Hoe snel verdwenen klachten na explantatie?

Deel je ervaringen of stel vragen.
Anne1234

Ongelezen bericht 10 dec 2021 20:16

Mijn implantaten zijn er nu bijna drie maanden uit. Ik ben benieuwd wanneer anderen verbetering zagen mbt de klachten die ze hadden. En of het bijvoorbeeld eerst nog wat erger werd voordat het beter werd?

Ik heb een auto immuun ziekte waarvan ik hoop dat t ooit nog weg zal gaan. Het was lange tijd stabiel maar wordt nu sinds laatste dagen weer erger. Hoop dat t een korte opleving is door de operatie ofzo, maar ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft.

Anne
Ilja

Ongelezen bericht 10 dec 2021 22:13

Hoi Anne,

Ik vraag mij ook vaak af hoe snel vrouwen na een explantatie opknappen. Zelf ben ik 5 weken geleden geopereerd.
Mijn kapsel is ook verwijderd. Mijn kapsel is ook opgestuurd naar de patholoog. Er zat een chronische ontsteking in
en ook wat siliconen deeltjes. De protheses waren gelukkig niet stuk. Ze zullen ongetwijfeld wel gezweten hebben.
Vanwege borstkanker heb ik ze in 2004 laten plaatsen. Ze zijn in 2017 vervangen door de Allergan die nu niet meer
gebruikt mogen worden. Eigenlijk heb ik nooit veel klachten ervaren. Ik was zo blij dat ik na mijn borstamputatie weer
borsten had en dacht nooit na over gezondheidsrisico’s. Toen ik 3 jaar geleden stopte met de anticonceptiepil kreeg ik
vage klachten. Mijn menstruatie stopte definitief dus ik dacht dat de klachten door de overgang kwamen.
Ik probeerde hormonen en probeerde antidepressiva. Niks hielp. Uiteindelijk ben ik op dit meldpunt gaan spitten.
Na hier veel gelezen te hebben ben ik eerst allerlei artsen gaan bezoeken. Er werd niks gevonden. Toen heb ik mij door
mijn huisarts door laten verwijzen naar de plastisch chirurg. Zij stond niet achter mij en wilde ze liever niet explanteren.
Mijn klachten waren zo heftig dat ik haar toch heb gesmeekt om mij te opereren. Uiteindelijk ben ik heel blij dat ze eruit zijn.
Ik ben plat en verminkt maar mijn gezondheid was zo slecht dat ik vond dat dit mijn enige optie nog was. Ik wil beter worden.
Ik ben tot nu toe alleen maar zieker en echt zo teleurgesteld. Stiekem hoopte ik dat ik mij juist beter zou gaan voelen.
Je leest hier wel dat vrouwen geopereerd zijn en hoe het is verlopen. Het herstel daarvan wordt naar mijn idee
niet vaak meer toegevoegd. Dus als ik het goed begrijp ben jij na je operatie nog niet echt blij met het herstellen.
Je zou verwachten dat je inmiddels wat verbetering zou moeten merken. Helaas zit ieder lichaam anders in elkaar.
Heb jij ook je kapsel laten verwijderen en ben je blij met je borsten hoe ze er nu uitzien?

Lieve groetjes Ilja
Luna MKS

Ongelezen bericht 11 dec 2021 13:22

Lieve meiden,

Helaas kan de verergering na explantatie bij sommige vrouwen lang duren... Het is een moeilijke fase waar je gewoon doorheen zult moeten.

Ik heb even wat topics voor jullie gezocht.

Topic met uitleg waarom klachten verergeren:
viewtopic.php?f=61&t=2127

In dit deel lees je ervaringen over systemische- en borstklachten na explantatie bij anderen:
viewforum.php?f=61

Update eerste periode na explantatie:
viewforum.php?f=277

Hier staan wat topics over detox waves:
viewforum.php?f=5

Hier een deel over ervaringen langere tijd na explantatie. Zowel positieve als negatieve: viewforum.php?f=218

Wens jullie heel veel sterkte!!! <3 <3 <3
Anne1234

Ongelezen bericht 16 dec 2021 11:39

Dank Luna! Ik heb de links bekeken en op basis van de info daar een afspraak met de huisarts gepland. Net geweest en iets voorgeschreven tbv immuunsuppressie. Hoop dat dat effect gaat hebben.

Anne
Luna MKS

Ongelezen bericht 16 dec 2021 14:18

Anne1234 schreef:
16 dec 2021 11:39
Dank Luna! Ik heb de links bekeken en op basis van de info daar een afspraak met de huisarts gepland. Net geweest en iets voorgeschreven tbv immuunsuppressie. Hoop dat dat effect gaat hebben.

Anne
Hoop het ook voor je!🙏
En hoop heel erg dat het met de loop van de tijd je klachten iets zullen afnemen🌠💞

Dikke kus😘
Zomon

Ongelezen bericht 19 dec 2021 21:54

Ik ben nu meer dan 7 maanden na explantatie en helaas is het voor mij nog niet verbeterd ten opzichte van voor de operatie.

