Voorstellen en vraag vergoeding verzekering
Hallo allemaal,
Fijn dat dit forum bestaat!
Ik ben Elsa, links een kleine prothese onder de spier, rechts een prothese na onderhuidse amputatie n.a.v. borstkanker in 2008.
Sinds die tijd veel last van klachten. Mogelijk door overdosis chemo en/of de siliconenimplantaten.
Dr. Frank Niessen adviseert een explantatie met lipofilling.
Indicatie kapselvorming Baker IV.
Wacht nog op consult met internist op siliconenpoli( half jaar wachttijd) waarschijnlijk is een verwijzing voor explantatie door internist vanwege systemische klachten door siliconen niet meer nodig gezien de kapsel IV..
Mijn vraag is:
Zijn er vrouwen die goede ervaringen hebben met de vergoeding van hun verzekering bij het Mittsu Institute (Frank Niessen).
Dus met explantatie en lipofilling?
Zo ja welke verzekeringen zijn dat?
Vooralsnog zou ik in februari graag door dr. Niessen geopereerd willen worden.
Ik hoor heel graag jullie reacties.
Groetjes van Elsa
Ik ben Elsa, links een kleine prothese onder de spier, rechts een prothese na onderhuidse amputatie n.a.v. borstkanker in 2008.
Sinds die tijd veel last van klachten. Mogelijk door overdosis chemo en/of de siliconenimplantaten.
Wacht nog op consult met internist op siliconenpoli( half jaar wachttijd) waarschijnlijk is een verwijzing voor explantatie door internist vanwege systemische klachten door siliconen niet meer nodig gezien de kapsel IV..
Mijn vraag is:
Zijn er vrouwen die goede ervaringen hebben met de vergoeding van hun verzekering bij het Mittsu Institute (Frank Niessen).
Groetjes van Elsa
Hoi Elsa,
Ik ben door dr. Niessen geholpen, afgelopen donderdag, ook explantatie plus lipofilling, en ook ik had kapselvorming Baker IV. Ik had verder geen klachten, maar puur op grond van die kapselvorming krijg ik het explanatiegedeelte vergoed door mijn verzekering. Ik ben verzekerd bij Ditzo. Na mijn consult in juli heeft dr. Niessen zelf de vergoeding voor de explantatie aangevraagd, ik moest daarop alleen nog een eigen verklaring opsturen naar Ditzo over waarom ik mijn implantaten wilde laten verwijderen, en dat was genoeg voor goedkeuring. Dus dat ging eigenlijk heel makkelijk.
Let wel: ze vergoeden alleen de explantatie, de lipofilling moet je zelf betalen, want daar is geen medische noodzaak voor. En je moet alsnog het hele bedrag aan Mittsu betalen vóór de operatie, alleen krijg je het explantatiegedeelte daarvan een paar maanden later terug van de verzekering. Je moet het geld voor de explantatie dus wel zolang voorschieten.
Ik hoop dat dit je helpt, en wens je veel succes bij je keuzes!
Groetjes,
Claudia
Ik ben door dr. Niessen geholpen, afgelopen donderdag, ook explantatie plus lipofilling, en ook ik had kapselvorming Baker IV. Ik had verder geen klachten, maar puur op grond van die kapselvorming krijg ik het explanatiegedeelte vergoed door mijn verzekering. Ik ben verzekerd bij Ditzo. Na mijn consult in juli heeft dr. Niessen zelf de vergoeding voor de explantatie aangevraagd, ik moest daarop alleen nog een eigen verklaring opsturen naar Ditzo over waarom ik mijn implantaten wilde laten verwijderen, en dat was genoeg voor goedkeuring. Dus dat ging eigenlijk heel makkelijk.
Let wel: ze vergoeden alleen de explantatie, de lipofilling moet je zelf betalen, want daar is geen medische noodzaak voor. En je moet alsnog het hele bedrag aan Mittsu betalen vóór de operatie, alleen krijg je het explantatiegedeelte daarvan een paar maanden later terug van de verzekering. Je moet het geld voor de explantatie dus wel zolang voorschieten.
