Prothese na borstamputatie moet er denk ik uit ..Hoe nu verder ?

Protheses gekregen na amputatie.
Coco-77

Ongelezen bericht 03 okt 2021 20:48

Beste Ilja,

Ik heb de criteria nog eens gelezen van de borsttrial.
Ik heb radiotherapie gehad. Helaas is dat een contra indicatie. Heb jij geen radiotherapie gehad?

Groetjes Coco77
Ilja

Ongelezen bericht 09 okt 2021 19:21

Hoi, sorry voor de late reactie. Ik was met vakantie. Ik heb geen radio therapie gehad. Dus jij komt dan niet in aanmerking
voor lipofilling. Wie weet komt het in de toekomst als er meer onderzoek is gedaan, maar daar heb jij nu niks aan.

Groetjes Ilja
Coco-77

Ongelezen bericht 01 dec 2021 20:04

Het is alweer even geleden.
Ik ben ondertussen met de uitslag van de internist ( voorlopige diagnose BII naar een plastisch chirurg gegaan. Hij herkende de klachten meteen . Pas als de prothese eruit is weet ik. ( Na een aantal maanden) of de pijnklachten hier vandaan kwamen. Maar zowel de internist als de pc denken dit wel.

Ik wordt 10 december geopereerd!
Explantatie van de prothese . En lipofilling .

Ik vind het erg spannend allemaal...
Maar ik voel een soort rust in mij dat ik de juiste keuze maak.

Coco77
Ilja

Ongelezen bericht 01 dec 2021 21:49

Coco-77 schreef:
01 dec 2021 20:04
Ik ben ondertussen met de uitslag van de internist ( voorlopige diagnose BII naar een plastisch chirurg gegaan. Hij herkende de klachten meteen . Pas als de prothese eruit is weet ik. ( Na een aantal maanden) of de pijnklachten hier vandaan kwamen. Maar zowel de internist als de pc denken dit wel.

Coco77
Hoi Coco,

Wat leuk dat je nog even iets laat horen. Super dat je 10 december al geopereerd wordt. Ik lees dat je explantatie en lipofilling
krijgt. Ik mis alleen dat je ook je kapsel laat verwijderen. Dat is juist heel erg belangrijk. Mijn kapsel is na het verwijderen
opgestuurd naar de patholoog. Er zat een chronische ontsteking en siliconen in. Gelukkig verder geen andere narigheid.
Ik vroeg mij af of jij dit ook laat doen of misschien over het hoofd hebt gezien. Echt super dat je nu toch lipofilling krijgt.

Groetjes Ilja
Essi

Ongelezen bericht 01 dec 2021 23:48

Coco-77 schreef:

Coco77
Wat fijn dat je al een datum hebt.
Laat me nog even weten welke arts de explantatie gaat uitvoeren. Dan zet ik je op de lijst met komende operaties.
Succes met aftellen.
Liefs essi
Coco-77

Ongelezen bericht 02 dec 2021 01:20

Bedankt voor jullie reactie,
Het kapsel zal verwijderd worden.
De operatie is bij Frank Niessen .

Groetjes Coco77
Luna MKS

Ongelezen bericht 02 dec 2021 07:52

Coco-77 schreef:

Coco77
Hé lieve Coco, wat goed dat je eindelijk een datum hebt! En best snel al. Wat fijn dat Niessen jou zal opereren!
Vreselijk die verhoogde leverwaarden. Ik had die ook trouwens. Dit toont aan dat er iets niet in orde is. En paracetamol is absoluut heel schadelijk voor de lever, dus goed dat je daar even mee gestopt bent. Wel heel rot dat de pijn nu erger is :( Wat ontzettend zielig!
Er zijn ook meer natuurlijke alternatieve op pijnstilling. Heb je daar wel eens naar gekeken?

Ik wens je heel heel veel sterkte met de laatste loodjes! Het is een zeer zware tijd, maar uiteindelijk komt alle goed!

Kussss! <3 <3 <3
Ilja

Ongelezen bericht 02 dec 2021 10:16

Coco-77 schreef:
02 dec 2021 01:20
Bedankt voor jullie reactie,
Het kapsel zal verwijderd worden.
De operatie is bij Frank Niessen .

Groetjes Coco77
Hoi Coco,

Wat goed dat je door Frank Niessen geopereerd wordt. En vooral dat je toch ook lipofilling krijgt.
Gaat jou verzekering wel de lipofilling vergoeden? Ik heb ook 2x lipofilling gehad en dat werd wel volledig vergoed.

Ik ben blij voor je dat ze je gaan helpen.

Groetjes Ilja
Coco-77

Ongelezen bericht 02 dec 2021 10:23

Beste Ilja,

Welke verzekering zit jij aangesloten?
Ik hoor nog terug of ik vergoeding krijg . Waarschijnlijk wel voor de explantatie. Maar niet lipofilling.
Heb jij nog een tweede operatie lipofilling gehad die vergoed werd ?
Luna MKS

Ongelezen bericht 02 dec 2021 15:38

Coco-77 schreef:
02 dec 2021 10:23
Beste Ilja,

Ik hoor nog terug of ik vergoeding krijg . Waarschijnlijk wel voor de explantatie. Maar niet lipofilling.
Lieve Coco,

Jouw operatie hoort gewoon vergoed te worden! Ook de lipofilling want het betreft 1 borst!
Ik zou zsm een afspraak met de medische adviseur van je verzekeraar maken als ze niet akkoord gaan.
je mag me trouwens mailen, mocht je een afwijsbrief krijgen. Dat kan echt niet! :evil:

Dikke kus! <3 <3 <3
Ilja

Ongelezen bericht 02 dec 2021 19:02

Coco-77 schreef:
02 dec 2021 10:23
Beste Ilja,

Hoi Coco,

Ik was toen ik mijn lipofilling kreeg verzekerd bij de Amersfoortse. Ik kreeg het vergoed omdat ik door borstkanker
geamputeerd was. Ik had toen siliconenprotheses gekregen maar ik had daar pijn aan. Er zat namelijk aan de bovenranden
aan beide zijde een deuk. De protheses deden ook pijn aan de bovenranden omdat ik daar bijna geen weefsel meer had.
Mijn plastisch chirurg heeft toen de lipofilling aangevraagd en dit werd goed gekeurd. De eerste keer was goed gelukt en
er bleef best veel geoogst vet zitten. Ik had door de liposuctie 2 happen uit mijn binnen benen. Echt zo erg.
Ik vond het er echt niet uitzien en toen heeft hij de benen hersteld en nog een keer lipofilling in de borsten gespoten.
Ook dit werd vergoed.
Maar jij hebt toch ook borstkanker gehad? Dan zou je ook even kunnen kijken om toch een vergoeding te krijgen.

Groetjes Ilja
Plaats reactie

Terug naar “Stel je zelf voor (amputatie)”