Na de explantatie, ben ik behoorlijk achteruit gegaan qua vermoeidheid, concentratievermogen en hoofdpijn. De bank was weer mijn beste vriend, en lag weer dagen plat. Wat heb ik gehuild in die periode. Mijn mooie borsten waren weg en ik was nog slechter dan voorheen.Gelukkig kan ik inmiddels wel weer wat meer doen, al blijft het enorm opletten om mijn energie goed over de dag te verdelen.

Elke ochtend blijft weer een verassing wat ik die dag aan kan. Toch blijf ik hoop houden op verbetering, ook al weet ik dat de kans klein is.

Elke maand fysio ( mijn onderhoudsbeurt zeg ik altijd maar ) helpt mij overigens goed om minder pijn in mijn lichaam te hebben.

Roeien met de riemen die je hebt. En al is het weinig, je komt toch elke keer vooruit.

Liefs, zomon
2001 borstvergroting Mcghan 410 - 270 cc
2021 explantatie na 20 jaar.
Luna MKS

Ongelezen bericht 20 dec 2021 09:22

Lieve schat, het is heel herkenbaar. Helaas is er een groep vrouwen die er echt heel erg lang over doet om te herstellen en nooit helemaal de oude wordt...
Je leert wel te leven met je klachten, maar makkelijk is het echt niet. Ik weet er helaas alles over.
Mijn leven is echt heel zwaar geweest door de klachten en nog steeds. En bij mij speelt er heel veel meer. Soms weet ik ook niet meer waar ik al de kracht vandaan heb gehaald om vooruit te komen. We gaan altijd door op onze geestelijke kracht, maar ook deze houdt een keer op.
Ik ben volkomen uitgeput.

Sorry voor dit stukje. Weet dat we aan je denken. Wij zijn 1 in ons lijden lieve meiden❤

Ik hoop zo dat de rechtszaak tegen Allergan ons zal helpen, ook met het stukje erkenning, want dat is wat wij vooral willen. Een schadevergoeding is niet eens ons doel. Erkenning is voor ons veel belangrijker. Erkenning van de schade die ons is aangericht. En de verwoeste levens😢

Kusss en sterkte iedereen!😘🙏
Zomon

Ongelezen bericht 20 dec 2021 11:28

Luna MKS schreef:
20 dec 2021 09:22
Lieve schat, het is heel herkenbaar. Helaas is er een groep vrouwen die er echt heel erg lang over doet om te herstellen en nooit helemaal de oude wordt...
Je leert wel te leven met je klachten, maar makkelijk is het echt niet. Ik weet er helaas alles over.
Mijn leven is echt heel zwaar geweest door de klachten en nog steeds. En bij mij speelt er heel veel meer. Soms weet ik ook niet meer waar ik al de kracht vandaan heb gehaald om vooruit te komen. We gaan altijd door op onze geestelijke kracht, maar ook deze houdt een keer op.
Ik ben volkomen uitgeput.

Sorry voor dit stukje. Weet dat we aan je denken. Wij zijn 1 in ons lijden lieve meiden❤

Ik hoop zo dat de rechtszaak tegen Allergan ons zal helpen, ook met het stukje erkenning, want dat is wat wij vooral willen. Een schadevergoeding is niet eens ons doel. Erkenning is voor ons veel belangrijker. Erkenning van de schade die ons is aangericht. En de verwoeste levens😢

Kusss en sterkte iedereen!😘🙏
Lieve Luna,

Niets sorry, wil je je ei even kwijt dan mag dit.

Onze levens zijn idd. verwoest en is het dan gek om er af en toe niet meer tegen te kunnen. Absoluut niet !!!

100 % afgekeurd te zijn door heel veel lichamelijke problemen, is geen feest van heerlijk niet meer hoeven te werken en luieren.
Het is elke dag weer een soort van overleven.

Ik ben net weer met een puzzel begonnen. Leuk, lekker hobby'n zou je denken. Helaas doe ik dit om mijn hersenen te trainen. Het is soms maar mogelijk om 5 minuten te puzzelen en soms kan ik het een half uur. Het is echt topsport voor mijn hersenen.

Ik heb net als jij veel verschillende klachten waarvoor ik elke dag verschillende medicijnen gebruik. Gelukkig ben ik inmiddels van de prednison af. Dat is alvast 1 medicijn minder. Nu de rest nog. 😅

Ik ben heel blij dat de meeste vrouwen minder erge problemen hebben.
En wees blij met wat je al hebt bereikt. Niet, hoever je nog moet gaan, lieve dames.
Het kan namelijk altijd erger.

Hou vol. 😘

Liefs zomon.
2001 borstvergroting Mcghan 410 - 270 cc
2021 explantatie na 20 jaar.
Luna MKS

Ongelezen bericht 20 dec 2021 13:56

Sterke vrouw!💪

Knuff moppie🥰😘
En voor alle andere meiden❤
Corrine68

Ongelezen bericht 21 dec 2021 00:33