Ik hoop dat dit je helpt, en wens je veel succes bij je keuzes!
Groetjes,
Claudia
Hoi Elsa,Zaza schreef: ↑15 nov 2021 12:59Hallo allemaal,
Mijn vraag is:
Groetjes van Elsa
Ik lees net jou bericht. Ik heb zelf ook een verzekering bij Ditzo. Ik heb ook borstkanker gehad en heb ook siliconenprotheses
gekregen na de amputatie. Ik ben 5 november geopereerd en heb de siliconenprotheses en ook het kapsel
laten verwijderen. Ik ben ook bij Ditzo verzekerd maar het hoefde niet aangevraagd te worden.
Ik heb eerst een echo en mri scan laten maken. Alles zag er goed uit maar ik had pijnklachten.
Ook denk ik dat ik ziek ben door mijn implantaten. Ik ben ook bezig geweest om naar dr. Kappel of Niessen te gaan.
Omdat er een lange wachtlijst stond ben ik gaan googelen. Uiteindelijk ben ik in het ziekenhuis terecht gekomen.
De explantatie is volledig door Ditzo vergoed. Helaas wordt de lipofilling niet vergoed. Ik heb 2x eerder lipofilling
gehad voor pijnklachten in de borst. Dat werd volledig vergoed. Omdat ik na de explantatie helemaal plat ben,
ben ik naar een nieuwe manier van lipofilling gaan kijken. Ik moet nu eerst 3 maanden herstellen vd explantatie.
Vervolgens ga ik via de vacuümpomp en lipofilling weer nieuwe borsten krijgen. Dit ga ik doen via een studie
die door het UMC Maastricht verricht wordt. Mijn operaties gaan in het ziekenhuis in Arnhem uitgevoerd worden.
Ik zal 3 a 4 keer onder het mes moeten. Er zitten steeds 3 maanden tussen. Omdat er 6 miljoen euro subsidie is beschikbaar
gesteld is deze studie voor mij een cadeautje. Het kost mij niks. Misschien dat je iets aan mijn informatie hebt.
Groetjes Ilja
Hoi Ilja,
Dank voor je bericht! Wat goed dat je mee kunt doen met het BREAST trial onderzoek waarbij de lipofilling inderdaad wordt vergoed.
Ik was/ben zelf te laat voor deelname, maar heb mijn weg gevonden bij dr. Niessen. Trouwens; ik ben ook bij dr.Kappel geweest en zij adviseert mij ook explantatie.
Het valt mij op dat jij toch nog 3 a 4 keer onder het mes zal moeten om het gewenste resultaat te bereiken.. zijn bij jou beiden borsten geamputeerd?
Dr. Niessen zegt bij mij 200 cc te kunnen oogsten en dat er wellicht daarna nog 1 x herhaling nodig is. Dat is dus minder operaties dan bij jou... Misschien komt dat omdat ik een (eenzijdige) onderhuidse amputatie heb gehad, mijn huid en tepel zijn dus intact gebleven. Enfin, ik ga het zien, voorlopig ben ik blij dat de implantaten eruit gaan en als ik een A overhou (nu een B) dan ben ik al blij.
Ik krijg de indruk dat dr. Niessen bekwaam is met de lipofilling techniek, ik zie goede foto's voorbij komen hier.
Ben heel benieuwd naar jou traject, de resultaten en jouw bevindingen, alvast veel succes!
Groetjes van Elsa
Dank voor je bericht! Wat goed dat je mee kunt doen met het BREAST trial onderzoek waarbij de lipofilling inderdaad wordt vergoed.
Ik was/ben zelf te laat voor deelname, maar heb mijn weg gevonden bij dr. Niessen. Trouwens; ik ben ook bij dr.Kappel geweest en zij adviseert mij ook explantatie.
Het valt mij op dat jij toch nog 3 a 4 keer onder het mes zal moeten om het gewenste resultaat te bereiken.. zijn bij jou beiden borsten geamputeerd?
