
Ik woon op 10 minuten afstand van dr Budo. Ik neem het zeker in overweging.
Mijn borst is nu sinds deze week op bepaalde delen hard aan het worden... ik geef ook nog borstvoeding aan mijn zoontje van 21 maanden. Is dit wel goed om te blijven doen.. ik wou echt dat ik nooit die operatie had laten doen... zucht.

Pfoe het is niet gemakkelijk
Luna MKS

Ongelezen bericht 07 jan 2022 12:05

Lilo schreef:
06 jan 2022 22:54
Dank je wel!
Ik woon op 10 minuten afstand van dr Budo. Ik neem het zeker in overweging.
Mijn borst is nu sinds deze week op bepaalde delen hard aan het worden... ik geef ook nog borstvoeding aan mijn zoontje van 21 maanden. Is dit wel goed om te blijven doen.. ik wou echt dat ik nooit die operatie had laten doen... zucht.

Pfoe het is niet gemakkelijk
Ik heb even mijn bericht aangepast. Er komen zoveel casussen voorbij. Las weer even je situatie. Je hebt een scheur, ik zou echt proberen te stoppen met voeden. Dit is niet goed lieverd. Wil je niet laten schrikken, maar dit is zeker niet goed.. Ook voor jouw lichaam niet.

Ik zou z.s.m. een afspraak maken bij José Budo. Ik snap eerlijk gezegd niet hoe ze jou in het ziekenhuis zo laten zitten. Had je verteld dat je je kindje voedt?

Er is een forumdeel over deze zaken. Maar jij hebt daar nu niks aan. Ik wil dat je positief blijft en z.s.m. een afspraak maakt bij José Budo.

Sterkte lieve schat! Alles komt goed hoor! 😘💖🙏
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Luna MKS

Ongelezen bericht 07 jan 2022 13:06

Lieve Lilo, ik wijs je ook nog even op dit topic, want het is absurd wat dat ziekenhuis gedaan heeft. Dat ze alleen willen helpen als je een wissel doet. En jou als borstvoeding gevende vrouw laten stikken.

https://meldpuntklachtensiliconen.com/f ... php?t=2536

We nemen achter de schermen nog even contact met je op.

😘
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Lilo

Ongelezen bericht 08 jan 2022 13:29

Hallo Luna,

Dank je wel voor je berichtje.
Ja, ik heb gezegd dat mijn zoontje nog borstvoeding krijgt. Mijn zoontje was zelfs mee met de afspraak.

Ik weet niet of ze dit zo maar mogen doen,als ik de rekening krijg ga ik er tegen in. Dan ga ik een klacht neerleggen bij de ombudsdienst. Ik heb die man aan telefoon mijn probleem uitgelegd,hij had me toen ook kunnen zeggen dat ze geen patiënten van andere dokters willen aanvaarden. Ofwel wou hij me heel graag n nieuw paar verkopen.. maar dat had ik ook al duidelijk laten weten dat ik dit niet wou.

Het heeft me kostbare tijd gekost want dan had ik niet op deze afspraak gewacht maar meteen een afspraak bij dr Budo gemaakt. Ik heb een afspraak bij dr. Budo op 25 januari..

Ook aan het proberen te stoppen.. het isniet gemakkelijk,mijn borst deed al pijn en nu door de stuwing nog meer pijn.

Eventjes doorbijten nog.

Ik heb het formuliertje afgeprint en ga het mailen (klacht)

Lieve groetjes,
Lilo
Luna MKS

Ongelezen bericht 08 jan 2022 15:31

Trots op je dat je de klacht zult doorzetten en dat je probeert te stoppen met voeden👍
Hoe gaat het met je zoontje?👶

Fijn dat je naar José Budo gaat! Hij is echt de nummer 1 van België👍

Sterkte met de pijn!😔🙏😘💕
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”