Dit is mijn eerste bericht.
Ik ben Lilo, 34 jaar en heb 9 jaar geleden Sebbin implantaten laten plaatsen.
Het gaat over de types die uit de handel zijn genomen.
Omdat ik bezorgd was toen ik het nieuws las dat deze implantaten nu niet meer gebruikt worden en blijkbaar slecht zijn heb ik een afspraak gemaakt bij de huisdokter. Deze heeft mij direct doorverwezen voor een echo om me gerust te stellen want de borsten voelden soepel aan.
De echo daarentegen was niet goed. Ze vermoedde dat de rechterborst gescheurd was en in de linkerborst heb ik vooral cystes.
9 dagen later moest ik een MRI nemen, daaruit bleek inderdaad dat de prothese gescheurd is in het kapsel.
Omwille van een verhaal dat ik hier gelezen had dat heel positief geëindigd was, had ik besloten om naar dezelfde arts als deze dame in kwestie te bellen.
Dat was in Leuven. Ik kreeg echter de assistent arts aan de lijn en heb mijn bezorgdheid geuit. Hij had me een afspraak gegeven. Hiermee kreeg ik goede moed.
Ik ben dan langs geweest en gezegd dat ik geen vervanging wil.. mijn moeder is overleden aan borstkanker en ik ben helemaal klaar met die borsten..
Ik heb van van begin af aan dat ik ze had pijn en last.. het uitzicht was mooi maar daar hebben we het dan bij gehad.
De arts heeft foto's genomen vd borsten, dossier gemaakt en hij zou het met DR. Vranckx gaan bespreken en me binnen 2 weken terugbellen om een afspraak te maken voor verwijdering.
Zojuist kreeg ik een telefoon van de assistent en hij zei me botweg dat ze mij niet willen opereren. Allé.. klopt niet helemaal.
Ze willen de operatie niet doen om de protheses te verwijderen maar als ik een vervanging wil willen ze het wel doen.
Ik dacht even dat ik het niet goed hoorde !!
Ze vinden dat ik terug moet gaan naar de dokter die de implantaten geplaatst heeft. Omwille van terugbetaling ben ik naar een UZ gegaan en niet naar de privékliniek waar ik ze heb laten plaatsen.
Ze willen het risico niet lopen om mij te opereren omdat het kapsel dat ze moeten verwijderen voor littekens zal zorgen, en dat er vochtophoping in de borsten zou kunnen komen, esthetisch zou het niet mooi zijn en ze willen er gewoon hun handen van af houden... behalve als ik een vervanging zou nemen aan 4000€. Als ik mijn protheses daar had laten plaatsen wouden ze het wel doen.
Ik dacht echt dat ik van mijn stoel werd geblazen toen ik dit hoorde, weigeren ze nu gewoon een patiënt ? mag dit zomaar?
Het implantaat is gescheurd... er zit gewoon viezigheid in mijn lichaam dat eruit moet en ze wijzen me gewoon de deur.
Sorry voor mijn lang verhaal,
ik hoop dat ik toch enkele reacties ga krijgen want ik voel me zoo alleen met mijn probleem.. niemand in mijn omgeving weet dat ik implantaten heb, enkel mijn vader en mijn partner.. ik was er al niet trots op.. en nu geraak ik er ook nog niet van af