Dr. Niessen zegt bij mij 200 cc te kunnen oogsten en dat er wellicht daarna nog 1 x herhaling nodig is. Dat is dus minder operaties dan bij jou... Misschien komt dat omdat ik een (eenzijdige) onderhuidse amputatie heb gehad, mijn huid en tepel zijn dus intact gebleven. Enfin, ik ga het zien, voorlopig ben ik blij dat de implantaten eruit gaan en als ik een A overhou (nu een B) dan ben ik al blij.
Ik krijg de indruk dat dr. Niessen bekwaam is met de lipofilling techniek, ik zie goede foto's voorbij komen hier.
Ben heel benieuwd naar jou traject, de resultaten en jouw bevindingen, alvast veel succes!
Groetjes van Elsa
Zaza schreef: ↑16 nov 2021 13:49Hoi Ilja,
Groetjes van Elsa
Hoi Elsa,
Ik heb aan beide borsten een volledige amputatie gehad. De huid en tepel zijn verwijderd. Daarna is er dmv
een expander weer huid opgerekt en vervolgens zijn er siliconenprotheses geplaatst.
5 november zijn mijn Siliconenprotheses incl. het kapsel verwijderd. Ook de huid is strak getrokken.
Ik ben nu dus plat en heb ook kleine kuiltjes overgehouden. Ik ben ook bij dokter Niessen geweest in 2017.
Ik heb veel vertrouwen in hem. Op YouTube heeft hij ook een filmpje over de lipofilling. Prachtige resultaten.
Het werd voor mij erg kostbaar om daar de lipofilling met de vacuümpomp te doen. Nu kwam de breast trial op mijn pad.
Echt een cadeautje. Ik hoop een kleine C cup te bereiken dus vandaar 3 a 4 operaties. Er mag niet in 1 keer teveel
vet ingespoten worden. Ik heb al 2x eerder lipofilling gehad en daar had ik vrij grote vetnecrose cystes van over gehouden.
Spannend allemaal. Gaat dokter Niessen ook jou kapsel verwijderen en opsturen naar de patholoog?
Heel veel succes bij dokter Niessen.
Groetjes Ilja
Hoi Ilja,
Dank voor je uitgebreide antwoord! Ik hoop van harte dat het mooi wordt.
Ik weet nog niet precies hoe of wat voor wat betreft het kapsel.. ik heb nog een afspraak voor een vervolg consult.
De operatie is waarschijnlijk half februari.. mijn voornemen is om mijn ervaringen daarna hier te delen..
Groetjes van Elsa
Ik weet nog niet precies hoe of wat voor wat betreft het kapsel.. ik heb nog een afspraak voor een vervolg consult.
De operatie is waarschijnlijk half februari.. mijn voornemen is om mijn ervaringen daarna hier te delen..
Groetjes van Elsa
Hoi Elsa,Zaza schreef: ↑24 nov 2021 08:37Hoi Ilja,
Groetjes van Elsa
Als je door Frank Niessen geopereerd wordt dan komt het goed. Ik ben wel benieuwd hoe de borst van de amputatie
eruit gaan zien na de explantatie. Het is wel balen dat lipofilling nu nog niet vergoed wordt.
In 2023 hopen ze dat het wel vergoed gaat worden voor vrouwen met borstkanker. Tot nu toe zijn de resultaten
van de vacuümpomp en lipofilling zeer goed. In februari ga ik er ook mee opstarten. Voor mij is het echt een cadeautje
dat ik mee mag doen met de breast trial. Ik wens je vast veel succes.
Lieve groetjes Ilja
Hoi lieve Zaza/Elsa,
Wat naar dat ook jij dit moest meemaken
Had je bij het deel over explantatie na borstamputatie gelezen? Daar vind je veel info: viewtopic.php?f=275&t=2755
Fijn dat Ilja je bijstaat met haar ervaring. Misschien heb je er iets aan. Helaas wordt reconstructie door lipofilling nog niet vergoed. Wel in jouw geval, omdat het 1 borst is. Als het 2 borsten waren, dus niet. Vreselijk toch?
Ilona zat in jouw situatie, dus mocht je contact met haar willen hebben, dan kan ik jou haar telnr geven. Ze staat altijd open om haar ervaringen te delen.
Heel veel liefs en sterkte,
Luna
Wat naar dat ook jij dit moest meemaken
Had je bij het deel over explantatie na borstamputatie gelezen? Daar vind je veel info: viewtopic.php?f=275&t=2755
Fijn dat Ilja je bijstaat met haar ervaring. Misschien heb je er iets aan. Helaas wordt reconstructie door lipofilling nog niet vergoed. Wel in jouw geval, omdat het 1 borst is. Als het 2 borsten waren, dus niet. Vreselijk toch?
Ilona zat in jouw situatie, dus mocht je contact met haar willen hebben, dan kan ik jou haar telnr geven. Ze staat altijd open om haar ervaringen te delen.
Heel veel liefs en sterkte,
Luna
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op
The sound of silence speaks louder than words
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Ha Ilja en Luna!
Dank voor jullie reacties, Ilja ik wens jou ook héél veel succes!! En ik heb zeker vertrouwen in dr. Niessen. Ik zal te zijner tijd wel foto’s plaatsen.
En Luna, ja ik zou wel in contact met Ilona willen komen..
Ik ben nog een beetje aan het zoeken hier op de site en heb inmiddels weer nieuwe onderwerpen bekeken; echt heel fijn dat jij/jullie dit forum hebben.
Dank, Top!
Groetjes van Elsa
Dank voor jullie reacties, Ilja ik wens jou ook héél veel succes!! En ik heb zeker vertrouwen in dr. Niessen. Ik zal te zijner tijd wel foto’s plaatsen.
Ik ben nog een beetje aan het zoeken hier op de site en heb inmiddels weer nieuwe onderwerpen bekeken; echt heel fijn dat jij/jullie dit forum hebben.
Dank, Top!
Groetjes van Elsa
Hoi Elsa,Zaza schreef: ↑25 nov 2021 22:40Ha Ilja en Luna!
Dank, Top!
Groetjes van Elsa
Ik heb veel vertrouwen in de lipofilling dmv de vacuümpomp. Ik heb ook met Ilona gesproken en zij heeft bij dokter Kappel
ook via de vacuümpomp lipofilling gedaan. Het is echt een lieve vrouw die zeker bereid is om haar ervaring te delen.
Heel veel succes en ik zou het leuk vinden als je hier nog eens laat horen hoe het met je gaat.
Lieve groetjes Ilja
Goedemorgen Zaza, ik zal je het nummer van Ilona geven.
Stuur haar eerst een Wahtsapp bericht om af te spreken wanneer je kunt bellen.
Heel veel liefs, Luna
Stuur haar eerst een Wahtsapp bericht om af te spreken wanneer je kunt bellen.
Heel veel liefs, Luna
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Lieve Zaza,
Ik heb je net een pb met het nummer van Ilona gestuurd.
Je kunt helaas niet reageren op mijn pb, want ik heb deze functie helaas uit moeten schakelen, omdat ik door de jaren heen werd overladen met pb's en dit steeds erger werd.
Door een heel groot probleem heb ik alle ww's van onze organisatie moeten wijzigen en moet ik alles opnieuw op tel zetten. Ook mijn inlog bij onze host, zodat ik bij alle adressen kan. Ik heb daar vandaag helaas geen tijd voor, maar wilde je niet laten wachten op het nummer, dus vandaar.
Laat in je topic anders weten of het is gelukt en jij mijn pb met het nummer hebt.
Kusss
❤
Ik heb je net een pb met het nummer van Ilona gestuurd.
Je kunt helaas niet reageren op mijn pb, want ik heb deze functie helaas uit moeten schakelen, omdat ik door de jaren heen werd overladen met pb's en dit steeds erger werd.
Door een heel groot probleem heb ik alle ww's van onze organisatie moeten wijzigen en moet ik alles opnieuw op tel zetten. Ook mijn inlog bij onze host, zodat ik bij alle adressen kan. Ik heb daar vandaag helaas geen tijd voor, maar wilde je niet laten wachten op het nummer, dus vandaar.
Laat in je topic anders weten of het is gelukt en jij mijn pb met het nummer hebt.
Kusss
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~